مد و استایل زنانهاکسسوری مدمد و استایل
موضوعات داغ

مانتو کیمونو چیست؟ جدیدترین انواع مدل مانتو کیمونو ترند و آموزش ست کردن آن

آموزش ست کردن انواع مدل مانتو کیمونو

یکی از محبوب ترین لباس های زنانه در ایران، مانتو کیمونو است. این مدل مانتو زیبای زنانه، به خصوص در فصل های گرم سال مانند تابستان و بهار، یکی از اکسسوری های لباس زنانه را تشکیل می‌دهد. در مورد جدیدترین انواع مدل مانتو کیمونو و روش های ست کردن آن، چه میدانید؟ آیا با مدل های ترند امسال آشنا هستید؟
در این سری از مطالب آموزشی مد و استایل از رسانه وقت مد (vaghtemod.ir)، شما را با جدیدترین و شیک ترین انواع مدل مانتو کیمونو آشنا کرده و روش های انتخاب و ست کردن آن ها را آموزش خواهیم داد.

شیکترین انواع مدل مانتو کیمونو
جدید ترین و شیک ترین انواع مدل مانتو کیمونو در مجله وقت مد

لباس کیمونو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

واژه کیمونو (Kimono)؛ لباس محلی و سنتی ژاپن است، که نماد خوش شانسی و طول عمر، محسوب می‌شود. کلمه کیمونو در زبان ژاپنی به معنای “لباس پوشیدنی” است.

کیمونوها؛ لباس‌هایی بلند و جلو باز همانند روبدوشامبر است که با طرح‌های شاد و آستین‌های مستطیل شکل، گشاد و بلند، طراحی شده اند. در لباس کیمونو‌، سمت چپ لباس، روی سمت دیگر آن قرار می‌گیرد و با یک کمربند مخصوص بسته می‌شوند.
کیمونوها عموما بدون جنسیت هستند، یعنی صرفا در مد و استایل مردانه و یا برای استایل زنان درست نشده‌اند و هر کسی در هر سنی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. اما امروزه لباس کیمونو‌های مردانه، قد کوتاه‌تری داشته و طرح پارچه‌ی ساده‌تری دارند.

ویژگی‌های اصلی لباس های مدل کیمونو، راحتی، زیبایی، کاربردی و کلاسیک بودن آن است برای همین، در استایل کلاسیک، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدل لباس کیمونو
لباس کیمونو در ایران با مانتو بازطراحی شد.

درباره استایل بدانید: با شلوار نیم بگ چی بپوشیم؟ آموزش زیباترین روش ست کردن لباس با شلوار نیم بگ.

اسپانسر لباس سکرت

لباس کیمونو، از مهمترین اکسسوری های مراسمات ژاپنی

امروزه در ژاپن از کیمونو‌های قدیمی، فقط در مراسم های خاص و جشن‌ها، استفاده می‌شود. دیگر پوشیدن کیمونو فقط به ژاپن محدود نیست، زیرا این مدل لباس زنانه زیبا، در تمام نقاط دنیا محبوب و رایج شده است. به دلیل محبوبیت مدل لباس کیمونو در ایران، از طرح کیمونو برای مانتو بسیار استفاده می‌کنند. این مانتوها انواع مختلفی دارند، که در پایین درباره آن ها توضیح داده ایم.

درباره انواع مانتو بدانید: جدیدترین مدل مانتو ژاکارد! آموزش ست کردن لباس با مانتو ژاکارد.

مانتو کیمونو چیست و چه مدل های دارد؟

مانتو کیمونو، یکی از انواع مدل لباس کیمونو است که در ایران طراحی شده است. ویژگی بارز انواع مدل مانتو کیمونو؛ آستین های گشاد و مستطیل شکلی است که استایل بانوان را شیک تر خواهد کرد. راحتی و زیبایی، از جمله ویژگی های دیگری انواع مدل مانتو کیمونو محسوب می‌شود.

برای انتخاب مانتو کیمونو، ابتدا باید درباره انواع مدل آن که در قسمت پایین شرح داده ایم، اطلاعات لازم را داشته و سپس بر اساس المان های مانند فرم بدن، انواع رنگ پوست و رنگ سال، مدل متناسب با خود را انتخاب کنید.

انواع مدل مانتو کیمونو
انواع مدل مانتو کیمونو را در مجله وقت مد ببینید.

درباره انواع مانتو بخوانید: جدیدترین مدل مانتو شومیزی! با روش های ست کردن انواع مانتو شومیزی، ترند سال جدید آشنا شوید.

انواع مدل مانتو کیمونو کدامند؟

انواع مدل مانتو کیمونو شامل موارد مختلفی مانند مانتو کیمونو دکمه دار کوتاه، مانتو کیمونو جلو بسته کوتاه، مانتو کیمونو جلو باز بلند و مانتو کیمونو جلو باز کوتاه هستند.

مدل مانتو کیمونو تابستانه

همانطور که در پایین توضیح داده ایم، مدل مانتو کیمونو تابستانه همانند انواع مدل پیراهن ساحلی، به دلیل مدل باز و گشاد و در عین حال استفاده از پارچه خنک در تولید آن، به یکی از محبوبترین انواع مانتو زنانه در فصل های گرم سال مانند تابستان و بهار، تبدیل شده است.

انواع مدل مانتو کیمونو تابستانه
مدلی از مانتو کیمونو تابستانه ست شده با رنگ روشن

همانطور که در مطلب جدیدترین مد و استایل تابستانه دخترانه توضیح دادیم، مدل مانتو کیمونو تابستانه را میتوان با انواع مدل شلوار جاگر و شلوار بگ زنانه ست کرد.

مدل مانتو کیمونو مچ دار

در مدل مانتو کیمونو مچ دار، همانطور که از نام این مدل میتوان حدث زد، در قسمت مچ به صورت بسته و پف کرده است. استایل مدل مانتو کیمونو مچ دار قدیمی بوده و به دهه های پیشین باز میگردد که مانتو های بزرگ، ترند بودند. در استفاده از این مدل دقت کنید چرا که ست کردن آن به دلیل مدل قدیمی، کمی دشوار بوده و میتواند استایل شما را خراب کند.

مانتو زنانه کیمونو مدل مچ دار رنگ سبز ست شده با کیف زرد

مطالعه بیشتر: ست کردن رنگ سبز با لباس های دیگر؟! شیکترین تکنیک های ویژه ست کردن لباس رنگ سبز.

مدل مانتو کیمونو ابروبادی

همانطور که در مطلب انواع مدل مانتو ابروبادی نیز توضیح دادیم، مدل مانتو کیمونو ابروبادی به دلیل زیبایی و خنک بودن پارچه تولید شده از آن، در فصل های گرم بسیار محبوب و ترند است. سعی کنید از رنگ های روشن مدل مانتو کیمونو ابروبادی استفاده کنید.

مدل کیمونو ابروبادی

برای ست کردن مدل مانتو کیمونو ابروبادی، از انواع شلوار سند بادی، انواع مدل شلوار نیم بگ، شلوار کارگو یا شلوار شش جیب و شلوار واید لگ استفاده کنید.

درباره مد و استایل بخوانید: لباس دیجیتال چیست؟ تاثیر لباس و اکسسوری دیجیتال بر روی مد و فشن چه خواهد بود؟.

مانتو کیمونو جلو بسته

استایل کیمونو جلو بسته

در مدل مانتو کیمونو جلو بسته، بر عکس سایر مدل ها که بخش جلو آنها باز است، با استفاده از دکمه های زیبا و بزرگ، بسته می‌شود. این سبک از مانتو کیمونو بین بانوان امروزی، از طرفداران بسیار کمی برخوردار است.

انواع مانتو کیمونو جلو بسته

مطالعه بیشتر: لباس های که در باشگاه نباید بپوشید! با انواع مدل لباس ممنوعه در باشگاه و در زمان ورزش، آشنا شوید.

مانتو کیمونو شانتون

مانتو کیمونو شانتون، طرح آزاد و لش و همینطور ارتفاع بلندی دارد که آن را برای بانوانی با سن های بالای 40 سال، ایده آل کرده است. در مانتو کیمونو شانتون از رنگ های گرم و یا تیره، استفاده شده و آن را با انواع مدل شال، ست می‌کنند.

مدل مانتو کیمونو شانتون زنانه

بیشتر بدانید: لباس مناسب برای سفر شمال! بهترین استایل و تیپ برای سفر شمال چیست!.

مانتو کیمونو مدل جلو باز

یکی از اکسسوری های ترند زنانه به خصوص در فصل های گرم سال، مانتو کیمونو مدل جلو باز است. این سبک از انواع مدل مانتو کیمونو را میتوان به زیبایی با انواع مدل شلوار برمودا، کتان، جین و انواع مدل لگ، ست کرد. برای ست کردن مانتو کیمونو مدل جلو باز، باید از کیف زنانه و کفش زنانه مناسب استفاده کنید.

مدل مانتو کیمونو جلو باز

مانتو کیمونو مدل جلو باز را به راحتی متوان ست کرد. فقط باید در انتخاب رنگ اکسسوری ها، دقت کنید. سعی کنید مانتو کیمونو مدل جلو باز را با رنگ های تیره و روشن، ست کنید.

بیشتر بدانید: مانتو کفتان چیست؟ روش های ست کردن، انتخاب رنگ، انواع مدل مانتو کفتان شیک.

مدل مانتو کیمونو تابستانی

انواع مدل مانتو کیمونو تابستانه، از فرم آزادتر و پارچه های با بافت درشت که جریان هوا به خوبی از آن عبور می‌کند، استفاده میشود. این سبک از مانتو کیمونو، جزئی از بهترین مدل مانتوی تابستانی زنانه به شمار می‌رود که عموما از ترکیب رنگ های سرد و شاد، در طراحی آن ها بکار برده می‌شود.

مدل مانتو کیمونو تابستانی

درباره انواع مانتو بخوانید: مانتو وست چیست؟ با جدید ترین انواع مدل مانتو وست زنانه آشنا شوید!.

پارچه های مناسب برای مانتو کیمونو

به گزارش japanobjects، بهترین لباس های کیمونو اصیل و دست ساز ژاپنی، از جنس ابریشم و یا پارچه‌ی پنبه‌ای هستند و قیمت بالایی دارند، که ویژگی های آن ها را در مطلب انواع پارچه و خصوصیات آنها خواهید خواند.
اما امروزه به دلیل محبوبیت و کاربرد فراوان کیمونو، از پارچه‌های مختلفی برای مدل مانتو کیمونو، استفاده می‌شود. پارچه نخی با درصد پنبه بالا، پارچه لینن و پارچه ابروبادی که برای فصل تابستان و همچنین پارچه پشمی، پارچه کتان، پارچه سوییت و پارچه کرپ که برای فصل سرد مانند پاییز و زمستان مناسب است.

پارچه مناسب برای لباس کیمونو

بیشتر بدانید: جدیدترین و شیکترین مدل‌ مانتو خامه دوزی! با جذاب ترین مدل مانتو سوزن دوزی آشنا شوید.

آموزش روش های ست کردن مانتو کیمونو

ست کردن مانتو کیمونو بسیار ساده است، زیرا به راحتی با انواع مدل کراپ، پیراهن زنانه، تی‌شرت و انواع شلوار جین، قابل ست شدن است. مدل آستین کیمونو برای هر اندام زنانه، متناسب بوده و میتوان از آن در استایل زنانه خود، بهره برد. اما به این نکته توجه کنید که برای افرادی که قد بلند و لاغر هستند، باید مانتو کیمونو گشاد و بلند را با پارچه طرحدار و رنگ روشن، ست کنند.

روش های ست کردن مانتو کیمونو
آموزش روش های ست کردن مانتو کیمونو در مجله وقت مد

درباره مانتو ها بخوانید: جدیدترین و شیکترین انواع مدل مانتو کرسپو سال.

ست کردن مانتو کیمونو برای بانوان کوتاه قد و چاق

همینطور بانوانی که کوتاه قد و چاق هستند، بهتر است از کت کوتاه طرح کیمونو استفاده کنند و سراغ پارچه‌های ساده و بدون طرح و ترجیحا تیره رنگ بروند.
مانتو کیمونو، اغلب بدون یقه هستند، اما اگر تمایل دارید، مانتو کیمونو یقه‌دار بپوشید، از مدل های یقه آرشال و یقه مردانه استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر، مطلب بهترین مدل مانتو برای افراد چاق و انواع مدل مانتو مناسب افراد قد کوتاه را مشاهده کنید.

ست کردن مانتو کیمونو برای بانوان کوتاه قد و چاق
ست کردن مانتو کیمونو برای بانوان کوتاه قد و چاق

به طور کلی، لباس‌هایی مانند مانتو کیمونو که برش عصایی و یا ساسون ندارند، لباس‌های غیر رسمی تلقی می‌شوند که باید در استایل های مانند استایل کژوال از آنها استفاده کرد. اما زمانی که از پارچه‌های قیمتی برای این مدل استفاده شود، مانتو کیمونو، حالت مجلسی پیدا خواهد کرد. به طور مثال مانتو کیمونوی دکمه دار، یک استایل اسپرت بوده و مناسب استفاده روزمره است. شلوار کتان یا جین به همراه کفش کتانی و شال با این مانتو ست می‌شوند.

استایل کژوال با لباس کیمونو
استایل کژوال با لباس کیمونو

مطالعه بیشتر: چگونه قد خود را کوتاه تر نشان دهیم؟ چی بپوشیم قد کوتاه دیده شویم؟ نکات مخفی کوتاه تر دیده شدن.

استایل کژوال، بهترین ست برای مانتو زنانه کیمونو

مانتو کیمونوی جلوبسته یک استایل کژوال محسوب شده و با شال و شلوار مام استایل، مام فیت و کتانی، ست می‌شوند. اما مانتو کیمونوی جلوباز و بلند که اغلب با پارچه‌های طرح‌دار و کار شده مانند انواع پارچه ساتن، دوخته می‌شوند، یک استایل رسمی را تشکیل می‌دهد. با این مدل مانتو، شلوار راسته و پارچه‌ای، به همراه کفش پاشنه دار ست می‌شود.

استایل کژوال، بهترین ست برای مانتو زنانه کیمونو
استایل کژوال، بهترین ست برای مانتو زنانه کیمونو

مانتوهای کیمونوی کوتاه و جلو باز که اغلب مانند مدل مانتو کتی، حالت کتی و یقه‌های پهن دارند و با پارچه‌هایی مانند ژاکارد دوخته می‌شوند، کاملا حالت رسمی داشته و مناسب استفاده در مراسمات خاص هستند. این مانتو‌ها با روسری ابریشمی و شلوار تنگ و راسته مازراتی، به همراه کفش پاشنه بلند، هماهنگی زیادی دارند.

تنها کسانی که باید کمتر به سراغ مانتو کیمونو بروند، کسانی هستند که شانه‌های افتاده‌ای دارند. زیرا افتادگی سرشانه و آستین این مدل، ممکن است افتادگی شانه‌ها را بیش از پیش نشان دهد.
اگر تا به حال تجربه پوشیدن مانتو کیمونو را داشتید، میتواند تجریبات خود را در بخش نظرات کاربران با دیگران، به اشتراک بگذارید.

مطالعه بیشتر: پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا