سلامت و زیبایی چشمآرایشزیبایی و آرایشسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

اکستنشن مژه چیست؟ راهنمای انتخاب اکستنشن مژه و آموزش انواع فرم و حالت آن

همه مطالب مهم درباره اکستنشن مژه را آموزش ببنید

آمارها نشان می‌دهد که اکستنشن مژه روز به روز بین بانوان محبوب تر می‌شود. اما متاسفانه خیلی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از این تکنیک زیبایی و آرایش، تجربه خوبی از کاشت مژه ندارند.
مهم است که قبل از کاشت مژه بدانید دقیقا اکستنشن مژه چیست؟ در زمان انتخاب آن به چه مواردی باید توجه کرد؟ مدل مناسب اکستنش مژه بر اساس فرم چشم هر فرد به چه صورت است؟
در این بخش از مجله زیبایی و آرایش وقت مد (vaghtemod.ir) به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم و راهنمایی کامل از انتخاب بهترین انواع اکستنشن مژه را آموزش خواهیم داد.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه تکنیکی برای زیبایی بیشتر چشم است که امروزی از موادی مانند ابریشم، راسو یا مژه های مصنوعی سبک، ساخته شده اند که مستقیما روی مژه طبیعی، اعمال می‌شوند. اکستنشن بیشتر روی مژه بالایی چشم و به صورت خوشه ای یا جداگانه انجام می‌شود تا چشم را زیباتر از همیشه نشان دهد. در بخش های قبلی در مورد فواید و عوارض اکستنشن مژه به صورت کامل توضیح دادیم.

نمی‌توان اکستنشن مژه را با مژه مصنوعی مقایسه کرد، چرا که این مدل کاشت مژه به گونه ای طراحی شده است که ظاهری طبیعی و ماندگاری بالایی داشته باشد. اگر اولین بار است که می‌خواهید اکستنشن مژه انجام دهید، ممکن است از نتیجه کار و واکنش های آلرژیک بترسید. به همین دلیل نیاز است قبل از کاشت مژه همه نکاتی را که در ادامه ذکر می‌کنیم را لحاظ کنید تا بهترین تجربه را داشته باشید.
در مطالب قبلی درباره اکستنشن مژه یا کاشت مژه! فواید، مراقبت، عوارض کاشت مژه (eyelash extension)! حقایق باورنکردنی توضیح دادیم.

اکستنشن مژه تکنیکی برای زیبایی بیشتر چشم است
اکستنشن مژه تکنیکی برای زیبایی بیشتر چشم است.

زیباتر شوید: ترفندهای آرایش چشم درشت و برجسته! با تکنیک های خاص میکاپ چشم درشت آشنا هستید؟.

چگونه اکستنشن مژه مناسب را انتخاب کنیم؟

انواع اکستنشن مژه با طول، حجم، فر و ساده موجود است که همین تنوع، کار را برای انتخاب، سخت و پیچیده می‌کند. مهم است که قبل از کاشت مژه فرم صورت، فرم چشم، نوع پوست و رنگ پوست خود را بشناسید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. حتما برای انجام اکستنشن مژه با آرایشگر مورد اعتمادتان صحبت و مشورت کنید و در نهایت خودتان انتخاب نهایی را انجام دهید.

اسپانسر لباس سکرت
عکس قبل و بعد از اکستنشن مژه یا کاشت مژه
عکس قبل و بعد از اکستنشن مژه یا کاشت مژه

مطالعه بیشتر: عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی (blepharoplasty) چیست؟ فواید، مضرات و مراقبت ها.

راهنمای انتخاب طول اکستنشن مژه

انتخاب طول نامناسب برای اکستنشن مژه، به مژه های طبیعی آسیب می‌رساند و ظاهری نامناسب و زشت به فرد می‌دهد. مژه ها می‌توانند خیلی سنگین باشند! به طوری که از رشد مژه های سالم و جدید جلوگیری کنند.

در زمان انتخاب اکستنشن مژه، توجه کنید که طول آن باید 3 تا 5 میلی متر بلندتر از مژه های طبیعی باشد. علاوه بر این قطر اکستنشن باید تا حد امکان به قطر مژه طبیعی نزدیک باشد، هر چه قطر آن ضخیم تر باشد، تغییر شدیدتر خواهد شد. اگر به دنبال ظاهری ساده و طبیعی هستید، قطر نازک را انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب طول اکستنشن مژه
راهنمای انتخاب طول اکستنشن مژه

زیباتر شوید: با ترند ترین و شیکترین مدل های لمینت و لیفت ابرو آشنا شوید.

حجم دهی اکستنشن مژه به چه صورت است؟

مژه های استفاده شده برای حجم دهی بسیار سبک و نازک هستند و بدون آسیب رساندن به مژه های طبیعی نتایج درخشانی دارند. حجم دهی مژه یعنی، تعداد اکستنشن مژه مجزا که با هم در یک بخش جمع می‌شوند.

برای مثال در مژه سه بعدی، سه مژه جدا در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک ردیف پر حجم تشکیل دهند. مژه 2D-4D، حجمی سبک و طبیعی به چشم ها می‌دهد. از 4 بعدی تا 8 بعدی برای حجیم تر نشان دادن مژه استفاده می‌شوند، این نوع اکستنشن به افرادی پیشنهاد می‌شود که مژه کم پشتی دارند.

اکستنشن هیبربدی و ولوم، از 3 بعدی تا 8 بعدی وجود دارند که محبوبترین آن هیبریدی است. در مطالب قبلی انواع مدل اکستنشن مژه و روش کاشت آنها را توضیح داده ایم.

برای زیبای بیشتر از حجم دهی مژه یعنی، تعداد اکستنشن مژه مجزا که با هم در یک بخش جمع می‌شوند استفاده کنید.
برای زیبای بیشتر از حجم دهی مژه یعنی، تعداد اکستنشن مژه مجزا که با هم در یک بخش جمع می‌شوند، استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده مژه را بشناسید! تجربه کاربران از بهترین ریمل بلند کننده مژه.

آموزش انواع فر اکستنشن مژه

انواع مدل فر اکستنشن مژه وجود دارد، که به شکل زیر است:

  • کاشت مژه با فر B-curl: این مدل اکستشن از طبیعی ترین نوع فر است. اگر مژه های صافی دارید و به دنبال کمی حالت دهی به مژه هستید، فر B-curl مناسب شماست.
  • اکستنشن مژه با فر C-curl: این مدل تقریبا برای همه مدل چشم ها مناسب است به همین دلیل جزو محبوبترین ها می‌باشد. اگر مژه های نازک دارید و دوست دارید پر حجم تر باشد از اکستنشن C-curl استفاده کنید.
  • فر D-curl: این مدل فر شبیه به نیم دایره است. فر D-curl حالت مجعد، با فرم طبیعی به مژه می‌دهد.
  • فر L و L+: این مدل پایه صاف مژه را فر کرده و به سمت بالا می‌کشد. فر L و L+، برای افرادی که مژه های صاف و به سمت پایین دارند مناسب است.
آموزش انواع فر اکستنشن مژه
آموزش انواع فر اکستنشن مژه را در مجله وقت مد مشاهده کنید.

بیشتر بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

اهمیت فرم چشم برای اکستنشن مژه

هیچ کاشت مژه استانداری وجود ندارد که برای انواع فرم چشم مناسب باشد. مژه اکستنشنی که فردی با چشمان بادامی استفاده می‌کند، مطمئنا مناسب برای فردی با چشمان گرد نیست. در انتخاب اکستنشن مژه، فرم چشم بسیار مهم است.

اگر می‌خواهید ظاهری زیبا، خیره کننده و در عین حال طبیعی داشته باشید، باید بدانید کدام مدل اکستنشن مناسب شما است. به این سوالات در مورد چشم خود پاسخ دهید:

اندازه چشم شما چقدر است؟ کوچک، متوسط یا بزرگ می‌باشد؟ جهت گیری چشم ها به چه صورت است؟ حجم و طول مژه طبیعی تان چقدر می‌باشد؟ از توجه به رنگ چشم غافل نشوید.

اهمیت فرم چشم برای اکستنشن مژه
انواع فرم چشم برای اکستنشن مژه بسیار مهم است.

بیشتر بدانید: علت پف زیر چشم چیست؟ روش های درمان تورم زیر چشم را بدانید!.

چگونه از اکستنشن مژه مراقبت کنیم؟

در 48 ساعت اول کاشت مژه مهم است که از شستن چشم و دوش گرفتن خودداری کنید. می‌توانید باقی صورتتان را با آب خنک بشویید اما از تماس آب به چشم جلوگیری کنید. در این مدت از بخار دادن صورت و انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.

در 48 ساعت ابتدایی کاشت مژه به هیچ عنوان چشمانتان را نمالید. بعد از گذشت این زمان به چشم ها می‌توانید دست بزنید.

فراموش نکنید که چشمان خود را در دو روز اول کاشت مژه به هیچ عنوان آرایش نکنید.

زیباتر شوید: بالم لب چیست؟ کاربرد و فواید انواع بالم لب را بدانید!.

چگونه کاشت یا اکستنشن مژه را تمیز کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم در 48 ساعت اول کاشت مژه، از تمیز کردن اطراف مژه صرف نظر کنید. پس از خشک شدن چسب، تمیز کردن صحیح اکستنشن به افزایش طول عمر کاشت کمک می‌کند.

اول اینکه با چشمان آرایش کرده به رختخواب نروید چرا که به احتمال زیاد دچار التهاب پلک یا بلفاریت می‌شوید.

مهم است که اکستنشن را از روغن ها دور نگه دارید، به همین دلیل برای پاک کردن آرایش چشم یا چسب اطراف کاشت از پاک کننده بدون روغن استفاده کنید. برای پاک کردن آرایش چشم و چسب از پدهای پنبه ای استفاده نکنید، به جای آن از پاک کننده های مخصوص اکستنشن مژه که خاصیت ضد میکروبی دارند، بهره بگیرید.

چگونه کاشت یا اکستنشن مژه را تمیز کنیم؟
درمورد تمیز کردن اکستنشن و یا کاشت ابرو، از خشک شدن چسب، تمیز کردن صحیح اکستنشن به افزایش طول عمر کاشت کمک می‌کند

بیشتر بدانید: افتادگی پلک (پتوز) چیست؟ علت، علائم و روش های درمان افتادگی پلک یا پتوز را بدانید!.

آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می‌رساند؟

اگر مواد اکستنشن بی کیفیت و روش کاشت مژه غلط باشد، به مژه ها و حتی چشم می‌تواند آسیب های جدی بزند

اکستنشن مژه، برای آرایش و زیبایی چشم انجام می‌شود. اگر مواد اکستنشن بی کیفیت و روش کاشت مژه غلط باشد، به مژه ها و حتی چشم می‌تواند آسیب های جدی بزند. مهم است که برای کاشت مژه به بهترین متخصص مراجعه کنید و یک آرایشگر حرفه ای توصیه های زیر را به شما می‌کند:

  • اکستنشن نباید 1 ½ طول مژه های طبیعی باشد.
  • اگر اکستنشن سنگین باشد، باعث خراب شدن ریشه مژه می‌شود.
  • اکستنشن های سنگین ظاهر شما را غیر طبیعی نشان می‌دهد، اما در عوض کاشت سبک، مژه را پرتر، زیباتر و طبیعی تر نشان می‌دهد.
آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می‌رساند؟
اگر مواد اکستنشن بی کیفیت و روش کاشت مژه غلط باشد، به مژه ها و حتی چشم می‌تواند آسیب های جدی بزند

بیشتر بدانید: علت گودی زیر چشم چیست؟ بهترین روش درمان فرو رفتگی چشم.

آیا با اکستنشن مژه می‌توان شنا کرد؟

بعد از گذشت 48 الی 72 ساعت از انجام کاشت مژه شما می‌توانید شنا و سایر ورزش ها را انجام دهید. باید توجه داشته باشید که این مژه ها مصنوعی و حساس هستند و از انجام حرکاتی که باعث آسیب رسیدن و کنده شدن مژه می‌شود جلوگیری کنید.

درباره زیبایی چشم ها بدانید: 7 مورد از کاربرد و فواید کرم دور چشم و آموزش استفاده از آن که باید بدانید!.

چگونه اکستنشن مژه مناسب را انتخاب کنیم؟

انواع اکستنشن مژه با طول، حجم، فر و ساده موجود است که همین تنوع، کار را برای انتخاب، سخت و پیچیده می‌کند. مهم است که قبل از کاشت مژه فرم صورت، فرم چشم، نوع پوست و رنگ پوست خود را بشناسید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. حتما برای انجام اکستنشن مژه با آرایشگر مورد اعتمادتان صحبت و مشورت کنید و در نهایت خودتان انتخاب نهایی را انجام دهید.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه تکنیکی برای زیبایی بیشتر چشم است که امروزی از ابریشم، راسو یا مژه های مصنوعی سبک ساخته شده اند که مستقیما روی مژه طبیعی اعمال می‌شوند. اکستنشن بیشتر روی مژه بالایی و به صورت خوشه ای یا جداگانه انجام می‌شود تا چشم را زیباتر از همیشه نشان دهد. در بخش های قبلی در مورد فواید و عوارض اکستنشن مژه به صورت کامت توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا