مد و استایلاکسسوری مدمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

لباس دیجیتال چیست؟ تاثیر لباس و اکسسوری دیجیتال بر روی مد و فشن چه خواهد بود؟

حقایق جالب و مهم درباره لباس دیجیتال در دنیای NFT و ارز دیجیتال

با توجه به ترند شدن موضوعاتی مانند NFT و ارز های دیجیتال، سوال بسیاری از مخاطبان مجله وقت مد در مورد لباس دیجیتال بود است. واقعا لباس دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا صرفا راهی برای کلاه برداری است و یا مورد مهمی که علاقه‌مندان به مد و فشن باید به آن توجه کنند؟! مسائلی بسیار مهمی درباره لباس و اکسسوری دیجیتال وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد.
در این مطلب از سری مطالب آموزش مد و استایل از مجله وقت مد، تمام حقایق مهم و جالب درباره لباس دیجیتال و تاثیر آن بر صنعت بزرگ مد و استایل را به صورت تخصصی، مورد برسی قرار خواهیم داد.

لباس دیجیتال چیست؟

احتمالا این روز ها شما هم عباراتی مانند ارز دیجیتال، صنعت NFT و پوشاک دیجیتال، را در زمینه های مد و استایل زنانه و مردانه شنیده اید. اما به گزارش تیم تخصصی مد و استایل مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، واژه لباس دیجیتال یا “wear to earn” نوعی لباس مجازی (غیر فیزیکی و خیالی) است که صرفا بر روی آواتار ها و شخصیت های ویدیوی، بازی های دیجیتالی و دنیای واقعیت مجازی، قابل استفاده است.
به زبان ساده تر، لباس دیجیتالی، نوعی دیزاین بر اساس رویا و تخیلات طراحان مد و استایل مردانه و زنانه است که میتواند به صورت انحصاری در اختیار شما باشد. این انحصار، به دلیل وجود فن آوری NFT، قابل انجام است.
در پوشاک دیجیتال، حتی با وجود هزینه های بسیار گزاف، هیچ لباس و پوشاک فیزیکی به شما نخواهند داد و صرفا نوعی لباس، بر روی کامپیوتر ها برای شما طراحی خواهد شد. در ادامه توضیحات بسیار مهم و جالبی در این باره خواهید خواند.

جواب به سوال لباس دیجیتال چیست
واژه لباس دیجیتال نوعی لباس مجازی (غیر فیزیکی و خیالی) است.

حتما شما هم داستان پادشاه احمق و لباس نامرئی را شنیده اید. این داستان، شباهت بسیار زیادی به نیت و دلیل خلق لباس دیجیتالی دارد که در این مطلب از مجله وقت مد، به صورت کامل توضیح داده ایم.

در مورد انواع مدل مانتو زنانه و انواع مدل شلوار زنانه و روشهای ست کردن آن ها، بیشتر بدانید.

تاثیر لباس دیجیتال بر روی مد و استایل چیست؟

در مطالب قبلی درباره مد لوکس در دنیای متاورس و NFT! تاثیر NFT بر روی مد لوکس چه خواهد بود؟ توضیح دادیم. صنعت چند میلیارد دلاری مد و استایل، یکی از صنایعی است که تحت تاثیر موج NFT، دچار تغیراتی خواهد شد. به گزارش cointelegraph، بلاک چاین و یا NFT مد دیجیتال، شامل لباس زنانه و لباس مردانه، کفش، جواهرات، اکسسوری و موارد دیگر هستند که می‌توانند به صورت مجازی یا در اکوسیستم های بازی پوشیده شوند. از لباس دیجیتال برای پوشیدن در دنیای واقعیت افزوده و یا دنیای بازی، استفاده می‌کنند.

اسپانسر فروشگاه لباس سکرت

هر کسی و هر سازمانی میتواند به صورت انحصاری، چیزی را در NFT، به صورت انحصاری ثبت کند. به زبان ساده، هر کسی میتواند هر چیزی مانند یک عکس، ویدیو، طراحی های انیمیشنی و لباس دیجیتالی را در دنیای بلاک چین، ثبت کند و آن را به قیمت های عجیب و باورنکردی برای فروش بگذارد.

از لباس دیجیتال برای پوشیدن در دنیای واقعیت افزوده و یا دنیای بازی، استفاده می‌کنند.
از لباس دیجیتال برای پوشیدن در دنیای واقعیت افزوده و یا دنیای بازی، استفاده می‌کنند.

دنیای فشن نیز این مورد در ترند زنانه و ترند مردانه استفاده کرده و با طراحی دیجیتالی (یعنی صرفا طرحی که بر روی کامپیوتر انجام شده و مانند یک انیمیشن حضور فیزیکی ندارد) و قرار دادن آن بر روی دنیای NFT، این طرح ها را به فروش برساند.

برای آشنایی با اکسسوری های مد و همچنین انواع برند در دنیای مد و استایل، اینجا کلیک کنید.

کلاه برداری و سواستفاده از واژه پوشاک دیجیتال

همانطور که در بخش بالا توضیح دادیم، اکسسوری ها و لباس دیجیتال، به صورت عادی وجود فیزیکی ندارند. همانند خیال های که ما در افکارمان انجام می‌دهیم. اما این مورد، بهانه بسیار عالی برای رویا فروشان و کلاه برداران را فراهم کرده که به نام لباس دیجیتال و اکسسوری دیجیتالی، از افراد ساده لوح، کلاه برداری کنند.

دنیای بی حد و مرز مد و استایل با ترکیب شدن با فناوری های جدیدی مانند NFT که ارز های دیجیتال نیز بر روی آن قرار دارند، سعی در فروش رویا و خیال ها به شما را خواهد داشت. اما بر عکس ارز دیجیتال معتبر مانند بیت کوین که از ارزش ذاتی مانند اسکناس پول برخوردار است، لباس دیجیتال بدون ارزش ذاتی بوده و به راحتی آب خوردن، قابل ایجاد و خلق کردن است.

اکسسوری ها و لباس دیجیتال، به صورت عادی وجود فیزیکی ندارند و افراد سودجو از این مورد سواستفاده می کنند
اکسسوری ها و لباس دیجیتال، به صورت عادی وجود فیزیکی ندارند و افراد سودجو از این مورد سواستفاده می کنند.

مطالعه بیشتر: انواع سبک و مدل دکوراسیون، با 23 مورد از شیک ترین و جدیدترین انواع دکوراسیون آشنا شوید! کدام یک از انواع دکور زیباتر است!؟.

اکسسوری و لباس دیجیتال برای چه کسانی مفید است؟

بهتر است بدانید که اکسسوری های دیجیتالی و لباس دیجیتال، یکی از راه های پول شویی در دنیای خلاف کاری است. یعنی از این مسئله، علاوه بر سواستفاده از افراد ساده لوح، در پولشویی و یا قانونی کردن پول های که از راه دزدی به دست آمده است نیز استفاده می‌کنند. به عنوان مثال با خرید یک لباس دیجیتالی با قیمت چند میلیون دلار که البته از ارزش ذاتی چند دلار برخوردار است، سعی در پنهان کردن و جابجایی پول هایی که در راه های خلاف به دست آمده، دارند.

در واقع اکسسوری دیجیتال و لباس دیجیتال، صرفا برای بازی های کامپیوتری مفید است و برای اشخاص در زندگی واقعی، هیچ سودی ندارد.

اکسسوری دیجیتال برای هیچ کس مفید نیست
اکسسوری دیجیتال برای هیچ کس مفید نیست

مطالعه بیشتر: 20 مدل از بهترین انواع پارچه و ویژگیهای آنها! چه جنس و نوع پارچه ای مناسب است؟!.

آیا باید هر کس یک لباس دیجیتال داشته باشد؟

این مورد را بهتر است بدانید که ممکن است با قدرتی که ثروتمندان در صنعت صوتی و تصویری دارند، استفاده از لباس دیجیتال را برای مردم عادی سازی کرده و به گونه ای القا کنند که داشتن این موارد برای شما لوکس بودن و تاپ بودن در بالای جامعه را در پی خواهد داشت.
همچنین ممکن است همانند دروغ های که در سبز شویی یا گرین واشینگ مطرح می‌شود، به گونه ای القا کنند که نداشتن لباس و اکسسوری دیجیتال، امل بودن سطح افراد یک جامعه را بیان خواهد کرد.
پس آگاهی در مورد و اطلاع رسانی به دوستان و عزیزانتان، نقش بسیار مهمی در پی خواهد داشت. لطفا برای آگاهی سطح جامعه از این موارد، مطالب مفید و آگاهی ساز در این باره را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید: تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس چیست!؟ آیا مد در روحیه شما تاثیر مثبت دارد؟!.

فواید لباس و اکسسوری دیجیتال چیست؟

بدون شک افراد سودجوی سعی در مفید جلوه دادن لباس ها و اکسسوری های دیجیتال خواهند داشت. استدلال آن ها برای فواید لباس دیجیتال موارد زیر است:

اکسسوری های دیجیتالی و لباس دیجیتال با محیط زیست سازگار است

این مورد صحیح است. در واقع لباس های دیجیتالی چون وجود خارجی ندارند و در نتیجه انرژی برای آن صرف نخواهد شد، برخلاف فست فشن یا مد سریع، با محیط زیست و با مد پایدار، اخلاق گرا یا مد سبز سازگار است. این دقیقا همانند تمام تصاویر و انیمیشین هایی است که گاها بی ارزش و حتی مخرب هستند.

لباس دیجیتالی به شما حس متمایز بودن خواهد داد

بله، این حقیقتی درست است که لباس دیجیتالی به شما حس متمایز بودن خواهد داد. دقیقا همانند پادشاهی که به فرد کلاه برداری پول زیادی داد تا برای او لباس ویژه ای طراحی کند. فرد شیاد هم لباس تخیلی به پادشاه پوشاند و به وی القا کرد که این لباس واقعی و بسیار زیبا اما نامرئی است. اطرافیان وی نیز ار ترس تنبیه پادشاه، این لباس نامرئی را مورد تمجید قرار دادند. این درحالی بود که پادشاه لخت بوده و فقط مورد کلاه برداری قرار گرفته بود.

‫3 دیدگاه ها

  1. لباس دیجیتال اینم یه برنامه جدید برای رویا فروشان اینستاگرامی

  2. سیستم لباس دیجیتال به این صورته که یکی میاد یه لباس دیجیتال طراحی میکنه و به خودش با قیمت بالا میفروشه
    بعد میره توی سوشال کار میکنه که ای وای این لباس چقدر سود داشته و چقدر ممکنه گرون بشه
    تا یه ادم ساده گیر میاره و بهش میندازتش

  3. از یه چیز مجله وقت مد خوشم میاد اونم اینه در عین دلسوزی و با منابع معتبر برای ما توضیح میده
    درست نوشتن واقعا لباس دیجیتال دقیقا عین لباس نامرئی پادشاهه
    یه موضوع جدید برای کلاه برداران اینستاگرامی که جیب ملت رو خالی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا