مد و استایلاکسسوری مدبرند های فشنسبک زندگیمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه

روبدوشامبر چیست؟ با انواع مدل روبدوشامبر زنانه و مردانه جدید آشنا شوید

شیکترین مدل های روبدشامب را بشناسید

کلمه روبدوشامبر (Robe)، به نوعی خاصی از لباس گفته می‌شود که در گذشته توسط افراد ثروتمند مانند پادشاهان استفاده می‌شد. این سبک خاص از لباس، از ویژگی های ویژه ای برخوردار است که آن را متمایز از تمام لباس های دیگر کرده است. برای انتخاب روبدوشامب مناسب، باید با نکات ضروری خرید انواع روبدوشامب، آشنا باشید.
در این مطلب از مجله مد و استایل وقت مد، با انواع مدل روبدوشامبر آشنا شده و نکات مهم درباره انتخاب و خرید این سبک از لباس خواب را آموزش خواهید دید.

روبدوشامبر لوکس و قدیمی

روبدوشامب یا همان روبدوشامبر چیست؟

به گزارش Lebassecret، روبدوشامبر(robe)؛ در اصل کلمه ای فرانسوی، به معنای لباس خانه می‌باشد، که در ایران ممکن است ربدوشامب، روب و یا ربدوشامبر هم تلفظ شود. همانطور که از نام این سبک شیک از لباس خواب پیداست، روبدوشامبر؛ لباسی است که بر روی دیگر لباس ها پوشیده شده و با به حالت تن پوش استفاده می‌کنند، که پوشش زیبا و لوکس، به همراه راحتی را برایتان رقم خواهد شد.
Robe؛ لباسی جلو باز و گشاد است که با کمربند ساتن ابریشم و معمولا همجنس لباس، بسته شده و در گذشته توسط پادشاهان و افراد ثروتمند مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مدلی از روبدوشامبر ساتن ابریشم
نمونه از انواع مدل روبدوشامبر لوکس و زیبا از برند های معتبر

روبدوشامبر در دیکشنری انگلیسی (Robe)، به معنی لباس مجلسی یا لباس بیرونی بلند و گشاد است که توسط بانوان و مردانه استفاده می‌شود. اما آیا درمورد نقش مهم این لباس زیبا در مد و استایل زنانه و همچنین تیپ مردانه آشنا هستید؟! در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

ویژگی بارز انواع مدل روبدوشامبر زنانه و مردانه گشاد و آزاد بودن آن ها است که بر خلاف لباس های تنگ، برای بدن راحتی بدون حد و مرزی را در پی خواهد داشت.

در این باره بیشتر بدانید: 8 مورد از عوارض پوشیدن لباس تنگ! مشکلات خطرناک و عوارض استفاده از لباس تنگ چیست؟!.

اسپانسر لباس سکرت

روبدوشامبر، یکی از لوکسترین مدل های لباس در دنیا

حتما شما هم یکی از انواع مدل روبدوشامبر را که توسط سوپر استار ها در فیلم ها مورد استفاده قرار گرفته است را مشاهده کرده اید. در واقع جالب است بدانید که این سبک از لباس زنانه و مردانه زیبا، نمادی از لوکس بودن، زیبایی و خوش استایلی در صنعت مد و استایل و سینما در دنیا است.

مدلی از انواع روبدوشامبر
در گذشته از روبدوشامبر توسط افراد ثروتمند و پادشاهان استفاده می شد.

در ایران نیز برای نشان دادن شخصیت های ثروتمند و لاکچری، از انواع مدل روبدوشامبر ساتن ابریشم همراه با آب پرتقال و تردمیل، استفاده می‌کنند.

اگر به نماد های پادشاهان و افراد ثروتمند در طول تاریخ دقت کرده باشید، افراد قدرتمند مانند پادشاهان کشورهای آسیایی شرقی، به صورت ویژه ای از انواع مدل روبدوشامبر؛ برای نشان دادن قدرت و جایگاه اجتماعی خود استفاده می کردند.

استفاده پادشاهان از لباس روبدوشامبر
استفاده پادشاهان از انواع روبدوشامبر

بیشتر بدانید: چرا باید روبالشی ساتن ابریشم داشته باشیم؟ فواید روبالشی ساتن چیست؟.

چرا مردم در گذشته از روبدوشامبر استفاده می کردند؟

همانطور که توضیح دادیم طبق شواهد تاریخی، در گذشته پادشاهان و افراد ثروتمند از روب یا همان روبدوشامبر های ساتن ابریشم برای پوشش، ظاهر زیبا و با وقار، گرم نگه داشتن خود استفاده می‌کردند. عموما جنس این مدل روبدوشامب ها از ساتن ابریشم لوکس و زیبایی بود که ثروت و قدرت فرد را نشان می‌داد. برای آشنایی بیشتر مطلب انواع پارچه ساتن! کاربرد، مشکلات و فواید انواع جنس پارچه ساتن را مطالعه کنید.

یکی دیگر از دلایل استفاده از روبدوشامب در گذشته، گرم نگه داشتن بدن بود. آن ها علاوه بر زیبایی و راحتی در استفاده، بدن را گرم نگه می‌داشتند.

مطالعه بیشتر درباره خواب: پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب.

انواع مدل روبدوشامبر

روبدوشامبر ها در انواع مدل روبدشامبر زنانه و روبدوشامبر مردانه و کودکانه دسته بندی می‌شوند.

روبدوشامبر زنانه مدل ویکتوریا سکرت
روبدوشامبر زنانه معروف و محبوب از برند معتبر ایرانی لباس سکرت

روبدوشامبر زنانه

انواع مدل روبدوشامبر زنانه، عموما از جنس ساتن ابریشم درجه یک هستند که توسط برند های معتبر لباس خواب و لباس زیر مانند victoria secret, Lebassecret تولید می‌شوند. در زمان خرید انواع مدل روبدوشامبر زنانه، حتما به راهنمای سایز محصولات دقت کنید و بر اساس مطابقت دادن سایز های خود با جدول سایز بندی برند تولید کننده، انتخاب سایز کنید.

روبدوشامبر زنانه معروف از برند لباس سکرت
روبدوشامبر زنانه معروف از برند لباس سکرت

برای داشتن بهترین استایل زنانه، سعی کنید ربدوشامبر خود را با انواع مدل بلوز و شلوار، انواع مدل سوتین و یا با لباس خواب همسرتان ست کنید. یکی از متد های جدید در مد و استایل زنانه، گلدوزی نام و برند خصوصی شما بر روی روبدوشامبر است که استایل شما را جذاب تر از همیشه خواهد کرد.

روبدوشامب زنانه از برند لباس سکرت
روبدوشامب خود را با سایر لباس خواب ها ست کنید.

درمورد ترند های زنانه بدانید: لباس کراپ چیست!؟ انواع کراپ و مدل های جذاب آن را بشناسید!.

روبدوشامبر مردانه

روبدوشامبر مردانه، عموما توسط آقایانی که به استایل و زیبایی مردانه خود اهمیت می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرستیژ این افراد به گونه ای است که لوکس بودن را در عین راحتی برای خود فراهم می‌کنند. مدل های متنوعی از این لباس زیبای مردانه وجود دارد که بهتر است آن را به صورت ست شده با شلوار خواب و یا بلوز و شلوار انتخاب کنید.

در زمان خرید روبدوشامبر مردانه، حتما به مواردی مانند کامنت محصول، راهنمای انتخاب سایز روب، جنس روب که در پایین توضیح داده ایم و برند و اعتبار برند، توجه کنید.

ست روبدوشامبر و بلوز شلوار مردانه
نمونه از روبدوشامب لوکس و لاکچری مردانه از جنس ساتن ابریشم

مطالعه بیشتر: بهترین برند لباس زیر و لباس خواب در ایران.

روبدوشامبر بچه گانه

روبدوشامبر یا همان روب بچه گانه، خود در دسته لباس خواب کودکانه نیز تقسیم می‌شود. این مدل لباس زیبا و لوکس، به دلیل زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر و شیگ پوشی، اعتماد به نفس و عزت نفس کودکان را افزایش می‌دهد. در زمان خرید روبدوشامبر بچه گانه، مهمترین مسئله؛ جنس آن است. نباید روب کودکانه شما از جنس پارچه های ضخیم و سفت باشد چون پوست کودکان حساس تر از بزرگسالان است و کوجب آزار آن ها خواهد شد.

روبدوشامبر بچه گانه ابریشمی
روبدوشامبر بچه گانه را با لباس خواب های خود ست کنید.

مطالعه بیشتر: لباس مناسب برای سفر شمال! بهترین استایل و تیپ برای سفر شمال چیست!.

انواع جنس روبدوشابمر

روبدوشامبر ها عموما از جنس پارچه انواع ساتن، حریر، پارچه نخی تولید می‌کنند. هر کدام از این موارد از مزیت های خاص خود برخوردار هستند که باید به آن توجه کرد.

روبدوشامبر حریر

روبدوشامبر های تولید شده از جنس پارچه حریر، برای مواردی که صرفا زیبایی و ظاهر شما مورد توجه است، استفاده می‌شود. این سبک از روب، پوشش و ظاهر زیبا و دلربایی به بانوان خواهد داد اما با توجه به جنس این نوع پارچه، برای استفاده روزمره مناسب نیست و صرفا برای استفاده در زیر یک ساعت توصیه می‌شود.

روبدوشامبر حریر، به دلیل جنس پارچه و ویژگیهای خاص خود که در مطالب قبلی مجله وقت مد، توضیح دادیم، برای استفاده در زمان خواب، توصیه نمی‌شود.

مطالعه بیشتر: چرم گیاهی یا چرم وگان چیست؟ خواص انواع چرم گیاهی، میزان دوام، نکات مهم در نگهداری از انواع چرم گیاهی.

روبدوشامبر ساتن ابریشم

ساتن ابریشم یکی از انواع پارچه ساتن است که از کیفیت و استحکام ایده آلی برای استفاده در انواع لباس خواب است. این جنس پارچه، از زیبایی و جذابیت خاصی برخودار است برای همین از آن، در انواع مدل لباس لوکس و خاص استفاده می‌کنند. روبدوشامبر های ساتن ابریشم زنانه و مردانه، از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع مدل روب در دنیا به شمار می‌روند.

مدلی از روبدوشامب های ساتن ابریشم
انواع مدل روبدوشامبر های ساتن ابریشم از کیفیت بالا و مدل لوکس برخوردار هستند

با توجه به جنس این سبک از روب، در انواع استایل و همچنین تمام مکان هایی که بیشتر، توضیح دادیم، میتوانید از این جنس روبدوشامبر استفاده کنید.

بهترین جنس روبدشامبر چیست و چه ویژگی های دارد؟

روبدوشامبر ساتن ابریشم، ایده آل ترین و بهترین جنس پارچه برای روب به شمار می‌رود. این جنس پارچه، به دلیل کیفیت بالا، نرم و لطیف بودن، وزن سبک، مناسب برای چهار فصل سال (سرما و گرما)، قیمت مناسب و کیفیت بالا؛ بهترین جنس پارچه برای انواع روب به شمار می‌رود.

کاربرد روبدوشامب چیست و چرا از آن استفاده می‌کنند؟

به گزارش parachutehome، روبدوشامب (Robe)، علاوه بر پوشش، شما را گرم نگه می‌دارد. اما بهتر است بدانید که معمولا این سبک از لباس روپوش را از انواع جنس پارچه با کیفیت که در قسمت پایین این مطلب از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) نیز معرفی کرده ایم تولید می‌کنند.
به همین دلیل استفاده از انواع مدل روبدشام، علاوه بر دادن استایل لوکس و جذاب به شما، را راحتی و نرمی بسیار زیادی همراه است.

علاوه بر این موارد، همانطور که در مطلب، 8 دلیل مهم برای اینکه چرا باید لباس خواب و لباس زیر بپوشیم؟! نیز به صورت علمی توضیح دادیم، متخصصین سلامتی توصیه میکنند از انواع مدل لباس خواب مانند روبدوشامبر، به جای پوشیدن لباس زیر در شب استفاده کنید تا سلامتی شما بیشتر از پیش حفظ شود.

آیا میتوان با روبدوشامبر خوابید؟

عموما پوشیدن روبدوشامبر به عنوان پوشش و گرم نگه داشتن بدن بود. اما بهتر است بدانید که روبدوشامب، یکی از انواع لباس خواب به شمار می‌رود که میتوانید با آن خوابی راحت داشته باشید. چرا که با داشتن پارچه بسیار نرم و لطیف و راحت، بهترین فضا را برای داشتن خوابی آرام، ارائه خواهد داد.

مطالعه بیشتر: سبز شویی یا گرین واشینگ چیست!؟ چرا بسیار مهم است درباره بازاریابی سبز (Greenwashing) بدانید!؟.

چه زمان های از روبدوشامبر استفاده می‌کنند؟

با توجه به ماهیت و الگو خاص انواع مدل روبدوشامبر زنانه و مردانه، کاربرد بسیار زیادی در مد و استایل شما خواهند داشت. یکی از مهمترین زمان ها برای استفاده از ربدوشامب، استفاده از آن در مهمانی های خصوصی است که شما علاوه بر راحتی، به زیبایی و جذابیت بیشتر خود، اهمیت می‌دهید.

به صورت عمومی، در زمان های زیر میتوان از مدل های مختلف روبدوشامب استفاده کرد:

  • در زمان های استراحت و خواب از روبدوشامبر ها بدون پوشیدن لباس زیر، استفاده کنید.
  • در زمان های که در محیط خانه و یا هتل، آزاد هستید و یا کارهای روزمره خود را انجام می‌دهید (عموما مدل های خاصی از روبدوشامب در هتل های لوکس وجود دارد.)
  • در اوقات تعطیلات، استراحت، تفریح در کنار استخر در ویلا، مهمانی های لاکچری و خصوصی
  • قبل از خواب و یا حتی بعد از خواب در ابتدای روز، با پوشیدن روبدوشامبر زیبا، اعتماد به نفس خود را بیشتر خواهید کرد.
  • در زمان های که مهمان شبانه خاصی دارید و یا خود در مهمانی های دوستانه به سر میبرید.

درباره ترند خواب بخوانید: 10 مورد از خطرناک ترین عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست.

نحوه صحیح پوشیدن روبدوشامبر به چه شکل است؟

در زمان پوشیدن روبدوشامبر باید به این نکته دقت داشته باشید که نباید سرشانه یک طرف، پایین تر و یا بالاتر از طرف دیگر باشد. در نحوه صحیح پوشیدن روبدوشامبر، قسمت سرشانه باید به موازات هم باشند. الگو روب، به این صورت است که عموما سایز بزرگ هستند و باید در آن، راحت باشید. سعی کنید از مدل های روب ساتن ابریشم درجه یک استفاده کنید تا علاوه بر راحتی، استایل زیبا و جذاب داشته باشید.

مطالعه بیشتر: آیا استفاده از کلاه خواب برای موی سر مفید است؟ فواید کلاه خواب چیست؟.

‫3 دیدگاه ها

  1. برای پوشیدن روبدوشامبر باید استایل لاکچری داشته باشی
    البته قیمتشون زیاد نیست برندایرانی معتبر هم داریم ولی خودت باید ادم لباس خواب پوشی باشی چون خیلیا فکر میکنن باید حتما میلیارد باشن تا خوش تیپ بشن

  2. روبدوشامبر های برند لباس سکرت واقعا ساتن ابریشم اصل من که خیلی راضی بودم

  3. دوبدوشامبر فقط ساتن ابریشم
    اصلا روبدوشامب نخی نگیرین به شدت بد حالته
    فقط ساتن ابریشم اصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا