همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان روش های درمان

رپوتاژ-تبلیغات ad

با توجه به گستردگی بیماری‌های مرتبط با اعصاب و روان امروز دریافت نوبت از دکتر آنلاین مغز و اعصاب بیش‌ازپیش دیده می‌شود. این عارضه‌ها نیز مانند سایر بیماری‌های جسمی همواره در کمین ما هستند و به همین دلیل نیز باید آشنایی کلی با آن‌ها داشته باشیم.

خرید لباس زیر


بیماری‌های اعصاب و روان تاثیر مختلفی روی زندگی افراد می‌گذارند و می‌توانند در نحوه خواب، میزان فعالیت، خلقیات، سطح انرژی و حتی تفکرات بیمار تاثیرات مخربی ایجاد کنند. به همین دلیل نیز آشنایی با آن‌ها بسیار مهم است.
در این مقاله می‌خواهیم به‌ بررسی بیماری‌های اعصاب و روان

بپردازیم و در صورت امکان نحوه درمان آن‌ها را به کمک پزشکانی که در سامانه دکترتو به ارائه خدمات مشغول هستند بررسی کنیم. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.


منظور از اختلال روانی چیست؟


اگر با دکتر آنلاین مغز و اعصاب صحبت کنیم احتمالا سوالاتی راجع‌به تفکرات، احساسات یا میزان رضایت ما از زندگی می‌پرسد؛ اما این موارد تا چه حدی می‌تواند تعیین‌کننده وجود اختلال روانی باشند؟

اسپانسر لباس سکرت


به‌طورکلی باید گفت احساسات ناخوشایند، افکار منفی، افسردگی، عدم اشتیاق به زندگی و ناامیدی مواردی هستند که هر فرد ممکن است در طول زندگی بارها با آن‌ها مواجه شود. اما گاهی این واکنش‌ها در برابر اتفاقات مختلف کاملا طبیعی هستند.


ازاین‌رو معیارهای مختلفی جهت تشخیص بیماری‌های روانی به وجود آمده تا مشاوره روانشناسی آنلاین با بررسی و پرسش در رابطه با آن‌ها بتواند وجود عارضه را تشخیص دهد. از مهم‌ترین این معیارها باید به موارد زیر اشاره کرد:


میزان توجه به هنجارهای اجتماعی: بسیاری از افرادی که به مشکلات روانی دچار می‌شوند از هنجارهای اجتماعی فاصله می‌گیرند. البته با توجه به تفاوت در تعیین هنجارها توسط جوامع مختلف، این معیار به‌تنهایی نمی‌تواند بیماری فرد را مشخص کند.


نحوه رفتار فرد: اینکه یک فرد در موقعیت‌های مختلف چگونه رفتار می‌کند و رفتار او چه تاثیری بر زندگی شخص و سایر نزدیکان وی دارد معیار کامل‌تری برای تشخیص بیماری‌های روانی نسبت به هنجارشکنی به‌حساب می‌آید.


احساس پریشانی شخص: بسیاری از افرادی که به بیماری‌های اعصاب و روان مبتلا می‌شوند معمولا در رنج و عذاب هستند. ازاین‌رو در خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین باید اهمیت بسیاری به میزان رضایت فرد از زندگی و احساسات وی داده شود.

رپوتاژ-تبلیغات ad

انواع بیماری های اعصاب و روان


بیماری‌های روانی بسیار گسترده هستند و به همین دلیل نیز آن‌ها را در ۱۵ طبقه مجزا دسته‌بندی می‌کنند. باید بدانید که هر کدام از این موارد خود دارای چندین زیرمجموعه است. این ۱۵ نوع به شرح زیر هستند:


دوره نوباوگی، کودکی یا نوجوانی: برخی عارضه‌های روانی مانند اختلالات اوتیسم، عقب‌ماندگی ذهنی، بیش‌فعالی و نقص توجه در کودکی تشخیص داده می‌شوند.


مصرف مواد: مواد مخدر می‌تواند عامل بروز برخی عارضه‌های روانی باشد.


زوال عقل گم‌گشتگی و یادزدودگی: بیماری‌های مرتبط با نارسایی‌های شناختی باعث ایجاد اختلال در کارکرد مغز می‌شوند.


اسکیزوفرنی: این بیماری طیف‌های وسیعی دارد که شامل اختلال در تفکر، رفتارهای غیرعادی، اختلال در حس واقعیت‌سنجی و حتی در موارد حادتر توهم و هذیان است.


اضطرابی و وسواسی: این بیماری می‌تواند شامل وسواس فکری – عملی باشد. در واقع اضطراب و وسواس منجر به تکرار فکرهای مختلف می‌شود تا جایی که روی زندگی و رفتارهای شخص نیز تاثیر منفی می‌گذارد.


اختلالات خلقی یا هیجانی: این عارضه‌ها باعث نوسان‌های خلقی می‌شوند. به این صورت که گاهی فرد احساس ناراحتی و افسردگی می‌کند و در زمانی دیگر بسیار شاد و خوشحال است.


بروز اختلال جسمانی: برخی اختلالات که در ظاهر جسمانی هستند؛ اما هیچ‌گونه دلیلی برای بروز آن‌ها پیدا نشده در واقع می‌توانند ریشه‌ عصبی داشته باشند. ازاین‌رو حین گفت‌وگو با دکتر آنلاین مغز و اعصاب باید تمام شرایط خود را شرح دهید.


روابط جنسی: این اختلالات می‌توانند خود را به اشکال مختلف مانند ناتوانی جنسی، زودانزالی، انحرافات جنسی مانند علاقه به کودکان، خودآزاری یا آزار رساندن به دیگران نشان دهند.


گسستگی: اختلال‌های هیجانی می‌توانند باعث بروز مشکلاتی مانند اختلال در هوشیاری، هویت شخصی یا حافظه شوند.


خواب: خواب‌گردی، حمله خواب، بی‌خوابی و خواب‌آلودگی زیاد ازجمله اختلالات روانی هستند.


عادت‌های غذایی: پراشتهایی غذایی یا عدم میل به غذا می‌تواند نوعی بیماری باشد.

کنترل تکانه: نوع مریضی به دزدی اشیا غیر قابل استفاده، آتش‌افروزی عصبی و قمار.

شخصیت: استفاده از روش‌های نامناسب و بهره‌مندی از الگوهای نادرست برای حل مشکلات و کاهش فشارهای عصبی.

توجه بالینی: این بیماری‌ در شرایط مختلف و به دلایل گوناگون باعث کمک خواستن از دیگران برای رفع مشکلات می‌شود.

درمان بیماری های روانی با کمک دکتر آنلاین مغز و اعصاب


برای درمان این عارضه‌ها باید به متخصصین حوزه‌های مرتبط با اعصاب و روان مراجعه کنید. اگر در شهر خود پزشک حاذقی نمی‌شناسید می‌توانید از دکتر آنلاین مغز و اعصاب در مسیر تشخیص نوع عارضه و درمان آن کمک بگیرید.


متخصص مغز و اعصاب آنلاین از شما در رابطه با احساسات، میزان توجه به هنجارهای اجتماعی و رفتارهایی که در دورهمی‌های مختلف دارید سوالاتی می‌پرسد تا در نهایت بتواند عارضه به‌ وجود آمده را تشخیص دهد.


البته برای این منظور می‌توانید به‌صورت حضوری به مطب روانشناس یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید اما معمولا پیدا کردن پزشکی حاذ در برخی شهرها کار بسیار دشواری است. ازاین‌رو افراد زیادی مایلند از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کنند.


با توجه به گستردگی بیماری‌های روانی و شباهت بسیار زیاد آن‌ها به یکدیگر برای درمان خود تنها باید از پزشک متخصص کمک گرفت. راهکارهای خانگی و مصرف خودسرانه داروها تنها باعث بحرانی‌تر شدن وضعیت شما خواهد شد.


مزایای استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین


با استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین می‌توانید با هزینه‌ای کاملا مقرون‌به‌صرفه با یکی از بهترین پزشکان کشور صحبت کنید و مشکلات روحی خود را با او در میان بگذارید. این راهکار برای افرادی که توانایی مالی بالایی ندارند یا از مراجعه حضوری به روان‌شناس احساس خجالت می‌کنند بسیار کاربردی است.


خدمات مشاوره آنلاین مغز و اعصاب این امکان را به افراد می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به عارضه خود اطلاعات لازم را به‌ دست بیاورند و با استفاده از راهکارهای درمانی به بهبود زودهنگام خود کمک کنند.

رپوتاژ-تبلیغات ad

جمع‌بندی


اگر از علائمی مانند خستگی، اشتهای عصبی، عدم تعادل در خواب، وسواس فکری، اضطراب، استرس، ناخوشنودی یا هر نشانه دیگری که با سلامت روان شما در ارتباط بود مواجه شدید می‌توانید در اولین فرصت از دکتر آنلاین مغز و اعصاب نوبت بگیرید تا در صورت وجود بیماری، خیلی زود آن را درمان کنید. سامانه دکترتو در مسیر دریافت نوبت مشاوره آنلاین به شما کمک می‌کند.
https://doctoreto.com/doctors/telehealth

دکمه بازگشت به بالا