زیبایی و آرایشآرایشپوستسلامتسلامت و زیبایی چشم
موضوعات داغ

درمارولر چیست با فواید و عوارض و نحوه استفاده از درمارولر (Dermarolling) آشنا شوید

حقایق جالب درباره درمارولر

زیبایی و سلامت پوست بدن به خصوص در بخش صورت، آرزو و دغدغه هر بانوی خوش استایلی است. روش های زیادی برای زیبایی و از بین بردن جوش پوستی وجود دارد. درمارولر (Dermarolling) یکی از ساده ترین و راحت ترین روش ها برای از بین بردن جوش ها و لک پوستی است. اما آیا درمارولر روش موثری است؟ آیا این روش برای پوست شما مناسب است؟ ادعای سازنده این روش سلامت و زیبایی پوست، واقعیت دارد!؟
در این مطلب از مجله آرایشی و زیبایی وقت مد، شما را با حقایق بسیار جالبی درباره درمارولر آشنا خواهیم کرد. همینطور آموزش انواع روش استفاده از درمارولر، فواید و عوارض این سبک از زیبایی پوست را خواهید خواند.

درمارولر چیست و چه کاربردی دارد؟

درمارولر (Dermarolling)؛ نوعی چرخ کوچک و دستی است که از سوزن های ریز، بر روی خود برخوردار است تا با استفاده از غلتاندن این جرخ سوزن دار بر روی پوست، کلاژن پوست تحریک شده و همچنین جای انواع جوش و لک های صورت، حذف شود.
به گزارش healthline، درمارولینگ با ایجاد زخم های میکروسکوپی که باعث تولید کلاژن و الاستین می شود، عمل می‌کند.

با سوراخ شدن سطح پوست توسط دستگاه درمارولر، محصولات زیبایی و مراقبت از پوست بهتر به عمق پوست نفوذ خواهند کرد. اما آیا واقعا استفاده از درمارولر برای پوست مفید است؟ در ادامه برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

درمارولر (Dermarolling)؛ نوعی چرخ کوچک و دستی است که از سوزن های ریز، بر روی خود برخوردار است
درمارولر (Dermarolling)؛ نوعی چرخ کوچک و دستی است که از سوزن های ریز، بر روی خود برخوردار استlling) آشنا شوید

درباره پوست بخوانید: فیشیال پوست (Facial) چیست؟ انواع کاربرد، عوارض، فواید، مراحل انجام فیشیال صورت و پوست، مراقبت های بعد از فیشیال.

آموزش استفاده از درمارولر

برای استفاده از درمارولر، ابتدا باید به خوبی پوست خود را تمیز و عاری از باکتری کنیم. به این صورت، مانع از پخش شدن آلودگی یک نقطه از پوست به تمام سطح آن خواهیم شد.  سم زدایی پوست و انواع روش دتاکس پوست، میتواند به شما کمک کند.
سپس با استفاده از موادی مانند تونینگ ها، چربی های روی پوست و سبوم پوست را از بین ببریم. سطح درمارولر باید کاملا تمیز و ضد عفونی شده باشد.
بهتر است از یک درمارولر جدید استفاده کنید و در غیر این صورت، حتما باید دستگاه درمارول را به خوبی توسط الکل ضد عفونی کنید.

اسپانسر لباس سکرت

بعد از آماده کردن سطح پوست و همینطور دستگاه درمارول، به صورت یکنواخت و با فشار ملایم، آن را بر روی پوست بغلتانید. برای نقاط حساسی مانند زیر چشم و منافذ باز پوست، باید بسیار آرام و بدون فشار، دستگاه را روی پوست بغلتانید. این کار را به آرامی و به صورت یکنواخت ادامه دهید.

از هیچ سرم پوستی را نباید بر روی پوست خود درمارول کنید. این مورد بسیار مهم است. تنها موادی که خود پوست آن را تولید می‌کند، باید در زمان استفاده از درمارولر، بر روی پوست شما وجود داشته باشد.

در مورد انواع روش زیبای صورت مانند: لیفت صورت با نخ، سابسیژن، فیلر صورت و پلکسر، در مجله علمی و زیبای وقت مد، بیشتر آشنا شوید.

آموزش استفاده از درمارولر
برای استفاده از درمارولر، سطح درمارولر باید کاملا تمیز و ضد عفونی شده باشد.

درمورد پوست بدانید: روزاسه چیست؟ علائم و روش های درمان بیماری پوستی روزاسه را بدانید.

اندازه سوزن درمارولر چقدر باید باشد؟

در زیر جدول اندازه سوزن درمارولر را با توجه به هدف مورد نظرات مشاهده می‌کنید. با توجه به اینکه هدف شما از استفاده از درمارول، چیست، اندازه سوزن غلتک باید به میزان درج شده در این جدول که بر اساس داده های معتبر NCBI و مجله Vaghtemod و healthline، تهیه شده است، باید باشد.

نمونه ای از درمارولر
دستگاه درمارولر

جدول اندازه مناسب برای سوزن درمارولر را در زیر مشاهده می‌کنید.

هدف و کاربرد مورد نظراندازه سوزن درمارولر (برحسب میلیمتر)
اسکار آکنه کم عمق1.0 میلیمتر
اسکار آکنه عمیق1.5 میلیمتر
منافذ بزرگ0.25 – 0.5 میلیمتر
هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب0.25 – 0.5 میلیمتر
تغییر رنگ پوست0.2 – 1.0 میلیمتر
پوست آسیب دیده یا افتادگی پوست0.5 – 1.5 میلیمتر
حذف علائم کشش پوست1.5 – 2.0 میلیمتر
اسکار جراحی1.5 میلیمتر
از بین بردن رنگ یا بافت ناهموار پوست0.5 میلیمتر
حذف و ازبین بردن چین و چروک0.5 – 1.5 میلیمتر
جدول اندازه مناسب سوزن درمارولر.

درباره بوتاکس بخوانید: بوتاکس زیر بغل، بوتاکس معده، بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو.

فواید استفاده از درمارول چیست؟

با استفاده از غلتک درمارولر، سوراخ های ریزی بر روی پوست شما ایجاد خواهد شد. پس از استفاده از این غلتک ها، گردش خون و فاکتور های رشد طبیعی بر روی پوست شما تحریک می‌شود. در نتیجه، پوست شما به تولید کلاژن های جدید تحریک شده و الاستین (elastin) پوستتان را تقویت می‌کند.

با توجه به این فکت های علمی، پس از استفاده صحیح از درمارولر، که در بالای این مطلب از مجله زیبایی و سلامتی وقت مد (https://vaghtemod.ir/cat/beauty-grooming/) توضیح دادیم، پوست شما زیباتر و جوان تر خواهد شد.

فواید استفاده از درمارول
زیبایی و تازگی پوست، از فواید استفاده از درمارول است

به گزارش مطلب علمی معتبر NCBI، از جمله فواید استفاده از درمارولر شامل این موارد است:

درباره پوست بدانید: بهترین روش های سفت کردن پوست! جدیدترین متد برای سفت کردن پوست های افتاده.

عوارض استفاده از درمارولر چیست؟

یکی از عوارض استفاده از درمارولر؛ امکان انتشار آلودگی و باکتری بر روی پوست در صورت استفاده نادرست از دستگاه درمارولر وجود دارد. بسیار مهم است که شما بهداشت را رعایت کرده و به صورت صحیحی از این غلتک های سوزن دار استفاده کنید.
بسته به رنگ پوست شما و همچنین جنس پوست، ممکن است پس از استفاده از درمارول، با مواردی مانند سوزش و یا قرمزی پوست مواجه شوید.
برای جلوگیری از عوارض استفاده از درمارولر، حتما به موارد گفته شده در این مطلب دقت کنید. سعی کنید درمارول را در مراکز زیبایی معتبر و توسط پزشک متخصص معتبر انجام دهید.

در صورت استفاده از غلتک های درمارول که سوزن های غیر استاندارد و یا با اندازه بیش از حد بلند، میتواند پوست شما را خراشیده و زخم کند.

مطالعه بیشتر: بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! با بهترین انواع روش درمان لک صورت آشنا شوید.

زمان اثربخشی درمارولر چقدر است؟

اثربخشی درمارولر معمولا بسیار سریع است. شما میتوانید بعد از یک روز، نتیجه کار استفاده از درمارول را مشاهده کنید. البته این زمان به نوع و جنس پوست و همچنین حرفه ای بودن فرد انجام دهنده بستگی دارد.

موارد مهم برای استفاده از درمارولر

به گزارش marieclaire، تقریبا انواع جنس پوست که در مطالب قبلی مجله زیبایی و سلامت وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، درباره آنها توضیح دادیم، میتوانند از درمارولر استفاده کنند. اما کسانی که از پوست مستعد آکنه یا پوست ملتهب دارند، نباید از میکرونیدل (microneedled) یا درمارول (dermarolled) استفاده کنند.

دستگاه های خانگی درمارولر، نباید از سوزن های با اندازه بیشتر از 0.25 میلیمتر برخوردار باشند چرا که پوست را از بین خواهند برد.

مراقب باشید که نباید به صورت طولانی مدت و یا مکرر، از درمارولر استفاده کنید.

درباره پوست بدانید:دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا