مد و استایل زنانهمد و استایلمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

لباس کراپ چیست!؟ انواع کراپ و مدل های جذاب آن را بشناسید!

با محبوب ترین انواع مدل کراپ آشنا شوید و نحوه ست کردن آن ها را آموزش ببینید

یکی از محبوب ترین و موفق ترین انواع مدل لباس زنانه در طول تاریخ، لباس کراپ است. در صورت رعایت المان های مهم در انتخاب و خرید، کراپ تاپ، شما را خوش استایل تر نشان می‌دهد. ویژگی بارز لباس کراپ که آن را از انواع تی شرت ها متمایز کرده است؛ کوتاه تر بودن آن و پوشش ناحیه سینه به زیباترین حالت ممکن است.
در این سری از مطالب آموزش مد و استایل مجله تخصصی وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، شما را با جذاب ترین انواع مدل کراپ زنانه آشنا خواهیم کرد و همچنین نحوه انتخاب و ست کردن زیباترین مدل های لباس کراپ را آموزش خواهیم داد.

کراپ تاپ دخترانه
کراپ تاپ دخترانه

لباس کراپ چیست و چه ویژگی دارد؟

لباس کراپ؛ از سایر لباس ها، کوتاه تر هستند و معمولا برای پوشش نیم تنه بالایی بدن و بخش سینه، مورد استفاده قرار میگیرند. مهمترین تفاوت و ویژگی این مدل پوشاک زنانه با تی شرت ها، در اندازه و پوشش کمتر آن ها است که موجب زیباتر و خوش اندام تر شدن شما خواهد شد.
لباس کراپ؛ از تاپ، کوتاه تر و از نیم تنه بلند تر است. استفاده از لباس کراپ، به شما استایل ورزشی و اسپرت خواهد داد.

لباس کراپ، یکی از محبوبترین لباس ها در مد و استایل زنانه و دخترانه و کمد کپسولی بانوان است که فرد را خوش اندام تر از همیشه نشان خواهد داد. این لباس، برای استفاده در فصل های گرم سال مانند تابستان و فصل بهار، بسیار ایده آل است.
لازم است درباره ست کردن آن با انواع شلوار زنانه مانند انواع مدل شلوار لینن، شلوار لگ، شلوار واید لگ و انواع مدل شلوار نیم بگ! موارد لازم را در مجله وقت مد، بخوانید.

مطالعه بیشتر: شلوار مناسب پاهای چاق ! کدام مدل شلوار برای پای چاق، مناسب است.

لباس کراپ چرا طراحی شد! تاریخچه جالب کراپ را بدانید!

در دوران جنگ جهانی که تمام دنیا با کمبود مواد غذایی و پوشاک درگیر بود، مردم مجبور به استفاده حداکثر از لباس ها شدند. این محدودیت باعث خلاقیت بیشتر بشر و ایجاد مدل های لباس مانند کراپ شد. از آن زمان به بعد لباس کراپ؛ وارد عرصه مد و استایل شد. پس از آن دوران، کراپ به دلیل زیبایی بین مردم محبوب ماند و تاکنون مورد توجه بانوان خوش استایل قرار گرفت.

اسپانسر لباس سکرت
تاریخچه جالب لباس کراپ را در مجله وقت مد بخوانید
تاریخچه جالب لباس کراپ در طی تاریخ از کراپ مردانه تا کراپ زنانه در مجله وقت مد بخوانید.

در مورد مد و زیبایی بخوانید: پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب.

کدام یک از انواع مدل کراپ برای استایل شما مناسب تر است؟

همانطور که در مطالب قبلی توضیح دادیم، لباس شما باید با المان های مانند، انواع فرم بدن، رنگ مناسب، انواع استایل مورد نظر شما و همینطور قد شما، هماهنگ و ست شده باشد. برای انتخاب و خرید لباس کراپ، باید قدتان را در نظر داشته باشید چرا که کراپ، لباسی است که میتواند شما را بلند تر از حالت عادی نشان دهد. شما میتوانید از ترند و رنگ سال برای انتخاب استایل زیباتر استفاده کنید.

لباس کراپ را بر اساس فرم بدن و رنگ پوست و انواع استایل خود انتخاب کنید.
لباس کراپ را بر اساس فرم بدن و رنگ پوست و انواع استایل خود انتخاب کنید.

برای انتخاب مناسب ترین و شیکترین مدل کراپ حتما باید فرم بدن را در نظر داشته باشید تا بتوانید از مدل مناسب استفاده کنید. اگر فرد قد بلندی هستید، انتخاب یک لباس کوتاه، موجب می‌شود که قد شما بلند تر از آنچه که هستید نشان داده شود. در این رابطه مطالب چگونه قد خود را کوتاه تر نشان دهیم و ۲۴ راه و روش برای قد بلندتر شدن، را مطالعه کنید.

انواع مدل لباس کراپ ترند روز دنیا

در زیر انواع مدل لباس کراپ را همراه با آموزش انتخاب مدل مناسب، ارائه شده است. اگر بر اساس نکات گفته شده در سری مطالب آموزشی مد و استایل زنانه که در رسانه وقت مد آموزش داده شده است، لباس کراپ خود را انتخاب کنید، بدون شک زیباتر و خوش استایل تر از همیشه خواهید شد. انتخاب صحیح لباس، میتواند در زیباتر شدن شما کمک زیادی کند.

انواع مدل کراپ زنانه ترند روز دنیا را در این مطلب از وقت مد مشاهده کنید.
شیک ترین و محبوب ترین انواع مدل کراپ زنانه را در مجله vaghtemod مشاهده کنید.

محبوبیت این لباس زیبا، باعث شد که انواع مدل کراپ توسط طراحان و تولید کنندگان به بازار عرضه شود که در قسمت زیر، انواع آنها را مشاهده می‌کند.

درباره استایل زنانه بیشتر بدانید: شلوار واید لگ (wide leg pants) چیست؟ شیک ترین انواع مدل وایدلگ ترند 2023.

لباس کراپ ورزشی؛ محبوب ترین مدل لباس کراپ در دنیا

کراپ ورزشی؛ محبوب ترین سبک از انواع مدل کراپ است که شما را خوش استایل تر از همیشه نشان خواهد داد. در ابتدا از مدل لباس کراپ ورزشی، فقط برای زمان ورزش کردن استفاده می‌شد، اما جذابیت این مدل از لباس زنانه باعث شد که یکی از اکسسوری های زیبا در لباس های بانوان باشد.

مدل لباس کراپ ورزشی زنانه نارنجی
نمونه ای از لباس مدل کراپ ورزشی زنانه

مهمترین ویژگی کراپ ورزشی، علاوه بر قد کوتاه، استفاده از رنگ های جذاب و زیبا است. در انتخاب کراپ تاپ ورزشی، باید رنگ پوست خود را بشناسید و بر اساس آن، رنگ مناسب را برای خود انتخاب کنید.

در مورد لباس زیر بیشتر بدانید: پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد!؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید؟.

ست کراپ و شلوارک زنانه اسپرت از برند لباس سکرت
ست کراپ و شلوارک زنانه اسپرت از برند معروف لباس سکرت

کراپ ورزشی، از سینه، به خوبی محافظت می‌کند تا در زمان ورزشی و یا رقص، آسیبی به سینه فرد وارد نشود. این مدل از لباس زیر زنانه همچنین از پارچه های با کشسانی مناسب، تولید می‌شوند که در زمان حرکت های شدید، مانع از آسیب به سینه شده و از آن حمایت کنند. بهتر است مطلب انواع مدل سوتین! ۱۴سبک از جدیدترین انواع سوتین و کاربرد جالب آنها را در این رابطه مطالعه کنید.

کراپ یا نیم تنه ورزشی را می‌توانید از فروشگاه های معتبر لباس زیر مانند لباس سکرت (lebassecret.com) و ویکتوریا سکرت (victoriassecret.com) که از معتبر ترین فروشگاه های لباس زیر زنانه در دنیا هستند، خریداری کنید.

در مورد استایل زنانه بدانید: دامن مناسب اندام مختلف زنانه چیست؟ راهنمای انتخاب دامن بر اساس انواع فرم بدن.

لباس کراپ فانتزی، یکی از انواع مدل کراپ محبوب در بین جوانان

کراپ فانتزی؛ یکی از انواع مدل کراپ تاپ زنانه است که با استفاده از مواردی مانند، بند های زیبا، مدل های آستین دار و پد های اسفنجی برای فرم زیباتر سینه، طراحی و تولید می‌شوند. هدف از استفاده از کراپ فانتزی، زیباتر نشان دادن شماست. در زمان خرید نیم تنه و کراپ فانتزی، به نکاتی مانند انتخاب رنگ گرم، انواع جنس پارچه، انواع فرم بدن و انتخاب لباس مناسب براساس آن و ست کردن شورت یا شلوارک مناسب با آن دقت کنید.

نمونه ای از مدل کراپ فانتزی که میتوانید با انواع شلوار لی ست کنید.
نمونه ای از مدل کراپ فانتزی که میتوانید با انواع شلوار لی ست کنید.

معمولا کراپ فانتزی به صورت ست، مانند ست کراپ تاپ، ست کراپ شورت A07 در بازار عرضه می‌شوند. کراپ فانتزی را می‌توانید در کنار روبدوشامبر زنانه ساتن ابریشم ست کنید تا فرم و استایل جذاب تری برای خود انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر، روبدوشامبر چیست؟ با انواع مدل روبدوشامبر زنانه و مردانه جدید آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

نمونه ای از انواع مدل کراپ فانتزی که با انواع مدل روبدوشامبر قابل ست کردن است.
نمونه ای از انواع مدل کراپ فانتزی که با انواع مدل روبدوشامبر قابل ست کردن است.

در مورد مد و استایل بیشتر بدانید: آموزش انواع روش بستن شال گردن! ۱۰ سبک از شیکترین روش بستن شال گردن.

کراپ تک بند

کراپ تک بند، یکی از مدل های سوتین و یا نیم تنه، محبوب بین نوجوان است. این مدل زیبا و اسپرت همانطور که از نامش پیداست، از یک بند سرشانه برخوردار است که استایل اسپرت را برای شما به همراه دارد. یکی از محبوب ترین انواع کراپ تک بند؛ نیم تنه اسپرت دخترانه ۶۸۵۵ است که در فروشگاه لباس زیر معتبر وجود دارد. برای ست کردن کراپ تک بند بهتر است از دامن کوتاه و یا شلوارک دخترانه استفاده کنید.

بیشتر بدانید: لباس دیجیتال چیست؟ تاثیر لباس و اکسسوری دیجیتال بر روی مد و فشن چه خواهد بود؟.

کراپ بروکارت یا آستین دار

مهمترین ویژگی کراپ بروکارت، آستین دار بودن این سبک از نیم تنه زنانه است. از کراپ بروکارت برای استایل مد و استایل فلورال یا گل گلی (Floral style) استفاده می‌کنند.

انواع مدل کراپ بروکات و یا کراپ آستین دار
انواع مدل کراپ بروکات و یا کراپ آستین دار با رنگ بندی زیبا و متنوع در بازار وجود دارد.

معمولا نیم تنه بروکات را در مدل های با رنگ های متنوع و طرح گل بر روی آن مشاهده می‌کنید. کراپ یا نیم تنه بروکات، از مدل های قدیمی و نوستالژی به شمار میرود که امروز کمتر مورد توجه بانوان قرار گرفته است.
در زمان خرید انواع کراپ باید مواردی مانند سایز را در نظر داشته باشید. توصیه میکنیم از پوشیدن کراپ های تنگ خودداری کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مطلب 8 مورد از عوارض پوشیدن لباس تنگ! مشکلات خطرناک و عوارض استفاده از لباس تنگ چیست؟! را مطالعه کنید.

کراپ باردو، سبکی قدیمی از انواع مدل کراپ

این سبک از انواع مدل کراپ، از دهه 90 میلادی استفاده می‌شد اما به دلیل زیبایی آن هنوز نیز یکی از ترند های کراپ زنانه به شمار میرود. برای ست کردن کراپ باردو، از مانتو کوتاه با رنگ ست با نیم تنه استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: چه مدل لباسی ما را لاغرتر نشان میدهد؟ چگونه لاغر تر به نظر برسیم!؟.

کراپ کراواتی

یکی از متمایز ترین انواع مدل نیم تنه، کراپ کراواتی است. این سبک از نیم تنه زنانه، از بند های بلند و آویزان مانند کراوات برخوردار بوده که به همین دلیل به سوتین کراواتی نیز مشهور شده است.
کراپ کراواتی را با انواع مدل شلوار زنانه زیبا، ست کنید. از این سبک از نیم تنه، بیشتر در استایل تینیجری مورد استفاده قرار می‌دهند.

مدل کراپ کراواتی که با انواع شلوار زنانه قابل ست کردند است.
مدل کراپ کراواتی که با انواع شلوار زنانه قابل ست کردند است.

کراپ هالتر

در مورد سوتین هالتر، در مطلب انواع مدل سوتین و کاربرد آن ها شرح دادیم. مهمترین ویژگی کراپ تاپ هالتر، فرم دهی زیبا به سینه است. البته این سبک از نیم تنه ها، به دلیل داشتن فنر در قسمت نگهدارند سینه، برای مدت کوتاهی قابل پوشیدن است و از استفاده طولانی از آن خودداری کنید. استفاده از بند های نازک، ظاهر اسپرت و جذاب، از ویژگی های بارز نیم تنه کراپ هالتر است.

مدلی از کراپ هالتر که از ظاهر شیک و اسپرت برخوردار است.
مدلی از کراپ هالتر که از ظاهر شیک و اسپرت برخوردار است.

کراپ مردانه چیست؟

همانطور که در قسمت بالا شرح داده شد، در ابتدای پیدایش لباس کراپ، مردان نیز از این مدل لباس استقبال کردند و از کراپ مردانه نیز استفاده می‌شد. با گذشت زمان این مدل لباس به صورت زنانه در آمده و از مدل های کراپ مردانه در مد و استایل استقبالی نشد. برای همین این سبک از لباس از مد و استایل مردانه، حذف شد.

مدل کراپ تاپ مردانه
مدل کراپ تاپ مردانه

راهنمای انتخاب مدل مناسب کراپ یا نیم تنه

برای انتخاب مدل مناسبت لباس کراپ یا نیم تنه باید مواردی مانند، رنگ مناسب، انواع استایل مورد نظر و محبوب شما، انواع دامن یا انواع شلوار مناسب که میخواهید با نیم تنه خود ست کنید و همچنین رنگ پوست خود را در نظر داشته باشید که در مطالب قبلی در مورد آن ها به صورت تخصصی شرح دادیم.
فراموش نکنید که کراپ یا نیم تنه، لباس کوتاهی است که ناحیه شکم و دست شما را پوشش نمیدهد برای همین مهم است که به این موارد توجه کنید و بر اساس آن کراپ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لباس کراپ چیست و چه ویژگی دارد؟

لباس کراپ، یکی از محبوبترین لباس ها در مد و استایل زنانه و دخترانه است که فرد را خوش اندام تر از همیشه نشان خواهد داد.
لباس کراپ؛ از سایر لباس ها، کوتاه تر هستند و معمولا برای پوشش نیم تنه بالایی بدن و بخش سینه، مورد استفاده قرار میگیرند.

لباس کراپ ورزشی؛ محبوب ترین مدل لباس کراپ در دنیا

کراپ ورزشی؛ محبوب ترین سبک از انواع مدل کراپ است که شما را خوش استایل تر از همیشه نشان خواهد داد. در ابتدا از مدل لباس کراپ ورزشی، فقط برای زمان ورزش کردن استفاده می‌شد، اما جذابیت این مدل از لباس زنانه باعث شد که یکی از اکسسوری های زیبا در لباس های بانوان باشد.

‫9 دیدگاه ها

  1. مردا همینشون مونده بود که کراپ بپوشن🤣
    خوبه برم باری دوستپسرم کراپ بخرم🤣

  2. اره منم از لباس سکرت خریدم راضیم بودم
    قیمت هاشون خیلی منصفانه بود

  3. من همیشه کراپ تاپ ورزشی توی باشگاه میپوشم برند لباس سکرت

    1. عالی بود
      هم توضیحات و مطالب
      هم نمونه های شیک کراپ و قیمت های مناسب
      من همیشه کراپ هام رو از لباس سکرت میخرم و خیلی راضیم
      برای باشگاه عالیه

  4. خوبیه کراپ تاپ اینه هم راحته و هم فوق العاده شیک
    تازه میتونه خوش اندام تر نشون بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا