ناخنآرایشزیبایی و آرایشسلامتمد و استایل زنانه
موضوعات داغ

آموزش روش های ریمو ناخن! همه چیز در مورد پاک کردن کاشت ناخن در خانه

آموزش انواع روش ریمو کردن ناخن

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید ناخن های کاشت شده خود را ریمو کنید، اما حوصله رفتن به سالن های آرایشی را نداشته اید. پاک کردن ناخن های کاشت شده یا اکریلیک، کمی زمان بر است اما با استفاده از آموزش روش های ریمو ناخن این مطلب، میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.
در این سری از مطالب آرایش و زیبایی از رسانه وقت مد (vaghtemod.ir) تمامی روش های ریمو ناخن و پاک کردن کاشت ناخن در خانه را آموزش خواهید دید.

ریمو ناخن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در سال های اخیر استفاده از بهترین روش کاشت ناخن در بین خانم ها رو به افزایش است. ناخن های کاشت شده، برای ماندگاری نیاز به ترمیم ماهانه دارند، اما بهتر است بدانید که هر چند ماه یک بار، ناخن ها، نیاز به تنفس و استراحت دارند تا سالم بمانند. برای همین بانوان، باید ناخن های کاشت شده را به صورت دوره ای، بردارند یا به اصطلاح ریمو ناخن انجام دهند.

ریمو ناخن؛ به معنای حذف کردن ناخن کاشت شده است که در قسمت پایین، آموزش روش های ریمو ناخن را خواهید آموخت. در صورتی که این استراحت را به ناخن ندهیم، عفونت های قارچی در زیر ناخن های کاشت شده ایجاد می‌شود که باعث ضعیفی و شکنندگی ناخن خواهد شد.

ریمو ناخن چیست و چگونه انجام می‌شود؟
باید ناخن های کاشت شده را به صورت دوره ای، به اصطلاح ریمو ناخن کرد.

بیشتر بدانید: مهمترین عوارض کاشت ناخن چیست؟ روش‌های جلوگیری مشکلات کاشت ناخن.

ابزارهای مورد نیاز برای ریمو ناخن

برای پاک کردن کاشت ناخن یا ژلیش ناخن با توجه به روش انتخابی، به ابزار زیر نیاز دارید:

اسپانسر لباس سکرت
  • ناخن گیر
  • سوهان ناخن
  • یک عدد بافر ناخن
  • استون قوی
  • چوب بستنی
  • فویل آلومینیومی
  • کاسه کوچک
  • پنبه
  • نخ دندان
  • لاک پاک کن بدون استون
انواع ابزارهای مورد نیاز برای ریمو ناخن
برای ریمو ناخن باید از ابزارهای مورد نیاز برای ریمو ناخن استفاده کرد.

درباره ناخن ها بیشتر بدانید: شیکترین مدل ژلیش ناخن، با جدیدترین طرح های ژلیش ناخن آشنا شوید.

آموزش روش های ریمو ناخن

شاید در ابتدا، ریمو ناخن های اکریلیک و کاشت شده سخت و ترسناک به نظر برسد، اما در واقع ساده تر از پاک کردن چسب ناخن از روی پوست است. در مورد ریمو ناخن چندین روش تست شده وجود دارد که در این بخش از سری مطالب آموزشی ناخن از مجله وقت مد، آنها را توضیح می‌دهیم.

مهم نیست از کدوم یک از انواع کاشت ناخن استفاده کرده‌اید، با انجام این ترفندها خودتان می‌توانید ریمو ناخن را در منزل انجام دهید.

انواع آموزش روش های ریمو ناخن در مجله وقت مد
آموزش روش های ریمو ناخن را در مجله آرایشی و زیبایی vaghtemod بخوانید.

آموزش ریمو ناخن با استون و فویل

  1. ابتدا با ناخن گیر تا حد ممکن ناخن کاشت شده را کوتاه کنید.
  2. روی ناخن ها را سوهان بزنید و صاف کنید تا ژلیش یا کاشت ناخن پودری پاک شود. روغن، کوتیکول را به بستر ناخن و انگشتان خود بمالید، با این کار کوتیکول ناخن را برای خیساندن با ناخن آماده می‌کند.
  3. یک پنبه توپی را به آستون آغشته کنید و آن را روی ناخن و اطراف انگشت بمالید.
  4. ناخن ها را با یک تکه فویل آلومینیومی بپیچانید و بگذارید، خیس شوند.
  5. ناخن های پوشیده در فویل را بگذارید حداقل 20 دقیقه بمانند.
  6. پس از اتمام زمان، یکی از فویل های ناخن را باز کنید اگر کاشت ناخن به راحتی جدا نشد ناخن های خود را تا 5 الی 10 دقیقه دیگر نیز با استون خیس کنید تا زمانی که به راحتی پاک شود، این روند را ادامه دهید.
آموزش ریمو ناخن با استون و فویل
آموزش ریمو ناخن با استون و فویل را در مجله وقت مد بخوانید.

بیشتر بدانید: همه حقایق و روش های کاشت ناخن! مزایا، معایب و فواید کاشت ناخن.

آموزش ریمو ناخن با لاک پاک کن و آب

  1. ابتدا ناخن هایتان را با ناخن گیر کوتاه کنید.
  2. با استفاده از یک موچین یا عقب برنده ناخن، لبه های کاشت یا ژلیش شده را به سمت عقب برانید.
  3. مقداری لاک پاک کن بدون استون را در یک کاسه بریزید تا ناخن ها را به صورت کامل پوشش دهد و ناخن ها را برای مدت 30 تا 40 دقیقه بگذارید در کاسه خیس بخورد.
  4. زمانی که مواد کاشت شده، شروع به شل کردن کرد، یک بار دیگر موچین را روی ناخن بکشید. این روش نسبت به روش قبلی زمان بیشتری می‌برد، اما ناخن و کوتیکول ناخن را به اندازه استون خشک و شکننده نمی‌کند. در مطالب قبلی روش های تقویت ناخن را به صورت کامل توضیح داده ایم.

بیشتر بدانید: آمبره ناخن چیست؟ آموزش آمبره ناخن (Ombre) با آسان ترین روش.

پاک کردن کاشت ناخن با نخ دندان

اگر دوست دارید، لمینت ناخن، داستر ناخن و دیسکوژل ناخن را پاک کنید، علاوه بر روش های گفته شده از نخ دندان نیز می‌توانید استفاده کنید. این روش سریع است اما در عین حال به ناخن های طبیعی شما می‌تواند آسیب برساند. ریمو ناخن با نخ دندان، زمانی پیشنهاد می‌شود که مواد کاشت شده خودشان شل شده اند.

آموزش پاک کردن کاشت ناخن با نخ دندان
آموزش پاک کردن کاشت ناخن با نخ دندان در مجله وقت مد
  1. عقب برنده ناخن را بردارید و لبه های کاشت شده را جدا کنید.
  2. بعد از اینکه لبه های ناخن کاشت شده بلند شد از دوست خود بخواهید که یک تکه نخ دندان زیر آن قرار دهد. نخ را با تمرکز به سمت پایین حرکت دهید تا مواد کاشت از بین برود.

بیشتر بدانید: فرنچ ناخن (French nails) چیست؟ کاربرد و آموزش فرنچ مانیکور.

ریمو ناخن با سرکه و آبلیمو

سرکه بسیار اسیدی است و به طور گسترده به عنوان یک پاکننده قوی شناخته می‌شود. زمانی که سرکه با آبلیموی تازه که آن هم اسیدی است، ترکیب شود، ریمو ناخن به سرعت انجام می‌شود.

سرکه و آبلیمو را در یک کاسه کم عمق بریزید و بگذارید 15 الی 20 دقیقه ناخن ها خیس بخورند. سپس با استفاده از پنبه لاک باقی مانده را پاک کنید.

بیشتر بدانید: آموزش انتخاب بهترین شکل ناخن برای دست و پا!؟ کدام فرم ناخن به دست شما می خورد؟.

آموزش ریمو ژلیش ناخن در خانه

می‌توان ناخن های ژله ای را به عنوان یک پروتز استفاده شده در ناخن ها، تشبیه کنیم که با مواد ژله ای اکریلیک دار، بر روی ناخن های طبیعی، خود نمایی می‌کنند و زیبایی بیشتری به ناخن ها می‌بخشند.
کاشت ناخن ژله ای، با لایه های پایه، فیکسر و اشعه “uv” برای مدت یک ماه به صورت ثابت روی ناخن ها ماندگاری دارند.
در صورت نیاز به ریمو کردن ژلیش ناخن، این کار را در خانه به راحتی انجام دهید. دو روش برای پاک کردن یا ریمو ناخن ژله ای وجود دارد که در بخش پایین توضیح داده ایم.

آموزش ریمو ژلیش ناخن در خانه
آموزش ریمو ژلیش ناخن در خانه در مجله وقت مد

بیشتر بدانید: ناخن اسکووال چیست؟ با فرم ناخن اسکووالی آشنا شوید.

پاک کردن ژلیش ناخن با فویل و استون

قبل از استفاده از روش ریمو ناخن با استفاده از استون، توصیه می‌کنیم، به دلیل اینکه ماده استون در تماس با ناخن، خشکی پوست ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، انگشت ها را با وازلین چرب کنید.

ابتدا پنبه را به میزان مورد استفاده، به استون آغشته کرده و روی ناخن ها می‌گذاریم. بهتر است استون را در یک کاسه کوچک بریزید. به مدت نیم ساعت ناخن ها را درون کاسه قرار دهید تا ناخن ها به اصطلاح خیس بخورند. پس از آن، مشاهده خواهید کرد که چگونه اکریلیک و ژلیش ناخن پاک شده است.

در مرحله بعد، فویل های آلومینیومی (به اندازه ای که بتوان دور انگشتان دست پیچید) را برش داده و ناخن های آغشته به استون را با فویل ها، به مدت 15 تا 20 دقیقه، نگه دارید.

این مرحله را تا وقتی که استون زیر بند انگشتان بالایی نفوذ کند، انجام دهید. مواظب باشید لبه های ناخن را زیاد نپوشانید تا استون به زیر ناخن نفوذ کرده و باعث ریمو کردن ناخن ژله ای شود.
اگر صبور باشید، می‌توانید این زمان را افزایش دهید. این مدت زمان به مقاومت ناخن های ژله ای شما بستگی دارد.
این روش به استون زیادی نیاز دارد. مواظب باشید در این روش باید صبوری کنید تا ناخن ها را نکشید، باعث ایجاد درد و شکنندگی در ناخن های طبیعی تان نشوید.

بیشتر بدانید: 14 مورد از انواع مانیکور ناخن، با ویژگی ها، خواص و روش های انواع مانیکور آشنا شوید.

آموزش ریمو کردن ژلیش ناخن بدون استون

برای ریمو کردن ژلیش ناخن بدون استون؛ یک عقب زننده کوتیکول یا پوشر را با احتیاط زیر سطح ژلیش ناخن قرار می‌دهیم، به طوری که فقط کمی از لبه ناخن ژله ای بلند شود. نباید بیش از حد به سطح زیر ژل، وارد شد و یا به آن فشار وارد کنیم، چون باعث آسیب جدی به ناخن های طبیعی می‌شود.
می‌توانید با استفاده از یک موچین، لبه های ناخن ژله ای را ثابت نگه داشته و راحت تر آن را جدا کنید. این کار را تا زمانی که ناخن ها را به طور کامل ریمو کنید، ادامه دهید.
تنها توصیه در روش ریمو کردن ناخن ژله ای بدون استون، این است که بسیار مواظب باشید که پوشر را اشتباهی زیر ناخن طبیعی خود قرار ندهید و آسیب جدی و دردناکی را ایجاد نکنید.

بیشتر بدانید: شیک ترین مدل طراحی ناخن، با جدیدترین مدل ناخن سال آشنا شوید! (همراه با ویدیو).

بعد از انجام ریمو ناخن چه باید کرد؟

بعد از پاک کردن ناخن از تمامی مواد و پودر کاشت ناخن، نیاز است مراقبت های زیر را انجام دهید تا ناخن قوی و سالم داشته باشید. مهم است، انواع روش‌ خانگی تقویت کننده ناخن دست و پا را بشناسید.

  • وقتی ناخن خود را ریمو کردید، احتمال دارد که مقداری از مواد روی ناخن باقی مانده باشد. بهتر است به کمک یک سوهان ناخن شیشه ای قسمت بالای ناخن و لبه ها را صاف کنید. در مطالب قبلی آموزش آرایشی وقت مد نحوه مانیکور ناخن را توضیح داده ایم. این کار ناخن شما را صاف و یکدست می‌کند.
  • ناخن های خود را هیدراته کنید. به وسیله روغن کوتیکول کل ناخن ها را بمالید تا نرم و مرطوب شوند. انواع روغن مناسب جلوگیری از شکنندگی ناخن را بشناسید.
  • دست های خود را هیدراته کنید. به سراغ کرم مرطوب کننده بروید تا دست هایتان مرطوب شود. به این صورت دست های خود را آبرسانی کرده اید و مانع از خشک شدنشان می‌شوید.

بیشتر بدانید: بیبی بومر ناخن چیست؟ آموزش انجام انواع بیبی بومر ناخن.

‫2 دیدگاه ها

  1. آموزش ریمو ناخن با استون و فویل رو من انجام دادم عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا