مد و استایلاکسسوری مدسبک زندگیمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

8 ترفند تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی

انواع روش شناسایی عطر و ادکلن ارجینال از تقلبی

چگونه عطر و ادکلن اصل را تشخیص دهیم؟ دربار انواع روش تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی چه میدانید!؟ در زمان خرید عطر و ادکلن گران قیمت، حتما دچار شک و تردید شده اید که آیا این محصول اصل است یا تقلبی؟ ادکلن‌ و عطرهای تقلبی به راحتی تولید شده و به شکل مختلف در بازار عرضه می‌شوند، اما کیفیت و رایحه مشابهی با ادکلن اصل ندارند.
اگر دوست ندارید پول خود را هدر دهید، در این قسمت از مطالب عطر و رایحه از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، 8 ترفند تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی را آموزش داده ایم تا در زمان خرید با دانش کافی دست به اقدام بزنید.

روش های تشخیص عطر و ادکلن فیک از اصل

دغدغه بسیاری از خریداران این است که چگونه بررسی کنیم که عطر و ادکلن فیک است یا اصل؟ نگران نباشید چرا که در راهنمایی مطالب اکسسوری مد، روش هایی برای تشخیص عطرهای اصل از عطر های تقلبی را توضیح داده ایم. پس از مطالعه این ترفندها به راحتی می‌توانید ادکلن و عطر اصل را تشخیص داده و خریداری و استفاده کنید.

انواع روش شناسایی اصالت عطر و ادکلن اصل و ارجینال

  1. بسته بندی محصول را بررسی کنید. عطر و ادکلن های واقعی معمولا با سلفون محکمی بسته بندی می‌شوند. سلفون شل، ضعیف، نازک با بسته بندی نامناسب به طوری که در اطراف جعبه حرکت کند، نشانه ای از عطرهای تقلبی است.
  2. متن پشت بسته بندی ادکلن و عطر را بررسی کنید. خطاهای گرامری، غلط املایی و اطلاعات نادرست را بررسی کنید. چگونه امکان دارد یک برند نام تجاری و مشخصات محصول خود را اشتباه بنویسد!، فراموش نکنید که عطرها و ادکلن ها، اقلام لوکسی هستند که این نوع اشتباه هرگز برایشان اتفاق نمی‌افتاد. اشتباهات املایی و دستوری نشان از تقلبی بودن محصول است.
  3. بسته بندی های اصل ادکلن، با مقوا کیفیت بالا طراحی و تولید شده اند. جعبه های ساخته شده از مواد نازک اغلب فیک هستند.
  4. بارکد محصول باید در پایین ترین قسمت پشت قرار بگیرد نه به این شکل که در طرفین باشد.
  5. در جعبه های عطر و ادکلن اصل نباید هیچ گونه چسب اضافی و آشفتگی وجود داشته باشد.
  6. شماره سریال محصول را بررسی کنید. عطر اصل تمامی اعداد بسته بندی را دارد تا از آنها برای تایید صحت اصل بودن استفاده کرد. برای بررسی کد اصالت محصول از سایت های رسمی برند مدنظرتان کمک بگیرید تا ببینید آیا اعداد با شماره تولید مطابقت دارند.
انواع روش شناسایی اصالت عطر و ادکلن اصل و ارجینال
بارکد، بسته بندی از انواع روش شناسایی اصالت عطر و ادکلن اصل و ارجینال است که در مجله وقت مد آموزش خواهید دید.

بیشتر بدانید: تفاوت عطر و ادکلن چیست؟ آیا فرق بین ادکلن و عطر را میدانید؟.

بطری های عطر و ادکلن تقلبی، سطح صاف ندارند!

ادکلن و عطر اصل دارای بطری های با کیفیت خواهد بود، شما می‌توانید این را از روی سطح صاف و ظریف بطری تشخیص دهید. در حالی که ادکلن های بدلی کمی خشن بوده و از پلاستیک و مواد نا مرغوب ساخته می‌شوند. بطری‌های عطر باکیفیت، دارای درپوش های محکمی هستند که ضد ریزش هستند. اگر بطری را بر عکس کنید، درپوس ادکلن اصل باید در جای خود بماند و شل نشود.
درپوش عطر و ادکلن های فیک به خوبی روی بطری قرار نمی‌گیرند
. نام تجاری چاپ شده روی بطری معمولا برجسته بود و به راحتی پاک نمی‌شود. به صورت کلی باید بطری عطر و ادکلن ارجینال، از کیفیت بالایی برخوردار باشد و لوکس بودن آن قابل لمس باشد.

تفاوت در بسته بندی از تفاوت های ادکلن و عطر ارجینال از تقلبی
تفاوت در بسته بندی از تفاوت های ادکلن و عطر ارجینال از تقلبی

بیشتر بدانید: 15 عطر و ادکلن مردانه معروف دنیا را بشناسید! با محبوب ترین ادکلن مردانه آشنا شوید.

اسپانسر لباس سکرت

تفاوت در رنگ عطر، از تفاوت های ادکلن و عطر ارجینال از تقلبی

برای عطر اصل، حباب هایی که در هنگام تکان دادن بطری ظاهر می‌شوند، باید در بازه زمانی 10 تا 15 ثانیه ناپدید شوند. با این وجود حباب های عطر تقلبی، بلافاصله پس از تکان دادن ناپدید می‌شوند. رنگ عطر هر برندی ثابت است. اگر از طرفداران عطر خاصی هستید، باید رنگ اصلی آن را بشناسید و طبق همان خرید کنید.
عطرهای برند معروف و گران قیمت از رنگ زیادی استفاده نمی‌کنند و عموما کم رنگ تر از عطرهای فیک هستند. در حالی عطرهای غیر اصل از رنگ شیمیایی زیادی استفاده می‌کنند و پر رنگ می‌باشند.

تفاوت در رنگ عطر، از تفاوت های ادکلن و عطر ارجینال از تقلبی

برای تشخیص عطر اصل از تقلبی به رایحه آن توجه کنید

عطر اصلی دارای 3 لایه نت ابتدایی، نت میانی و نت پایانی خواهد بود. به همین دلیل وقتی اولین بار عطر را می‌زنید، می‌توانید بوی آن را متفاوت حس کنید، بعدا نت میانی را استشمام کرده و در نهایت نت پایه را حس خواهید کرد. در مجله vaghtemod، نت عطر چیست؟ آموزش نحوه تشخیص انواع نت عطر، هرم بویایی و ویژگی آنها را بشناسید.

این پیچیدگی تنوع در عطرهای اصل و چند بعدی بودن رایحه را تضمین کرده و اجازه می‌دهد رایحه از استفاده تا جذب کامل پوست تغییر کند. عطرهای تقلبی ممکن است بویی آشنا داشته باشند، اما کیفیت تک بعدی دارند، مانند اینکه یک لایه کامل از نت ها را از دست داده اند و پس از مدت کوتاهی رایحه خود را از دست می‌دهند.

عطر و ادکلن های فیک از مواد مصنوعی تولید می‌شوند

طبق گزارش wikihow، برای تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی، باید ترکیبات مصنوعی را از مواد طبیعی تشخیص دهید. عطر و ادکلن های معتبر برای ایجاد نت های مختلف تلاش زیادی کرده اند. آنها از مخلوطی از رایحه مشتق شده از محصولات طبیعی و محصولات مصنوعی استفاده می‌کنند. عطرهای ارزان، کاملا مصنوعی بوده و فاقد پیچیدگی عطرهای لایه ای هستند که با مواد طبیعی تولید می‌شوند.

در مورد عطر بدانید: علت حساسیت به بوی عطر چیست؟ ویژگی، مشکلات و روش های درمان آلرژی به عطر.

عطر و ادکلن تقلبی ماندگاری کمی دارند

عطر و ادکلن تقلیدی، در ابتدا بوی مشابه اصل خود خواهند داشت، اما عطر و ادکلن ارجینال، از نظر ماندگاری و اثر بخشی در دراز مدت دوام بیشتری دارند. بطری های باز شده از برندهای معتبر باید بوی خود را از شش ماه تا 18 ماه حفظ کنند.
عطرهای مرکباتی با گذشت 6 ماه بدتر می‌شوند، در حالی که رایحه های مبتنی بر گل باید تا 18 ماه باقی بمانند. به صورت کلی عطر و ادکلن ارزان قیمت و باز شده در عرض چند هفته یا چند ماه بو و رایحه خود را از دست می‌دهند. انواع رایحه عطر! ویژگی، خصوصیات، تفاوت انواع طبع و گروه بویایی عطر ها را بشناسید.

به نت عطر توجه کنید

هنگام تحقیق در مورد عطری که می‌خواهید بخرید، مهم است که بدانید آیا قرار است، رایحه تک نت داشته باشد یا یک رایحه پیچیده دارد. عطرهای تک نت فقط حاوی نت های بالایی هستند، بنابراین فقدان نت میانی و پایه همیشه نشان دهنده تقلبی بودن آن نیست.
هنگام بررسی اصالت عطر تک نت، به این مورد توجه داشته باشید که آیا رایحه عجیبی دارد و آیا رایحه عطر با توضیحات ذکر شده در وب سایت برند مطابقت دارد یا خیر.

بیشتر بدانید: نوع ادکلن و عطر مناسب افراد سیگاری.

برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن عطر و ادکلن، آنها را تست کنید

زمانی شروع به تست عطر و ادکلن کنید که بسته بندی آنها را به خوبی چک کرده و رایحه آنالیز شده و با مورد مشکوکی مواجه نشده باشید. عطر و ادکلن تقلبی اغلب باعث واکنش آلرژیک یا ایجاد بثورات پوست می‌شود. زمانی که تمام روش های که در بخش بالا توضیح دادیم را چک کردید، آنها را روی پوست مالیده و به بوی آن در طول روز توجه کنید.
اگر این عطر و ادکلن اصل باشد، باید در طول روز متوجه ریزش نت های بالایی شوید؛ در حالی که رایحه میانی و پایه خود را نشان می‌دهد. یک عطر و ادکلن تقلبی اغلب فقط برای چند ساعت بوی بالای خود را حفظ می‌کند.

بیشتر بدانید: مهمترین ویژگی در خرید و انتخاب عطر خوب و درجه یک چیست؟.

خطرات و عوارض استفاده از عطر و ادکلن تقلبی

استفاده از ادکلن و عطرهای تقلبی منجر به تعدادی از مشکلات و عوارض از جمله موارد زیر می‌شود:

  • مواد شیمیایی موجود در عطر و ادکلن تقلبی با تحریک پوست و هم با سرطان کبد مرتبط است. چرا که این محصولات به نواحی مانند مچ دست و گردن که در برابر نفوذ پوست آسیب پذیر هستند، اسپری می‌شوند. بهترین قسمت بدن برای عطر زدن کدام است؟ بهترین روش زدن عطر را آموزش ببینید.
  • در عطرهای معتبر، از اتانول در غلظت پایین استفاده می‌شود، چرا که یک حلال بی خطر است. با این وجود از متانول در غلظت های بالا در عطر و ادکلن های فیک استفاده می‌کنند.
  • فرمالین، محصول جانبی تبدیل متانول در عطرهای تقلبی است و با انواع مشکلات سلامت از جمله سرطان کبد، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، ناراحتی معده و مشکلات بینایی مرتبط است.
  • اگر مایع ادکلن و عطر مستقیما با چشم ها تماس پیدا کند، منجر به نزدیک بینی شده و تنگی نفس را ایجاد خواهد کرد.
  • اختلالات عصبی و درماتیت تماسی هم نمونه های از انواع خطرات و عوارض هستند که تاثیر بلند مدتی بر روی سلامتی دارند.
خطرات و عوارض استفاده از عطر و ادکلن تقلبی
مشکلات پوستی، بخشی از خطرات و عوارض استفاده از عطر و ادکلن تقلبی است.

بیشتر بدانید: پر طرفدارترین و محبوبترین عطر و ادکلن زنانه.

چگونه بارکد اصالت عطر و ادکلن را بررسی کنیم؟

بررسی بارکد محصول اولین کاری است که قبل از خرید باید انجام دهید. در بسته بندی عطر و ادکلن باید بتوانید بارکد را ببینید، معمولا در موراد تقلبی بارکد مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این عطرهای اصل دارای شماره سریال هستند که هم روی بطری و هم روی جعبه عطر موجود است.
عطر و ادکلن تقلبی ممکن است روی جعبه و بطری شماره سریال نداشته باشند. با همه این موارد مهم است که بارکد محصول و شماره سریال آنها در سایت اصلی هر برند، چک شود تا اصالت آنها تایید شود.

آیا عطر و ادکلن تاریخ انقضا دارند؟

بله، تاریخ انقضا دارند. رنگ و رایحه عطر و ادکلن با گذشت تاریخ انقضا تغییر می‌کند، به همین دلیل می‌توانید به راحتی آن را تشخیص دهید.
زمانی که از ادکلن و عطر تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنید، امکان دارد پوست تحریک شده و بوی نامطبوعی داشته باشد. چرا که ترکیب شیمیایی ادکلن و عطر پس از گذشت زمان تاریخ انقضا تغییر می‌کند. همیشه تاریخ انقضای آنها را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

شیک باشید: 10 مورد از گرانترین ساعت مچی جهان را بشناسید!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا