سلامت و زیبایی چشمپوستزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

7 مورد از کاربرد و فواید کرم دور چشم و آموزش استفاده از آن که باید بدانید!

انواع کاربرد علمی کرم دور چشم را بشناسید

آیا استفاده از کرم دور چشم لازم و ضروری است؟ ممکن است تعجب کنید در حالی که مرطوب کننده برای صورت دارید، چرا برای ناحیه اطراف چشم، به کرم جداگانه نیاز دارید!. پوست دور چشم بسیار لطیف و حساس است، به همین دلیل انتخاب کرم مناسب برای این ناحیه مهم می‌شود. اما به راستی چرا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟
از کرم های پپتیدی که ضد پیری است تا کرم کافئینی که به کاهش پف چشم کمک می‌کند، این محصولات در اشکال مختلف موجود هستند. در این سری از مطالب مهم سلامت وقت مد(vaghtemod.ir)، در مورد مزایای استفاده از کرم دور چشم، کاربرد و آموزش استفاده از آن توضیح داده ایم.

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

در مطالب قبلی، درمورد اینکه از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟ توضیح دادیم. پوست اطراف چشم، نازک ترین بخش از پوست بدن است. این ناحیه بدون چربی زیر پوستی، است تا بتواند از اطراف چشم محافظت کند. طبق گزارش forbes، هر بار که چشمان خود را حرکت می‌دهید و لبخند می‌زنید، از عضلات اطراف چشم استفاده می‌کنید، با گذشت زمان، عواملی مانند خشکی پوست و از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست، منجر به بروز چین و چروک و خطوط ریز در نزدیکی چشم‌ها می‌شود.

استفاده از کرم دور چشم در برنامه روزانه مراقبت از پوست، به کاهش ظاهر چین و چروک ها و همچنین رفع خشکی، درمان پف زیر چشم و حلقه های تیره آن کمک می‌کند. پیشگیری از علائم پیری، آسان تر از درمان است، به همین دلیل قبل از شروع پیری زودرس پوست و از سن 20 سالگی از آن استفاده کنید.

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟
پیشگیری از علائم پیری، از فواید استفاده از کرم دور چشم است.

مزایا و فواید کرم دور چشم

دلایل زیادی برای استفاده از کرم دور چشم وجود دارد. اگر قصد درمان سیاهی زیر چشم، پف و خطوط دور چشم را دارید، این محصول بهترین انتخاب است. در این بخش از سری مطالب علمی مربوط به پوست، تمامی فواید و مزایای استفاده از کرم دور چشم را توضیح داده ایم.

مزایا و فواید کرم دور چشم
زیبایی و سلامتی بیشتر پوست، از جمله فواید استفاده از کرم دور چشم است.

در مورد جوانسازی پوست بیشتر بدانید: علت گودی زیر چشم چیست؟ بهترین روش درمان فرو رفتگی چشم.

اسپانسر لباس سکرت

کرم دور چشم، پف زیر چشم را کاهش می‌دهد

علت پف زیر چشم، تجمع مایع و خون در زیر چشم است. کافئین به گردش خون کمک کرد و پف کردگی را کاهش می‌دهد. از انتخاب کرم های دور چشم فرموله شده با کافئین نیز، برای درمان این مشکل پوستی غافل نشوید. دمای سرد، برای درمان پف موثر است به همین دلیل برخی از افراد این کرم را در یخچال نگهداری می‌کنند (البته باید به روش صحیح نگهداری محصول، دقت کنید).

کرم دور چشم، پف زیر چشم را کاهش می‌دهد
کرم دور چشم، پف زیر چشم را کاهش می‌دهد

درباره سلامت چشم بدانید: چرا باید عینک آفتابی بزنیم؟، عینک آنتی رفلکس چیست؟.

کرم دور چشم برای درمان سیاهی زیر چشم

طبق گزارش webmd، دلایل بروز حلقه های سیاه چشم ناشی از ارث، آسیب های خورشیدی، افزایش سن و تجمع خون است. آسکوربات سدیم یا ویتامین C پوست را ضخیم کرده و پس از گذشت 6 ماه سیاهی دور چشم را درمان می‌‌کند. نیاسینامید یا ویتامین B3 و اسید کوجیک، دور چشم را روشن می‌کنند.

استفاده از کرم دور چشم به عنوان روتین مراقبت از پوست روزانه، برای کاهش پف زیر چشم و حلقه های تیره بهترین انتخاب است. از کرم دور چشم بدون چربی، بدون عطر و با جذب سریع برای درمان سیاهی زیر چشم استفاده کنید.

از فواید کرم دور چشم، درمان سیاهی زیر چشم است.
از فواید کرم دور چشم، درمان سیاهی زیر چشم است.

درمورد سلامت چشم بدانید: عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی (blepharoplasty) چیست؟ فواید، مضرات و مراقبت ها.

از فواید کرم دور چشم، آبرسانی اطراف چشم است

پوست اطراف چشم به دلیل نازکی و شکنندگی اش مستعد خشکی است و مهم است که این بخش را با یک کرم دور چشم سبک و در عین حال فوق آبرسان، که رطوبت تمام روز را تامین می‌‌کند، مرطوب نگه دارید. در بخش های گذشته روش های مراقبت از پوست خشک، و آموزش فیشیال و پاکسازی پوست خشک را آموزش داده ایم.
کرم های دور چشم برای حفظ و انتشار رطوبت ناحیه اطراف چشم، همراه با مواد مغذی و سه سرامید ضروری برای حفظ سد حفاظت پوست، کمک می‌کنند.

آبرسانی پوست دورم چشم با کرم

درباره سلامت و آرایش صورت بدانید: لیفت صورت با نخ! با حقایق علمی، فواید، عوارض نخ صورت آشنا شوید.

کاهش چین و چروک با کرم دور چشم

خطوط و چروک ظریف، ناشی از آسیب های خورشیدی و افزایش سن است که منجر به کاهش تولید کلاژن می‌شوند. کلاژن به حفظ ارتجاعی پوست کمک می‌کند. ویتامین C، پپتیدها، سرامید و اسید هیالورونیک و رتینول باعث افزایش تولید کلاژن می‌شوند. این موارد، مرطوب کننده های هستند که مانع از دست رفتن آب پوست شده و منجر به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شوند.

از کرم دور چشم به عنوان روشی موثر، برای کاهش و پیشگیری از بروز خطوط و چین و چروک اطراف چشم استفاده می‌شود. این محصول به دلیل رطوبت رسانی بالایی که دارد، باعث حفظ رطوبت پوست شده و مانع از ایجاد چین و چروک می‌شود.

کرم دور چشم پپتیدی؛ یک کرم ضد پیری سبک با آبرسانی قوی و مناسب انواع جنس پوست است. این مدل محصولات دارای کافئین، سرامیدها و اسید هیالورونیک می‌باشند که رطوبت تمام روز را برای پوست اطراف چشم تامین می‌کنند. کرم های دور چشم ضد پیری به تحریک تولید کلاژن کمک کرده و باعث بهبودی ظاهر، جوانسازی پوست و درمان شلی پوست می‌شوند. اگر دوست دارید چهره ای جوان، شاداب با ظاهری سفت داشته باشید از این محصولات بهره بگیرید.

کرم دور چشم ایمن است

برخی از مرطوب کننده ها حاوی موادی با غلظت هایی هستند که باعث تحریک و حساسیت پوست اطراف چشم می‌شوند. کرم های دور چشم با در نظر گرفتن نازکی و حساسیت پوست اطراف چشم فرموله و تولید شده اند. در اصل کرم های دور چشم عموما بافت ضخیم تری نسبت به مرطوب کننده ها دارند تا آبرسانی بیشتری را انجام دهند.

مشکلات پوستی را بشناسید: انواع لکه پوست، با ویژگی ها و علت ایجاد لک پوست آشنا شوید.

کرم دور چشم برای پوست حساس مناسب است

کرم های دور چشم عموما برای انواع جنس پوست و حتی پوست حساس مناسب هستند. مانند هر محصول مراقبت از پوست مهم است که نوع پوست خود را بشناسید تا با توجه به نیاز خود، فرمولی را انتخاب کنید تا با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.
در مطالب قبلی مجله علمی وقتمد، درباره علائم و تشخیص پوست حساس! علت و روش های درمان و مراقبت از پوست حساس بیشتر بدانید.

در کرم زیر چشم باید چه موادی موجود باشد؟

اگر به دنبال کرم زیر چشم کاربردی هستید به دنبال عبارتی مانند کافئین، اسید هیالورونیک و پپتیدها باشید. به این دلیل که پوست اطراف چشم، غدد چربی فعال کمی دارد، ترکیبات آبرسان مانند اسید هیالورونیک، اسکوالان و سرامیدها برای جذب رطوبت و آبرسانی پوست ضروری هستند.

برای کاهش و پیشگیری از چین و چروک، کرم دور چشم حاوی رتینول یا مشتقات رتینول را در یک پایه مرطوب کننده انتخاب کنید. رنگ پوست و جنس آن و میزان حساسیت شما به محصولات مراقبتی در انتخاب بسیار موثر است.

در مورد مراقبت از پوست بدانید: لایه برداری پوست چیست؟ فواید و آموزش انواع روش لایه برداری.

آموزش استفاده از کرم دور چشم

  • به اندازه یک نخود از کرم دور چشم را روی انگشت شست خود بریزید. این میزان کرم برای هر دو چشم کافی می‌باشد.
  • برای اعمال، از گوشه داخلی چشم شروع کرده و نقاط کوچک را به صورت نیم دایره تا استخوان ابرو بزنید.
  • به آرامی روی آن الگوی نیم دایره ضربه بزنید تا گردش خون تحریک شود و کاملا جذب پوست شود. در زمان انجام این مراحل پوست اطراف چشم را نکشید و ضربه محکم به آن نزنید.
  • برای جلوگیری از بروز حساسیت به چشم ها نزدیک نشوید. از استفاده این کرم روی پلک یا نزدیک آن خودداری کنید.
  • پس از استفاده از کرم دور چشم، حداقل 90 ثانیه صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود و سپس از سایر محصولات مراقبت از پوست و کانسیلر استفاده کنید.

بشیتر بدانید: علت لکه قهوه ای پوست؟! سریعترین انواع روش درمان لکه قهوه ای.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا