مد و استایلاکسسوری مدمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

انواع ساعت مچی و کاربرد آنها! با کاربرد جالب انواع ساعت مچی آشنا شوید

انواع مدل ساعت مچی و کاربرد آنها

در عصری زندگی می‌کنیم که هر ثانیه آن ارزشمند است و به این دلیل انواع ساعت مچی، دوباره برجستگی پیدا کرده و نشانه ای از جذابیت های استایل نیز به شمار می‌روند. برای زنان و به خصوص مردان، ساعت از عملکرد اصلی خود فراتر رفته و به بخش جدایی ناپذیر از مجموعه اکسسوری تبدیل شده و کابرد را با زیبایی شناسی ترکیب می‌کند.
در این سری از مطالب مد و استایل از مجله وقت مد، به شما انواع مدل ساعت مچی و کاربرد آنها را معرفی خواهیم کرد تا با دانش کافی دست به انتخاب بزنید.

انواع ساعت مچی

انواع مختلف ساعت ها با نوآوری، جذابیت، کاربرد، پیچیدگی ها و سبک متفاوت وجود دارند. ساعت های مچی علاوه بر اینکه زمان را مشخص می‌کنند و یک اکسسوری مد هستند، در طول سال ها وظایف مختلفی را انجام داده اند و تاثیر بسیار زیادی در استایل زنانه و تیپ مردانه دارند.

در اینجا شما با انواع مدل ساعت مچی و کاربردشان آشنا می‌شوید.

انواع ساعت مچی

ساعت مچی آنالوگ

ساعت های آنالوگ، از رایج ترین انواع ساعت ها هستند که معمولا به عنوان ساعت کلاسیک شناخته شده و مناسب استایل کلاسیک هستند. این مدل دارای عقربه ساعت و دقیقه دور یک صفحه است که فضایی از سادگی و ظرافت را ارائه می‌دهد.

ساعت مچی آنالوگ
ساعت مچی آنالوگ، محبوبترین سبک از ساعت

ساعت مچی آنالوگ، همه کاره بوده و برای تمامی رویدادهای اجتماعی از هر نظر عالی و خیره کننده هستند. این سبک از ساعت، ازمحبوبترین و پرفروش ترین مدل های ساعت در دنیا هستند که میتوان آنها را با انواع استایل، ست کرد.

اسپانسر لباس سکرت

ساعت مچی کرنوگراف

ساعت مچی کرنوگراف، مفهوم زمان سنجی را با ارائه اندازه گیری های دقیق زمان سپری شده، ارتقا می‌دهد. کرنوگراف وسیله ای برای ثبت دقیق زمان است، در حالی که کرنومتر راهی برای اندازه گیری دقیق زمان است. در اصل کرنوگراف یک ساعت با عملکرد کرنومتر یکپارچه است، که زمان سپری شده را در صورت درخواست اندازه گیری می‌کند.

این ساعت ها که برای سناریوهایی با دقت بالا طراحی شده اند، بیشتر مورد استفاده در انواع ورزش ها و مسابقات هستند.

ساعت مچی کرنوگراف

در مورد ساعت بدانید: نکات طلایی و راهنمای خرید ساعت! چه سبک ها و مدل های ساعت مچی را نخرید!؟.

ساعت دیجیتال

در مقایسه با ساعت های آنالوگ، ساعت های دیجیتال از نظر عملکرد و فناوری بسیار جلوتر هستند. امروزه، ساعت های دیجیتال شبیه کامپوترهای مچی هستند تا ساعت های معمولی، چرا که دارای ویژگی های زیادی هستند. افراد پر مشغله که برنامه های مختلفی در طول روز دارند، بیشترین سود را از این مدل ساعت مچی می‌برند. در اصل این ساعت ها نمایشگر آنالوگ را با صفحه نمایش دیجیتال مبادله می‌کنند و ویژگی های مانند زنگ هشدار، نور پس زمینه، تقویم، فشار خون، میزان اکسیژن خون و … را ارئه می‌دهند.

ساعت دیجیتال

بیشتر بدانید: 7 مورد از بهترین ساعت آلمانی و ایتالیایی.

ساعت مچی غواصی

اینکه ساعت های غواصی را صرفا ضد آب بنامیم، کم لطفی در حق آن است چرا که این مدل دارای شگفتی های مهندسی است که برای مقاومت در برابر سختی های اعماق دریا ساخته شده است.

انتظار می‌رود ساعت مچی غواصی فقط در اعماق دریا استفاده شود، اما گاهی حتی هرگز با آب تماس برقرار نمی‌کنند، چرا که بسیاری از مردان آنها را به دلیل طراحی قوی، صفحه های روشن و عقربه ها و همچنین قاب چرخان قوی انتخاب می‌کنند.

ساعت مچی غواصی

با این وجود ساعت های غواصی مخصوص کاوشگران اقیانوس و علاقمند به ورزش های آبی طراحی شده است. این مدل ساعت مچی را می‌توان با لباس های غیر رسمی، لباس های ورزشی و حتی تاکسیدو ست کرد.

بیشتر بدانید: لباس های که در باشگاه نباید بپوشید! با انواع مدل لباس ممنوعه در باشگاه و در زمان ورزش، آشنا شوید.

ساعت رسمی

ساعت های رسمی طراحی ظریفی دارند و شبیه به جواهرات هستند و آنقدر باید با کلاس باشند که با هر لباسی ست شوند. این ساعت های مچی استایل رسمی شما را ارتقاد داده و با انواع کراوات و کت و شلوارهای مردانه خیره کننده می‌شوند.

ساعت رسمی معمولا دارای بند چرمی با اعداد رومی و ظاهری ساده، نازک و چشم نواز است. این مدل را نباید با شلوار جین و استایل خیابانی پوشید چرا که برای جلسات و مهمانی های رسمی بسیار کاربردی می‌باشند.

ساعت مچی لوکس

در انواع مدل ساعت ها، ساعت مچی لوکس در بین افراد ثروتمند بسیار محبوب است. این مدل ساعت با انواع جواهرات، فلزات و سنگ های گرانبها در حد کمال طراحی می‌شود و هنر ساعت سازی را به قلمرو خارق العاده ارتقا می‌دهد. 10 مورد از گرانترین ساعت مچی جهان را بشناسید!.

ساعت مچی لوکس

ساعت نظامی

ساعت های نظامی تحت فشار ترک نمی‌خورند، دارای صفحه های خوانا بوده و در نور کم نیز به خوبی کار می‌کنند. این مدل ساعت های مچی بر اساس سناریوهای جنگی طراحی شده اند و امروزه به دلیل استحکام بی نظیری که دارند در جنگل های شهری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساعت نظامی برای استایل ارتشی، کویرنوردی و حتی برای روزمره و استایل غیر رسمی استفاده می‌شود.

ساعت نظامی

ساعت مچی خلبانی

ساعت مچی خلبانی، ابزاری برای هوانوردی و پرواز است. این ساعت ها مجهز به صفحه نمایش بزرگ، عقربه های درخشان، قاب های تخصصی با عملکرد بهینه هستند. ساعت خلبانی برای آسمان فوق العاده می‌باشد چرا که ترکیبی از پیچیدگی و بی زمانی است.

این ساعت از مواد قابل ارتجاعی تولید شده که می‌تواند فشار و ضربه های شدید را تاب بیاورد و حتی اگر در گل یا آب فرو رود، همچنان فعال بماند. ساعت خلبانی را با لباس های غیر رسمی و بدون کراوات ست کنید.

ساعت مچی خلبانی

مطالعه کنید: 3 مدل از انواع موتور ساعت مچی محبوب در دنیا!؟ بهترین موتور ساعت مچی کدام است؟!.

ساعت اسکیت

ساعت اسکیت، عملکرد درونی ساعت را نشان داده و نگاهی بی نظیر به هنر پیچیده ساعت سازی دارد. این مدل ساعت ها عموما داری صفحه نمایش شفاف با قاب پشتی واضح هستند. ساعت مچی اسکیت با هدف لذت بردن از پیچیدگی، حرکت و مهارت با طراحی ظریف ساخته شده است.

 ساعت اسکیت Skate watch

باید بدانید: 8 ترفند تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی.

ساعت مچی هوشمند یکی از محبوب ترین انواع مدل ساعت

ساعت هوشمند که امروزه بسیار بین مردم محبوب شده است دارای توانایی و قابلیت های متفاوتی است. آنها مربیان تناسب اندام، منشی شخصی شما و حتی مدیران اجتماعی هستند. ساعت مچی هوشمند سبک و مقاوم بوده و برای ورزش و باشگاه فوق العاده است چرا که ضربان قلب، تعداد قدم ها و شمارش کالری شما را کنترل کرده تا بتوانید فعالیت دقیق خود را انداره گیری کنید.

ساعت هوشمند برای افرادی که با فناوری آشنا بوده و در کار و حرفه تناسب اندام و تعهدات اجتماعی هستند مناسب است. این مدل برای برخی از افراد به یکی از لوارم ضروری تبدیل شده است، چرا که نه تنها زمان را نشان می‌دهد بلکه نیازهای سبک زندگی را نیز بهبود می‌بخشد. از ساعت مچی هوشمند در استایل زنانه و مد و استایل مردانه خود بهره بگیرید.

بیشتر بدانید: 5 مورد از بهترین ساعت هوشمند دنیا.

ساعت خورشیدی یا سولار

ساعت های خورشیدی (سولار) با بهره گیری از قدرت نور طبیعی یا مصنوعی شارژ می‌شوند و کاملا سازگار با محیط زیست هستند. در اصل این ساعت ها توسط پرتوهای خورشید هدایت شده و استفاده کننده آن ها مجبور نیست، نگران باتری آن باشد. ساعت مچی سولار برای کسانی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند، کاربردی است.

بیشتر بدانید: فست فشن یا مد سریع (Fast Fashion) چیست؟ اثرات، مضرات و مشکلات آن.

ساعت مچی اسپرت

ساعت های اسپرت فقط زمان را مشخص نمی‌کنند، بلکه سختی را تحمل می‌کنند. بند ساعت مچی اسپرت اغلب از مواد با دوام مانند سیلیکون، لاستیک یا چرم تولید می‌شود تا در برابر سختی های عملکرد ورزش مقاومت کند. این ساعت ها اغلب دارای GPS، نمایشگر ضربان قلب و ضد آب هستند. ساعت مچی اسپرت برای ورزشکاران و افراد جوان که علاقه خاصی به تیپ اسپرت دارند می‌باشد.

Sports watch

ساعت های مکانیکی

ساعت های مکانیکی شبکه ای از چرخ دنده ها، فنرها و اهرم ها هستند که توسط یک ساعت ساز ماهر هماهنگ شده‌اند تا سرعت زمان را حفظ کنند. این مدل ها اغلب دارای سیم پیجی پیچیده هستند و برای افرادی که علاقه زیادی به ساعت و هنر دارند و برای مناسبت های رسمی کاربردی است. 3 مدل از انواع موتور ساعت مچی محبوب در دنیا!؟ بهترین موتور ساعت مچی کدام است؟!.

Mechanical watches

ساعت مچی کوارتز

ساعت کوارتز توسط یک باتری هدایت شده و به وسیله قطعه کوارتز اداره می‌شود. این ساعت ها به دلیل ساختار الکترونیکی که دارند، یکی از دقیق ترین انواع ساعت ها می‌باشند. اگر چه گاهی به باتری جایگزین نیاز دارند اما اغلب بدون صدا هستند. آنها بر روی ارتشعات ثابت یک کریستال کوارتز برای تولید یک پالس الکتریکی، حرکت دادن دست ها یا فعال کردن صفحه نمایش دیجیتال عمل می‌کنند.
ساعت های کوارتز با ماهیت کم کلید و در عین حال قابل اعتماد خود، مظهر زمان سنجی بدون دردسر هستند. این مدل‌ها دقت بی نظیری دارند و به تعمیر و مراقبت چندانی نیاز ندارند.

بیشتر بدانید: 12 ساعت سوئیسی لوکس و محبوب در دنیا.

ساعت اتوماتیک

در سیم پیچی خودکار، ساعت اتوماتیک به طور مستقیم با سبک زندگی شما سازگار می‌شود. زمانی که شما آن را نمی‌پوشید، انرژی اضافی اش را ذخیره کرده و اطمینان حاصل می‌کند که یک امتداد همیشه پویا از شما باقی بماند.
تمایز ساعت مچی اتوماتیک به نحوه پیچ خوردن فنر اصلی مربوط است. فنر اصلی توسط حرکت طبیعی مچ دست در طول روز کار کرده و از این رو ساعت اتوماتیک نامیده می‌شود. اگر برای ساعت های طولانی از این مدل ساعت استفاده نکنید، متوقف می‌شود.

ساعت مچی GMT

یکی از امتیازهای که ساعت GMT نسبت به سایر مدل ها دارد، عقربه چهارم آن است. این عقربه در موازات عقربه ثانیه، دقیقه و ساعت است که میانگین زمان گرینویچ را نمایش داده و هر بیست چهار ساعت یک بار چرخش انجام می‌دهد. ساعت مچی GMT، برای افرادی که مایل به نظارت بر زمان در هر منطقه از جهان هستند، بسیار مفید است.

بیشتر بدانید: 10 مورد از گران ترین عینک های دنیا! ویژگی ها و تمام اطلاعات درباره آن ها.

ساعت مچی با صفحه نمایش لمسی

اگر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، پس با صفحه نمایش لمسی آشنا هستید. ساعت های مچی با صفحه نمایش لمسی، بسیاری از مزایای گوشی هوشمند را دارند. این مدل فاقد اجزای مکانیکی مانند چرخ تعادل یا مکانیزم سیم پیچی است که با مرور زمان آسیب می‌بیند. نمای بیرونی این ساعت، براق بوده و تعداد شکاف های که در آن کثیفی جمع می‌شود را کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید: 15 عطر و ادکلن مردانه معروف دنیا را بشناسید! با محبوب ترین ادکلن مردانه آشنا شوید.

ساعت هیبریدی

اگر به دنبال یک ساعت کلاسیک و در عین حال با تکنولوژی روز دنیا هستید، ساعت هیبریدی (Hybrid Watches)، مناسب شما است. این مدل اساسا یک ساعت آنالوگ با عقربه های مکانیکی می‌باشد که ویژگی های سنتی ساعت را با عملکردهای هوشمند ترکیب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا