زیبایی و آرایشاکسسوری مدپوستسلامتسلامت و زیبایی چشممد و استایلمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

چرا باید عینک آفتابی بزنیم؟ 10 مورد از فواید عینک آفتابی

با دلایل بسیار مهم و ضروری استفاده از عینک آفتابی آشنا شوید

عینک آفتابی مناسب، با جلوگیری از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به چشم ها، به سلامت آنها کمک زیادی می‌کند. استفاده از عینک آفتابی در روزهای گرم و داغ تابستان لازم و ضروری است. اما با دلایل بسیار مهم دیگری که چرا باید عینک آفتابی بزنیم، آشنا هستید؟ آیا از تمامی فواید عینک آفتابی آگاهی دارید؟
در این بخش از سری مطالب مد و استایل از رسانه علمی وقت مد(vaghtemod.ir)، شما را با انواع فواید عینک آفتابی آشنا می‌کنیم.

مهمترین فواید از عینک آفتابی! چرا باید عینک آفتابی بزنیم؟

عینک آفتابی برای سلامت چشم ما، مفید است و یک اکسسوری مد ایده‌آل است که شما را زیباتر و خوش استایل تر خواهد کرد. جالب است بدانید که استفاده از عینک آفتابی برای سلامت پوست، چشم و محافظت در برابر بیماری های مختلف، مفید است. در ادامه با تمامی فواید عینک آفتابی آشنا می‌شوید.

مهمترین فواید از عینک آفتابی را در مجله وقت مد بخوانید
مهمترین فواید از عینک آفتابی را در مجله وقت مد بخوانید

عینک آفتابی از چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند

ساده ترین راه برای محافظت چشم ها در برابر اشعه مضر UV، استفاده از عینک آفتابی است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش، می‌تواند، خطر ابتلا به آب مروارید و ناخنک، خطر ابتلا به سرطان پوست، دژنراسیون‌ماکولا و فوتوکراتیت یا آفتاب سوختگی را افزایش دهد. برای همین بهتر است حتما از عینک های آفتابی استفاده کنید.

با استفاده از عینک آفتابی محافظ در برابر اشعه های UVA و UVB، می‌توان احتمال ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش داد.

عینک آفتابی از چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند
عینک آفتابی از چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند

عینک آفتابی همانند یک مانع فیزیکی، از باد، گرد و غبار و زباله های موجود در فضا نیز، محافظت می‌کند. عینک آفتابی یا عینک دودی، به محافظت از پوست ظریف اطراف چشم در برابر پیری زودرس و بروز انواع چین و چروک کمک زیادی می‌کند.

اسپانسر لباس سکرت

درباره پوست بدانید: علت لکه قهوه ای پوست؟! سریعترین انواع روش درمان لکه قهوه ای.

استفاده از عینک آفتابی، باعث کاهش فشار به چشم می‌شود

خستگی چشم، منجر به سردرد و تاری دید خواهد شد. خستگی چشم با قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور خورشید تشدید می‌شود.
در این شرایط مردمک های چشم، سخت کار می‌کنند تا میزان تابش خورشید به چشم را محدود کنند، به همین دلیل هر چه بیشتر در روزهای آفتابی به بیرون برویم، بیشتر چشم ها تحت فشار قرار می‌گیرند. با استفاده از عینک آفتابی موثر از پرکاری مردمک ها، چشم ها و علائم خستگی چشم جلوگیری کنید.

استفاده از عینک آفتابی، باعث کاهش فشار به چشم می‌شود
استفاده از عینک آفتابی، باعث کاهش فشار به چشم می‌شود

در مورد عینک بدانید: راهنمای خرید و انتخاب عینک مناسب، بهترین عینک بر اساس فرم صورت و ویژگی های شخصیتی شما چیست؟.

تاثیر عینک آفتابی و پیشگیری از سرطان پوست

یکی از بهترین راه های پیشگیری از سرطان پوست استفاده از ضد آفتاب مناسب است که در سری مطالب سلامت و آرایش صورت از مجله وقت مد، در مورد آن، توضیح دادیم.
عدم محافظت صحیح از پوست صورت و ناحیه اطراف چشم، باعث سرطان پوست و آفتاب سوختگی می‌شود. با استفاده از عینک استاندارد، در برابر نور خورشید از خود محافظت کنید، تا به طور کامل چشم و نواحی اطراف آن را پوشش دهید.

عینک آفتابی در پیشگیری از سرطان نقش دارد.
عینک آفتابی در پیشگیری از سرطان نقش دارد.

بیشتر بدانید: اسپری ضد آفتاب! عوارض و فواید آن.

بهتر دیدن و ایمنی بیشتر، از فواید عینک آفتابی است

هنگام رانندگی، دوچرخه سواری و پیاده روی تابش مستقیم نور خورشید، به صورت ناخودآگاه منجر به بستن شدن چشم ها و کوری موقت می‌شود و این اتفاق بروز حوادث و تصادف را بالا می‌برد.
از عینک آفتابی بهره ببرید تا بهتر ببینید و ایمن حرکت کنید و از آسیب به خود و دیگران جلوگیری کنید. یکی از فواید عینک آفتابی، جلوگیری از کوری موقت در زمان رانندگی است.

بیشتر بدانید: 10 مورد از گران ترین عینک های دنیا! ویژگی ها و تمام اطلاعات درباره آن ها.

استفاده از عینک آفتابی احتمال ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش می‌دهد

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه UV خورشید، خطر ابتلا به آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری چشمی را افزایش می‌دهد. آب مروارید، تیرگی زرد رنگ عدسی چشم است که منجر به حساسیت به نور و تاری دید می‌شود.
دژنراسیون ماکولا یک ژوال ماکولا است که مسئول دید دقیق و از نزدیک شما می‌باشد. هر روز هر بار که بیرون می‌روید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی از عینک آفتابی استفاده کنید.

در مورد چشم بدانید: علت پف زیر چشم چیست؟ روش های درمان تورم زیر چشم را بدانید!.

عینک آفتابی دید را بهتر می‌کند

چه در حال اسکی کردن از کوه برفی باشید، یا پیاده روی و رانندگی، عینک آفتابی باعث می‌شود که شما بهتر ببینید. لنزهای پلاریزه با کاهش تابش نورخورشید که از سطح افقی مانند اقیانوس، شن یا برف منعکس می‌شود، بینایی را به صورت چشمگیری بهبود می‌بخشد.
عینک آفتاب باعث می‌شود از بیرون بودن لذت ببرید، و دید خوبی از اطراف خود داشته باشید.

عینک آفتابی دید را بهتر می‌کند
عینک آفتابی در داشتن دید چشمی بهتر، تاثیر زیادی دارد.

مطالعه بیشتر: آیا کرم ضد آفتاب رنگی ضرر دارد؟ ضد آفتاب رنگی یا بدون رنگ، کدام بهتر است؟.

عینک آفتابی بعد از عمل های چشم کاربرد دارد

جراحی های چشم، مانند عمل آب مروارید یا جراحی لیزیک برای بهبود بینایی بسیار رایج هستند. همان طور که بعد از عمل، چشم ها بهبود می‌یابند، مهم است که چشم ها را از اشعه های نورخورشید دور نگه دارید تا به صورت کامل بهبود یابند.
استفاده از عینک آفتابی روشی ایده آل برای ایمن نگه داشتن بینایی چشم ها در برابر آفتاب است.

بیشتر بدانید: فواید و مضرات نور خورشید برای مو! نکات بسیار مهم درمورد تاثیر نور آفتاب روی مو.

عینک آفتابی استاندارد از تشدید سردرد یا میگرن جلوگیری می‌کند

افرادی که از سردرد یا میگرن رنج می‌برند، آگاه هستند که نورخورشید محرکی برای تشدید درد است. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این اتفاق، استفاده از عینک آفتابی با کیفیت است که نور خورشید را مسدود کرده و از چشم ها محافظت کند.

افرادی که از سردرد یا میگرن رنج می‌برند، آگاه هستند که نورخورشید محرکی برای تشدید درد است. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این اتفاق، استفاده از عینک آفتابی با کیفیت است که نور خورشید را مسدود کرده و از چشم ها محافظت کند.

اگر دچار میگرن و سردرد هستید، در زمان خرید عینک آفتابی بهتر است لنزهای تیره را انتخاب کنید تا از شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

مطالعه بیشتر: پرطرفدارترین عینک سال، بهترین عینک سال کدام است؟.

محافظت در برابر گرد و غبار، از فواید عینک آفتابی است

حتما برای شما پیش آمده، زمانی که در حال قدم زدن کنار ساحل بوده اید، شن به صورت و چشم های شما برخورد کرده باشد. ذرات بسیار کوچک مانند ماسه یا گرد و غبار می‌تواند باعث تحریک، سوزش، آسیب احتمالی یا خراشیدگی سطح جلویی چشم شود.
استفاده از عینک آفتابی در خارج از منزل از شما در برابر این زباله ها محافظت کرده و چشم ها را شفاف نگه می‌دارد.

عینک آفتابی استایل شما را تکمیل می‌کند

مطمئنا عینک آفتابی برای سلامت چشم مهم و ضروری است، اما در عین حال تیپ مردانه و مد و استایل زنانه را کامل می‌کند. شما با استفاده از عینک آفتابی در خارج از منزل ژست و پرستیژ خاص و متفاوتی دریافت می‌کند. به همین دلیل مهم است در کنار اهمیت دادن به کیفیت عینک آفتابی، بهترین و جدیدترین عینک مد سال را انتخاب کنید. در مطالب قبلی بهترین و عجیب ترین برندهای عینک را به صورت کامل معرفی کرده ایم.

آیا استفاده از عینک آفتابی همیشه خوبه است؟

اگر دائما از عینک آفتابی استفاده می‌کنید، چشم ها برخی از طول موج های 1500 تایی را که به سلامت چشم کمک می‌کند را از دست می‌دهد. مسدود کردن بیش از حد نور خورشید تاثیر منفی بر سلامت چشم و کل بدن می‌گذارد.

در روزهای که آفتاب نیست نیاز است عینک آفتابی بزنیم؟

استفاده از عینک آفتابی در هوای ابری، باعث کاهش قرار گرفتن چشم ها در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌شود. اشعه ماوراء حتی در روزهای ابری هم به زمین می‌رسد. همان طور که گفته شد این اشعه باعث آسیب به بافت های بدن می‌شود. چشم ها هیچ تفاوتی با پوست ندارند و از UV آسیب می‌بینند.

بیشتر بدانید: چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا