مد و استایلاکسسوری مدسلامتمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

8 مورد از عوارض پوشیدن لباس تنگ! مشکلات خطرناک و عوارض استفاده از لباس تنگ چیست؟!

با انواع عوارض پوشیدن لباس تنگ آشنا شوید

حتما برای شما هم پیش آمده است که لباسی که دوستش دارید، تنگ شده و یا مدلی که به آن علاقه دارید، لباس بسیار تنگ است. اما آیا با عوارض استفاده از لباس تنگ آشنا هستید؟ مشکلاتی که ناشی از پوشیدن لباس تنگ است چیست و تا چه حد میتواند به شما آسیب برساند؟ با دانستن این موارد، آیا زیبایی مد و استایل تنگ را فدای سلامتی خود می‌کنید؟ عوارض جانبی و طولانی مدت پوشیدن شلوار های تنگ چیست؟
در این سری از مطالب آموزشی مد و استایل مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، تمام عوارض استفاده از لباس تنگ را برای شما بازگو خواهیم کرد. شما را با اطلاعات علمی درباره مشکلات ناشی از پوشیدن لباس تنگ، آشنا می‌کنیم تا تصمیم گیری در این مورد را برایتان راحت تر کنیم.
پیشنهاد می‌کنم این مطلب مهم را برای عزیزانتان ارسال کنید.

مشکلات خطرناک و عوارض استفاده از لباس تنگ
مشکلات خطرناک و عوارض استفاده از لباس تنگ را مجله وقت مد بخوانید.

چه لباس های تنگ به شمار می آیند؟ لباس تا چه حد باید تنگ باشد؟!

هر کسی از فرم بدن متفاوتی برخوردار است. در مطالب قبلی مجله وقت مد(https://vaghtemod.ir/) انواع فرم بدن را آموزش دادیم. برای اینکه بدانید چه لباسی تنگ به شمار می‌آید، بهتر است بدانید که لباسی که برای شما تنگ است، برای فر دیگری گشاد است و یا برعکس، پس نمیتوان نسخه کلی برای همه پوشید.
برای اینکه بدانید لباس شما تنگ به شمار می‌رود یا خیر باید به نشانه های زیر توجه کنید:

  • علائم قرمزی روی پوست از نشانه های لباس تنگ است.
  • علائم فشار و تحریک بدن پس از پوشیدن لباس
  • خارش و فشار های پوستی
  • بی‌حسی و سوزن سوزن شدن، از علائم لباس تنگ است.
  • مشکل در تنفس (از نشانه های سوتین و یا پیراهن تنگ است)
  • محدود شدن حرکت

عوارض و نشانه های بالا، به شما هشدار می‌دهد که از انواع شلوار تنگ و یا سوتین و لباس تنگ استفاده می‌کنید. شاید استفاده از این لباس ها زیبا به نظر برسد، اما بهتر است با عوارض بد و طولانی مدت ناشی از پوشیدن پوشاک تنگ، آشنا باشید.

مطالعه بیشتر: پارچه لینن چیست؟ کاربرد و ویژگی لنین را بدانید! حقایق جالب پارچه لنین.

8 مورد از عوارض خطرناک پوشیدن لباس تنگ

شاید برای بعضی از افراد، استفاده از لباس های تنگ در مد و استایل زنانه جذاب به نظر برسد و یا بعضی از آقایان دوست داشته باشند که از پوشاک تنگ در مد و استایل مردانه خود استفاده کنند. اما احتمالا بعد از آگاهی در مورد عوارض پوشیدن لباس تنگ، در نظرات خود تجدید نظر خواهند کرد.

اسپانسر لباس سکرت

در قسمت پایین این مطلب از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، با تمام مشکلات ناشی از پوشیدن لباس تنگ، آشنا خواهید شد.

ایجاد وضعیت عصبی از عوارض استفاده از شلوار تنگ است

طبق گزارش livesozy، استفاده از شلوار های حین تنگ و جذب مانند شلوار اسکینی میتواند باعث ایجاد بیماری عصبی به نام “meralgia paresthetica” شود. وقت از شلوار بسیار تنگ استفاده می‌کنید، به روی عصب های جانبی موجود در ران فشار آمده و موجب درد یا بیحسی پا و حتی ضعیف شدن پا خواهد شد.
از عوارض استفاده از شلوار تنگ، ایجاد فشار بر روی اعصاب “femoral cutaneous” است که منجر به بیماری دردناک مرالژیا پارستتیکا خواهد شد.

ایجاد وضعیت عصبی از عوارض استفاده از شلوار تنگ است
ایجاد وضعیت عصبی از عوارض پوشیدن از شلوار تنگ است

مطالعه بیشتر درباره استایل: جدیدترین انواع مدل شلوار نیم بگ! راهنمای انتخاب، خرید و آموزش ست کردن.

تشدید رفلاکس معده، روده تحریک پذیر به دلیل استفاده از لباس تنگ

بنا بر گزارش رسانه healthline، متخصص تغذیه Michelle Rauch، اشاره می‌کند که لباس های تنگی مانند کراوات و یا انواع مدل سوتین تنگ، می‌توانند باعث بدتر شدن مشکلاتی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، بیماری کرون و بیماری رفلکس معده به مری (GERD) شوند.

این متخصص تغذیه معتقد است: لباس های تنگ، زمانی که بسیار تنگ باشند، فشار بیشتری به معده و روده وارد می‌کنند. این می‌تواند علائمی مانند رفلاکس اسید معده و سوزش سر دل را بدتر کند.
او اضافه می‌کند که در درازمدت، مکرر ریفلاکس اسید می‌تواند منجر به شرایط جدی‌تری مانند ازوفاژیت شود که می‌تواند بلع را دردناک و دشوار کند.
راوخ هشدار می‌دهد که اگر شرایطی دارید که باعث نفخ می‌شود، مانند IBS، لباس‌های تنگ ممکن است بر گوارش شما تأثیر منفی بگذارد و علائم را بدتر کند.

تشدید رفلاکس معد به دلیل استفاده از لباس تنگ است
همانگونه که در مجله وقت مد مشاهده کردید، تشدید رفلاکس معد به دلیل استفاده از لباس تنگ است.

همه حقایق و اطلاعات لازم درباره سلامت و تناسب اندام را در مجله وقت مد بخوانید: علت پف زیر چشم چیست؟ روش های درمان تورم زیر چشم را بدانید!.

بیماری و به خطر انداختن سلامت واژن از عوارض پوشیدن لباس تنگ است

بنا بر گزارش draxe، رابطه مستقیمی بین افرادی که از مشکلات مربوط به سلامت واژن برخودار هستند و پوشیدن لباس تنگ، وجود دارد. طبق تحقیقات سال 2019 در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون، پوشیدن شلوار جین تنگ به طور منظم خطر ابتلا به ولوودینیا (vulvodynia) را در زنان افزایش می‌دهد، وضعیتی که با درد مزمن در ناحیه تناسلی خارجی زنان مشخص می‌شود.

طبق این تحقیقات، بانوانی که چهار بار یا بیشتر در هفته از شلوار جین تنگ استفاده کرده اند در مقایسه با خانم های که هرگز شلوار تنگ نپوشیدند، دو برابر بیشتر، احتمال ابتلا به ولوودینیا را دارند.

بیماری و به خطر انداختن سلامت واژن از عوارض پوشیدن لباس تنگ است
بیماری و به خطر انداختن سلامت واژن از عوارض پوشیدن لباس تنگ است.

درباره زیبایی، آرایش و سلامت پوست بیشتر بدانید.

تاثیر در ناباروری مردانه، از مشکلات پوشیدن لباس تنگ است

طبق مطالعه ای که در سال 2018 انجام شده، استفاده از لباس تنگ میتواند در سلامت باروری آقایان تاثیر بگذارد. بر طبق این گزارش، آقایانی که در لباس زیر و شلوار تنگ در مد و استایل مردانه خود استفاده کرده اند، در مقایسه با سایر افراد که از لباس مردانه مناسب استفاده کرده اند، از کیفیت مایع منی کمتری برخوردار بوده اند.
در نتیجه احتمال باروری مردانی که لباس تنگ می‌پوشند، کمتر از آقایانی است که از لباس راحت و آزاد استفاده کرده اند.

تاثیر در ناباروری مردانه، از مشکلات پوشیدن لباس تنگ است
تاثیر در ناباروری مردانه، از مشکلات پوشیدن لباس تنگ است.

مطالعه بیشتر: چه رنگهای شما را لاغر تر نشان میدهد؟ چه طرح هایی شما را لاغرتر نشان میدهد!؟.

مشکلات و اختلالات مفصلی و درد کمر از عوارض پوشاک تنگ است

طبق تحقیقاتی که در مجله علوم در سال 2016، منتشر شده است، پوشیدن پوشاک تنگ، میتواند بر روی سلامت شما تاثیر مخرب زیادی داشته باشد. بر طبق این تحقیق علمی انجام شده، شلوار تنگ، باعث فشار زیاد بر روی کمر شده و بافت همبند را کشیده و به دیسک فشار وارد می‌کند.

در نتیجه این تحقیق علمی معتبر، استفاده از شلوار های تنگ میتواند اختلالات عضلانی را از طریق وضعیت غیر عادی در ستون فقرات و لگن، وارد کند. با وجود انواع مدل شلوار زنانه و انواع شلوار مردانه به زیبایی شما را بدون به خطر انداختن سلامتی شما، ایجاد خواهد کرد، بهتر است از هیچ گونه لباس تنگی، استفاده نکنید.

مشکلات و اختلالات مفصلی و درد کمر از عوارض پوشاک تنگ است
مشکلات و اختلالات مفصلی و درد کمر از عوارض پوشاک تنگ است

مطالعه بیشتر درباره مد : مانتو رنگ سال 1402، با جدیدترین مدل مانتو سال یا مانتو عید 2023 آشنا شوید.

تحریک خشکی پوست، با پوشیدن و استفاده از لباس تنگ

حتما میدانید که سلول های پوست شما هم نفس می‌کشند. زمانی که شما از لباس تنگ استفاده می‌کنید، فشار زیادی به سطح پوست شما وارد خواهد شد. سایش پارچه لباس بر روی پوست، می‌تواند در تنفس سلولی اختلال ایجاد کند. همچنین پوست را تحریک کرده که در نتیجه آن، اختلال در عملکرد پوست مانند خشکی پوست را در پی خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که علاوه بر این موارد، فعل و انفعالات مواد شیمیایی و رنگ های پارچه با پوست، تنفس سلولی در سطح پوست را با اختلال زیادی همراه می‌کند. این مورد نیز خود مشکلات زیادی مانند عفونت های قارچی، باکتریایی و ویروسی را بر روی پوست در پی خواهد داشت.

درمورد ترند ها بدانید: جدیدترین مدل مانتو ژاکارد! آموزش ست کردن لباس با مانتو ژاکارد.

فشار بر روی فولیکول های مو و آسیب به آن در نتیجه پوشدن لباس تنگ

یکی دیگر از عوارض استفاده از لباس و به خصوص شلوار های تنگ، فشار بر روی فولیکول های مو است. تصور کنید که تازه موهای پای خود را اصلاح کرده اید. با پوشیدن شلوار تنگ، علاوه بر ایجاد اختلال در تنفس سلولی، فشار زیادی به فولیکول های مو در پای خود وارد خواهید کرد که موجب تحریک پذیری و عفونت در آن ها خواهد شد.

درباره مدل های لباس محبوب بدانید: روبدوشامبر چیست؟ با انواع مدل روبدوشامبر زنانه و مردانه جدید آشنا شوید.

عفونت های قارچی ناشی از پوشیدن لباس زیر تنگ

همانطور که در مطلب پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد در مجله وقت مد توضیح دادیم، توصیه های مانند استفاده از لباس زیر نخی، برای ایجاد تنفس سلولی بهتر در اندام خصوصی است. این کار باعث جلوگیری از ایجاد عفونت های قارچی خواهد شد.

عکس لباس زیر نخی
لباس زیر نخی

عفونت های قارچی، از رایج ترین مشکلاتی است که پوشیدن لباس تنگ به خصوص در بانوان به همراه دارد. شورت و سوتین خیلی تنگ، میتواند باعث ایجاد فشار و افزایش دما در بدن شما شود. این مورد خود، باعث عرق بیشتر و ایجاد محیطی مناسب برای رشد قارچ بر روی پوست خواهد شد.

عفونت های قارچی ناشی از پوشیدن لباس زیر تنگ
عفونت های قارچی ناشی از پوشیدن لباس زیر تنگ

پس استفاده از انواع پوشاک تنگ، مانند شلوار و یا شورت های تنگ باعث ایجاد محیطی ایده آل برای پرورش بیماری های قارچی به خصوص در فصل های گرم سال خواهد شد. این مسئله، از بدترین عوارض لباس تنگ و جذب است.

درباره ترند ها بدانید: لباس دیجیتال چیست؟ تاثیر لباس و اکسسوری دیجیتال بر روی مد و فشن چه خواهد بود؟.

فشار ناشی از کمر شلوار تنگ و کمربند، باعث اختلال در عملکرد معده خواهد شد

احتمالا شما هم تجربه داشتن کمربند و یا کمر شلوار تنگ را داشته اید. فشار و دردی که به ناحیه شکم وارد می‌کند را به خاطر بیاورید. این فشار ناشی از کمربند تنگ، میتواند بر روی معده شما اثر مخرب داشته باشد. به این صورت، پوشدن لباس جذب و تنگ، بر عملکرد معده شما تاثیر مخرب و منفی خواهد گذاشت.

مطالعه بیشتر: پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب.

فشار ناشی از پوشاک تنگ، باعث اختلال در گردش خون خواهد شد

خون در رگ های بدن و در تمام قسمت های بدن شما در جریان است. زمانی که رگ های خونی، توسط عواملی مانند سوتین تنگ و یا پوشاکی تنگی که پوشیده اید، تحت فشار قرار می‌گیرد؛ در عملکرد رگ های خونی شما تاثیر مخربی خواهد گذاشت.
بهتر است بدانید که گردش خون صحیح، در سلامتی شما نقش بسیار حیاتی را دارد. برای همین بهتر است از پوشیدن لباس های تنگ به خصوص گن های لاغری تنگ، کمربند و یا سوتین تنگ، خودداری کنید. فشار ناشی از پوشیدن این لباس ها، مانع از تغدیه و اکسیژن رسانی توسط خون به سلول های بدن شما خواهد شد.

چرا مردم از لباس تنگ استفاده می‌کنند؟

در زمان قدیم، مد و ترند های روز، پوشیدن لباس بسیار تنگ مانند کرست ها و گن های لاغری بود. اما با وجود عوارضی که این لباس های تنگ به همراه داشت، پوشیدن آن ها از مد و ترند روز حذف شد. بعضی از مردم هنوز هم تصور می‌کنند که لباس تنگ، آن ها را زیباتر نشان می‌دهد برای همین از لباس تنگ، استفاده می‌کنند. اما این زیبایی کاذب، عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت.
بهتر است خود را دوست داشته باشید و به سلامتی خود اهمیت بدهید.

بیشتر بدانید: با چه مدل لباسی چاق تر به نظر برسیم!؟ لباسهای مناسب برای چاق تر به نظر رسیدن چیست؟.

رایج ترین لباس تنگ کدام مدل ها هستند؟

  • شلوار تنگ
  • انواع لگ، جوراب شلواری
  • شورت و لباس زیر تنگ
  • تاپ و کرست و حتی گن های لاغری
  • انواع مدل سوتین مانند سینه بند جک دار، سوتین ورزشی

عوارض پوشیدن لباس زیر، شورت و سوتین تنگ چیست؟

همانگونه که در مطالب بالا توضیح دادیم، عوارض استفاده از انواع لباس زیر، شورت و سوتین تنگ، میتواند شامل این موارد باشد:

  • اختلال در گردش خون، ناشی از پوشیدن شورت و یا سوتین تنگ
  • ایجاد بیماری های قارچی در اندام های خصوصی بدن، به دلیل پوشیدن شورت تنگ
  • فشار به قفسه سینه، از عوارض استفاده از سوتین تنگ است.

‫4 دیدگاه ها

  1. اونی که شلوار یا لباس تنگ میپوشه تنها قصدش خود نماییه و شو آفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا