زیبایی، سلامت و آرایش موزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

خواص و فواید آب پیاز برای مو! آموزش استفاده از آب پیاز برای تقویت مو!

افشای خواص و فواید آب پیاز برای مو [با خواص باورنکردنی آب پیاز برای موی سر آشنا شوید]

آب پیاز، یک دارو و درمان خانگی معروف برای سلامت مو، به ویژه ریزش مو است. درمورد خواص و فواید آب پیاز برای مو، چه میدانید!؟ وجود گوگرد موجود در آب پیاز، از شکستن و نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و در عین حال منجر به رشد مجدد فولیکول های مو می‌شود. قبل از استفاده از آب پیاز برای مراقبت از موی خود، باید به موارد زیر توجه کنید.
این بخش از مطالب مراقبت و سلامت مو از مجله پزشکی وقت مد(vaghtemod.ir) را بخوانید تا مطمئن شوید که آیا آب پیاز برای تقویت مو مفید است؟ همچنین طرز استفاده از آن را آموزش ببینید.

چرا آب پیاز برای مو مفید است؟

کسانی که ریزش موی مداوم و طاسی دارند، بهتر است که با یک پزشک متخصص برای درمان آن، مشورت کنند. در ابتدا مهم است بدانید که ریزش مو ناشی از عواملی مانند عفونت ها، اختلالات خود ایمنی، کمبود ویتامین و موارد دیگر نیاز به مداخله یک متخصص دارد.

  • آب پیاز، سرشار از گوگرد است که از شکستن و نازک شدن موها جلوگیری می‌کند. گوگرد برای رشد مجدد فولیکول های مو ضروری است.
  • آب پیاز سرشار از آنتی اکسیدان بوده که به جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، کمک می‌کند.
  • خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی پیاز، منجر به پیشگیری از عفونت پوست سر و شوره سر می‌شود.
  • ماساژ با آب پیاز باعث گردش خون پوست سر شده و رشد سالم مو را ممکن می‌کند. این ماده به تغذیه موها و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.
خواص آب پیاز برای مو چیست؟
خواص آب پیاز برای مو شامل تقویت و جلوگیری از ریزش مو است.

درباره سلامت مو بدانید: چرا باید روبالشی ساتن ابریشم داشته باشیم؟ فواید روبالشی ساتن برای مو چیست؟.

آب پیاز برای درمان ریزش مو موثر است؟

طبق گزارش healthline، پیاز سر شار از گوگرد است که بدن ما به آن نیاز دارد. گوگرد در اسیدهای آمینه که اجزای پروتئین هستند یافت می‌شود. پروتئین ها و کراتین غنی از گوگرد برای رشد موهای سالم لازم است. برای آشنایی با پروتئین تراپی مو، مراحل انجام، فواید و عوارض آن، اینجا کلیک کنید.
زمانی که آب پیاز به مو و پوست سر اضافه می‌شود، گوگرد لازم برای داشتن موهای ضخیم و قوی را فراهم کرده؛ بنابراین از ریزش مو زنان و مردان جلوگیری کرده و منجر به تقویت مو می‌شود.

درمان ریزش مو، از خواص و فواید آب پیاز برای مو است.
درمان ریزش مو، از خواص و فواید آب پیاز برای مو است.

گوگرد موجود در پیاز، به تولید کلاژن که منجر به تولید سلول های پوست سالم و رشد مو می‌شود، کمک می‌کند. استفاده از آب پیاز می‌تواند خون رسانی به فولیکول های مو را افزایش دهد که به نوبه خود رشد مو را بهبود می‌بخشند.
از سوی دیگر، آب پیاز را نباید برای درمان بیماری های ریزش مو مانند آلوپسی یا طاسی در نظر گرفت.

اسپانسر لباس سکرت

درباره عمل زیبایی بخوانید: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

10 مورد از خواص و فواید آب پیاز برای مو

همان طور که در بخش بالا اشاره کردیم، پیاز منبعی از ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی است که برای کاهش ریزش و تقویت مو موثر است. در بخش زیر فواید و کاربرد متعدد آب پیاز برای مو را خواهید دانست.

  1. پیاز سرشار از گوگرد است و به همین دلیل برای سلامت مو فوق العاده عمل می‌کند. آب پیاز به تقویت موثر فولیکول مو کمک می‌کند و در زیبایی بانوان تاثیر گذار است.
  2. یکی دیگر از فواید آب پیاز، این است که به تغذیه ریشه مو و احیای پوست سر کمک کرده و منجر به رشد سریع مو می‌شود. این ماده به حفظ pH پوست سر کمک کرده، گردش خون را بهبود بخشیده و به عنوان یک محرک عالی برای رشد مو عمل می‌کند.
  3. یکی از کاربردهای آب پیاز برای مو، جلوگیری از ریزش مو است. به گزارش vaghtemod، پیاز سرشار از آنتی اکسیدان است که به تولید آنزیم های که ریزش مو را محدود می‌کند، کمک می‌کند.
  4. آب پیاز برای درمان موخوره موثر و مفید است.
  5. آب پیاز برای درمان موهای خشک، آسیب دیده و موهای وز تقریبا مفید است. این ماده به از بین بردن ناخالصی‌های منافذ داخلی کمک کرده و موهای آسیب دیده را درمان کرده و فولیکول مو را جوان می‌کند.
  6. یکی از مزایای آب پیاز این است که ریشه مو را تغذیه می‌کند و پوست سر و مو را احیا کرده و به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.
  7. برای درخشندگی مو موثر است.
  8. آب پیاز سفیدی زودرس مو را به تاخیر می‌اندازد. پیاز حاوی آنزیم و آنتی اکسیدان است و از آسیب رادیکال به موها و سفیدی مو جلوگیری می‌کند.
  9. گوگرد موجود در پیاز به کاهش شکستگی و نازک شدن مو کمک می‌کند.
  10. شوره سر یکی از اصلی ترین دلایلی است که با مسدود کردن فولیکول های مو مانع از رشد مو می‌شود. آب پیاز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که احتمال عفونت مو را به حداقل رسانده و شوره سر را کنترل می‌کند.
خواص و فواید آب پیاز برای مو
جلوگیری از ریزش مو، یکی از انواع خواص و فواید آب پیاز برای مو است.

درباره سلامت مو بدانید: کربوکسی تراپی مو و درمان ریزش مو! فواید، هزینه و عوارض کربوکسی تراپی مو را بشناسید!.

عوارض جانبی آب پیاز برای مو چیست؟

استفاده از آب پیاز برای مو بی خطر است اما اگر به آن حساسیت دارید، نباید از پیاز برای موهای خود استفاده کنید. تماس پیاز با پوست، علائم و عوارضی را در افرادی که آلرژی دارند ایجاد می‌کند. این ماده در افرادی که حساسیت ندارند نیز می‌تواند مشکل ساز باشد و منجر به خارش و قرمزی پوست سر شود.
قبل از استفاده از آب پیاز برای مو و پوست سر، مقداری از آن را به آرنج داخلی و پشت گوش بمالید و چند دققیه صبر کنید تا مطمئن شوید دچار تحریک و قرمزی نمی‌شوند. بهتر است برای اطمینان بیشتر، مطالب علمی سلامت و زیبایی پوست را بخوانید.

عوارض جانبی آب پیاز برای مو چیست؟
به گزارش مجله vaghtemod، استفاده از آب پیاز برای مو بی خطر است.

مخلوط کردن آب پیاز با یک نرم کننده مانند آلوئه ورا یا روغن نارگیل ممکن است از قرمزی و تحریک پوست جلوگیری کند. از وارد شدن آب پیاز به چشم ها جلوگیری کنید چرا که منجر به سوزش و قرمزی چشم می‌شود. آب پیاز بوی بسیار قوی دارد که می‌تواند آزار دهنده باشد. این بو ممکن است برخی از افراد را از ادامه درمان منصرف کند.

در مورد مو بدانید: ریزش موی طبیعی چقدر است؟ چه میزان ریزش طبیعی مو خطرناک است؟.

آموزش استفاده از آب پیاز برای مو

برای تهیه آب پیاز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • چهار پیاز را پوست گرفته و به صورت قطعات کوچک ببرید.
  • آب پیاز را به وسیله آبمیوه گیری یا دستگاه خرد کن خارج کنید.
  • میتوانید تکه های پیاز را در مخلوط کن بریزید و به صورت خمیر در آورید. خمیر را در یک پارچه قرار داده و تمام آب پیاز را بگیرید.

حالا آب پیاز را به پوست سر یا ریشه مو بمالید. افزودن اسانس های مانند نعناع، اسطوخودوس و رزماری برای کاهش بوی شدید پیاز موثر هستند. یکی از دیگر روش ها ترکیب آب پیاز و آبلیمو است. این ترکیب را به موها و پوسر سر بمالید و بگذارید 30 دقیقه بمانند و سپس با شامپو ملایم موها را شستشو دهید. برای دریافت نتیجه نیاز است که آب پیاز را سه بار در هفته و حداقل به مدت 2 ماه به صورت منظم استفاده کنید.

بیشتر بدانید: فرق بوتاکس مو با کراتین مو! کدام بهتر است؟.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا