سلامتپوستزیبایی و آرایشزیبایی، سلامت و آرایش مو
موضوعات داغ

چرا باید روبالشی ساتن ابریشم داشته باشیم؟ فواید روبالشی ساتن چیست؟

انواع فواید روبالشی ساتن چیست؟

برای داشتن پوست صورت و همینطور موی سر سالم‌تر و زیبا‌تر، باید اصول سلامت و مراقبت از مو را بدانید. یکی از مهمترین اکسسوری ها در مراقبت از مو، استفاده از روبالشتی ساتن ابریشم است. اما چرا باید از روبالشی ساتن ابریشم استفاده کنیم؟ فواید روبالشی ساتن چیست؟ آیا استفاده از این مدل روبالشی برای پوست و مو مفید است؟
در این سری از مطالب علمی مربوط به سلامت از مجله وقت مد(https://vaghtemod.ir/)، تمام فواید روبالشی ساتن ابریشم را توضیح داده و جواب تک تک سوالات خود را خواهید خواند.

روبالشی ساتن ابریشم و فواید آن

در مطالب قبلی، درباره انواع پارچه ساتن! کاربرد، مشکلات و فواید انواع جنس پارچه ساتن، به صورت کامل توضیح دادیم. بنا به گفته سورسهای علمی معتبر، استفاده از روبالشی ساتن ابریشم به دلایلی که در قسمت زیر توضیح داده شده، در سلامت و زیبایی پوست و مو تاثیر زیادی دارد.
ساتن از گذشته به عنوان پارچه ای لوکس یاد می‌شده که توسط پادشاهان و ثروتمندان مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه به دلیل بهبود فرآیند تولید، همه میتوانند از این سبک پارچه براق، لوکس و زیبا به قیمت های ایده آل، استفاده کنند. باوجود دلایل زیر، حتما شما هم در این باره مشتاق خواهید بود.

روبالشی ساتن ابریشم و فواید آن
روبالشی ساتن ابریشم فواید زیادی برای پوست و مو دارد.

مطالعه بیشتر: 10 مورد از خطرناک ترین عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست.

عدم اصطکاک و کشش، از فواید روبالشی ساتن ابریشم

بنا بر گزارش healthline، ساتن در واقع نوعی بافت از انواع پارچه است که میتوان از الیاف مختلفی مانند پلی استر و یا ابریشم در تولید آن استفاده کرد. اما پارچه های ساتن ابریشم، به دلیل لغزنده بودن سطح صاف ساتن، از اصطکاک و کشش مو و یا سطح پوست شما بر روی روبالشی جلوگیری می‌کند که این مورد میتواند در سلامت و زیبایی صورت شما تاثیر گذار باشد.

عدم اصطکاک و کشش، از فواید روبالشی ساتن ابریشم
از جمله فواید روبالشی ساتن، عدم اصطکاک و کشش است.

درباره خواب بدانید: پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب.

اسپانسر لباس سکرت

محافظت بیشتر از مو در برابر موخوره از فواید روبالشی ساتن ابریشم است

بر خلاف پارچه های مانند روبالشی های نخی که سطح لغزنده ای ندارند، سطح لغزنده روبالشی ساتن باعث آسیب به کوتیکول مو نخواهد شد. در نتیجه موی شما کمتر وز شده و سالم تر خواهد ماند و همینطور از موخوره پیشگیری خواهید کرد. در نیتجه شما هر کدام از انواع جنس مو را داشته باشید، باز هم بهترین گزینه برای شما، استفاده از روبالشتی های ساتن ابریشک باکیفیت است.

مدل روبالشی ساتن ابریشم از بند lebassecret
مدل روبالشی ساتن ابریشم از بند lebassecret

به گزارش healthline، پارچه های انواع دیگر روبالشی مانند روبالشی های پنبه ای، اجازه نمی‌دهد موهایتان حرکت کند و در نتیجه ممکن است که موهایتان گره خورده و آسیب ببیند. استفاده از روبالشی ساتن ابریشم، مانع از این مورد خواهد شد.

مطالعه بیشتر: چرا باید لباس خواب ساتن ابریشم بپوشیم؟ 6 ویژگی مهم لباس خواب ساتن ابریشم.

سالم ماندن مو با استفاده از روبالشی ساتن

همانطور که در بالا این مطلب از مجله علمی vaghtemod توضیح دادیم، اصطکاک بیشتر سطح روبالشی، میتواند موجب شکستگی مو شود برای همین بهتر است از روبالشی های نخی به مدت طولانی و در زمان خوابیدن، استفاده نکنید. از جمله فواید استفاده از روباشی های ساتن ابریشم، عدم اصطکاک و در نتیجه جلوگیری از شکسته شدن موهای نازک است.

در مطالب قبلی درباره علت نازک شدن مو و ش های تقویت و درمان نازکی مو سر، توضیح دادیم. به کسانی که دچار ریزش مو هستند و یا از موهای نازک رنج میبرند، توصیه می‌شود علاوه بر ویتامین تقویت کننده مو و انواع روغن مو، از روباشتی های ساتن ابریشم استفاده کنند.

سالم ماندن مو با استفاده از روبالشی ساتن
با استفاده از روبالشی ساتن موی سالم تری خواهید داشت.

درمورد موخوره بخوانید: آیا استفاده از کلاه خواب برای موی سر مفید است؟ فواید کلاه خواب چیست؟.

هیدراته ماندن مو با استفاده از روبالشی ساتن

روش های زیادی برای آبرسانی مو وجود دارد. اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از فواید استفاده از روبالشتی ساتن، حفظ رطوبت بیشتر موی سر است. روبالشی های ساتن ابریشم اصلی، نسبت به انواع روبالشی نخی و حتی پنبه ای، خشکی کمتری دارند. در نتیجه موهای شما هیدراته خواهند ماند.

چین و چروک کمتر پوست از فواید روبالشی ساتن

سطح پارچه ساتن ابریشم علاوه بر درخشش، لغزنده است. برای همین کشش و اصطکاکی بر روی پوست شما ایجاد نخواهد کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که کشیدگی پوست در زمان خوابیدن، میتواند موجب ایجاد انواع چین و چروک پوستی شود. این چین و چروک به صورت دائمی باقی خواهند بود و در نتیجه نیاز به راهی های مانند مزوتراپی صورت، بوتاکس پیشانی، میکرونیدلینگ و … خواهید داشت.

این باور صحیح است که خوابیدن بر روی سطوح صاف مانند روبالشتی های ساتن ابریشم، به دلیل اصطکاک کمتر پوست، میتواند از چین و چروک ها تاحدی پیشگیری کند.

چین و چروک کمتر پوست از فواید روبالشی ساتن
چین و چروک کمتر پوست از فواید روبالشی ساتن است.

بیشتر بدانید: بهترین برند لباس زیر و لباس خواب در ایران.

بنا بر گزارش sleepfoundation، روبالشی های ساتن نیز ممکن است برای افراد مبتلا به آکنه جذاب باشد. صاف بودن مواد می تواند به کاهش تحریک و التهاب ناشی از آن کمک کند. در عین حال، روبالشی‌های ساتن تمایل کمتری به جذب دارند و خطر تجمع چربی و باکتری‌ها به صورت شما را در هنگام خواب کاهش می‌دهند.

مطالعه بیشتر: بوتاکس چیست؟ نحوه عملکرد، عوارض، فواید و انواع بوتاکس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا