سلامت و زیبایی ابروآرایشزیبایی و آرایشسلامت و زیبایی چشممد و استایل زنانه
موضوعات داغ

ژل ابرو چیست؟ فواید، عوارض و آموزش استفاده از ژل ابرو را بدانید!

همه مطالب مهمی که درباره ژل ابرو باید بدانید

اگر دوست دارید به ابروهای طبیعی خود فرم، قوس و حالت بدهید، به طوری که برای مدت زمان طولانی شکل و فرم خود را از دست ندهد، نیاز به ژل ابرو دارید. ژل ابرو به شما کمک می‌کند تا ابرو های زیباتر و با لیفت موقت داشته باشید.
اما ژل ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟ طرز استفاده از این محصول آرایشی به چه صورت است؟ آیا استفاده از ژل ابرو عوارض دارد؟ آیا باعث ریزش ابرو می‌شود؟!
در این بخش از سری مطالب زیبایی و آرایش از رسانه وقت مد (vaghtemod.ir)، با تمام ویژگی های ژل ابرو، خواص و عوارض استفاده از آن و همچنین آموزش استفاده از ژل ابرو آشنا خواهید شد.

ژل ابرو چیست؟

ژل ابرو (Brow Gel)؛ یک محصول آرایشی برای شانه کردن، فرم دادن فوری به ابروها، رنگ کردن و ثابت نگه داشتن ابروها در جای خود است. در اصل ژل ابرو یک مینی ریمل، همرا با برس و اپلیکاتور است که در لوله های شبیه ریمل قرار دارد. این محصول در شکل و اندازه های مختلف متناسب با انواع مدل ابرو وجود دارد.

همانطور که اسپری مو، باعث حالت دهی و ثابت نگه داشتن مو برای مدت زمان طولانی می‌شود؛ ژل ابرو هم باعث مرتب شدن و حتی لیفت دهی ابرو می‌شود. اگر ابروهای پر و نامرتبی دارید ژل ابرو یکی از ارزان ترین و راحترین روش‌ها برای فرم دهی ابرو است. ژل ابرو با افزودن رنگ، به پر حجم تر دیده شدن ابرو کمک می‎‌کند، چرا که بخش های خالی ابرو را مرتب و پر نشان می‌دهد.

ژل ابرو (Brow Gel)؛ یک محصول آرایشی برای شانه کردن، فرم دادن فوری به ابروها، رنگ کردن و ثابت نگه داشتن ابروها در جای خود است
ژل ابرو (Brow Gel)؛ یک محصول آرایشی برای شانه کردن، فرم دادن فوری به ابروها، رنگ کردن و ثابت نگه داشتن ابروها در جای خود است

برای آشنایی بیشتر با مطالب علمی آموزشی زیبایی و سلامت مو، این بخش از مجله علمی وقت مد را مطالعه کنید.

آموزش استفاده از ژل ابرو

در ابتدا روتین مراقبت از پوست را که شامل پاکسازی، تقویت کنندگی و مرطوب کردن پوست است را انجام دهید. سپس به وسیله موچین یا نخ، اصلاح ابرو انجام دهید تا کاملا مرتب و یکدست شود.

اسپانسر لباس سکرت
آموزش استفاده از ژل ابرو
آموزش استفاده از ژل ابرو در مجله زیبایی وقت مد
  1. برای داشتن ابروهای پر پشت، از مداد ابرو یا کیت ابرو استفاده کنید تا به ابروها رنگ و حجم بدهید.
  2. سپس ژل ابرو رنگی یا شفاف را با استفاده از فرچه مخصوص در جهت مخالف رشد مو به ابروها بزنید.
  3. در مرحله بعد، برس را از بخش ریشه ابرو به سمت بالا و بیرون بکشید توجه کنید که حجم زیادی از ژل را به ابروها نزنید چرا که فرم زشتی به آن می‌دهد.
  4. کانسیلر را ما بین ابروها بزنید، به این صورت توجه را به فرم چشم و ابرو می‌کشانید.
  5. با استفاده از ژل ابر رنگی، حجم خوبی به ابروها دهید.
  6. گر ابروهای مرتب دارید بیش از یک دور، آن را به ابروها نمالید.
عکس قبل و بعد از استفاده از ژل ابرو
عکس قبل و بعد از استفاده از ژل ابرو

درباره زیبایی ابرو بدانید: اکستنشن مژه چیست؟ راهنمای انتخاب اکستنشن مژه و آموزش انواع فرم و حالت آن.

ژل ابرو شفاف یا ژل ابرو رنگی، کدام بهتر است؟

اگر ابروهای کم پشت، کم تراکم دارید و دچار ریزش ابرو هستید؛ اگر دوست دارید علاوه بر فرم دادن به ابروها به آنها حجم بدهید، به شما استفاده از ژل ابرو رنگی را پیشنهاد می‌دهیم. ژل ابرو رنگی، ابروها را پر پشت نشان داده و بخش‌های خالی و طاس را پر می‌کند.
اگر ابروهای پر حجم دارید و فقط به دنبال قوس دادن، حالت دهی و لیفت ابرو برای مدت زمان طولانی هستید، ژل ابرو شفاف، مناسب شما است. این مدل ریمل برای مدت زمان طولانی ابروها را خوش فرم نگه می‌دارد.

ژل ابرو شفاف یا ژل ابرو رنگی، کدام بهتر است؟
تفاوت ژل ابرو شفاف یا ژل ابرو رنگی را در مجله وقت مد بخوانید

درباره ترند ابرو بدانید: روغن برای رشد و تقویت ابرو! روش های طبیعی برای تقویت ابرو را بشناسید.

راهنمای انتخاب ژل ابرو مناسب

بین راه های پر هزینه برای لیفت دهی و حجم دادن به ابرو که شامل میکروبیلدینگ و میکروشیدینگ ابرو است یکی از روش های کم هزینه، استفاده از ژل ابرو است. انتخاب ژل مناسب برای ابروها بسیار مهم و ضروری است. اگر این محصول آرایشی نامناسب باشد، ابروها طبیعی بنظر نمی‌رسد. در ادامه از این مطالب آموزشی زیبایی ابرو، راهنمای لازم برای خرید ژل ابرو را آورده ایم.

  • اگر ابروهای پر حجم دارید از ژل ابروی شفاف استفاده کنید. به این صورت به ابروها قوس و حالت دهید.
  • زمانی از ژل ابرو رنگی استفاده کنید که ابروهای خالی و کم پشت دارید.
  • ژل ابرو رنگی ابرو را پر پشت نشان می‌دهد.
  • در زمان انتخاب رنگ ژل ابرو، یک درجه روشن تر از رنگ اصلی ابرو خود انتخاب کنید. رنگهای تیره ابرو را غیر طبیعی نشان می‌دهد.
  • از برندهای معتبر خریداری کنید.
  • ژل ابرو نباید بیش از حد شل یا خشک باشد.
  • در زمان انتخاب ژل ابرو به برس آن توجه کنید؛ برس نباید خیلی نازک یا خیلی پهن باشد.

بیشتر بدانید: پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ فواید، معایب و نحوه استفاده از پرایمر را بدانید.

عوارض استفاده از ژل ابرو چیست؟

ژل ابرو نسبت به لوازم آرایشی های دیگر عوارض چندانی ندارد. اما در میزان استفاده از این محصول آرایشی زیاد روی نکنید. در هر صورت ژل ابرو، دارای مواد نگهدارند و شیمیایی است و استفاده روزانه از آن توصیه نمی‌شود چرا که به سلامت پوست و مو شما آسیب وارد می‌کند.
اگر ژل ابرو شما بی کیفیت باشد، امکان ایجاد واکنش های آلرژیک، عفونت، سوزش و تحریک در پوست و حتی چشم می‌شود.

درمورد زیبای ابرو بدانید: همه حقایق مهم در مورد فیلر ابرو را بدانید! عوارض، مزایا، ماندگاری، مراقبت های لازم فیلر ابرو یا ژل ابرو.

ژل ابرو باعث ریزش ابرو می‌شود؟

استفاده از ژل ابرو در حالت عادی باعث ریزش ابرو نمی‌شود، حتی برخی از آنها دارای مواد تقویت کننده ابرو هستند. اما اگر ژل ابرو از برند نامعتبر یا فیک و تقلبی باشد و یا برس مخصوص آن بسیار زبر و زمخت باشد، امکان آسیب و ریزش ابرو وجود دارد. به همین دلیل در زمان خرید ژل ابرو به کیفیت آن توجه کنید.
در زمان کشیدن برس، فشار زیاد به ابروها وارد نکنید. برای جلوگیری از ریزش ابرو به صورت مداوم از این محصول زیبایی، استفاده نشود.

بیشتر بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

تفاوت ژل ابرو با صابون ابرو چیست؟

هدف از استفاده صابون ابرو، همانند ژل ابرو، فرم دهی، حالت دهی و قوس دادن به ابروها است. صابون ابرو مدت زمان بیشتری، حالت ابرو را حفظ می‌کند و ماندگارتر است. یکی از ویژگی های منفی صابون ابرو این است که اگر مقداری زیادی از آن را به ابروها بزنید رنگ آنها به سفیدی میزند و پوسته پوسته می‌شود.

زیباتر شوید: لمینت ابرو چیست(Eyebrow lamination)؟ کاربرد، عوارض و فواید لمینت ابرو.

تفاوت سایه ابرو با ژل ابرو

سایه ابرو، پودری است همراه با برس که ابروها را پر پشت تر و سالم تر نشان می‌دهد. این محصول را کسانی استفاده می‌کنند که ابروهای خالی و کم تراکم دارند. سایه ابرو فرم و حالت خاصی به ابرو نمی‌دهد و فقط رنگ و جلوه به آن می‌بخشد؛ در حالی که ژل ابرو باعث فرم دادن و لیفت دهی ابرو می‌شود.

بیشتر بدانید: فیبروز ابرو چیست (Eyebrow fibrosis)؟ کاربرد، عوارض و فواید فیبروز ابرو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا