زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشزیبایی و آرایشسلامت و زیبایی ابرومد و استایلمد و استایل زنانهمد و استایل مردانه
موضوعات داغ

انواع هایلایت مو زنانه و مردانه! آموزش شیکترین انواع هایلایت موی زنانه

جدیدترین و شیکترین انواع مدل هایلایت مو را بشناسید

زیبایی، علاوه بر حس خوب به شما پرستیژ و اعتماد به نفس می‌دهد. مو، یکی از اجزای مهم در زیبایی صورت است که میتوان با روش‌های مختلفی مانند هایلایت مو، آن را زیباتر کرد. اما درمورد هایلایت مو و انواع روش های آن چه میدانید؟ کدام مدل از انواع هایلایت موی زنانه و مردانه برای شما مناسب است؟ آیا استفاده از این روش زیبایی مو، باعث استایل زیباتر و جذاب تر شما خواهد شد؟ عوارض هایلایت مو چیست؟
در این سری از مطالب تخصصی آموزش زیبایی، سلامت و آرایش مو، رازهای انواع مدل هایلایت مو زنانه و مردانه و عوارض استفاده از این روش زیبایی مو را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین شما را با جدیدترین مدل های هایلایت ترند در دنیا را آشنا می‌کنیم.

آموزش هایلایت مو در مجله وقت مد
آموزش هایلایت مو در مجله وقت مد

درباره زیبایی مو بدانید: مدل مو گرگی چیست؟ شیکترین انواع مدل مو گرگی یا ولف کات.

هایلایت مو چیست؟

هایلایت مو؛ سبکی از رنگ کردن مو به صورت نقطه ای است که در آن، رنگ موی متمایز از زمینه اصلی، بر روی قسمت های خاصی از موی شما قرار داده می‌شود. با استفاده از جدیدترین انواع مدل هایلایت موی زنانه، میتوانید موهای خود را پر حجم تر و جذاب تر از گذشته نشان دهید.

تمام آنچه درباره هایلایت مو باید بدانید را در این بخش از مجله وقت مد آموزش ببنید
تمام آنچه درباره هایلایت مو باید بدانید را در این بخش از مجله وقت مد آموزش ببنید

در واقع هایلایت مو، به این صورت است که، یکی از انواع سبک رنگ سرد، رنگ گرم و جذابترین رنگ مو سال را به عنوان رنگ زمینه بر روی مو قرار داده و سپس بنا به مدل مورد نظر شما، قسمت های باریکی از مو را به صورت گزینشی جدا کرده و از رنگ متمایز با رنگ اصلی، برای زیبای بیشتر آنها، استفاده می‌‍کنند. بدین صورت دو طیف رنگی بر روی موهای سر شما وجود خواهد داشت.

هایلایت کردن مو
انواع روش هایلایت کردن مو

درباره مو بدانید: ریزش موی مردانه چیست؟ روش های علمی درمان و پیشگیری.

اسپانسر لباس سکرت

با استفاده از هایلایت مو، زیباترین رنگ مو را خواهید داشت

زمانی که شما از هایلایت مو استفاده می‌کنید، طیف رنگی بسیار زیبا و متنوعی بر روی موهای شما وجود خواهد داشت. این تضاد رنگی، تاثیر بسزایی در زیبای و آرایش صورت شما دارد. البته بهتر است که مدل موی مناسب فرم صورت زنانه را شناخته و بر اساس آن انتخاب کنید.

با استفاده از هایلایت مو، زیباترین رنگ مو را خواهید داشت
با استفاده از هایلایت مو، زیباترین رنگ مو را خواهید داشت

در قسمت پایین این مطلب از مجله آرایشی و زیبایی وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، حدید ترین و شیکترین انواع مدل هایلایت مو را خواهید دید. همچین با عوارض استفاده از رنگ هایلایت برای موی سر، آشنا شوید.

فراموش نکنید که استفاده از رنگ های شیمیایی، عوارض خاص خود را به همراه دارد و به فولیکول مو و کوتیکول مو آسیب می‌زند. سعی کنید از انواع روش های تقویت مو مانند بهترین ویتامین تقویت کننده مو، بهترین محصولات مراقبت از مو و انواع روغن مو بهره بگیرید تا موی سالم تر و زیباتری داشته باشید.

با روش هایلایت مو، زیباترین رنگ مو را خواهید داشت
با روش هایلایت مو، زیباترین رنگ مو را خواهید داشت.

درباره سلامت مو بدانید: فواید روغن زیتون برای مو چیست؟ آیا روغن زیتون برای موی شما مضر است؟!.

انواع هایلایت مو

مدل های متنوع و زیبایی از هایلایت مو وجود دارد که باید آن ها را بر اساس المان های مانند انواع فرم صورت، انواع رنگ پوست و همچنین انواع جنس مو، انتخاب کنید. در قسمت پایین، با انواع مدل از هایلایت مو آشنا شوید و سپس بهترین آن ها را برای خود انتخاب کنید.

انواع مدل هایلایت مو
هایلایت کردن مو را در مجله وقت مد مشاهده کنید

مطالعه بیشتر درمورد سلامت مو: چه روغن های به رشد سریع مو کمک می کنند؟ 9مورد از روغن های موثر در رشد سریع مو را بشناسید!.

آموزش هایلایت مدل کلاسیک و یا سنتی

آموزش هایلایت مدل کلاسیک و یا سنتی
آموزش هایلایت مدل کلاسیک و یا سنتی

برای انجام مدل هایلایت به سبک کلاسیک و یا سنتی، قسمتی از مو را جدا کرده و با استفاده از قلم مخصوص رنگ، آن ها را از قسمت ریشه مو تا انتها رنگ کنید. انتخاب رنگ بسیار مهم است. سعی کنید از تکنیک های آموزش داده شده در مجله آرایشی و زیبایی وقت مد (https://vaghtemod.ir/) استفاده کنید. برای سلامت بیشتر موها، سعی کنید از انواع روشهای رنگ کردن مو بدون نیاز به دکلره و یا رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنید.

انواع مدل هایلایت کردن مو به روش کلاسیک
انواع مدل هایلایت کردن مو به روش کلاسیک

معمولا در روش کلاسیک، از رنگ های روشن تر از زمینه اصلی، برای هایلایت کردن مو استفاده می‌کنند. به این صورت که رنگ زمینه تیره و قسمت های کمی از مو با همان رنگ زمینه اما به صورت روشن تر استفاده می‌کنند.

ویژگی استفاده از هایلایت موی مدل کلاسیک یا سنتی، درخشندگی بیشتر مو، نیاز به نگهداری و مراقبت از مو کمتر نسبت به سایر روش ها، ایجاد حجم بیشتر به مو است. برای زیبایی بیشتر، از این سبک هایلایت در کنار انواع مدل مو زنانه و یا شیکترین جدیدترین مدل موی کوتاه استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: مزوتراپی مو چیست؟ عوارض، فواید و تاثیر مزوتراپی برای درمان ریزش مو.

آموزش هایلایت کردن مو با مدل بی بی لایت

در روش هایلایت موی بی بی لایت، دقیقا همانند مدل کلاسیک عمل کنید. اما تفاوت هایلایت مو بی بی لایت با روش کلاسیک، در حجم موی رنگ شده است. در مدل بی بی لایت، حجم کمتری از مو را انتخاب کنید تا طیف رنگی بیشتری بر روی موی شما وجود داشته باشد.

آموزش هایلایت کردن مو با مدل بی بی لایت
آموزش هایلایت کردن مو با مدل بی بی لایت در مجله زیبایی و آرایشی وقت مد.

مهمترین ویژگی هایلایت بی بی لایت، روشنی بیشتر و همچنین ایجاد حجم بیشتر به مو ها است. برای همین، این سبک از هایلایت کردن مو، برای خانم ها و آقایانی که موهای نازک و یا کم پشت تری دارند، مناسب تر است. در مطالب قبلی درباره علت نازک شدن مو چیست؟ آموزش روش های تقویت و درمان نازکی مو سر آموزش های لازم را دادیم. برای سلامتی بیشتر مو از روش های مانند کراتینه مو، پروتئین تراپی مو استفاده کنید.

در مطالب قبلی درباره آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می‌شود؟ علت و روش های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه توضیح دادیم.

انواع مدل هایلایت مو به روش بی بی لایت
انواع مدل هایلایت مو به روش بی بی لایت

مطالعه بیشتر: محبوبترین و شیکترین رنگ موی سال در دنیا! محبوب ترین انواع مدل رنگ مو را بشناسید.

آموزش هایلایت کردن مو به روش بالیاژ

آموزش هایلایت کردن مو به روش بالیاژ
آموزش هایلایت کردن مو به روش بالیاژ

در مطالب قبلی مجله وقت مد، هر آنچه درباره بالیاژ مو چیست (Balayage)؟ آموزش، مزایا و مدت ماندگاری بالیاژ مو که باید بدانید را مشاهده کردید. برای انجام هایلایت مو با سبک بالیاژ، بخش های از موی سر را انتخاب کرده و از قسمت وسط مو، شروع به رنگ کردن آن کنید.

آموزش هایلایت کردن مو به روش بالیاژ
آموزش هایلایت کردن مو به روش بالیاژ

بیشتر بدانید: آموزش انواع روش و مدل رنگ مو! با بهترین سبک رنگ مو آشنا شوید.

آموزش هایلایت به روش آمبره

برای انجام هایلایت مو به سبک آمبره، دقیقا مراحل آموزش هایلایت به سبک بالیاژ را انجام دهید. اما تنها تفاوت بیت آمبره و هایلایت، در نوع رنگ کردن مو است. در هر دو روش، از قسمت وسط مو رنگ کردن را شروع میکنند اما در روش آمبره، موهای انتخاب شده را به صورت افقی رنگ می‌کنند که در نتیجه نهایی کار، تاثیر زیادی دارد.

آموزش هایلایت به روش آمبره
آموزش هایلایت به روش آمبره

درمورد مو بدانید: بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو.

آموزش هایلایت به سبک سامبره

در روش سامبره هم دقیقا مشابه با آموزش هایلایت آمبره و بالیاژ که در بالا توضیح دادیم، اقدام کنید. اما مهمترین نکته در هایلایت مو به روش سامبره، انتخاب رنگ است. در واقع تفاوت این سبک از هایلایت مو، این است که در روش سامبره، مو های انتخاب شده با دقت بیشتر و با استفاده از طیف رنگی زمینه مو اما یک الی دو درجه روشن تر، استفاده می‌شود.

آموزش هایلایت به سبک سامبره در مجله وقت مد
آموزش هایلایت به سبک سامبره در مجله وقت مد

بیشتر بدانید: خواص روغن آرگان برای مو! با فواید معجزه آسای آرگان برای مو آشنا شوید.

آموزش هایلایت جلو مو

در سری مطالب قبلی مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، درمورد جدیدترین مدل بافت جلو مو! آموزش شیکترین مدل بافت جلوی مو توضیح دادیم. برای انجام هایلایت جلو مو، بخش های وسیع تری از موی را انتخاب کنید و آن ها را بر اساس سلیقه، از قسمت ریشه و یا کمی بالاتر رنگ کنید.

در این سبک از هایلایت مو، بخش های جلویی موی شما بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. در نظر داشته باشید که این قسمت ها، در آرایش صورت شما نقش بسیار مهمی دارد، پس رنگ مو را به دقت انتخاب کنید.

مدل هایلایت جلو مو
مدل هایلایت جلو مو

مطالعه بیشتر: 7 ترفند شگفت انگیز، برای تثبیت رنگ مو پس از رنگ کردن.

آموزش انواع روش انجام هایلایت مو

برای انجام هایلایت مو از روش های مختلفی استفاده می‌کنند. از رایجترین روش ها برای انجام هایلایت بر روی مو، استفاده از کلاه مخصوص و یا فویل است که در قسمت پایین این مطلب، آن ها را شرح داده ایم. قبل از انجام این مراحل، اگر موهای وزی دارید، پیشنهاد میکنیم مطلب 6 دلیل وز شدن مو! بهترین روش های درمان وزی مو را بشناسید را آموزش ببینید.

آموزش انواع روش انجام هایلایت مو
آموزش انواع روش انجام هایلایت مو

درباره سلامت مو بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

هایلایت مو با استفاده از کلاه مخصوص

در هایلایت مو با استفاده از کلاه مخصوص، از کلاه نرم و پلاستیکی مخصوصی که دارای سوراخت های منظم است استفاده می‌کنند. روش انجام این کار به این صورت است که بعد از پوشیدن کلاه مخصوص، با اسفتاده از شانه های باریک، بخش های از موی شما را بیرون کشیده و از سایر موها جدا می‌کنند. سپس آن ها را با رنگ انتخابی شما، رنگ می‌کنند.

هایلایت مو با استفاده از کلاه مخصوص که در عکس مشاهده می کنید.
هایلایت مو با استفاده از کلاه مخصوص که در عکس مشاهده می کنید.

بیشتر بدانید: آبرسانی مو چیست؟ چگونه مو را آبرسانی کنیم؟ (آموزش 6 روش آبرسانی موی سر و هیدراته کردن مو).

هایلایت مو با استفاده از فویل

در هایلایت مو با استفاده از فویل، قسمت های از موی سر شما را جدا کرده رنگ می‌کنند. سپس ورق های فویل را روی آن بخش از مو ها می‌پیچیند. استفاده از فویل برای هایلایت مو با استفاده از فویل، به این دلیل است که هم مانع از رنگ شدن سایر موها شوند و هم فویل گرما را درون خود حفظ می‌کند، برای همین فرایند جذابترین رنگ مو سال، سریعتر انجام می‌شود.

انجام هایلایت مو با استفاده از فویل
انجام هایلایت مو با استفاده از فویل

درمورد مو بدانید: فواید و مضرات نور خورشید برای مو! نکات بسیار مهم درمورد تاثیر نور آفتاب روی مو.

انجام هایلایت به روش بالیاژ

روش دیگر انجام هایلایت مو، انتخاب گزینشی بخش های از مو و سپس رها کردن آن ها بعد از رنگ کردن بدون داشتن محافظ است. بدین صورت، رنگ به سایر بخش های موی سر شما به صورت راندوم برخورد می‌کند. این مورد، موجب رنگ شدگی سایر بخش ها خواهد شد که زیبایی خاصی را به همراه دارد.

انجام هایلایت به روش بالیاژ، راحت ترین راه برای هایلایت کردن مو است که هر کسی در خانه میتواند آن را انجام دهد.

درباره زیبای مو بدانید: آیا استفاده از کلاه خواب برای موی سر مفید است؟ فواید کلاه خواب چیست؟.

مراقبت های بعد از هایلایت مو

آموزش مراقبت های بعد از هایلایت مو
آموزش مراقبت های بعد از هایلایت مو در رسانه وقت مد.

بدون شک به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در رنگ ها، موهای شما بعد از انجام هایلایت مو، نیاز به مراقبت های خاصی دارد. در قسمت پایین، مراقبت های بعد از هایلایت مو را مشاهده می‌کنید:

  • از محصولات مراقبتی مو مانند نرم کننده و شامپو های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
  • موهای سر پس از انجام هایلایت مو، ضعیف و شکننده تر می‌شوند پس بهتر است علاوه بر برخورد نرم تر با آنها، از روش های تقویت مو که در مجله وقت مد آموزش دادیم، استفاده کنید.
  • از انجام کارهای که ممکن است به مو آسیب وارد کند مانند اتو مو و … خودداری کنید.
  • از کلاه خواب ساتن ابریشم در زمان خواب استفاده کنید.
  • توصیه میکنیم، از انواع روغن مو برای سلامتی بیشتر آنها، بهره بگیرید. این بهترین راه برای تقویت مو است.
  • در مطالب قبلی درباره فواید و آسیب نور خورشید به مو توضیح دادیم. سعی کنید کمتر موهایتان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.
آموزش مراقبت های بعد از هایلایت مو در مجله آرایشی Vaghtemod
آموزش مراقبت های بعد از هایلایت مو در مجله آرایشی Vaghtemod

درباره سلامت مو بدانید: چرا باید روبالشی ساتن ابریشم داشته باشیم؟ فواید روبالشی ساتن چیست؟.

شیکترین و جدیدترین مدل های هایلایت مو

عکس شیکترین و جدیدترین مدل های هایلایت مو
شیکترین و جدیدترین مدل های هایلایت مو

در این بخش از مجله آرایشی و زیبایی وقت مد، با شیکترین و جدیدترین مدل های هایلایت مو آشنا خواهید شد.

جدیدترین مدل های هایلایت مو
معرفی جدیدترین مدل های هایلایت مو در مجله وقت مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا