زیبایی، سلامت و آرایش موپوستزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

آیا استفاده از کلاه خواب برای موی سر مفید است؟ فواید کلاه خواب چیست؟

با فواید کلاه خواب برای مو و پوست آشنا شوید

احتمالا شما هم از متخصصین پوست و مو درباره فواید کلاه خواب، مطالبی را شنیده اید. اما از لحاظ علمی، آیا استفاده از کلاه خواب برای موی سر مفید است؟ فواید کلاه خواب چیست؟ استفاده از کلاه خواب میتواند در زیبایی و سلامت مو تاثیر مثبتی داشته باشد؟
در این سری از مطالب علمی مربوط به سلامت از رسانه وقت مد (vaghtemod.ir)، شما را با تمام دلایل علمی استفاده از کلاه خواب و فواید آن آشنا خواهیم کرد.

کلاه خواب چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

کلاه خواب، یکی از اکسسوری های خواب مانند روبالشی است که برای حفظ بیشتر سلامتی و زیبایی موی سر طراحی شده و از انواع پارچه که ویژگی های خاصی دارد، تولید شده است. در مطالب قبلی درباره فواید روبالشی ساتن توضیح دادیم. کلاه خواب؛ یکی از انواع اکسسوری خواب است که برای جلوگیری از فشار بر تار موی سر، در زمان خوابیدن، استفاده می‌شود.

موی سر، برای حفظ زیبایی و سلامتی خود، نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد. یکی از انواع علت نازک شدن مو، فشار و اصطکاک موی سر است که باعث شکسته شدن تار مو خواهد شد.

استفاده از کلاه خواب برای مو و پوست مفید است.
استفاده از کلاه خواب برای مو و پوست مفید است.

درباره مو بدانید: ریزش موی طبیعی چقدر است؟ چه میزان ریزش طبیعی مو خطرناک است؟.

فواید استفاده از کلاه خواب چیست؟

به گزارش lebassecret، از جمله فواید کلاه خواب، محافظت از سلامتی تار مو و پیشگیری از ریزش مو است. اما علاوه بر آن استفاده از این اکسسوری خواب در کنار سایر موارد مانند لباس خواب، لباس زیر مناسب، روبالشی ساتن ابریشم میتواند به زیبایی بیشتر موی سر نیز کمک کند.

اسپانسر لباس سکرت

در مطالب قبلی درباره اینکه چرا باید لباس خواب و لباس زیر بپوشیم؟! به صورت کامل توضیح دادیم. در بخش زیر با تمام فواید استفاده از کلاه خواب، آشنا شوید.

از فواید کلاه خواب جلوگیری از ریزش مو است.
از فواید کلاه خواب جلوگیری از ریزش مو است.

پیشگیری از موخوره با استفاده از کلاه خواب

کلاه خواب های که از پارچه های مناسب که در بخش پایین توضیح داده ایم، تولید شده باشد، به دلیل جلوگیری از عدم فشار به تار مو و کوتیکول مو، از موی سر پشتیبانی می‎کند. استفاده از کلاه خواب با جنس مناسب مانند انواع ساتن، میتواند از ایجاد موخوره که به دلیل اصطکاک موی سر با بالش، به وجود می‌آید، جلوگیری کند.

پیشگیری از موخوره با استفاده از کلاه خواب
پیشگیری از موخوره با استفاده از فواید کلاه خواب است.

مطالعه بیشتر درباره مو: مناسبترین و بهترین روغن برای درمان موخوره چیست!؟ با بهترین روغن مناسب برای درمان موخوره آشنا شوید.

جلوگیری از ریزش مو

یکی از دلایل ریزش مو، کشیده شدن و یا ساییده شدن مو توسط روبالشی، بالش و وسایل خواب است. از مهمترین دلایلی که بهتر است از کلاه خواب استفاده کنید، جلوگیری از سایده شدن مو و در نتیجه پیشگیری از ریزش مو با استفاده از کلاه خواب و یا روبالشی ساتن ابریشم است.

مطالعه بیشتر: ریزش موی مردانه چیست؟ روش های علمی درمان و پیشگیری.

حفظ رطوبت مو و جلوگیری از خشکی مو

استفاده از کلاه خواب برای افرادی با انواع جنس مو، مناسب است. اما کسانی که از موهای خشکی برخوردار هستند، بهتر است در کنار متدهایی مانند انواع روش آبرسانی موی سر و هیدراته کردن مو، از انواع کلاه خواب ساتن ابریشم استفاده کنند.
چرا که این جنس از کلاه خواب ها، به دلیل استفاده از ساتن ابریشم در تولید خود، که از خشکی کمتری نسبت به سایر انواع پارچه برخوردار است، میتواند در حفظ رطوبت موی سر، تاثییر مثبتی داشته باشد. انواع کلاه خواب های نخی، بر عکس کلاه خواب های ساتن ابریشم میتواند به تشدید خشکی مو سر، کمک کند.

درمورد تقویت مو بدانید: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

مراقبت از موهای نازک و شکننده

همانطور که قبلا درباره علت نازک شدن مو توضیح دادیم، عواملی مانند کمبود ویتامین دی، اختلال پوستی، قرض های ضد بارداری و فشار به بافت مو، میتواند از علت های نازک شدن موی سر باشد. برای همین بهتر است با استفاده از اکسسوری های مانند روبالشی ساتن ابریشم و یا انواع کلاه خواب از این جنس پارچه که کمترین میزان اصطکاک موی سر را به همراه دارند، از موهای نازک خود مراقبت کنید.
استفاده از کلاه خواب ساتن ابریشم در کنار انواع روغن مو مناسب، یکی از روش های مراقبت از موهای نازک است.

مطالعه بیشتر: بهترین ویتامین های تقویت کننده مو چیست؟.

حفظ حالت موی سر

موهای زیبا و خوش فرم، در سلامت و زیبایی صورت شما تاثیر زیادی دارد. بسیاری از افراد که به زیبایی مردانه و زیبایی زنانه خود، اهمیت می‌دهند، وقت کمی دارند. برای همین حفظ حالت موی آنها، کمک زیادی به صرفه جویی در زمان و حفظ زیبایی آن ها خواهد کرد.
از فواید استفاده از کلاه خواب ساتن، حفظ حالت موی سر است.

درباره ساختار مو بدانید: فولیکول مو چیست؟ کاربرد، ویژگی، روش های نگهداری و درمان فولیکول مو(hair follicle).

جلوگیری از خشکی پوست سر

همانطور که در سری مطالب علمی سلامت و زیبایی پوست توضیح دادیم، خشکی پوست سر، میتواند مواردی مانند شوره سر را به همراه داشته باشد. برای آشنایی با عوامل، ویژگی ها، علائم، روش های پیشگیری و درمان خشکی پوست این مطلب را بخوانید.

یکی از عواملی که باعث خشکی پوست سر می‌شود، روبالشی های نخی و یا پنبه ای است. برای همین استفاده از انواع کلاه خواب های ساتن ابریشم، میتواند تاثیر اندکی در حفظ رطوبت پوست سر داشته باشد.

مطالعه بیشتر: پوست دهیدراته چیست؟ علائم، علت و روش های درمان پوست دهیدراته.

بهترین جنس کلاه خواب چیست؟

با توجه به موارد مهمی که در بخش بالا توضیح داده شد، بهترین جنس برای کلاه خواب باید از ویژگی لغزندگی مانند پارچه ساتن ابریشم برخوردار باشد تا مانع از اصطکاک پوست و موی سر با سایر اکسسوریهای خوابتان شود. پارچه ساتن ابریشم به دلیل اینکه علاوه بر زیبایی و لوکس بودن، از جنس لغزنده ای برخودار است، بهترین جنس برای کلاه خواب به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا