پوستزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

درماپلنینگ چیست؟ مزایا، معایب و کاربرد درماپلنینگ پوست را بشناسید!

فواید و عوارض درماپلنینگ پوست را بخوانید

درماپلنینگ یک روش زیبایی و کم تهاجمی است که لایه هایی بالایی پوست را از بین برده و به کاهش آکنه، رفع پوست حفره داره، صاف کردن پوست و حذف چین و چروک های ظریف پوست کمک می‌کند. برخی از افراد برای از بین بردن موهای زائد، از درماپلنینگ استفاده می‌کنند. اما این کار فواید و عوارض خاص خود را دارد.
در این سری مطالب مراقبت و سلامت پوست از مجله وقت مد(vaghtemod.ir)، در مورد درماپلنینگ پوست، مزایا، معایب، عوارض و کاربرد آن، همه مطالب مهم را خواهید خواند.

درماپلنینگ چیست؟

درماپلنینگ (Dermaplaning) یک درمان پوستی، کم تهاجمی است که از یک تیغه لایه بردار برای از بین بردن سلول های مرده پوست و موهای زائد استفاده می‌شود.
درماپلنینگ، به کاهش جای جوش و آکنه یا سایر عیوب پوستی کمک می‌کند. در اصل این روش زیبایی با هدف جوانسازی، صاف و درخشان کردن سطح پوست انجام می‌شود. با این حال روند پیری پوست را متوقف نمی‌کند.

درماپلنینگ چیست؟

اکثر افراد از درماپلنینگ، برای صورت استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید آن را در هر جایی از بدن انجام دهید. این درمان، ادعا می‌کند که جای زخم های عمیق ناشی از آکنه و جوش های روی پوست را از بین می‌برد و همین طور برای از بین بردن موهای کوتاه و نرم صورت قابل استفاده است.
این یک راه حل موقت است، زیرا موها دوباره رشد خواهند کرد و عملکرد آن مانند لیزر موهای زائد نیست. برای آشنایی با 12 مورد از فواید لیزر موهای زائد اینجا کلیک کنید.
درماپلنینگ پوست؛ برای هر نوع پوست که دارای مشکلاتی مانند جای جوش، پوست کدر، پوست خشک، پوست آسیب دیده در برابر خورشید و چین و چروک ظریف هستند کاربرد دارد.

در مورد روش های زیبایی صورت بخوانید: مزوتراپی مو چیست؟ عوارض، فواید و تاثیر مزوتراپی برای درمان ریزش مو.

درماپلنینگ پوست چگونه انجام می‌شود؟

درماپلینیک نیازی به بیهوشی ندارد، اما پزشک احتمال دارد حدود نیم ساعت قبل از عمل، کرم بی حس کننده یا اسپری روی صورت اعمال کند. در زمان انجام این عمل زیبایی، ممکن است روی پوست احساس خراش و سوزش کنید، اما دردناک نیست.
متخصص پوست از ابزار خاصی به نام درماتوم که شبیه تیغ برقی است؛ برای حذف سلول های مرده پوست و مو زائد استفاده می‌کند. درماتوم دارای یک تیغه کوچک بوده که در سراسر پوست به جلو و عقب حرکت می‌کند. این ابزار در پوست بریدگی ایجاد نمی‌کند، اما به آرامی لایه بالایی پوست را می‌تراشد و به گونه ای لایه برداری پوست را انجام می‌دهد.

اسپانسر لباس سکرت

تیغه استریل شده با زاویه 45 درجه به آرامی روی پوست کشیده شده و سلول های مرده پوست، بافت اسکار و موهای زائد را از بین برده و سطح پوست را صاف و هموار می‌کند.
بعد از آن پزشک یک ژل یا پماد تسکین دهنده را به ناحیه تحت درمان می‌مالد تا قرمزی و تورم پوست کاهش پیدا کند. درماپلنینگ بنا به میزان مشکل پوستی و اندازه ناحیه تحت درمان از چند دقیقه تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد. درماپلنینگ سلول های آسیب دیده پوست را پاک می‌کند و سلول های جدید پوست ایجاد می‌شود.

قبل و بعد از درماپلنینگ
قبل و بعد از درماپلنینگ

در مورد زیبایی پوست بدانید: میکرونیدلینگ مو چیست؟ آیا میکرونیدلینگ مو برای درمان ریزش مو موثر است؟ عوارض، کاربرد، روش انجام.

خطرات و عوارض درماپلنینگ چیست؟

بعد از عمل درماپلنینگ پوست قرمز، متورم و حساس خواهد شد. متخصص برای کاهش هر گونه ناراحتی، امکان دارد برای شما دارو تجویز کند. اگر تورم و قرمزی پوست بیش از یک هفته طول کشید یا بدتر شد، به پزشک مراجعه کنید. این روش زیبایی به طور کلی ایمن است، با این حال خطرات زیر را به همراه دارد:

  • بروز عفونت یکی از عوارض درماپلنینگ است.
  • بروز اسکارهای مانند اسکارهای کلوئیدی یا بر آمده و بزرگ
  • برای برخی از افراد در یکی دو روز پس از درماپلنینگ، جوش های سر سفید روی پوست ایجاد می‌شود.
  • تغییر رنگ پوست از دیگر عوارض این روش درمان می‌باشد.
  • احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن، حدود 48 ساعت پس از عمل
  • در صورت داشتن بیماری های التهابی پوستی مانند؛ آکنه، روزاسه، پسوریازیس، اگزما و آفتاب سوختگی درماپلینیگ انجام ندهید.
  • از دیگر عوارض احتمالی درماپلنینگ، بروز رنگدانه های پوستی تکه تکه در ناحیه تحت درمان است که با گذشت زمان کاهش یا ناپدید می‌شود.
  • هر زمان که یک جسم تیز به صورت شما نزدیک می‌شود، خطر آسیب شدید به پوست وجود دارد.
خطرات و عوارض درماپلنینگ
عفونت، از خطرات و عوارض درماپلنینگ است.

مطالعه بیشتر: اندولیفت چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید، حقایق علمی.

فواید و مزایا درماپلنینگ چیست؟

مزیت و فواید درماپلنینگ شامل موارد زیر است:

  1. کاهش موهای صورت و سلول های مرده پوست، چهره را پس از اولین درمان شاداب تر و جوان تر می‌کند.
  2. درماپلنینگ برای انواع پوست، به خصوص پوست حساس و خشک مناسب است.
  3. این روش درمان، بسیار سریع و غیر تهاجمی بوده و بین 30 الی 45 دقیقه طول می‌کشد.
  4. چین و چروک های ریز را کاهش می‌دهد و پوست را روشن و جوان می‌کند.
  5. با افزایش سن، تولید کلاژن کندتر می‌شود. درماپلنینگ با قرار دادن پوست در معرض اکسیژن، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه با از بین بردن موهای زائد، بافتی صاف بر روی صورت ایجاد می‌کند.
  6. لایه برداری پوست منجر می‌شود که محصولات مراقبت از پوست بهتر به پوست نفوذ کرده و نتایج خود را بهبود بخشد. روزهای بعد از درمان درماپلنینگ بهترین زمان برای آرایش است.
  7. یکی دیگر از مزایای درماپلینیگ کمک به رشد مجدد سلول های صورت است که به سرم ها و مرطوب کننده ها اجازه می‌دهد به داخل پوست نفوذ کنند. با اجرای این روش از شر اپیدرم ترک خورده خلاص می‌شوید.
  8. این نوع لایه برداری برخی از انواع جای جوش ها را از بین برده و منافذ پوست را درمان می‌کند.
  9. در طول لایه برداری، سبوم پخش شده و سلول های مرده پوست را از بین می‌برد. این اتفاق از بروز جوش جلوگیری کرده، چرا که با از بین رفتن سلول های مرده پوست، احتمال مسدود شدن منافذ کاهش می‌یابد.
  10. این درمان منجر به افزایش گردش سلولی شده و به مرور پوست را سالم و درخشان می‌کند.
  11. اگر پوست شما با انجام درم ابریژن تحریک می‌شود، امکان دارد درماپلینیگ برای شما مناسب تر باشد.
  12. کاهش موهای زائد در ناحیه ریش یکی دیگر از مزایای درماپلنینگ برای مردان است.

مطالعه بیشتر: پلاژن تراپی چیست؟ عوارض، کاربرد و فواید پلاژن تراپی پوست چیست؟.

چند وقت یکبار باید درمان درماپلنینگ رو تکرار کرد؟

نتایج درماپلنینگ پوست دائمی نیست، این روش ادعا دارد که سلول های مرده پوست را تا سه هفته از بین می‌برد و برای حذف موهای زائد و جوانسازی پوست نیاز است حدودا یک ماه یکبار آن را تکرار کنید. البته این روش درمانی نیست که نیاز باشد به دفعات زیاد آن را انجام دهید.
اپیدرم به محافظت از پوست در برابر آلرژن ها و سایر محرک های بالقوه در دنیای بیرون کمک می‌کند. درماپلنینگ امکان دارد لایه بالایی پوست را تحریک کرده و به آن آسیب برساند. بسته به نوع پوست، مشکل پوستی، ناحیه تحت درمان و نظر پزشک تعداد جلسات درماپلنینگ مشخص می‌شود.

مقایسه میکرودرم ابریژن با درماپلنینگ!

درماپلنینگ و درم ابریژن از روش های بازسازی پوست هستند. در هر کدام از این روش ها از ابزارهای مختلفی استفاده شده و مقادیر متفاوتی را از پوست جدا می‌کنند. در درماپلنینگ از چاقوی جراحی یا تیغ برای جوانسازی و لایه برداری پوست استفاده می‌شود. میکرودرم ابریژن یک روش غیر جراحی است که از یک تیغ لایه بردار که مانند سنباده است برای صاف کردن پوست و از بین بردن جای زخم استفاده می‌کند.
میکرودرم ابریژن شامل چندین دوره درمانی بوده که نتایج آن تا چند ماه ماندگار است ولی ماندگاری درماپلنینگ پوست کمتر می‌باشد. میزان ایمنی، تاثیرگذاری، عوارض احتمالی و هزینه این دو روش یکسان است.

بیشتر بدانید: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

منبع
منبعمنبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا