مد و استایلاکسسوری مدمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

پارچه های مناسب فصل زمستان را بشناسید! انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان

با انواع پارچه های زمستانی آشنا شوید

در روزها و شب های زمستانی همه افراد به دنبال پوشیدن لباسهای گرم و کاربردی در محل کار، بیرون از منزل، مدرسه و دانشگاه هستند. علاوه بر گرما، شما می‌خواهید که پارچه و جنس لباس ها، ظاهری زیبا داشته و برای پوست حساس مناسب باشد.
تغییر فصل به معنای تغییر لباس های داخل کمد است. بنابراین با شروع فصل سرما و زمستان، لباسهای نازک و قبلی خود را کنار بگذارید و به دنبال پارچه های مناسب فصل زمستان برای دوخت پالتو، کاپشن و لباس های دیگر باشید.
برای آشنایی با محبوبترین و بهترین پارچه های مناسب زمستان در این بخش از سری مطالب آموزشی مد و استایل از مجله وقت مد همراهمان باشید تا خودتان را برای این فصل جدید و سرد سال آماده کنید.

انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان

در مطالب قبلی در مورد انواع پارچه و ویژگیهای آنها توضیح دادیم. امروزه پارچه های متنوعی با جنس ها و خواص متنوع در بازار موجود است، که شاید شما را در زمان انتخاب پارچه مناسب فصل سردرگم کند. در ادامه، انواع مدل پارچه زمستانی با تمام ویژگی ها را ذکر می‎‌کنیم تا شما بنا به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

درمورد لباس زمستانی بخوانید: انواع مدل شال گردن شیک و جذاب! با جدیدترین انواع مدل شال گردن آشنا شوید.

پارچه های پشمی زمستانی، یکی از بهترین انواع پارچه مناسب فصل سرد

پارچه پشمی، یکی از مناسبترین پارچه ها برای فصل زمستان است. پارچه پشم؛ می‌تواند 100 درصد طبیعی و یا ترکیبی از عناصر مصنوعی باشد. در مد و استایل زنانه، معمولا لباس های پشمی را از روی لباس دیگر می‌پوشند تا تماس مستقیم با پوست نداشته باشد. پارچه های پشمی آستردار نیز، گزینه مناسبی برای زمستان هستند.

پارچه پشمی به دلیل نگهداری مناسب از گرمای بدن، بهترین گزینه برای انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان هستند.
پارچه پشمی به دلیل نگهداری مناسب از گرمای بدن، بهترین گزینه برای انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان هستند.

بیشتر بدانید: بهترین پارچه مناسب پاییز کدام است؟!.

اسپانسر لباس سکرت

با فرا رسیدن زمستان، اول از همه رنگهای روشن را با رنگهای خنثی و تیره جایگزین کنید. یکی از ترندهایی که از سال قبل تا کنون همچنان ادامه دارد، رنگ خاکستری می باشد. خاکستری، رنگ ساده و در عین حال امروزی است که هرگز از مد نمی افتد و میتوان از آن به عنوان یکی از رنگ های محبوب در فصل سرد سال نام برد. از انتخاب رنگ سال در زمان خرید لباس هایتان غافل نشوید.

بیشتر بدانید: چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!.

پارچه مخمل ساده و مخمل کبریتی، از رایج ترین پارچه لباس در زمستان

پارچه های مخملی زمستانی، علاوه بر داشتن نرمی و گرما در طرحهای ساده و همچنین کبریتی با الیاف طبیعی، کتان و نخی یافت می‌شوند. به علاوه، پارچه های مخمل در رنگهای متنوع شاد و تیره مناسب برای فصل سرمای زمستان موجود هستند که برای دوخت انواع مانتو، شلوار و پالتو می‌توانید از آنها استفاده کنید. پارچه مخمل، یکی از انتخاب های درست برای فصل پاییز و زمستان است.

در مورد پاییز بخوانید: جذاب ترین ترند ها و ترفند های میکاپ پاییزی کدام است؟!.

پارچه های بافتنی زمستانی، قدیمی ترین سبک از انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان

فصل زمستان، بهترین زمان برای استفاده از پارچه های بافتنی است. پارچه های بافتنی، گرم و دلپذیر، شیک و بسیار راحت و زیبا هستند تا شما را گرم نگه دارند. شما پارچه های بافتنی را می توانید در رنگ های خاکستری، یخی، مشکی و سفید و غیره برای بلوز و پالتو استفاده کنید.

پارچه های بافتنی، گرم و دلپذیر، شیک و بسیار راحت هستند که به خوبی شما را گرم نگه دارند.
پارچه های بافتنی، گرم و دلپذیر، شیک و بسیار راحت و زیبا هستند تا شما را گرم نگه دارند.

با لباس تولید شده از پارچه بافت، شما می‌توانید بهترین استایل زمستانی زنانه را داشته باشید.
پارچه بافتنی، از جمله قدیمی ترین انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان است.

پارچه خز مناسب پالتو، پارچه ای شیک و دلبرا برای زمستان

انسان ها هزاران سال است که از خز برای گرم نگه داشتن خود استفاده می‌کنند. تهیه خز در زمان های قدیم تقریبا آسان بود و گرمای زیادی را در فصل های سرد و برفی ایجاد می‌کرد. همچنین، ما می‌توانیم از خز مصنوعی برای تهیه پالتو یا کت شیک استفاده کنیم. البته باید در نظر داشت که خر مصنوعی با مد سبز سازگار نیست.
خز طبیعی از پوست حیوانات و حتی خز مصنوعی، هر دو گزینه های ایده آلی برای گرما بخشیدن و بادوام هستند. البته استفاده از خز طبیعی به دلیل آسیب های زیست محیطی توصیه نمی‌شود. استایل های شگفت انگیز با کفش نیم بوت مردانه را بشناسید.

پارچه های پنبه ای، مناسب زمستان

پنبه؛ پادشاه پارچه های طبیعی است که با لطافت و نرمی از ایجاد آلرژی و حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند. پنبه گرما را در خود نگه نمی‌دارد، در نتیجه فرد عرق نمی‌کند. بسته به ضخامت پنبه، میتوان آنها را در تابستان و یا فصل زمستان پوشید. بنابراین، برای دوخت یک کت شیک و گرم میتوانید از پارچه های پنبه مناسب زمستان استفاده کنید. برای تولید شکت شیک، پارچه پنبه ای مناسب است.

بیشتر بدانید: ۸ مورد از بهترین پارچه برای لباس تابستانی و هوای گرم سال.

پارچه های ضد آب و بارانی

جلیقه ها و پافرهای جدید و ضدآب یا بارانی با لایه های فیبری خود، برای گرم کردن ما در فصل سرما و زمستان مناسب هستند. اما از آنجایی که پارچه های ضدآب، مصنوعی برای تماس مستقیم با پوست بدن مناسب نیستند. بارانی ها معمولا از روی لباس های پنبه ای پوشیده می شوند. بنابراین عرق روی پنبه باقی می ماند و بارانی شما خیس نمی شود.

لباس های با پارچه ضدآب یا بارانی، برای گرم کردن ما در فصل سرما و زمستان مناسب هستند.
لباس های با پارچه ضدآب یا بارانی، برای گرم کردن ما در فصل سرما و زمستان مناسب هستند.

بیشتر بدانید: آموزش مهمترین مطالب در مورد مد و استایل مردانه، در مجله وقت مد.

پارچه های ریون یا ویسکوز مناسب زمستان

ریون، پارچه ای نیمه مصنوعی است و برای آب و هوای متغییر مناسب می باشد، زیرا سرما و آب به آن نفوذ نمی کند. شما می توانید از پارچه ریون برای دوخت کت استفاده کنید زیرا سبک و انعطاف پذیر است و برای روزهای بارانی مناسب می باشد.

جدیدترین ها: با جذاب ترین مد و استایل زمستانی مردانه آشنا شوید.

پارچه فلانل مناسب زمستان

پارچه های فلانل که در لباس های مختلف از جمله دوخت شومیز و پالتو استفاده می‌شود، در طرح ها و ضخامت های مختلف وجود دارد. الیاف پارچه فلانل طبیعی است و به همین دلیل علاوه بر ایجاد گرما، راحتی و نرمی خاصی را به پوست بدن شما می بخشد.

در مورد استایل و مد زمستانی زنانه بیشتر بدانید: ۸ مورد از بهترین جنس و بهترین مدل شومیز زنانه!.

پارچه چرمی زمستانی

در مطالب قبلی در مورد انواع چرم و ویژگی های آن ها توضیح دادیم. چرم، پارچه ای زیبا است که نه تنها برای فصل زمستان بلکه برای تمام فصول مناسب می باشد. پارچه های چرمی بسیار بادوام هستند و با روشهای خاصی نگهداری می‌شوند. اگر دوستدار طبیعت و محیط زیست هستید، میتوانید از چرم مصنوعی و یا چرم گیاهی استفاده کنید. از پارچه چرم میتوان برای دوخت پالتو و مانتوی زمستانی بهره گرفت تا شما را کاملا گرم نگه دارد.

چرم، پارچه ای زیبا است که نه تنها برای فصل زمستان بلکه برای تمام فصول مناسب می باشد
چرم، پارچه ای زیبا است که نه تنها برای فصل زمستان بلکه برای تمام فصول مناسب می باشد.

در مورد چرم بخوانید: چرم چیست؟ تاریخچه ساخت چرم (Leather) در طول تاریخ.

پارچه مناسب برای پالتو

در مورد مانتو یا پالتوهای زمستانی، پشم اولین ماده ای است که به ذهن شما خطور می کند. پشم، میتواند بهترین پارچه برای دوخت پالتوی زمستانی باشد. پشم از پوست حیواناتی مانند گوسفند و حیوانات دیگر مانند بز (پارچه ترمه و موهر) و خرگوش (پارچه انگورا) به دست می آید.
همچنین پشم در برابر آب مقاوم است که آن را به یک الیاف ایده آل برای گرم و خشک نگه داشتن شما در ماه های سرد سال و برفی تبدیل می کند. البته پارچه پشم برای تولید هودی و سویشرت هم مناسب است.

در مرود ترند های زمستان بخوانید: آموزش انواع روش بستن شال گردن! ۱۰ سبک از شیکترین روش بستن شال گردن.

پارچه مناسب برای کاپشن

آیا می دانید پارچه و الیاف مناسب برای دوخت کاپشن در زمستان چیست؟ پارچه های پشمی و ترمه به دلیل خصوصیات تنفسی و در عین حال گرمایش بالا، مناسب برای تولید کاپشن زمستانی هستند و از زیبایی خاص و ویژه ای یرخوردار می باشند.

مطالعه بیشتر: پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد!؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید؟.

کشمیر، یکی از انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان

پارچه کشمیر، یکی از انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان است که از نرمی زیادی برخوردار بوده و به خوبی از شما در برابر سرما، محافظت میکند. این پارچه زمستانی را از بز کشمیر تولید میکنند.

نرمی، سبکی، عایق گرما، از جمله دلایل استفاده از پارچه کشمیر در لیست انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان است.
نرمی، سبکی، عایق گرما، از جمله دلایل استفاده از پارچه کشمیر در لیست انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان است.

محکم بودن، عایق سرما، نرمی، سبک بوده، از جمله دلایلی است که پارچه کشمیر را در رده مناسب ترین پارچه برای لباس زمستانی قرار داده است.

پارچه دورس، پارچه لوکس برای زمستان

نام پارچه دورس با زمستان گره خورده است. این پارچه در انواع مختلفی مانند، دورس سه نخ، دورس گلکسی، دورسه پنبه ای یافت میشود. تراکم زیاد، استفاده از نخ پنبه در تولید آن، از جمله دلایلی است که میتوانید از این پارچه گرم، برای فصل سرد سال، استفاده کنید.

پارچه موهر

از موهر در طیف وسیعی از لباس ها استفاده میکنند. این نوع از پارچه، از موی حیوانات تولید میشود و به راحتی گرما را در خود حفظ میکند برای همین یکی از بهترین انواع پارچه مناسب برای فصل زمستان است. نرمی و لطافت، درخشندگی، استحکام زیاد، قدرت جذب زیاد رطوبت از مهمترین ویژگی های این مدل پارچه زمستانی است.

مطالعه بیشتر درباره زمستان: جذاب ترین مد و استایل زمستانی مردانه.

پارچه فوتر

فوتر یا نمد، نوعی پارچه سنتی که از دیر باز در مد و استایل زمستانی و پاییزی، مورد استفاده قرار گرفته است. فوتر؛ از پشم گوسفند، تولید می‌شود. عموما پالتو ها را از این پارچه گرم تولید میکنند.

پارچه شانل، گزینه ای ایده آل برای استفاده در فصل سرد سال

پارچه شانل که به آن پارچه فاستونی نیز گفته میشود، برای تولید لباس های زمستانی مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از الیاف طبیعی در تولید پارچه شانل، ضخامت مناسب، عایق گرمایی، از دلایل محبوبیت این نوع پارچه برای فصل های سرد سال است.

منبع
منبعمنبعمنبع

یک دیدگاه

  1. واقعا پارچه های پشمی، یکی از بهترین انواع پارچه مناسب فصل سرد هستش البته فقط یه مشکل دارن اونم اینه که نباید خیس بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا