مد و استایلسلامتمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه

پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب

حقایق جالب درباره فواید و مشکلات پوشیدن جوراب در خواب

حتما برای شما هم سوال شده است که پوشیدن جوراب در خواب خوب است یا بد!؟! سردی پاها ممکن است یکی از دلایل کیفیت بد خواب باشد. زمانی که پا، سرد است، رگ‌های خونی منقبض شده و باعث گردش خون کمتر می‌شود. گرم کردن پاها قبل از رفتن به رختخواب، به مغز شما این سیگنال را می‌دهد که زمان خواب است. ساده ترین روش گرم کردن پا در طول شب جوراب است.
به نظر شما آیا پوشیدن جوراب مضر است؟ آیا پوشیدن جوراب در خواب فواید دیگری هم دارد؟ در این بخش از مجله مطالب آموزشی مد و استایل وقت مد (vaghtemod.ir) پاسخ تمام سوالات را دریافت خواهید کرد. در پایین با تمام فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب آشنا شوید.

چرا باید با جوراب خوابید! فواید خوابیدن با جوراب چیست؟

پوشیدن جوراب در خواب خوب است یا بد
پوشیدن جوراب در خواب مفید است

جالب است بدانید که پوشیدن جوراب در خواب مفید است و به خواب شما کمک خواهد کرد. به گزارش healthline، پوشیدن جوراب در زمان خواب علاوه بر گرم کردن بدن، مزایایی دیگری هم دارد که شامل موارد زیر است:

  • پوشیدن جوراب از گر گرفتگی جلوگیری می‌کند: برخی از بانوان پوشیدن جوراب را برای خنک نگه داشتن دمای مرکزی بدنشان مفید و خوب می‌دانند. برای همین بهتر است از جوراب در مد و استایل زنانه استفاده کرد.
  • باعث بهبود پاشنه های ترک خورده پا می‌شود: پوشیدن جوراب نخی باعث مرطوب شدن پا می‌شود و در نتیجه به جلوگیری از خشک شدن و ترک پا کمک می‌کند. (در این باره بدانید: آموزش نگهداری و مراقبت از پوست خشک).
  • یکی دیگر از فواید پوشیدن جوراب این است که باعث افزایش ارگاسم می‌شود: به گفته محققان پوشیدن جوراب توانایی رسیدن به ارگاسم را تا 30% افزایش می‌دهد.
به گفته محققان پوشیدن جوراب توانایی رسیدن به ارگاسم را تا 30% افزایش می‌دهد.
به گفته محققان پوشیدن جوراب توانایی رسیدن به ارگاسم را تا 30% افزایش می‌دهد.
  • پوشیدن جوراب در شب احتمال بیماری رینود را کم می‌کند: بیماری رینود زمانی اتفاق می‌افتد که انگشتان دست یا انگشتان پا گردش خون را از دست دهند و شروع به تورم کنند. پوشیدن جوراب در خواب، باعث گرم شدن پا و در نتیجه افزایش گردش خون می‌شود و این اتفاق به جلوگیری از بیماری رینود کمک می‌کند.
  • پوشیدن جوراب باعث جذب شدن بهتر لوسیون در پا می‌شود: قبل از پوشیدن جوراب از لوسیون استفاده کنید. این کار باعث جذب شدن هر چه بهتر نرم کننده و لوسیون در پا می‌شود و از خشک شدن پا جلو گیری می‌کند.

بیشتر بدانید: همه چیز درمورد انواع مدل جوراب ! 9 مدل از بهترین و محبوبترین مدل جوراب.

بهترین جنس جوراب برای رفتن به رختخواب چیست؟

در مطالب قبلی به صورت کامل در مورد بهترین جنس جوراب صحبت کرده ایم. جوراب های تولید شده از الیاف طبیعی مانند پشم مرینوس، ترمه و پنبه بهترین هستند. این مدل جوراب ها نسبت به جوراب نخی یا الیاف مصنوعی قیمت بیشتری دارند اما در عین حال تاثیر بیشتری بر کیفیت خواب می‌گذارند. این جنس جوراب ها به پاها اجازه تنفس می‌دهد، رطوبت پا را از بین می‌برند و دمای بدن را تنظیم می‌کنند.

همانطورکه در مطلب انواع جنس پارچه در مجله وقت مد(https://vaghtemod.ir/) توضیح دادیم، ترمه 8 برابر گرمتر از پشم است اگر پاهای سردی دارید از جوراب های پشمی استفاده کنید. پشم مرینو علاوه بر گرم نگه داشتن پا مانع از گردش جریان هوا نمی‌شود.

اسپانسر لباس سکرت

جوراب تنگ نخرید؛ چرا که گردش خون را کم کرده و مانع از گرم شدن پا می‌شود. برای تقویت گردش خون در پا قبل از پوشیدن جوراب پاهای خود را ماساژ دهید کنید. مطلب مشکلات خطرناک و عوارض استفاده از لباس تنگ را مشاهده کنید.

جوراب فشاری را در زمان خواب بپوشیم؟

از پوشیدن جوراب فشاری یا جوراب واریس در هنگام خواب خودداری کنید، مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد. جوراب‌های فشاری جریان خون را از پاها دور کرده و ممکن است در زمانی که خوابید، جریان خون را مسدود کند و باعث بد خوابی شما شود.

مطالعه بیشتر: جدیدترین و شیکترین انواع مدل مانتو زنانه!.

جوراب برنجی چیست و چگونه به بی خوابی کمک می کند؟

اگر دوست دارید منبع گرمای طولانی تری در رختخواب داشته باشید، از جوراب برنجی استفاده کنید. جوراب های برنجی به رفع بی خوابی و خستگی کمک بسیاری می‌کند.

جوراب برنجی چیست
جوراب برنجی به بی خوابی کمک می کند

آموزش درست کردن جوراب برنجی

شما با دسترس داشتن این 3 قلم جنس که در بخش زیر آورده ایم، به راحتی می‌توانید در خانه این جوراب را تهیه کنید.

  • جوراب محکم
  • برنج
  • کش

در هر جوراب 3 فنجان برنج بریزید، سپس جوراب را با یک کش محکم ببندید. جوراب های برنجی را به مدت یک الی دو دقیقه در ماکروفر گرم کنید. در آخر آنها را زیر پتو کنار پاهای سردتان قرار دهید تا بهترین خواب را تجربه کنید. حتما توجه داشته باشید، جوراب برنجی را در فر گرم نکنید چرا که خطر آتش سوزی دارد. اگر حساسیت پوستی دارید از این روش چشم پوشی کنید. برای کودکان و افراد مسن استفاده از جوراب برنجی توصیه نمی‌شود.

بیشتر بدانید: انواع رایحه عطر! ویژگی، خصوصیات، تفاوت انواع طبع و گروه بویایی عطر ها.

روش های دیگر برای گرم نگه داشتن پا

قبل از خواب به حمام گرم بروید؛ اینکار باعث می‌شود تا دمای بدنتان افزایش یابد و راحتر بخوابید. این راهکار به راحتی در دسترس است و نیاز به هیچ دارویی ندارد.

اگر پاهایتان مدام سرد است، ممکن است گردش خون شما موردی داشته باشد. اگر مشکل جدی یا دیابت دارید مهم است که حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

مطالب مرتبط: همه چیز درمورد انواع مدل جوراب ! 9 مدل از بهترین و محبوبترین مدل جوراب.

عوارض و معایب پوشیدن جوراب در خواب چیست؟

عوارض و معایب پوشیدن جوراب در خواب
عوارض و معایب پوشیدن جوراب در خواب را در مجله وقت مد بخوانید
  • یکی از نکات منفی پوشیدن جوراب در زمان خواب، گرم شدن بیش از اندازه پا و بدن است. اگر بیش از اندازه احساس گرما می‌کنید جوراب را از پای خود در بیاورید و پاها را بیرون از پتو بگذارید.
  • اگر جوراب های خود را مرتب تمیز و تعویض نکنید، تنفس صحیح پا را مختل کرده و دچار بیماری های پوستی می‌شوید. بهتر است در این باره سری مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت از پوست را بدانید.
  • اگر جورابی با جنس و کیفیت خوب نپوشید، باعث افزایش بیش از اندازه دمای بدن و گرمازدگی می‌شود.
  • پوشیدن جوراب تنگ باعث ناراحتی و آزار شما می‌شود و نمی‌توانید خواب آسوده داشته باشید.
  • اگر از تورم پا و مشکلات گردش خون رنج می‌برید؛ خوابیدن با جوراب ممکن است برایتان مفید نباشد پس ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

مطالعه بیشتر: انواع مدل سوتین! 14سبک از جدیدترین انواع سوتین و کاربرد جالب آنها.

آیا خوابیدن بدون جوراب مضر است؟

اگر دوست دارید در هنگام خواب پاهایتان آزاد باشد و از جوراب استفاده نکنید، این انتخاب شماست و هیچ موردی ندارد. پوشیدن جوراب در رختخواب یک راهکار برای داشتن خواب آرام است ولی فراموش نکنید که تنها راهکار نیست. پس اگر از پوشیدن جوراب خوشتان نمی‌آید روش های دیگر را امتحان کنید.

بیشتر بدانید: پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد!؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید.

آیا خوب است که کودکان و نوزادان با جوراب بخوابند؟

سالم ترین روش برای به خواب رفتن کودکان، یک حمام گرم خوب قبل از خواب و استفاده از جوراب های است که از قبل، گرم شده اند می‌باشد. گرمای بیش از اندازه برای نوزادان خوب نیست، پس مهم است که دمای آنها را چک کنید. بدن فرزندتان را بیش از اندازه گرم نگه ندارید و اگر هوا سرد بود از جوراب های پشمی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: هر آنچه درباره لباس زنانه و لباس مردانه باید بدانید.

پوشیدن جوراب در خواب خوب یا بد؟

اینکه تصمیم بگیرید با جوراب بخوابید یا نه کاملا به شما بستگی دارد. همانطور که گفتیم، به دلیل نقشی مهمی که دما در خواب دارد، خوابیدن با جوراب به تنظیم دمای بدن و خواب بهتر کمک می‌کند. اگر از بهترین جوراب و لباس خواب برای خوابیدن استفاده می‌کنید و هنوز برای خوابیدن مشکل دارید با پزشک حتما مشورت کنید.

فراموش نکنید برای داشتن خواب خوب، پوشیدن لباس مناسب به تنهایی کافی نیست و مهم است که از عوامل استرس زا دور باشید و قبل از خواب استراحت کنید.

چرا باید با جوراب خوابید! فواید خوابیدن با جوراب چیست؟

یکی دیگر از فواید پوشیدن جوراب این است که باعث افزایش ارگاسم می‌شود: به گفته محققان پوشیدن جوراب توانایی رسیدن به ارگاسم را تا 30% افزایش می‌دهد. …

عوارض و معایب پوشیدن جوراب در خواب چیست؟

اگر جوراب های خود را مرتب تمیز و تعویض نکنید، تنفس صحیح پا را مختل کرده و دچار بیماری های پوستی می‌شوید. بهتر است در این باره سری مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت از پوست را بدانید.

‫6 دیدگاه ها

  1. فواید پوشیدن جوراب این است که باعث افزایش ارگاسم می‌شود! چه جالب!
    از این بعد شبا برای همسرم جوراب میپوشم😍😍😍

  2. به نظرم پوشیدن جوراب مخصوصا برای کسای که به فتیش علاقه دارن خیل نازه😍

  3. فک کن ارگاسم راحت تر اونم با جوراب
    عجب کاری! من که آرزومه

  4. من شبا بدون جوراب خوابم نمیبره! اصلا عادت کردم
    دمای بدن واقعا گرم نگه میداره

  5. این رو قبول دارم که پوشیدن جوراب به ارگاسم کمک میکنه
    من امتحان کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا