زیبایی و آرایشاکسسوری مدسبک زندگیمد و استایلمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟ آیا فرق بین ادکلن و عطر را میدانید؟

تمام تفاوت های بین عطر و ادکلن را بدانید

آیا عطر و ادکلن یکسان هستند و با هم تفاوتی ندارند!؟ اغلب به دلیل عدم درک صحیح رایحه، عطر و ادکلن به جای هم استفاده می‌شوند. جالب است بدانید که یکی از تفاوت عطر و ادکلن در قدرت، ماندگاری و غلطت اسانس ها است. اساسا، عطر ها بر اساس غلظت، روغن، الکل و آب متفاوت بوده و در دسته بندی مختلفی قرار می‌گیرند. در این سری از مطالب زیبایی و آرایش، مجله وقت مد(vaghtemod.ir)، شما را با انواع تفاوت بین عطر و ادکلن و نحوه ی تشخیص هر کدام آشنا خواهیم کرد.

عطر چیست؟

عطر (Perfume)، قوی ترین غلظت روغن که معمولا 20% است را دارد. اگر از عطر استفاده کرده باشید، متوجه شده اید که ماندگاری طولانی دارد و با گذشت زمان بو و رایحه آن کمتر می‌شود.

جالب است بدانید که اصولا یک عطر اصل و اورجینال، برای مدت 6 تا 8 ساعت ماندگاری دارد، البته مهم است که بهترین قسمت بدن برای عطر زدن را بشناسید. غلظت عطر، بالا است و به این دلیل جزو گران ترین گزینه ها است.

عطر (Perfume)، قوی ترین غلظت روغن که معمولا 20% است را دارد
عطر (Perfume)، قوی ترین غلظت روغن را دارد.

عطر الکل کمتری دارد و برای افرادی با پوست حساس بسیار مناسب تر از ادکلن است. الکل کمتر مانع از خشکی پوست می‌شود و پوست های حساس را کمتر تحریک می‌کند. بیشتر عطرها برای بانوان در بازار عرضه می‌شوند.
در مطالب قبلی آرایش وقت مد، انواع رایحه عطر و ویژگی آنها را برایتان شرح داده ایم.

ادکلن چیست؟

ادکلن؛ نوعی عطر است که رایحه کمتری نسبت به عطر دارد. احتمالا برای شما هم سوال شده که چرا ادکلن ها از عطر ها ارزان تر هستند؟
یک بطری ادکلن بین 2 تا 4 درصد غلظت دارد، به این دلیل بسیار ارزان تر از عطر است و حدودا دو ساعت ماندگاری دارد. ادکلن ها بیشتر از موادی مانند گیاهان، نت های مرکبات و تثبیت جزئی با نت پایه تولید می‌شوند. رایحه های رایج ادکلن شامل مرکبات، چرم، اقیانوس و چوب است. ادکلن بیشتر برای آقایان، در بازار عرضه می‌شود.

اسپانسر لباس سکرت

بیشتر بدانید: 15 عطر و ادکلن مردانه معروف دنیا را بشناسید! با محبوب ترین ادکلن مردانه آشنا شوید.

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

در این بخش از سری مطالب مد و استایل مجله وقت مد تمامی تفاوت های عطر و ادکلن را توضیح می‌دهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • یکی از تفاوت های اصلی عطر و ادکلن قدرت و میزان ماندگاری آنها است. عطرها با غلظت بالایی از روغن های معطر ساخته می‌شوند که آنها را ماندگار با رایحه قوی می‌کند. ادکلن ها با غلظت بسیار سبک تولید می‌شوند و رایحه آنها 2 تا 4 ساعت ماندگاری دارد.
  • یکی از تاکتیک های بازاریابی جنسیتی کردن عطر و ادکلن است، از آنجا که عطر را زنانه و ادکلن را مردانه معرفی می‌کنند.
  • عطر دارای اسانس خالص بین 20 تا 30 درصد است در حالی که ادکلن 2 تا 4 درصد اسانس دارد.
  • ادکلن دارای مقدار زیادی الکل و آب است و ماندگاری کمی دارد. هر دو آنها از نت های بالایی، میانی و پایه تشکیل شده اند.
  • بسیاری از ادکلن ها، رایحه سبک تری دارند و قوی و ماندگار نیستند و عطرها رایحه سنگین تری دارند و مدت زمان طولانی روی پوست باقی می‌مانند.
  • عطرها، شدت بوی بیشتری نسبت به ادکلن ها دارند و بهتر است یک بار در طول روز از آن استفاده کنید، اما ادکلن را روزی دوبار یا بیشتر می‌توان استفاده کرد.
  • به طور کلی ادکلن برای استفاده روزانه و عطر برای مناسبت های مهم در نظر گرفته می‌شود.
  • عطر اصل، با مواد گران قیمت مانند اسانس و عناصر طبیعی ساخته شده، اما ادکلن معمولا از مواد مصنوعی مقرون به صرفه و ارزان که بیشتر رایحه مردانه دارند تولید می‌شود.
  • عطر نسبت به ادکلن گران تر است.
تفاوت عطر و ادکلن چیست؟
غلظت متفاوت، میزان ماندگاری، قیمت و کاربرد از مهمترین تفاوت های عطر و ادکلن هستند.

بیشتر بدانید: مهمترین ویژگی در خرید و انتخاب عطر خوب و درجه یک چیست؟.

مردان ادکلن می‌زنند یا عطر؟ کدام یک برای آقایان بهتر است؟

به صورت کلی، مردان از ادکلن استفاده می‌کنند و بانوان عطر می‌زنند، اگر چه این یک قانون نیست. ادکلن برای استفاده روزانه مناسب است، به این دلیل که ارزان است، غلظت روغن و ماندگاری کمی دارد. امروز عطرها با رایحه های مردانه و زنانه وارد بازار شده اند که با توجه به سلیقه خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بیشتر بدانید: نت عطر چیست؟ آموزش نحوه تشخیص انواع نت عطر، هرم بویایی و ویژگی آنها.

چرا ادکلن ارزان تر از عطر است؟

ادکلن دارای روغن های معطر کمتری است، در نتیجه رایحه سبک و لطیفی دارد و این یکی از دلایل اصلی ارزان تر بودن ادکلن نسبت به عطر است. نوع بسته بندی، برند، میزان ماندگاری، اسانس و غلظت استفاده شده همه در قیمت محصول تاثیر گذار هستند.

بیشتر بدانید: 10 مورد عجیب از گران ترین عطر و ادکلن در دنیا!.

انواع مختلف عطر

در قسمت پایین از سری مطالب مد و استایل زنانه و استایل مردانه، انواع عطر را معرفی کرده ایم که شامل موارد زیر است:

  • عطر: عطر دارای رایحه قوی و گران با غلظت 20 تا 30 درصد از روغن های معطر است که برای مناسبت های مختلف استفاده می‌شود. اسانس ها به عنوان مواد اصلی و نت های اولیه در عطر استفاده می‌شوند و به ایجاد رایحه ماندگار و منحصر به فرد کمک می‌کنند.
  • ادوپرفیوم: این مدل دومین فرم غلیظ عطر با رایحه روغنی بین 10 تا 20 درصد است که ماندگاری بالایی دارد. به دلیل غلظت بالای روغن در این عطر از روغن های ضروری به عنوان مواد اصلی در یک ادوپریوم استفاده می‌شود.
  • ادوتویلت: حدودا بین 5 تا 15 درصد روغن معطر دارد. سطح بالای الکل در ادوتویلت بوی متمایزی به آن می‌دهد. اسانس ها به عنوان ترکیبات اصلی و نت های بالایی در ادویلت ها استفاده می‌شوند و رایحه ملایم و معتدلی دارند.
  • ادکلن: ادکلن ها با داشتن 2 تا 4 درصد روغن معطر، ماندگاری قابل قبولی دارند و برای استفاده روزانه مناسب هستند. روغن های ضروری به عنوان نت بالایی در ادکلن ها استفاده می‌شود و رایحه ملایم و لطیفی دارند.
  • افتر شیو: یک راه موثر برای شاداب کردن صورت پس از اصلاح افتر شیو است که به تمیز کردن و تسکین پوست کمک می‌کند. رایحه آن بیش از چند ساعت ماندگار نیست. از روغن های ضروری در افترشیو استفاده نمی‌شود و الکل ماده اصلی این نوع عطر است.

بیشتر بدانید: پر طرفدارترین و محبوبترین عطر و ادکلن زنانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا