ناخنزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

10 روش شگفت انگیز برای افزایش رشد سریع ناخن

با بهترین روش های افزایش رشد ناخن آشنا شوید

نرخ استاندارد رشد یک ناخن دست بین 0.5 تا 1.2 میلی متر در هفته است، اما این میزان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما آیا با روش هایی که در افزایش رشد سریع ناخن تاثیر دارند، آشنا هستید؟ سرعت رشد ناخن دست سه برابر سریعتر از ناخن پا می‌باشد. اگر به صورت اتفاقی ناخن های خود را از دست بدهید، حدودا شش ماه طول می‌کشد تا ناخن ها به صورت کامل رشد کنند.
ناخن ها در طول روز و در فصل تابستان سریعتر رشد می‌کنند. اگر دوست دارید رشد ناخن های خود را افزایش داده و آنها را مقاوم کنید، تمامی پاسخ های سوال شما در این بخش یافت می‌شود. در این سری از مطالب زیبایی و مراقبت از ناخن از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، تمامی روش ها برای افزایش رشد سریع ناخن را آموزش داده ایم.

روش های خانگی برای افزایش رشد سریع ناخن

روش های که در ادامه مطالب ناخن به شما معرفی می‌کنیم، منجر به تقویت ناخن شده و از آنها در برابر شکستگی محافظت می‌کند. اگر رشد ناخن شما کمتر از حد متوسط است و دوست دارید میزان رشد ناخن خود را افزایش دهید، این درمان های خانگی را امتحان کنید.

روش های خانگی برای افزایش رشد سریع ناخن
آموزش روش های خانگی برای افزایش رشد سریع ناخن را در مجله وقت مد بخوانید.

درباره جدیدترین ترندهای زنانه درزمینه ناخن بدانید: بیبی بومر ناخن چیست؟ آموزش انجام انواع بیبی بومر ناخن.

برای افزایش رشد ناخن از روغن کوتیکول استفاده کنید

راز رشد ناخن ها، آبرسانی مدوام و مناسب است. برای داشتن ناخن های قوی، آنها باید سالم باشند و برای سالم بودن نیاز است که هیدراته شوند. روغن کوتیکول با آبرسانی به بستر و کوتیکول ناخن به سلامت و افزایش رشد سریع ناخن کمک می‌کند. بهتر است، روزی یک باز بهترین روغن برای تقویت ناخن به بر روی ناخن ها، اعمال کنید تا سالم تر باشند.

از روش های افزایش سریع رشد ناخن استفاده  از روغن کوتیکول است.
از روش های افزایش سریع رشد ناخن استفاده از روغن کوتیکول است.

در مورد زیبایی ناخن بدانید: لنز ناخن یا برچسب ناخن چیست و روش استفاده از آن چگونه است؟.

اسپانسر لباس سکرت

بیوتیون و افزایش رشد ناخن

طبق گزارش healthline، بیوتین نوع مهمی از ویتامین B است که به بدن اجازه می‌دهد تا غذا را به انرژی تبدیل کند. در مطالب قبلی، درباره نیاسینامید چیست؟ فواید، کاربرد و عوارض نیاسینامید و ویتامین B3 و نیکوتین آمید توضیخ دادیم.
بیوتین به عنوان یک مکمل برای کمک به تقویت ناخن و زیبایی، سلامت مو بسیار توصیه می‌شود. در مطالب قبلی در مورد تاثیر بیوتین بر ریزش مو صحبت کردیم. بیوتین را به صورت طبیعی در تخم مرغ، آجیل، کره آجیل، غلات کامل، گل کلم، موز، قارچ و سویا می‌توان یافت.

ساختار ناخن

بیشتر بدانید: آموزش روش های ریمو ناخن! همه چیز در مورد پاک کردن کاشت ناخن در خانه.

برای افزایش رشد سریع ناخن، از کاشت ناخن خوداری کنید

در صورت که ترک پا داردید، ابتدا به کمک مطلب علمی علت ترک پا چیست؟ آموزش پیشگیری از آن و سریعترین روش های درمان ترک پا، آن را درمان و سپس برای افزایشرشد ناخن پا، اقدام کنید. استفاده منظم از ناخن های مصنوعی و انواع کاشت ناخن به سلامتی آنها آسیب رسانده و باعث شکنندگی ناخن ها می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم برای افزایش رشد سریع ناخن، از انجام بیش از اندازه، ژلیش ناخن، لمینت ناخن، کاشت ناخن پودری خوداری کنید. در سری مطالب سلامت، عوارض کاشت ناخن را با دلیل ذکر کرده ایم.

نظامت منظم ناخن ها، بر میزان رشد آنها تاثیر گذار است

نظافت منظم ناخن ها به تقویت ناخن ها، کاهش شکنندگی و رشد آنها کمک می‌کند. در بخش زیر روش های مراقبت از ناخن را آورده ایم:

  • ناخن ها را خشک و تمیز نگه دارید تا از رشد باکتری ها و قارچ ناخن جلوگیری شود.
  • با استفاده از ابزار مانیکور، ناخن را کوتاه کرده و ناخن ها را به فرم گرد در آورید. روش انجام مانیکور ناخن را قبلا آموزش داده ایم.
  • دست و ناخن ها را با لوسیون مرطوب کنید و مطمئن شوید که مرطوب کننده به پایه ای که کوتیکول قرار دارد، برسد.
  • از کوتاه کردن بیش از حد ناخن ها خودداری کنید.
  • ناخن های پا را پدیکور کنید.
نظامت منظم ناخن ها، بر میزان رشد آنها تاثیر گذار است
نظامت منظم ناخن ها، بر میزان رشد آنها تاثیر گذار است.

ناخنی زیبا داشته باشید: شیکترین مدل ژلیش ناخن، با جدیدترین طرح های ژلیش ناخن آشنا شوید.

ناخن ها را در معرض آب قرار ندهید

طبق گزارش wikihow، ناخن ها را در مواقع ضروری مانند دوش گرفتن یا شستن دست ها در معرض آب قرار دهید. در زمان شستشو ظروف و استفاده از شویندهای شیمیایی حتما از دستکش استفاده کنید. رعایت این موارد باعث مرطوب ماندن ناخن ها و جلوگیری از خطر شکستگی آنها می‌شود.

در مورد فرم ناخن بدانید: آموزش انتخاب بهترین شکل ناخن برای دست و پا!؟ کدام فرم ناخن به دست شما می خورد؟!.

استفاده از روغن تقویت کننده ناخن باعث رشد ناخن ها می‌شود

به شما توصیه میکنیم از روغن های تقویت کننده ناخن استفاده کنید. این روغن ها هم به آبرسانی و مرطوب نگه داشتن ناخن ها کمک کرده و هم آنها را سفت و محکم می‌کند و مانع از شکنندگی ناخن ها می‌شود. همه این عوامل منجر به داشتن ناخن سالم همراه با افزایش رشد سریع ناخن ها می‌شود.

استفاده از روغن تقویت کننده ناخن باعث رشد ناخن ها می‌شود

بیشتر بدانید: 14 مورد از انواع مانیکور ناخن، با ویژگی ها، خواص و روش های انواع مانیکور آشنا شوید.

کلاژن و رشد ناخن

کلاژن از طرق مختلف به سلامت مو، ناخن و سلامت پوست کمک می‌کند. مکمل های کلاژن به خصوص آنهایی که به صورت پودر هستند، خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون ناخن و پوست را بهبود می‌بخشند، در نتیجه به رشد نرمال ناخن‌ها کمک می‌کنند.

روغن نارگیل و رشد ناخن

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که به موها و ناخن ها رطوبت می‌دهد. این روغن بسیار نفوذ پذیر است و قابلیت جذب بالایی دارد. روغن نارگیل به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان از عفونت قارچی و باکتریایی جلوگیری می‌کند.

مقداری از روغن نارگیل را در یک کاسه گرم کنید و آن را روی ناخن ها و انگشتان خود ماساژ دهید. این کار به گردش خون کمک کرده و باعث رشد ناخن ها می‌شود.

در مورد کاشت ناخن بدانید: آموزش لمینت ناخن یا کاور ناخن، مواد و ابزار مورد نیاز برای لمینت و کاور ناخن.

روغن زیتون و افزایش رشد ناخن

اگر ناخن آسیب دهنده و شکننده دارید، روغن زیتون بهترین گزینه برای درمان است. قبلا در مورد فواید روغن زیتون برای مو و مزایای روغن زیتون برای پوست به صورت کامل توضیح داده ایم. روغن زیتون که نفوذ پذیری بالایی دارد، به راحتی به لایه داخلی ناخن می‌رسد، آنها را تسکین داده و خشکی را درمان می‌کند. این روغن به بهبود گردش خون کمک کرده و منجر به افزایش سرعت رشد ناخن ها می‌شود.

مقداری روغن زیتون را گرم کرده و به آرامی روی ناخن ها و کوتیکول ها بگذارید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. دستان خود را با دستکش بپوشانید و بگذارید یک شب بماند.

بیشتر بدانید: بهترین روش کاشت ناخن (nail extensions) چیست!؟ با انواع روشهای کاشت ناخن آشنا شوید.

مصرف حبوبات و افزایش رشد سریع ناخن

عدس و لوبیا گزینه های عالی برای قوی و سالم نگه داشتن ناخن ها هستند. حبوبات منبع کاملی از بیوتین هستند که منجر به ضخیم شدن ناخن ها می‌شوند. عدس و لوبیا حاوی آهن می‌باشند که از کم خونی جلوگیری کرده و باعث سلامت ناخن ها می‌شوند. این حبوبات سرشار از پروتئین هستند که برای تشکیل کراتین لازم هستند.

سلامت ناخن: انواع روش‌ خانگی تقویت کننده ناخن دست و پا! با انواع تکنیک خانگی تقویت ناخن آشنا شوید.

دلایل کاهش رشد ناخن

  • عوارض عدم سلامت ناخن ها باعث کاهش رشد طبیعی ناخن می‌شود. نشانه های وجود مشکل در سلامت ناخن ها عبارتند از تغییر در رنگ، تغییر در ضخامت ناخن ها، جدا شدن ناخن از پوست اطراف، تورم و درد در اطراف ناخن، خون ریزی و کاهش رشد ناخن ها است.
  • با افزایش سن، رشد ناخن ها کاهش یافته اما کمبود مواد مغذی و ویتامین هم بر رشد آنها موثر است.
  • هورمون ها نیز در رشد ناخن ها نقش مهمی دارند. افراد جوان نسبت به افراد مسن و باردار رشد سریع تری را تجربه می‌کنند. در بزرگسالان سالم رشد متوسط ناخن 3.5 میلی متر در ماه است.
  • یکی دیگر از دلایل کاهش رشد ناخن ها و شکنندگی آنها کم آبی و عدم تغذیه مناسب است.

بیشتر بدانید: فرنچ ناخن (French nails) چیست؟ کاربرد و آموزش فرنچ مانیکور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا