زیبایی و آرایشآرایشسلامت
موضوعات داغ

فیلر بینی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، فواید و عوارض پرکننده بینی یا رینوپلاستی

مهمترین نکته ها دربار فیلر بینی یا عمل رینوپلاستی که باید بدانید

درمورد فیلر بنی، عوارض و فواید آن چه میدانید؟! رینوپلاستی غیر جراحی، یک عمل زیبایی است که در آن از فیلرهای پوستی برای تغییر موقت شکل بینی استفاده می‌کنند. فیلر بینی؛ این یک روش جایگزین برای افرادی است که دوست ندارند تحت عمل جراحی پلاستیکی بینی قرار بگیرند.
رینوپلاستی بدون جراحی با پرکننده یا فیلر بینی به صاف کردن ظاهر بینی و یا افزایش ارتفاع آن، کمک می‌کند. در این سری از مطالب آموزش زیبایی و آرایش و سلامت از مجله وقت مد(vaghtemod.ir)، شما را با حقایق علمی در مورد فیلر بینی و کاربرد، میزان ماندگاری، فواید و عوارض پرکننده بینی یا رینوپلاستی، آشنا خواهیم کرد.

فیلر بینی چیست؟

به کسانی که خواهان تغییر دائمی بینی خود نیستند، یا قصد دارند تا یک روش موقت را، قبل از جراحی بینی امتحان کنند، انجام فیلر بینی از طریق تزریق پرکننده های پوستی توصیه می‌شود. در مطالب قبلی، در سری مطالب آموزشی زیبایی، در مورد فیلر صورت توضیح داده ایم.
در واقع فیلر بینی، روش موقتی است که به کمک آن میتوان فرورفتگی های بینی، قوز بینی، افتادگی بینی را بدون نیاز به عمل جراجی سنگین، رفع کرد.

با استفاده از فیلر بینی میتوان فرورفتگی های بینی، قوز بینی، افتادگی بینی را رفع کرد.
با استفاده از فیلر بینی میتوان فرورفتگی های بینی، قوز بینی، افتادگی بینی را رفع کرد.

تفاوت بین جراحی زیبایی بینی و فیلر بینی یا رینوپلاستی چیست؟

جراحی بینی برای برداشتن غضروف یا استخوان و برای تغییر شکل بینی، صورت می‌گیرد، اما فیلر بینی؛ با پر کردن حفره‌ها و فرو رفتگی‌های روی بینی، انجام می‌شود.

نکته بسیار مهم در فیلر بینی

بنا بر گزارش NCBI، با وجود تمام فواید و کاربرد های فیلر بینی که در پایین این بخش از مجله وقت مد توضیح داده شده است، بهتر است بدانید که عمل فیلر بینی یا رینوپلاستی غیرجراحی، یک روش تکنیکی چالش برانگیز با خطرات مرتبط (مانند انسداد عروق) است. بنابراین فقط باید توسط آن پزشکانی انجام شود که درک درستی از آناتومی مربوطه و تکنیک های تزریق ایمن دارند.

کاربرد و فواید فیلر بینی چیست؟

برجستگی های بینی را از طریق پرکننده های پوستی، نمی‌توان از بین برد، اما برای صاف و یکدست کردن بینی، حفره ها را می‌توان با فیلرهای مخصوص، پر کرد.
برای مثال، اگر بینی قوز دارد، می‌شود ناحیه بالا و پایین قوز را برای صاف کردن بینی با استفاده از رینوپلاستی یا فیلر بینی، پر کرد و به این صورت بدون نیاز به عمل جراحی سنگین، قوز بینی شما رفع خواهد شد.

اسپانسر لباس سکرت

یکی دیگر از فواید فیلر بینی یا پرکننده بینی، صاف کردن بینی در صورت وجود انحراف به سمت یک طرف است.

بالا بردن نوک بینی یا بینی سر بالا، که اغلب مورد نظر بیماران است، را می‌توان از طریق فیلر پوستی انجام داد. با تزریق به نوک بینی و همچنین تزریق فیلر در قسمت زیرین بینی (کلوملا)، می‌توان نوک بینی را بر جسته کرد.

افرادی که پل های بینی صافی دارند، می‌توانند از طریق فیلر بینی ارتفاع بینی را بالا ببرند. فیلر بینی برای افرادی که قبلا عمل جراحی زیبایی بینی کرده اند و فرو رفتگی های کوچکی هنوز روی آن باقی مانده است، مناسب می‌باشد. از تزریق فیلر، می‌شود برای پر کردن این فرو رفتگی ها، استفاده کنند، بدون اینکه نیاز به جراحی مجدد داشته باشند.

یکی از کاربرد های فیلر بینی و یا همان رینوپلاستی، از بین بردن پل بینی و زیبایی صورت است.
یکی از کاربرد های فیلر بینی و یا همان رینوپلاستی، از بین بردن پل بینی و زیبایی صورت است.

بیشتر بدانید: فیلر خط لبخند چیست؟ عوارض، مزایا و میزان ماندگاری تزریق فیلر یا پر کننده خط خنده.

پرکننده یا فیلر بینی چگونه کار می‌کند؟

طبق گزارش my.clevelandclinic، در فیلر بینی، از پرکننده های پوستی برای تغییر شکل بینی و در نتیجه زیبایی صورت استفاده می‌شود. فیلرهای پوستی حاوی یک ماده ژل مانند، معمولا اسید هیالورونیک هستند که وقتی به زیر پوست تزریق شوند، باعث حجم دهی و پر شدن بخش مورد نظر می‌شود.

اگر پر کننده بینی توسط یک متخصص حرفه ای و با تجربه تزریق شود، نتایج قابل قبولی را به همراه خواهد داشت.

در طی فیلر بینی، پزشک از یک بی‌حس کننده موضعی، برای بی‌حسی پوست استفاده می‌کند. متخصص، فیلر پرکننده را به نواحی خاص و مدنظر روی بینی، تزریق می‌کند تا به نتیجه دلخواه برسید. در بعضی موارد، پزشک ممکن است سم بوتولینوم را تزریق کند، که در طی آن کمی احساس فشار یا نیشگون گرفتن می‌کنید. در مطالب قبلی درمورد بوتاکس چیست؟ نحوه عملکرد، عوارض، فواید و انواع بوتاکس توضیح دادیم.

فیلر بینی توسط فرد متخصص و با تجربه، به مناظق مورد نظر تزریق می‌شود.
فیلر بینی توسط فرد متخصص و با تجربه، به مناظق مورد نظر تزریق می‌شود.

ماده پرکننده در جریان رینوپلاستی، در لایه های عمیق پوست تزریق شده و ته نشین می‌شود و شکل خود را حفظ می‌کند. کل این فرایند، 45 دقیقه زمان می‌برد.

بیشتر بدانید: فیلر مو چیست؟! (Hair filler) پرکننده مو! انواع روش، مواد تشکیل دهنده، فواید و عوارض فیلر مو.

آیا نتیجه فیلر بینی با جراحی بینی یکسان است؟

با انجام فیلر بینی، نمی‌توان بینی را کوچتر کرد. همچنین در این روش، نتایج تا 6 ماه ماندگاری دارد و نیاز به تمدید دوباره است. پرکننده بینی به صورت موقت، بر آمدگی ها را صاف کرده و جزئیات را اصلاح می‌کند.

در انجام فیلر بینی، منتظر تغییر شگفت انگیز و ویژه‌ای در صورت خود نباشید.

عمل جراحی بینی، ظاهر بینی شما را به صورت کامل تغییر می‌دهد و می‌توان آن را کوچکتر کرد و فرم زیبایی به بینی داد. اگر به دنبال تغییر زیادی در بینی هستید، از روش جراحی بینی استفاده کنید. جراحی بینی برخلاف روش فیلر بینی، ماندگاری دائمی دارد و اکر توسط پزشک مجرب و متخصصی انجام شود، نیازی به تمدید یا عمل مجدد نخواهید داشت. اما فیلر بینی موقت بوده و باید به صورت دوره ای، آن را انجام دهید.

در مورد زیبایی بیشتر بدانید: همه حقایق مهم در مورد فیلر ابرو را بدانید! عوارض، مزایا، ماندگاری، مراقبت های لازم فیلر ابرو یا ژل ابرو.

کاربرد فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی به اصلاح تعدادی از عیوب خفیف تا متوسط بینی از جمله موارد زیر کمک می‌کند:

  • پرکننده های بینی، افتادگی نوک بینی را رفع می‌کند.
  • اصلاح کلوملا جمع شده، از فواید فیلر بینی است.
  • پر کردن فرو رفتگی ها از جمله کاربردهای مهم فیلر بینی است.
  • فیلر بینی به بهبود شکل بینی از جمله ارتفاع، عرض و بر آمدگی کمک می‌کند.
  • کاهش برآمدگی، چرخش و عدم تقارن بینی

بیشتر بدانید: تزریق ژل لب (Lip gel injection)، مراقبت، فواید، عوارض، هزینه، انواع روش تزریق ژل لب و فیلر لب.

مزایای پرکننده یا فیلر بینی

بارزترین مزیت فیلر بینی این است که افراد بدون جراحی پلاستیکی می‌توانند به نتیجه تقریبا مطلوبی برسند. در این بخش از مطالب سلامت وقت مد، چندین مزیت پرکننده بینی را آورده ایم:

  • فیلر بینی دارای حداقل درد و تورم است.
  • نتیجه بلافاصله قابل مشاهده می‌باشد.
  • بدون نیاز به جراحی و برش، انجام می شود.
  • درمان کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.
  • تغییرات برگشت پذیر هستند.
  • فرو رفتگی های بینی را رفع می‌کند.
  • پرکننده ها، انحراف بینی را درمان می‌کنند.
  • نوک بینی را می‌توان سر بالایی کرد.
  • افزایش ارتفاع بینی
  • بدوم نیاز به بیهوشی
  • فیلر بینی، زمان استراحت کمتری نسبت به عمل بینی دارد.
  • هزینه کمتری نسبت به عمل های جراحی دارد.

بیشتر بدانید: شیدینگ لب چیست؟ ماندگاری، عوارض و مزایای سایه لب.

معایب پرکننده یا فیلر بینی چیست؟

  • یکی از مشکلات فیلر بینی، این است که فقط تغییرات جزئی در بینی ایجاد می‌کند.
  • فیلر بینی، فرو رفتگی های را رفع می‌کند، اما برجستگی های روی بینی را نمی‌تواند از بین ببرد.
  • این روش زیبایی، نمی‌تواند بینی را باریک کند.
  • مشکلات تنفسی را نمی‌تواند رفع کند.
  • در صورت تزریق زیاد، باعث ایجاد برجستگی روی بینی می‌شود.
  • حتما باید توسط فرد متخصص، پزشک آموزش دیده و با تجربه انجام شود.
راز معایت فیلر بینی یا رینوپلاستی، موقتی بودن و توانای کم در تغیر  فرم بینی است.
راز معایت فیلر بینی یا رینوپلاستی، موقتی بودن و توانای کم در تغیر فرم بینی است.

بیشتر بدانید: بوتاکس زیر بغل ! عوارض، فواید، حقایق تزریق بوتاکس زیر بغل.

عوارض فیلر بینی

هر روشی با خطراتی همراه است، اما از آنجایی که بینی، پر از رگ های خونی و نزدیک به چشم است، پرکننده بینی نسبت به سایز روش ها فنی تر و پیچیده تر می‌باشد. فیلر بینی باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا عوارض احتمالی را به حداقل برساند. در بخش زیر عوارض احتمالی فیلر بینی را آورده ایم:

  • تب و تاری دید یکی از عوارض فیلر بینی است.
  • قرمزی و تورم در اطراف صورت و چشم
  • اگر فیلر به اشتباه در شریان های بینی تزریق شود، باعث اختلال در خون رسانی به بینی و بافت های اطراف می‌شود که نتیجه آن بروز نکروز یا بافت مردگی است.
  • به ندرت می‌تواند باعث نابینایی شود.
  • در صورت تزریق زیاد، منجر به تجمع و فشرده شدن جریان خون شود به صورتی که فضای بینی بیش از اندازه تنگ شده و مشکلات تنفسی را به دنبال خواهد داشت.

در مورد مو بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

انواع فیلرهای بینی کدام هستند؟

فیلرهای هیالورونیک اسید که از رایج ترین نوع پرکننده های بینی هستند، می‌توانند چندین سال دوام بیاورند. آنها با تزریق آنزیم هیالورونید، که پرکننده های اسید هیالورونیک را حل می‌کنند، برگشت پذیر هستند. این مورد ممکن است در صورت نگرانی در مورد ظاهر بینی، یا در شرایط اضطراری که فیلر به صورت ناخواسته به شریان تزریق شده است، مورد استفاده قرار گیرد.

از پرکننده های دائمی نیز می‌توان در بینی استفاده کرد. مزیت استفاده از پرکننده های دائمی بینی این است که تزریق یکبار انجام شده و نیاز به تزریق و تمدیدهای مکرر ندارد. ایراد پرکننده دائمی بینی این می‌باشد، که به راحتی قابل اصلاح نیست. فیلر دائمی بینی، خطر بیشتری برای مشکلاتی مانند گرانولوم که منجر به ایجاد توده یا سختی فیلر می‌شود، دارد.

در مورد زیبایی بدانید: عمل جراحی بوکال فت چیست؟ تخلیه چربی دهانی (Buccal fat) عوارض، فواید، حقایق.

مراقبت های بعد از فیلر بینی

پس از تزریق پرکننده بینی، ممکن است احساس درد، تورم و قرمزی در محل تزریق احساس کنید. نتیجه فیلر بینی، یک الی دو هفته بعد از تزریق قابل مشاهده است و تا آن زمان نباید اثری از کبودی و تورم باقی مانده باشد. بعد از انجام فیلر بینی به فعالیت روزانه خود می‌توانید برگردید، چرا که نیاز به استراحت ندارد.

مراقبت های بعد از فیلر بینی
بعد از تزریق پرکننده یا فیلر بینی، تا 48 ساعت از محیط های گرم مانند سونا خودداری کنید.

بعد از تزریق پرکننده تا 48 ساعت از محیط های گرم مانند سونا خودداری کنید. از دست زدن به ناحیه تحت درمان پرهیز کنید. بعد از گذشت 24 ساعت می‌توانید آرایش انجام دهید. اگر درد و تورم شدیدی تجربه کردید، به پزشک مراجعه کنید. در اکثر مواقع مواد پرکننده بینی در عرض 6 ماه در لایه پوست جذب می‌شوند و دائمی نیستند.

بیشتر بدانید: سابسیژن (subcision) چیست؟ جالب ترین کاربرد ها، مزایا، عوارض را بدانید!.

فیلرهای اسید هیالورونیک موقتی هستند و عموما بین 6 تا 18 ماه پس از تزریق ماندگاری دارند. فیلر زمانی که برای اولین بار تزریق می‌شود، بینی را سفت تر و خوش حالت تر می‌کند و با گذشت زمان و ادغام شدن در بافت ها، اثرشان کمتر می‌شود. تزریق بیش از اندازه پرکننده در بینی توصیه نمی‌شود، چرا که منجر به تجمع فیلر در بینی می‌شود. اگر به دنبال تغییر زیاد با ماندگاری بالا هستید، جراحی بینی مناسب شما است.

بیشتر بدانید: فیشیال پوست (Facial) چیست؟ انواع کاربرد، عوارض، فواید، مراحل انجام فیشیال صورت و پوست، مراقبت های بعد از فیشیال.

آیا پرکننده بینی، نوک بینی را بالا می‌برد؟

از پرکننده های بینی برای بلند کردن بینی می‌توان استفاده کرد، اما نتایج چشمگیری را مشاهده نخواهید کرد. تزریق فیلر بینی را با تزریق شل کننده عضلانی ترکیب کنید تا نوک بینی را به طور قابل توجهی بلند کرده یا به اصطلاح سربالایی کنید.

بیشتر بدانید: خط لب دائم یا تاتو لب چیست؟ با مهمترین عوارض و فواید آن آشنا شوید!.

آیا فیلر، بینی را کوچک میکند؟

آیا پرکننده ها، بینی را کوچکتر می‌کنند؟ پاسخ خیر است. افزودن پرکننده به بینی باعث حجم دهی و افزایش اندازه بینی می‌شود و نواقص کوچک بینی را رفع می‌کند. اگر شما به دنبال کوچک کردن سایز و اندازه بینی خود هستید، فیلر بینی به شما کمکی نخواهد کرد.

بیشتر بدانید: پلکسر چیست؟ (Plexr) فواید و عوارض جوانسازی با پلکسر که باید بدانید!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا