پوستآرایشزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی چشم
موضوعات داغ

10 مورد از خطرناک ترین عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست

با مهمترین مشکلات خوابیدن با آرایش برای پوست آشنا شوید

برای همه حداقل برای یکبار پیش آمده است که به دلیل داشتن یک روز پر از مشغله و طولانی، از روتین مراقبت از پوست صرف نظر کرده اند و با آرایش به خواب رفته اند. اما آیا درمورد عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست اطلاع دارید؟! خوابیدن با آرایش عواقب زیادی مانند مسدود شدن منافذ پوست، ایجاد آکنه، بروز چین و چروک و خشکی پوست را به دنبال دارد.
در این سری از مطالب زیبایی و آرایش از مجله وقت مد(vaghtemod.ir)، اتفاقاتی که برای پوست در زمان خوابیدن با آرایش می‌افتد را بررسی کرده و تمامی عوارض آن را بازگو می‌کنیم و برای جلوگیری از این پیشامدهای ناگوار، راهکارهای کاربردی ارائه می‌دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم، این مطلب مهم را برای عزیزانتان ارسال کنید. خواندن این مطلب به تمام بانوانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود.

زمانی که با آرایش می‌خوابید، چه اتفاقی می‌افتد؟

خوابیدن با آرایش برای پوست مضر است، زیرا کثیفی، آرایش و سلول های مرده پوست، در تمام روز به پوست چسبیده و منجر به بروز کم آبی عمیق می‌شود. آرایش، مانع از رسیدن رطوبت به پوست شده و عواقب بدی را به دنبال دارد.

خوابیدن با آرایش منجر به قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد موجود در محیط می‌شود. رادیکال های آزاد، باعث ازبین رفتن کلاژن سالم شده و این نیز به نوبه خود، منجر به ایجاد خطوط ریز روی پوست می‌شود.
آرایش می‌تواند منافذ پوست را در زمان خواب مسدود کرده و منجر به بروز جوش های سرسیاه و آکنه شود. در ادامه این مطالب سلامت و آرایش صورت، تمامی عوارض خوابیدن با آرایش را توضیح داده ایم.

زمانی که با آرایش می‌خوابید، چه اتفاقی می‌افتد

درباره زیبایی صورت بدانید: هایلایتر چیست؟ کاربرد و آموزش استفاده از هایلایتر.

اسپانسر لباس سکرت

عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست چیست؟

همه می‌دانیم که خوابیدن با آرایش بد است! اما دقیقا به چه علت؟ پاک نکردن آرایش چه آسیبی به پوست می‌زند؟ در این بخش از سری مطالب آموزش نگهداری و مراقبت از پوست، به برخی از مشکلات اساسی برای پوست که با پاک نکردن آرایش قبل از خواب با آنها مواجه خواهید شد، را بازگو کرده ایم.

پاک نکردن آرایش، باعث بروز چین و چروک می‌شود

رادیکال های آزاد، اتم های مزاحم و کثیفی و آرایشی که روی پوست باقی مانده است، منجر به آسیب اکسیداتیو شده و این موضوع باعث شکسته شدن سد پوستی، بروز چین و چروک و پیری زودرس پوست می‌شوند.

خوابیدن با آرایش صورت، می‌تواند قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد را افزایش بدهد و شما را در معرض انواع چین و چروک و پیری پوست قرار می‌دهد. اگر فقط به انداره 30 روز، شستن صورت خود را متوقف کنید، پوست شما به اندازه 10 سال پیرتر به نظر خواهد رسید.

بیشتر بدانید: علت لکه قهوه ای پوست؟! سریعترین انواع روش درمان لکه قهوه ای.

خوابیدن با آرایش باعث کدر شدن پوست می‌شود

زمانی که قبل از خواب، صورت خود را نمی‌شویید و لایه برداری نمی‌کنید، روغن ها و سلول های مرده پوست در بیرونی ترین لایه های پوست، در طول شب در بالش قرار می‌گیرند و چرخش طبیعی لایه اپیدرمی، کاهش می‌یابد.
این اتفاق، باعث می‌شود که نور به درستی از صورت منعکس نشده و پوست کدر به نظر می‌رسد. پس یکی از عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست، کدر شدن پوست شما است.

خوابیدن با آرایش باعث کدر شدن پوست می‌شود
خوابیدن با آرایش باعث کدر شدن پوست می‌شود

پاکسازی و لایه برداری پوست به صورت منظم، برای نمایان شدن سلول های جدید و سالم پوست و اجازه دادن به فرایند ترمیم طبیعی پوست، ضروری است.
بعد از انجام روتین مراقبت از پوست در شب، پوست چنان درخشان به نظر می‌رسد که در طول روز، به آرایش زیادی نیاز نخواهید داشت. در مطالب قبلی بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست را معرفی کرده ایم.

زیباتر شوید: پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ فواید، معایب و نحوه استفاده از پرایمر را بدانید!.

سوزش چشم، از عوارض خوابیدن با آرایش است

اگر با آرایش چشم بخوابید، منجر به تحریک چشم شده و حتی به بینایی شما آسیب می‌رساند. خوابیدن با ریمل و خط چشم، می‌تواند فولیکول مو و غدد موی شما را، مسدود کرده و منجر به ایجاد گل مژه شود. پوست چشم، نازک ترین پوست صورت است که این بخش از پوست، بیشتر از سایر قسمت ها، مستعد عفونت و تحریک می‌باشد.

مطالعه بیشتر: چگونه بدون آرایش، چشمانی درشت و جذاب داشته باشیم؟، ترفندهای آرایش چشم درشت و برجسته.

بروز جوش های سر سیاه از عوارض خوابیدن با آرایش

بزرگترین محرک برای بروز جوش های سر سیاه خوابیدن با میکاپ سنگین است. زمانی که پوست با یک پوشش ضخیم از آرایش مسدود می‌شود، نمی‌تواند نفس بکشد و خود را تجدید کند در نتیجه از عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست، ایجاد جوش های سر سیاه است.
در اصل این امر باعث مسدود شدن منافذ باز می‌شود. در بخش های قبلی ماسک‎ خانگی برای درمان جوش سرسیاه را معرفی کرده ایم.

بروز جوش های سر سیاه از عوارض خوابیدن با آرایش
ایجاد جوش های سر سیاه، از عوارض خوابیدن با آرایش است.

خوابیدن با آرایش باعث بروز آکنه می‌شود

خوابیدن با آرایش باعث بسته شدن منافذ باز پوست شده و اگر پوست مستعد آکنه دارید، منجر به ایجاد آکنه و جوش خواهد شد. آرایش، تمام تمام ناخالصی ها را درون منافذ پوست نگه داشته و باعث ایجاد انواع جوش و آکنه می‌شود.
مهم است که نه تنها در شب بلکه در طول روز از مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست استفاده کنید. فقط باید توجه داشته باشید بر اساس جنس پوست خود بهترین نوع پاکسازی را برای صورت خود انتخاب کنید.

خشکی پوست از عوارض خوابیدن با آرایش

در زمان خواب در طول شب، تولید کلاژن، مانند جریان خون به پوست افزایش می‌یابد. این بدان معناست که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری در طول شب، به سلول های پوست می‌رسد، در نتیجه پوست بهتر خود را ترمیم کرده و هیدراته می‌کند. زمانی که با آرایش می‌خوابید، پوست نمی‌تواند نفس بکشد و خود را بازسازی کند. این امر به خشکی پوست و حتی پوسته پوسته شدن صورت منجر می‌شود.

خشکی پوست از عوارض خوابیدن با آرایش
خشکی پوست از عوارض خوابیدن با آرایش است.

بیشتر بدانید: آموزش نگهداری و مراقبت از پوست خشک (Dry skin)، 3 روش درمان خانگی پوست خشک.

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل

تمامی روش های زیبایی مانند لایه برداری شیمیایی و لیزر موهای زائد زیر بغل، حساسیت به نور خورشید را افزایش می‌دهند. نا گفته نماند که ناحیه زیر بغل به اندازه سایر نواحی بدن در معرض نورخورشید نیست، ولی برای احتیاط بهتر است، از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

تغییر رنگ پوست یا رنگدانه، یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زیر بغل می‌باشد، که ممکن است به صورت لکه های روشن در پوست تیره و لکه های تیره در پوست روشن، ظاهر شود. از دیگر عوارض این روش قرمزی، تحریک پوست، درد، تاول، تورم و جای زخم است که با گذشت زمان باید از بین برود.

بیشتر بدانید: لایه برداری پوست چیست؟ فواید و آموزش انواع روش لایه برداری.

عفونت، از عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست

اگر یک ساییدگی پوست فعال، مانند جوش یا آکنه ملتهب دارید، به دلیل اینکه خوابیدن با آرایش، سد پوستی را به خطر می‌اندازد، ممکن است دچار عفونت شوید. پوست، اولین خط دفاعی در برابر عفونت است، بسیار مهم می‌باشد که در نگهداری از آن توجه لازم را به خرج دهیم.

زیباتر شوید: جدیدترین انواع مدل فیبروز ابرو ! با محبوب ترین مدل های فیبروز ابرو آشنا شوید.

خوابیدن با آرایش عامل بروز بثورات پوستی می‌شود

آرایش، حاوی محرک هایی مانند رنگ ها و عطر و رایحه متنوع است، وقتی برای مدت زمان طولانی روی پوست باقی می‌ماند، باعث التهاب یا بثورات پوستی می‌شود. حتما قبل از خواب با استفاده از شوینده های مناسب مانند فوم شستشوی صورت، آرایش خود را پاک کنید.

بیشتر بدانید: اسکراب صورت و بدن چیست؟ نحوه استفاده، مضرات و انواع اسکراب پوست و صورت.

بسته شدن منافذ پوست از عوارض خوابیدن با آرایش

در طول روز آرایش مانند یک آهنربا، تمامی آلودگی و مواد مضر را به خود جذب می‌کند و به پوست شما منتقل خواهد کرد. یعنی در تمام طول روز، پوست شما نمی‌تواند نفس بکشد، حالا با باقی ماندن این مواد روی صورت در طول شب، تمامی منافذ پوست بسته شده و یکی از عوامل اصلی ایجاد جوش ها می‌شود.

بیشتر بدانید: ژل ابرو چیست؟ فواید، عوارض و آموزش استفاده از ژل ابرو را بدانید!.

شکنندگی مژه از عوارض خوابیدن با آرایش

اگر می‌خواهید مژه های شاداب داشته باشید، آنها را به صورت 24 ساعته با انواع ریمل نپوشانید. استفاده مداوم از ریمل و خوابیدن با آن، باعث شکننده شدن مژه می‌شود. اگر آرایش چشم، یکی از فولیکول های ریز پایه مژه را مسدود کند، منجر به درد و التهاب می‌شود.

بیشتر بدانید: بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده مژه را بشناسید! تجربه کاربران از بهترین ریمل بلند کننده مژه.

چگونه به سرعت آرایش صورت را پاک کنیم؟

راه های سریع و آسانی برای پاک کردن آرایش وجود دارد که در این بخش از مطالب آرایش از مجله علمی وقت مد، به آن پرداختیم. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از میسلار واتر یا آب پاک کننده آرایش است. این محصول می‌تواند منافذ را باز کرده و آبرسانی ملایمی روی پوست انجام دهد.
میسلار واتر، به صورت تونر یا پاک کننده های آرایش در بازار عرضه می‌شوند. این پاک کننده های بدون آب کشی پوست عمل پاکسازی را انجام می‌دهند.

برای پاک کردن سریع آرایش قبل از خواب، یک پد پنبه را با میسلار واتر خیس کنید و روی هر قسمت از پوست که آرایش دارد، بمالید. پد را به آرامی روی پلک ها، کمی فشار دهید تا آرایش چشم ها کم شود.
این نکته را فراموش نکنید این محصولات به تنهایی به صورت کامل و به آن شکل که نیاز است عمل پاکسازی پوست را انجام نمی‌دهند. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از میسلار واتر، حتما صورت خود را با شوینده های مخصوص بشویید. برای آبرسانی بهتر پوست، قبل از خواب از نیاسینامید یا رتینول استفاده کنید.

بیشتر بدانید: پچ زیر چشم یا ماسک دور چشم چیست؟ با نحوه استفاده و فواید پچ زیر چشم آشنا شوید.

چه نوع آرایشی در زمان خواب از همه بدتر است؟

میزان حجم آرایش در میزان آسیب به پوست، تاثیر گذار است. اگر از کرم پودر استفاده نکنید و فقط چشم های خود را آرایش کنید، عوارض کمتری در پی دارد. این لایه، پایه آرایش صورت است که در نهایت لایه اضافی را ایجاد کرده و مانع از تنفس پوست می‌شود.
اگر از کرم پودر و کانسیلر برای پوشاندن صورت خود استفاده می‌کنید، حتما قبل از رفتن به خواب صورت خود را بشویید و پاک کنید. ریمل دومین عامل بد برای ایجاد مشکلات مداوم است، چرا که باعث عفونت چشم و شکنندگی مژه ها می‌شود.

بیشتر بدانید: چگونه بدون آرایش، چشمانی درشت و جذاب داشته باشیم؟ (آموزش ترفندهای ویژه برای داشتن چشم درشت تر بدون میکاپ).

‫3 دیدگاه ها

  1. اونی که با آرایش میخوابه رو باید بدونین که کارش از این حرفا گذشته
    اون دیگه رد داده

  2. اخه کدوم آدم نادونی با آرایش میخوابه
    مگر کسی که قید خودشو زده باشه
    اونم با این وسایل آرایشی که تو ایران هستو همش تقلبه و پر از سرب سرطان زا

  3. خوابیدن با آرایش میتونه خیلی راحت پوستتون رو داغون کنه یا باعث پوست دهیدراته بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا