مد و استایلاکسسوری مدمد و استایل زنانه
موضوعات داغ

بیکینی چیست؟ انواع لباس بیکینی چه ویژگی دارند؟!

با انواع بیکینی آشنا شوید

یکی از واژه های ترند و پرکاربرد به خصوص در فصل های گرم سال، بیکینی (bikini) است. در مورد لباس بیکینی و ویژگی های عجیب آن، چه میدانید؟ آیا با انواع بیکینی آشنا هستید؟ آیا میدانید بیکینی به چه معناست و چه کاربردی دارد؟
در سری مطالب قبلی از آموزش های مد و استایل در مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، شما را با انواع لباس بیکینی و ویژگی های و روش های ست کردن آنها آشنا خواهیم کرد. در این بخش شما را با انواع بیکینی آشنا کرده و کاربردهای آن را توضیح خواهیم داد.

لباس بیکینی، یکی از جذابترین لباس های زنانه است

بیکینی چیست؟

بهتر است بدانید که در فارسی، بیکینی (bikini) به دو مورد اطلاق می‌شود. در اصل بیکنی نوعی لباس شنا یا شورت و سوتین دوتکه است که از ویژگی های خاص خود که در بخش پایین این مطلب از مجله وقت مد، توضیح داده شده، برخوردار است.
اما در ادبیات محاوره‌ای، به اشتباه، به اندام خصوصی بانوان نیز کلمه بیکینی اطلاق می‌شود که این مورد صحیح نیست.

احتمالا شما نیز با تبلیغات عجیب لیزر موهای زائد بیکنی، برخورد داشته اید. این مسئله، اشتباه کلامی بوده که به تدریج بین مردم گسترش یافته و امروزه کمتر کسی کلمه بیکینی را به این معنا، میشناسد. بهتر است بدانید که واژه بیکینی، صرفا نام نوعی از لباس شنا است که در پایین مشاهده می‌کنید.

ریشه کلمه بیکینی از کجاست؟! جالب است بدانید که بیکینی، از نام جزیره ای در اقیانوس آرام که توسط آلمانی ها اسم گذاری شده بود، نامگذاری شده است.

ریشه کلمه بیکینی به جزیره ای در اقیانوس آرام برمیگردد.
ریشه کلمه بیکینی به جزیره ای در اقیانوس آرام برمیگردد.

در دیکشنری dictionary، کلمه بیکینی به لباسی تنگ، لباس مختصر، لباس شنای دو تکه بسیار کوتاه برای بانوان است. از این لباس در مد و استایل زنانه استفاده می‌شود.

اسپانسر لباس سکرت

بیشتر بدانید: 8 مورد از عوارض پوشیدن لباس تنگ! مشکلات خطرناک و عوارض استفاده از لباس تنگ چیست؟!.

خط بیکینی چیست؟

در ادبیات عامیانه، خط بیکینی، به پوست نواحی اندام جنسی بانوان گفته می‌شود که به دلیل موهای زائد، گاها از لیزر برای از بین بردن این مو ها، استفاده می‌کنند. برای همین لیزر موهای زائد بیکینی، به معنای لیزر کردن پوست اندام جنسی در خانم ها است. بهتر است مطالب بسیار مهم زیبایی، سلامت و آرایش مو و آموزش نگهداری و مراقبت از پوست را در این زمینه، مشاهده کنید.

مدلی از لباس بیکینی

مطالعه بیشتر: 14 تکنیک مخفی کردن شکم با لباس برای خانم ها و آقایان! راز مخفی کردن چربی پهلو و شکم.

لباس بیکینی چیست؟

در مطالب قبلی درمورد انواع سوتین و کاربرد جالب آنها، توضیح دادیم. لباس بیکینی، نوعی از لباس شنا است که از دو تکه شورت و سوتین، برای هدف پوشش سینه و اندام های خصوصی در کنار ساحل، طراحی شده است. به گزارش lebassecret، لباس بیکینی، نوعی لباس زیر دو تکه است که معمولا کاپ آن، به صورت مثلثی بوده و صرفا جهت حداقل پوشش اندام ها، تولید می‌شود.

مدلی از لباس بیکینی

معمولا لباس بیکینی را با انواع مدل روبدوشامبر ست می‌کنند. برای آشنایی بیشتر، مطلب روبدوشامبر چیست؟ با انواع مدل روبدوشامبر زنانه و مردانه جدید آشنا شوید را مشاهده کنید.

تاریخچه عجیب بیکینی را بدانید

یک طراح لباس فرانسوی به نام “Louis Reid“، از آزمایش اتمی آمریکا، که در اوایل هفته، در ساحل بیکینی در اقیانوس آرام انجام شد، برای نام گذاری این لباس شنا، الهام گرفت. برای همین، نام بیکینی، را روی این سبک از لباس زیر زنانه قرار دادند. برای آشنایی با جدیدترین انواع مدل لباس زیر فانتزی، این مطلب را بخوانید.

مواردی مانند کمبود پارچه به دلیل جنگ جهانی، مشکلات اقتصادی، از جمله محرک هایی برای طراحی لباس بیکینی بود. در آن زمان، به بیکینی؛ کوچکترین لباس شنای دنیا گفته می‌شد.

بیکینی، کوچکترین لباس شنا در دنیا
بیکینی، کوچکترین لباس شنا در دنیا

درباره زیبایی زنانه بدانید: پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد!؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید؟.

مهمترین ویژگی بیکینی چیست؟

مهمترین ویژگی بیکینی، شامل موارد زیر است:

  • وجود کاپ مثلثی شکل بر روی سوتین
  • پوشش حداقل بدن توسط شورت و سوتین
  • استفاده از بند های باریک، برای بستن
  • استفاده از انواع پارچه مناسب و زیبا مانند ساتن، برای جلوگیری از آسیب به پوست نواحی حساس
  • استفاده از رنگ های مانند رنگ سال و مدل های متنوع برای داشتن استایل زیباتر و جذاب تر
جدیدترین مدل بیکینی

درباره لباس بدانید: پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب.

انواع لباس بیکینی

در قسمت زیر، انواع لباس بیکینی که در مدل های زیادی و برای داشتن استایل جذاب تر، توسعه داده شده را آموزش خواهید دید. به گزارش wikipedia، انواع بیکینی شامل این موارد هستند:

  • (Bandeaukini) باندوکینی:
    نوعی از لباس بیکینی است که سوتین آن، بدون بند بوده و با استفاده از قزن های دستک خود، بسته می‌شود.
  • (Microkini) میکروکینی:
    نازک ترین و باریک ترین سک از لباس بیکینی، مدل میکروکینی است. این سبک از لباس، تنها با یک ردیف بند بسیار نازک بسته شده و کمترین پوشش بدن را به همراه دارد.
  • (Monokini) مونوکینی:
    مدل مونوکینی، نوعی بیکینی تک پوش است. در واقع، این نوع از بیکینی تنها از یک شورت ساده برخوردار بوده و بدون سوتین است. مونوکینی شبیه به شورت های لامبادا بوده و به هدف برنزه کرده در ساحل، طراحی شده است.
  • (Skirtini) اسکرتینی:
    لباس اسکرتینی، ترکیبی از بالاتنه بیکینی و نوعی دامن بسایر کوتاه است. از این لباس برای پوشیدن در استخر و ساحل استفاده می‌کنند.
  • (Sling bikini) بیکینی اسلینگ:
    یکی از زیباترین و شیک ترین انواع مدل بیکینی، لباس بیکینی اسلینگ، است. این سبک از لباس زنانه، به صورت یک تکه بوده و با برش های زیبایی تزئیین شده است.
  • (Tankini) تانکینی:
    این سبک از بیکینی ترکیبی از مدل کراپ و یا نیم تنه با شورت بیکینی است. در واقع تانکینی، ترکیبی زیبا از مدل های متنوع لباس زنانه با شورت های مدل بی کی نی است.
  • (Trikini) تریکینی:
    مدل تریکینی هم مانند سبک میکروکینی، از کمترین سایز و اندازه برخوردار بوده و کمترین پوشش را به همراه دارد.
انواع بیکینی

انواع لباس بیکینی را در مجله وقت مد مشاهده کنید.

کاربرد لباس بیکینی چیست؟

در سال 1946 که آزمایش بمب اتمی معروف آمریکا در سواحل بیکینی آغاز شد و به همین دلیل نام این نوع لباس شنا، بیکینی تعین شد، تا کنون، کاربرد شورت و سوتین بیکینی صرفا چند مورد زیر بوده است:

  • پوشش حداقلی اندام های خصوصی (به هدف برنزه شدن حداکثری در سواحل)
  • استایل زیباتر و جذاب تر

امروزه از بیکینی در استایل لباس های ورزشی ساحلی مانند والیبال ساحلی، استفاده می‌کنند.

مطالعه بیشتر: 40 مدل از جدیدترین و شیکترین مدل لباس خواب فانتزی در سال 2024.

بیکینی مردانه چیست؟

در ابتدای پیدایش و طراحی بیکینی، مدل های متنوعی از آن عرضه شد. یکی از آن این مدل ها، بیکینی مردانه بود. در ابتدا از بیکینی استقبال خوبی شد اما پس از گذشت زمان کوتاهی، این سبک از لباس مردانه، به تاریخ پیوست.

‫6 دیدگاه ها

  1. ایکاش این مدل های بیکینی رو موجود میکردین ازتون میخریدیم😍😍😍😍

  2. خیلی بیکینی جذاب و خوشرنگه😍ایشالا همین جمع سواحل انتالیا😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا