پوستزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!

با مهمترین دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز و زمستان آشنا شوید

رطوبت، سرما و دمای پایین در فصل پاییز و زمستان بر روی پوست انسان، تاثیر منفی دارد و میتواند باعث پیری زودرس پوست شود. اما میتوان با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب، از این مسئله جلوگیری کرد. چرا که پوست صورت، حتی در سردترین فصل سال نیز، به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد. به نظر شما چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!
بسیاری از ما تصور میکنیم که ضد آفتاب فقط برای فصل تابستان ضرورت دارد، در حالی که استفاده از آن در زمستان نیز برای محافظت از پوست بسیار مهم است. به طور کلی، ما باید در تمام فصول سال، چه گرم و چه سرد به صورت دائمی از پوست خود مراقبت کنیم. برای آشنایی با دلیل استفاده از ضد آفتاب در زمستان و پاییز و جواب سوالات شما در مورد اینکه چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم! تا انتهای این قسمت از سری مطالب آموزش آرایش و زیبایی از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، همراه ما باشید.

همچنین برای مشاهده جدیدترین مطالب علمی و ضروری درباره مراقبت، نگهداری و محافظت از پوست، این سری از مطالب مجله وقت مد را دنبال کنید.

چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

چند دلیل برای اینکه چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟
چند دلیل برای اینکه چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

در قسمت پایین، با تمام دلایلی که چرا باید در فصل زمستان و پاییز، از ضد آفتاب استفاده کرد را همراه با شرح علمی آنها مشاهده خواهید کرد.

استفاده از ضد آفتاب به دلیل تغییرات ناگهانی دما، در زمستان و پاییز ضروری است!

هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب، پوست ما در برابر تمامی تنش های هوا، محافظت میشود و عمدتا از آن در برابر تغییرات ناگهانی دما مانند هوای سرد ناشی از تهویه مطبوع، مراقبت می‌کند. گرمای بیش از حد رادیاتور و وسایل گرمایشی، رطوبت ناشی از یک روز بارانی و همچنین دمای بالا یا پایین هوای مکانی که در آن زندگی می‌کنید، می‌توانند بر پوست شما اثرگذار باشند که با کمک یک ضد آفتاب خوب، میتوان از پوست محافظت کرد.

برای آشنایی بیشتر، مطلب آموزش و راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب را مشاهده کنید.

اسپانسر لباس سکرت

ضد آفتاب برای مقابله با نور مصنوعی و محیطی به شما کمک میکند

برای پاسخ به این سوال که چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم!؟ بهتر است بدانید که، معمولا استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید انجام میگیرد. با این حال، پوست ما در مقابل نور مصنوعی و مادون قرمز، نور آبی ساطع شده از صفحه کامپیوتر و تلفن همراه و همچنین نور فضاهای بسته مانند دفاتر، فروشگاه ها و مکان های بزرگ نیز مورد آسیب است. به همین علت بهتر است که از ضد آفتاب در محیط های بسته نیز بهره بگیرید.

جلوگیری از خشکی و قرمزی پوست صورت در فصل پاییز و زمستان، با استفاده از ضد آفتاب

در فصل زمستان و پاییز؛ رطوبت، سرما و دمای پایین پوست (خصوصا پوست درست و صورت) را خشک میکند و باعث قرمزی و ترک پوستی میشود. به همین دلیل؛ افرادی با پوست حساس و خشک، نیاز بیشتری به استفاده از ضد آفتاب دارند.
نکته مهم اینکه کرم ضد آفتاب از پیدایش لکه های خورشیدی و یا لکه های سردی مانند کک و مک های خفیف و انواع جوش صورت و بدن جلوگیری میکند. توصیه میکنیم در این رابطه، مطلب انواع لکه پوست، ویژگی ها و علت ایجاد لک پوست و همچنین بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! را مطالعه کنید.

جلوگیری از خشکی و قرمزی پوست صورت در فصل پاییز و زمستان، با استفاده از ضد آفتاب
جلوگیری از خشکی و قرمزی پوست صورت در فصل پاییز و زمستان، با استفاده از ضد آفتاب

جلوگیری از پیری زودرس پوست؛ از مهمترین دلایل استفاده از ضد آفتاب در فصل پاییز و زمستان است

در مطالب قبلی در مورد عوامل پیری زودرس پوست، درمان، پیشگیری، نشانه های پیری زودرس پوست توضیح دادیم. به گفته اکثر متخصصان پوست، کرم ضد آفتاب؛ بهترین ماده آرایشی ضد پیری پوست است. اگر چه پوست آقایان ضخیم تر است و دیرتر پیر میشود، اما باز هم استفاده از ضد آفتاب در تمام طول سال حتی فصل زمستان ضرورت دارد.
بنابراین اگر می‌خواهید خطوط ریز صورت را کمتر کنید و زمان پیری پوست را به تعویق بیندازید، یک ضد آفتاب خوب و متناسب با نوع پوست خود را داشته باشید.

اگر دچار پیری پوست شده اید، روش هایی مانند هایفوتراپی، فیلر صورت، سابسیژن و عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی به شما کمک خواهد کرد.

استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست

استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست
استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست

مهمترین دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب؛ جلوگیری از سرطان پوست است. اگرچه انواع مختلفی از سرطان پوست وجود دارد که به دلایل متعددی مانند ژنتیک بروز میکند، اما اشعه ماوراء بنفش (UVA و UVB) میتوانند منجر به سرطان پوست شوند.
به همین دلیل بهتر است که در تمام فصل های سال از جمله پاییز و زمستان نیز از یک ضد آفتاب خوب بهره بگیرید و این یکی از اصول روتین مراقبت از پوست در روز است.

برف باعث سوختگی پوست می شود!

برف، مانند یک آینه عمل میکند، یعنی پرتوهای خورشید به عقب برگشته و به پوست ما نفوذ کرده و باعث قرمزی یا سوختگی پوست می‌شود. بنابراین، اگر در فصل زمستان قصد رفتن به اسکی و یا یک مکان برفی را دارید، همیشه یک کرم ضد آفتاب مناسب و بدون پارابن همراه خود داشته باشید.

پوست سفید، بیشترین آسیب را در برابر آفتاب می بیند!

پوست سفید، بیشترین آسیب را در برابر آفتاب می بیند!
پوست سفید، بیشترین آسیب را در برابر آفتاب می بیند!

اگر شما پوست سفید و روشنی دارید، ضرورت استفاده از ضد آفتاب حتی در پاییز و زمستان نیز وجود دارد. پوست های روشن باید محافظت بیشتری در برابر آفتاب داشته باشند، زیرا در برابر نور خورشید راحت تر می سوزند و باید از آن ها مراقبت کرد.

نازک بودن لایه اوزون در فصل زمستان؛ از جمله دلایل استفاده از ضد آفتاب در زمستان و پاییز است

لایه اوزون، تابش خورشید UV را جذب میکند. متاسفانه این لایه در فصل سرما، در ضعیف ترین حالت خود است که فرصتی برای آفتاب سوختگی در افراد ایجاد خواهد کرد. بنابراین، استفاده از یک ضد آفتاب مناسب، در فصل زمستان و به صورت روزانه توصیه می‌شود.

پرتوهای UVA در زمستان شدید هستند!

در حالی که اشعه های UVB باعث آسیب های پوستی شدید (مانند آفتاب سوختگی و لکه های ناشی از افزایش سن)، اشغه UVA عمیق تر به پوست ما نفوذ کرده و باعث مرگبارترین شکل سرطان پوست (ملانوم) خواهد شد. اما اشعه UVA اینطور نیست. کرم ضد آفتاب با محافظت بالا در فصل زمستان از پوست شما در برابر این اشعه، دفاع می کند.

در فصل پاییز و زمستان از چه ضد آفتابی استفاده کنیم؟

به عنوان یک قاعده کلی، معمولا برای فصل پاییز؛ استفاده از ضد آفتاب با SPF15 و یا بالاتر توصیه میشود. همچنین، برخی از مرطوب کننده ها حاوی محافظت در برابر آفتاب هستند که میتواند شامل SPF20، SPF 25 و یا SPF30 باشد.
پیشنهاد ما این است که مرطوب کننده با SPF30 یا بالاتر را انتخاب نمایید، زیرا این کرم ها از خشک شدن پوست در مقابل گرما و یا سرمای محیط ممانعت می کنند.
برای محافظت بیشتر پوست خود در زمستان، بعد از مرطوب کننده از یک لایه از ضدآفتاب نیز برای صورت خود کمک بگیرید.

منبع
منبعمنبع

یک دیدگاه

  1. جالبه من همیشه فک میکردم تو پاییز و زمستون اصلا نیازی به زدن کرم ضد آفتاب نیست! مثله اینکه برعکسه و باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا