زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو

فواید روغن زیتون برای مو چیست؟ آیا روغن زیتون برای موی شما مضر است؟!

با تمام مضرات و خواص روعن زیتون برای مو آشنا شوید

روغن زیتون، یکی از قدیمی ترین انواع روغن طبیعی است که انسان از آن برای سلامتی و زیبایی خود، استفاده می‌کند. این ماده طبیعی، از فواید زیادی برای مو و پوست شما برخوردار است. آیا با فواید روغن زیتون برای مو آشنا هستید؟ مضرات این روغن بکر بر روی مو را می‌دانید؟ آیا نیاز است که شما هم از روغن زیتون برای سلامتی و زیبایی بیشتر موهای خود استفاده کنید؟
در این مطلب از سری مطالب آموزشی زیبایی، سلامت و محافظت از مو در مجله وقت مد، به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد. پس از خواندن این مطلب، با تمام فواید روغن زیتون برای مو آشنا شده تمام راز ها و مضرات این روغن طبیعی برای مو را خواهید دانست.

فواید روغن زیتون برای مو چیست
همه فواید روغن زیتون برای مو را در مجله سلامتی و زیبایی وقت مد بخوانید.

آیا روغن زیتون برای مو مفید است؟

جالب است بدانید که روغن زیتون برای مو بسیار مفید است، به شرطی که با روش صحیح و البته برای انواع جنس مو که دارید، استفاده شود. بنا بر گزارش shape، روغن زیتون، از خواص مرطوب کنندگی برای مو برخوردار است اما برای هر نوع مویی مناسب نیست و نباید به صورت مستقیم، به پوست سر مالیده شود.

قبل از استفاده از این روغن مفید طبیعی، بهتر است درباره فواید و مضرات آن که در قسمت پایین این مطلب از مجله زیبای و آرایشی وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح داده شده است، اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

انواع فواید روغن زیتون برای مو

روغن زیتون، دارای خواص بسیار زیادی است. در مطالب گذشته مجله وقت مد، فواید روغن زیتون برای پوست را توضیح دادیم. اکنون شما با تمام فواید مهم روغن زیتون برای موهای خود، آشنا خواهید شد.
به گفته insider، روغن زیتون، سرشار از اسید اولئیک (stearic acids) است. این اسیدهای چرب، در زمان استفاده موضعی فواید زیبایی دارند و در صورت مصرف خوراکی، بهبود سلامتی را در پی دارند.

انواع فواید روغن زیتون برای مو
زوغن زیتون در صورت استفاده درست و انتخاب درست، برای مو بسیار مفید است.

مرطوب کنندگی مو، از فواید روغن زیتون برای مو است

روغن زیتون برای پوست و مو، مرطوب کنندگی را به همراه دارد. این رطوبت رسانی توسط روغن زیتون، می‌تواند در سلامتی و زیبایی پوست و مو اثر مفیدی داشته باشد. بنا بر گزارش insider، اسید اولئیک که یک نرم کننده با خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است که در روغن زیتون، وجود دارد.

اسپانسر لباس سکرت

همچنین بنا بر گزارش NCBI، اسکوالن یکی دیگر از نرم‌کننده‌ها است که به دلیل قابلیت آبرسانی به پوست در محصولات مراقبت از پوست محبوب است. پس روغن زیتون، یک آب رسان و رطوبت رسان مفید برای زیبایی، سلامت و آرایش مو است.

مرطوب کنندگی مو، از فواید روغن زیتون برای مو است
مرطوب کنندگی مو، از فواید روغن زیتون برای مو است.

کمک به رشد مو با استفاده از روغن زیتون

طبق یکی تحقیق علمی در سال 2015 میلادی که در NCBI، انجام شده، ماده در روغن زیتون وجود دارد به نام اولئوروپئین (oleuropein) وجود دارد. این ماده در چرخه رشد مو در موش ها تاثیر مثبتی داشته است. اما مطالعات دقیق تری روی انسان انجام نشده و شواهد علمی در این باره هنوز وجود ندارد.

کمک به رشد مو با استفاده از روغن زیتون
کمک به رشد مو با استفاده از روغن زیتون

مطالعه بیشتر درمورد مو: کوتیکول مو (Hair cuticle) چیست؟ روشهای مراقبت کوتیکول مو.

صاف شدن و کاهش موخوره، از جمله فواید روغن زیتون برای مو است

روغن زیتون، حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. همانگونه در که در مطلب بهترین ویتامین تقویت کننده مو توضیح دادیم، ویتامین ای، به صاف شدن مو و همچنین کاهش موخوره کمک می‌کند. تاثیرات آنتی اکسیدانی ویتامین E، میتواند به داشتن پوست سر سالم تر تاثیر داشته و در نتیجه به رشد مو به صورت غیر مستقیم، کمک می‌کند.

صاف شدن و کاهش موخوره، از جمله فواید روغن زیتون برای مو است
صاف شدن و کاهش موخوره، از جمله فواید روغن زیتون برای مو است

روغن زیتون، به کاهش تولید DHT کمک میکند

بنا بر گزارش pinkvilla، یکی از عوامل اصلی ریزش مو، تولید DHT است. دی هیدروتستوسترون که معمولاً به عنوان DHT شناخته می‌شود، یک هورمون و مشتق از تستوسترون است. هنگامی که این هورمون بیش از حد توسط بدن تولید شود، باعث ریزش مو خواهد شد و در چرخه رشد مو اختلال ایجاد کرده و باعث می‌شود موها به صورت دسته ای ریزش کنند.

اسید اولئیک موجود در روغن زیتون 5-آلفا ردوکتاز را مهار می‌کند، آنزیمی که مسئول تبدیل تستوسترون به DHT است که به نوبه خود باعث کاهش تولید DHT می‌شود. بنابراین، موهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا از تولید DHT جلوگیری کنید و موهای خود را درخشان تر و قوی تر کنید.

درباره موی انسان بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

پیشگیری از خشکی مو، از فواید روغن زیتون است

مواد مغذی و چربی هی غیر اشباع موجود در روغن زیتون، رطوبت را در ساقه مو نگه میدارد، به همین دلیل از خشکی موی شما جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، ماساژ پوست سر، گردش و خون رسانی را بهبود داده و فولیکول های مو را تغذیه می‌کند.

پیشگیری از خشکی مو، از فواید روغن زیتون است
پیشگیری از خشکی مو، از فواید روغن زیتون است

مطالعه بیشتر: علت نازک شدن مو چیست؟ آموزش روش های تقویت و درمان نازکی مو سر.

التیام زخم پوست، از فواید روغن زیتون است

با توجه به میزان بالای آنتی اکسیدان در روغن زیتون، این روغن طبیعی، می‌تواند تاثیر بسزایی در التیام زخم های پوست داشته باشد. این مواد، باعث تحریک پوست برای ایجاد سلول های جدید و جایگزینی آن ها با سلول های آسیب دیده است.

بیشتر بدانید: بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! با بهترین انواع روش درمان لک صورت آشنا شوید.

بهبود سلامتی موی دو شاخه شده

روغن زیتون برای ترمیم نوک دوشاخه مناسب نیست، اما از آنجایی که خاصیت مرطوب کنندگی دارد، به افزایش خاصیت ارتجاعی مو و جلوگیری از شکاف مو کمک می‌کند.

کاهش شکنندگی موی سر

به گزارش healthshots، از جمله فواید روغن زیتون برای مو، حجیم و ضخیم نگه داشتن موی سر است. این روغن طبعی، شکنندگی مو را کاهش داده و اثر تقویتی و حالت دهنده به آن خواهد داد. این روغن مفید، حاوی اسیدهای چرب امگا 6 است که شکنندگی و خشکی مو را کنترل می‌کند.

بیشتر بدانید: چه روغن های به رشد سریع مو کمک می کنند؟ 9مورد از روغن های موثر در رشد سریع مو را بشناسید!.

روغن زیتون برای چه افرادی و چه جنس مو های مناسب است؟

روغن زیتون، به افرادی توصیه می‌شود که از موهای مجعد و ضخیمی برخوردار هستند. همچنین به کسانی که دجار شوره سر هستند توصیه نمی‌شود.

روغن زیتون برای چه افرادی و چه جنس مو های مناسب است؟
روغن زیتون برای چه افرادی و چه جنس مو های مناسب است را در مجله وقت مد بخوانید

مطالعه بیشتر: بالیاژ مو چیست (Balayage)؟ آموزش، مزایا و مدت ماندگاری بالیاژ مو که باید بدانید.

آیا روغن زیتون برای موی شما مفید است یا خیر؟

همانطور که در بالا گفته شد، روغن زیتون، برای کسانی با موی های مجعد و ضخیم مناسب است. اگر موی شما نازک باشد، شاید دوست نداشته باشید که از روغن زیتون استفاده کنید. چرا که روغن زیتون، موجب سنگین شدن موی شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا