مد و استایل زنانهسلامتمد و استایل
موضوعات داغ

چه سنی برای پوشیدن سوتین مناسب است؟ راهنمای انتخاب اولین سوتین برای دختران

بهترین زمان برای استفاده از سوتین چه زمانی است؟!

تهیه اولین سوتین، برای هر دختری بسیار مهم است. طبیعی است که در مورد آن احساس هیجان داشته باشید، خجالت بکشید یا چندان مشتاق نباشید!. اگر دوستان شما شروع به پوشیدن سوتین کرده اند و شما دوست دارید بفهمید زمان مناسب آن چه موقع است؟ در این بخش از راهنمای انتخاب اولین سوتین برای دختران، به شم پاسخ خواهیم داد.
روش هایی برای تشخیص اینکه از چه زمانی باید از سوتین استفاده کنید وجود دارد، که در این قسمت از مطالب سلامت و مد و استایل زنانه از مجله وقت مد(vaghtemod.ir) آنها را معرفی کرده ایم و راهنمای جامعی برای انتخاب اولین سوتین ارائه داده‌ایم.

از چه سنی باید سوتین بپوشیم؟

میانگین سن شروع استفاده از سوتین 11 سال است. با این وجود، دخترانی که زودتر به سن بلوغ می‌رسند، شاید از 8 سالگی شروع به پوشیدن اولین سوتین خود کنند و حتی برخی تا سن 14 سالگی نیاز به سوتین نداشته باشند.
در هر صورت نباید استرس داشته باشید که آیا مانند سایر دختران در حال رشد هستید یا خیر، چرا که سرعت رشد سینه هر فردی متفاوت است و این نرمال بوده و اشکالی ندارد.

این مسئولیت والدین است که بر لزوم پوشیدن سوتین در سن مناسب و مفید بودن آن تاکید کنند. صرف نظر از سن، چندین نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد دختر شما نیاز به اولین سوتین دارد که شامل موارد زیر است:

  • اگر دختر شما در مورد اولین سوتین سوال می‌پرسد و درخواست سوتین می‌کند، میتوانید یک نیم تنه یا سوتین تمرینی یا کراپ تاپ را برای او خریداری کنید.
  • اگر دوستان دختر شما، شروع به پوشیدن سوتین کرده اند.
  • اگر فرزند شما در قفسه سینه خود، احساس ناراحتی می‌کند، برای او سوتین تهیه کنید.
  • اگر جوانه های پستان ظاهر شدند، فرصت ایده آلی برای انتخاب اولین سوتین است.
  • زمانی که علائم بلوغ را مشاهده می‌کنید، زمان پوشیدن سوتین فرا رسیده است.
  • اگر هیچ یک از علائم بلوغ را در دخترتان مشاهده نمی‌کنید و او دوست دارد از سوتین استفاده کند، بهتر است اجازه دهید از نیم تنه های دخترانه و کراپ تاپ استفاده کند.
برای انتخاب اولین سوتین، باید بدانید که سرعت رشد سینه  هر فردی متفاوت است و این نرمال بوده و اشکالی ندارد.
برای انتخاب اولین سوتین، باید بدانید که سرعت رشد سینه هر فردی متفاوت است و این نرمال بوده و اشکالی ندارد.

سوالات خود را در بخش کامنت ها درج کنید تا به آن ها پاسخ داده شود و یا با سرچ کلمه ” مجله وقت مد ” در گوگل، پاسخ خود را دریافت کنید.

در این باره بیشتر بدانید: اندازه سینه خانم ها، به چه عواملی بستگی دارد؟ با انواع روش بزرگ کردن سینه با لباس آشنا شوید.

اسپانسر لباس سکرت

علائم شروع بلوغ در دختران و زمان مناسب پوشیدن سوتین

نیاز است که علائم بلوغ را بشناسید، چرا که بدن دختران در این دوره در حال رشد و تغییر مداوم است. علائم شروع بلوغ دختران شامل موارد زیر می‌باشد که از نشانه های نیاز به پوشیدن سوتین است:

  1. اگر نوک سینه از میان پیراهن عبور کند، از نشانه های بلوغ دختران است و وقت آن رسیده که اولین سوتین را بگیرید. جوانه های سینه برجستگی های کوچکی هستند که در زیر هر نوک پستان ظاهر می‌شوند. با این حال اگر دختری نسبت به سینه های خود این آگاهی را دارد که ممکن است زمان بستن سوتین فرا رسیده باشد، می‌تواند اقدام به پوشیدن سوتین کند. زمانی که سینه ها شروع به جوانه زدن می‌کنند، مقداری درد و حساسیت در آن ناحیه حس خواهید کرد، که جای نگرانی ندارد و از علائم شروع بلوغ است.
  2. در زمان بلوغ، نوک سینه و آرئول (دایره پوست اطراف آنها) تیره تر و بزرگتر می‌شود. سپس سینه ها شروع به رشد بیشتری می‌کنند، در ابتدا احتمالا پستان ها شکل نوک تیزی پیدا می‌کنند.
  3. رشد موهای ناحیه های تناسلی، از دیگر از علائم بلوغ دختران است. در برخی از دختران، موهای ناحیه تناسلی قبل از ظاهر شدن جوانه های سینه ایجاد می‌شوند.
  4. بلوغ می‌تواند باعث افزایش وزن دختران به خصوص در ناحیه شکم شود. این یک نشانه طبیعی است که یک دختر شروع به بلوغ فیزیکی می‌کند.
  5. اگر قاعدگی دختران شروع شود، از دیگر علائم شروع بلوغ دختران است و نیاز است که سوتین ببندید.
  6. در زمان شروع بلوغ بانوان، بعضی از دختران، مقدار کمی ترشحات واژن سفید رنگ را تجربه می‌کنند که حدوداً ۶ الی ۱۲ ماه قبل از اولین قاعدگی شروع می‌شود.اگر شما هم در این سن حساس از نوجوانی، ترشحات سفید واژینال را تجربه کردید، نگران نباشید. بهتر است از انواع شورت زنانه با کیفیت در این دوران استفاده کنید.
علائم شروع بلوغ در دختران و زمان مناسب پوشیدن سوتین
آموزش تمام علائم شروع بلوغ در دختران و زمان مناسب پوشیدن سوتین در مجله وقت مد.

در مورد لباس زیر بدانید: جدیدترین انواع مدل لباس زیر فانتزی ! شیکترین مدل لباس زیر را بشناسید.

چگونه بفهمم دخترم به سوتین نیاز دارد؟

اگر دختر شما در مورد خرید سوتین سوال نمی‌کند، لازم است خودتان موضوع را مطرح کنید. اگر جوانه های سینه شروع به رشد کرده باشند، به احتمال زیاد زمان خرید سوتین رسیده است. دختران در هر سنی از 8 تا 14 سالگی رشد می‌کنند، بنابراین زمان خاصی برای خرید اولین سوتین وجود ندارد. درست زمانی که او از نظر جسمی و روحی آماده است، اقدام به تهیه سینه بند کنید.

اگر جوانه های سینه شروع به رشد کرده باشند، به احتمال زیاد زمان خرید سوتین رسیده است
اگر جوانه های سینه شروع به رشد کرده باشند، به احتمال زیاد زمان خرید سوتین رسیده است.

اگر شک دارید، بهتر است از دختر خود بپرسید که آیا او برای این کار آماده است و به خواسته های او احترام بگذارید. اطمینان حاصل کنید که به نیازهای او حساسیت نشان می‌دهید و به او کمک کنید تا حد ممکن اعتماد به نفس داشته باشد، چرا که این یک نقطه عطف در زندگی او است.

بیشتر بدانید: بیکینی چیست؟ انواع لباس بیکینی چه ویژگی دارند؟!.

راهنمای انتخاب اولین سوتین

برای اولین سوتین، یک نیم تنه دخترانه از یک برند معتبر مانند لباس سکرت را امتحان کنید. وقتی نوک سینه ها شروع به بیرون زدگی می‌کنند، می‌توانید از نیم تنه یا کراپ تاپ استفاده کنید. این مدل سوتین ها بسیار راحت هستند و واضح و مشخص نیستند. در سنین بلوغ نیازی نیست از سوتین های فانتزی و توری استفاده کنید. نیم تنه های دخترانه، سوتین های نخی، ساده و بدون کاپ هستند.

برای اولین سوتین، یک نیم تنه دخترانه را امتحان کنید
برای اولین سوتین، یک نیم تنه دخترانه را امتحان کنید

سوتین ورزشی نیز به عنوان اولین سوتین مناسب است. این سینه بند ها به گونه ای طراحی شده اند که در ناحیه برجستگی سینه صاف باشند و بسیار راحت هستند. حتی اگر ورزش نمی‌کنید، سوتین ورزشی بهترین انتخاب برای اولین سوتین دوران بلوغ دختران است.
اگر سینه ها بیشتر رشد کرده، یک سوتین با کاپ نرم خریداری کنید. سوتین های اسفنجی نازک می‌تواند مناسب شما باشد.

سوتین  ورزشی
مدلی از شورت و سوتین ورزشی

سوتین های فنر دار برای اولین سوتین دختران مناسب نیستند. آنها برای بزرگسالانی با سینه های بزرگ که به حمایت بیشتری نیاز دارند، مناسب است. در صورت تمایل می‌توانید سوتینی را انتخاب کنید تا متناسب با رنگ پوست شما باشد و از روی لباس مشخص نباشد.

در مورد لباس زیر آگاه باشید: پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد!؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید؟.

نیم تنه دخترانه چیست؟

اگر دختر شما دوست دارد از انواع سوتین استفاده کند، نیم تنه ها سوتین مناسبی برای شروع هستند. نیم تنه های دخترانه برای نوجوانانی طراحی شده اند که سینه های آن ها به اندازه سوتین های استاندارد بزرگسالان بزرگ نشده است. این مدل نیم تنه ها، سبک وزن هستند و جوانه های سینه، نوک سینه و سینه های در حال رشد را پوشش می‌دهند. این مدل نیم تنه دخترانه قدم خوبی برای پوشیدن سوتین های بزرگسالان است.

اندازه طبیعی سینه در دختران چقدر است؟

از مادر یا بزرگسال دیگری در مورد بلوغ بپرسید و توضیح دهید در بدن شما چه می‌گذرد. اگر سینه شما سریعتر یا کندتر رشد کند، ممکن است نگران شوید توسط دیگران مورد تمسخر قرار بگیرید. درک کنید این احساسات طبیعی هستند، اما با یک بانو بزرگسال در مورد احساسات خود صحبت کنید.

بدانید که زنان بدون توجه به اندازه سینه هایشان زیبا هستند. دختران امکان دارد نگران شوند، اگر سینه هایشان کوچک یا بزرگ باشد، اذیت شوند، اما نیاز است بدانید که شکل و اندازه سینه زنان، متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر از رشد سینه خود یا عدم رشد سریع آن احساس خجالت می‌کنید، بدانید که این موارد در سن شما طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

چگونه از انتخاب سایز اولین سوتین مطمئن شویم؟

باید اطمینان حاصل کنید که سینه بند به راحتی روی بدن قرار می‌گیرد. اگر سایز سوتین کمی کوچک یا بزرگ باشد، تاثیری بر رشد بافت سینه ندارد، اما در طول روز باعث ناراحتی می‌شود. برای اطمینان از تناسب سایز سوتین خود موارد زیر را انجام دهید:

  • بررسی کنید که بخش کمری سوتین در جلو و پشت، همسطح باشد. هر گونه قوسی در بند کمری سوتین نشان از سایز اشتباه است.
  • اطمینان حاصل کنید که بند سرشانه سوتین راحت هستند و در داخل شانه فرو نمی‌روند. این بندها نباید بیش از اندازه ها شل یا سفت باشند.
  • در بخش کاپ سوتین، بعد از پوشیدن نباید چروکیدگی وجود داشته باشد، این نشان بزرگ بودن سایز آن است. اگر سینه ها از کاپ سوتین بیرون بزند، نشان از کوچک بودن آن است.
  • بهتر است از نیم تنه و سوتین های ورزشی که فری سایز هستند؛ استفاده کنید تا در مورد سایز با مشکل مواجه نشوید.

بیشتر بدانید: بهترین مدل لباس باشگاه چه ویژگی های دارد؟ با انواع مدل لباس باشگاه زنانه و مردانه آشنا شوید.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا