سلامت و زیبایی ابروآرایشزیبایی و آرایشزیبایی، سلامت و آرایش موسلامت و زیبایی چشممد و استایل زنانه
موضوعات داغ

5 روغن برای رشد و تقویت ابرو! روش های طبیعی برای تقویت ابرو را بشناسید

با بهترین انواع روغن طبیعی تقویت ابرو و رشد ابرو آشنا شوید

شکل و ضخامت ابرو تفاوت قابل توجهی در ساختار و ظاهر صورت ایجاد می‌کند. برخی از افراد با ابروهای پر و حالت دار به دنیا می‌آیند، برخی دیگر به دلیل ژنتیک یا دلایل دیگر ابروهای کم پشت، پراکنده و نازک دارند.
برای تقویت و رشد ابرو استفاده از روغن های طبیعی، یک راهکار خوب و عملی است. درمورد انواع روغن برای رشد و تقویت ابرو چه می‌دانید؟
در این بخش از مجله زیبایی، آرایش و سلامت مو وقت مد (vaghtemod.irبهترین روغن ها برای تقویت و رشد موی ابرو و در عین حال روش های طبیعی تقویت ابرو را معرفی کرده ایم.

آیا امکان رشد مجدد ابروها وجود دارد؟

ضخامت ابرو، تحت تاثیر عواملی مانند، سن، تغییرات هورمونی و برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و آلوپسی قرار دارد. اگر به دلایل گفته شده دچار ریزش ابرو شدید به پزشک مراجعه کنید، به احتمال زیاد درمان خواهید شد.
اگر از بدو تولد و به صورت طبیعی، ابروهای نازک دارید بهتر است از روش های مانند میکروشیدینگ ابرو، میکروبلیدینگ ابرو و فیلر ابرو برای پر پشت شدن ابرو استفاده کنید. برای درمان خانگی، استفاده از روغن های که در ادامه معرفی می‌کنیم یکی از بهترین روش های خانگی برای تقویت ابرو است.

اگر به دلایل گفته شده دچار ریزش ابرو شدید به پزشک مراجعه کنید، به احتمال زیاد درمان خواهید شد.

چه مدت زمان می‌برد تا ابروها مجددا رشد کنند؟

حدودا دو الی چهار ماه زمان می‌برد تا موهای ابرو، چرخه رشد طبیعی را که از مراحل زیر تشکیل شده، طی کنند.

  • فاز آناژن: مرحله اول به عنوان فاز رشد فعال شناخته می‌شود. حدودا 30 تا 45 روز طول می‌کشد تا موهای ابرو به طول از پیش تعیین شده در مرحله آناژن رشد کنند.
  • فاز کاتاژن: در طول فاز کاتاژن فولیکول مو کوچک شده و رشد فعال خود را متوقف می‌کند. این مرحله حدودا 3 هفته زمان می‌برد.
  • فاز تلوژن: این مرحله آخر است که در طی آن رشد کامل ابرو به 2 تا 4 ماه قبل از ریختن ابرو بر می‌گردد.

به طور کلی، چرخه رشد طبیعی فولیکول موی ابرو سالم، بین 2 تا 4 ماه طول می‌کشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با استفاده مداوم و منظم از روغن های طبیعی در طی چند ماه، رشد و تقویت ابرو را تسریع کنید و رشد فولیکول مو سالم تر و ضخیم تر را تحریک کنید.

اسپانسر لباس سکرت

فراموش نکنید، با صبر و شکیبایی و استفاده منظم و مداوم از روغن های طبیعی نتیجه شگفت انگیزی را برای ابرو مشاهده می‌کنید. در سری مطالب آموزش سلامت، زیبایی و مراقبت ابرو در این مورد بیشتر توضیح داده ایم.

بیشتر بدانید: با ترند ترین و شیکترین مدل های لمینت و لیفت ابرو آشنا شوید.

بهترین روغن برای رشد و تقویت ابرو چیست؟

روغن های طبیعی از شکستن، خشک شدن و ریزش زودرس ابرو جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل است که استفاده منظم از این روغن ها به داشتن ابروهای ضخیم و سالم منجر می‌شود.

با این وجود انتخاب بهترین روغن برای ابرو بسیار سخت و مشکل ساز است، زیرا بسیاری از تولید کنندگان روغن های طبیعی را رقیق کرده و به دست مشتری می‌رسانند.

در مطالب قبلی زیبایی و آرایش وقت مد، روغن های برای رشد سریع مو را معرفی کرده ایم؛ اما در این بخش بهترین روغن برای تقویت و رشد ابرو را آورده ایم.

روغن کرچک برای تقویت ابرو

روغن کرچک یکی از بهترین روغن ها برای رشد و تقویت ابرو به حساب می‌آید. روغن کرچک، از از دانه های فشرده کرچک که حاوی اسیدهای چرب امگا 6، ویتامین E و سایر مواد معدنی مفید که از رشد سریع مو حمایت می‌کنند ساخته شده است.

استفاده روزانه روغن کرچک، به تغذیه و تقویت فولیکول مو کمک می‌کند و در نتیجه باعث داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم می‌شود.

برای استفاده از روغن کرچک ابتدا ابروی خود را با آب بشویید و کاملا تمیز کنید. روغن کرچک را قبل از خواب به ابرو بزنید و بگذارید یک شب بماند و در آخر صبح با آب گرم آن را بشورید.

روغن کرچک برای تقویت ابرو مناسب است
یکی از انواع روغن برای تقویت مد، روغن کرچک است.

بیشتر بدانید: بهترین روغن برای تقویت ناخن چیست؟.

روغن نارگیل برای رشد ابرو

روغن نارگیل حاوی اسید لوریک، ویتامین E و K است که به تغذیه، تقویت تار مو و گردش خون در فولیکول مو کمک می‌کند. در اصل این روغن به رشد ابرو سرعت می‌بخشد.

برای استفاده از روغن نارگیل بعد از تمیز کردن ابرو، مقدار کمی از این روغن را به صورت دورانی روی ابرو ماساژ دهید و برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید یک شب بگذارید تا بماند و سپس بشویید.

بیشتر بدانید: انواع روغن مو، با ویژگی روغنهای تقویت کننده مو آشنا شوید.

روغن زیتون برای تقویت و رشد ابرو

روغن زیتون یکی از قدیمی ترین ومحبوب ترین ها برای بازگرداندن درخشش و سلامت به موی خشک است. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که به تغذیه و محافظت از فولیکول مو در برابر رادیکال های آزاد که مانع رشد می‌شوند کمک می‌کند. روغن زیتون برای مو بسیار کاربردی و مفید است.

مقداری از روغن زیتون را گرم کنید و با پنبه خیس ابروی خود را تمیز کنید. روغن زیتون را روی ابرو ماساژ دهید و بگذارید تا شب بماند.

عکس قبل و بعد از استفاده از روغن زیتون برای تقویت ابرو
عکس قبل و بعد از استفاده از روغن زیتون برای تقویت ابرو

بیشتر بدایند: فواید روغن زیتون برای پوست چیست؟ درباره مضرات روغن زیتون برای پوست چه میدانید؟.

روغن درخت چای برای تقویت ابرو

روغن درخت چای، با ایجاد یک سد مرطوب کننده برای سلامت سلولی و فولیکولی، رشد ابرو را تحریک می‌کند. این روغن یک راهکار برای درمان شوره ابرو و پوست زیر ابرو است.

توجه کنید که روغن چای را قبل از استفاده با یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل رقیق کنید چرا که باعث تحریک و قرمزی پوست می‌شود. به ازای 1 یا دو قطره از روغن چای از 12 قطره روغن حامل استفاده کنید.

بعد از رقیق کردن این روغن، چند قطره از آن را در دست گرم کنید و با حرکت دایره ای روی ابرو ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند و سپس بشویید.

بیشتر بدانید: مناسبترین و بهترین روغن برای درمان موخوره چیست!.

روغن جوجوبا برای رشد ابرو

روغن جوجوبا ترکیبی شبیه به سبوم تولید شده توسط پوست را دارد و به این دلیل مانع از خشک و شکننده شدن ابرو و در نتیجه تقویت و رشد ابرو می‌شود.

روغن جوجوبا، سر شار از ویتامین های E و B است که برای تغذیه و تقویت فولیکول مو شناخته شده است. روش استفاده از این روغن به این شکل است که آن را روی ابروهای تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند و سپس شستشو دهید. علاوه بر روغن های ذکر شده روغن آرگان نیز برای تقویت مو معجزه آسا است.

روغن جوجوبا ترکیبی شبیه به سبوم تولید شده توسط پوست را دارد و به این دلیل مانع از خشک و شکننده شدن ابرو و  در نتیجه تقویت و رشد ابرو می‌شود
روغن جوجوبا ترکیبی شبیه به سبوم تولید شده توسط پوست را دارد و به این دلیل مانع از خشک و شکننده شدن ابرو و در نتیجه تقویت و رشد ابرو می‌شود

بیشتر بدانید: ریزش موی مردانه چیست؟ روش های علمی درمان و پیشگیری.

رشد مجدد ابرو با روش های طبیعی

اگر علاقه به لیفت ابرو، فیبروز ابرو و دیگر روش های زیبایی ندارید و دوست دارید به صورت طبیعی ابروهایتان حجیم و پر پشت شود در کنار استفاده از روغن های معرفی شده نکات زیر را حتما رعایت کنید.

برای داشتن ابروی حجیم، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی درست برای رشد ابروها لازم و ضروری است، بنابراین دریافت کافی پروتئین، آهن و ویتامین های A ،C و E تغییر قابل توجهی در ظاهر ابروها به وجود می‌آورد.

به اندازه مناسب ماهی، تخم مرغ، آجیل، سبزیجات و هویج استفاده کنید تا ابروهایان را از درون تغییر دهید.

بیشتر بدانید: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

به اندازه کافی بخوابید

کم خوابی باعث استرس و در نتیجه منجر به ریزش مو می‌شود. باید حداقل 7 تا 8 ساعت در طول شب بخوابید تا از کم پشت شدن ابروها ناشی از استرس جلوگیری کنید.

یافتن راههای برای مدیریت استرس روزمره برای جلوگیری از ریزش ابرو مفید است. سعی کنید ورزش یا مدیتیشن را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

بیشتر بدانید: 11 سبک از انواع مدل ابرو زنانه، (راز های مخفی) جدیدترین و شیک ترین مدل ابرو سال.

برای تقویت ابرو آب کافی بنوشید

برای سلامت پوست، ناخن و مو آب کافی بنوشید. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز باعث می‌شود تا بدن و مو از جمله موهای ابرو سالم و هیدراته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا