زیبایی، سلامت و آرایش موپوستزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

12 مورد از فواید لیزر موهای زائد را بشناسید!

انواع فایده لیزر موهای زائد را بدانید

حذف موهای زائد وقت گیر و در بسیاری از موارد خسته کننده و طاقت فرسا است. لیزر موهای زائد، موثر، کارآمد با ماندگاری طولانی مدت برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. در مورد فواید لیزر موهای زائد چه میدانید؟
این روش راحت‌تر از اپیلاسیون، ایمن تر از مواد شیمیایی که منجر به سوختن پوست می‌شوند است و زمان کوتاه تری نسبت به اصلاح هر چند روز یکبار می‌برد.
با لیزر موهای زائد به طور کامل از شر مو خلاص نمی‌شوید، اما باعث کاهش 50 تا 95 درصدی موها شده و موهای جدید ظریف تر می‌شوند.
در این بخش از سری مطالب زیبایی و آرایش از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، تمام فواید لیزر موهای زائد را خواهید خواند.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد موثرترین و مطمئن ترین راه برای از بین بردن موهای زائد است که باید توسط یک تکنسین لیزر مجاز و حرفه ای، انجام شود. لیزر با طراحی ویژه، برای از بین بردن موهای زائد با آسیب رساندن به فولیکول ها و ناتوانی در تولید موهای بیشتر استفاده می‌شود.
همانطور که در سری مطالب زیبایی، سلامت و آرایش مو نیز توضیح دادیم، لیزر با انرژی که تولید می‌کند به دلیل رنگ متضاد آن با پوست اطراف، می‌تواند فولیکول مو را مورد هدف قرار دهد. پالس لیزر به فولیکول ها حمله کرده و به آنها آسیب می‌رساند و از توانایی آنها برای تولید موهای جدید جلوگیری می‌کنند.

در اصل یک تکنسین معتبر، نور لیزر را روی ناحیه موهای زائد اعمال می‌کند. پالس نور ساطع شده توسط لیزر به مو و فولیکول حمله کرده و ریشه مو را از بین می‌برد و از رشد مجدد آن تا حدی جلوگیری می‌کند. موها در سه فاز رشد می‌کنند و برای اینکه لیزر به طور موثر ریشه را از بین ببرد، مو باید در مرحله رشد باشد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بسته به رنگ، ضخامت مو و تاثیرات هورمونی و ناحیه بدن بستگی دارد. هر جلسه با فاصله 4 هفته تکرار می‌شود. در بخش های قبلی، تمامی عوارض لیزر موهای زائد را توضیح دادیم. در ادامه قصد داریم، شما را با فواید این روش آشنا کنیم.

مزایا و فواید لیزر موهای زائد

لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، بیکینی و سایر نواحی بدن مفید و کاربردی است. با این حال نمی‌توانید روی پلک یا هر جایی از بدن که خالکوبی شده است، لیزر انجام دهید. این روش به دلایل مختلف می‌تواند طیف گسترده ای از مزایا را ارائه دهد، که در این بخش از مطالب سلامتی پوست از مجله وقت مد، آنها را آورده ایم.

اسپانسر لباس سکرت
مزایا و فواید لیزر موهای زائد
مزایا و فواید لیزر موهای زائد را در مجله وقت مد بخوانید.

لیزر موهای زائد، ایمن تر از روش های دیگر است

از جمله فواید لیزر موهای زائد؛ ایمن تر بودن نسبت به سایر انواع روش حذف موی زائد است. فناوری لیزر با گذشت زمان پیشرفت کرده است و تکنسین‌های معتبری که آن را انجام می‌دهند به درستی آموزش دیده اند.
در لیزر موهای زائد از آنجا که پوست بریده نمی‌شود، خطرناک نیست و چون از مواد شیمیایی مانند اپیلاسیون استفاده نمی‌کنند، عوارض واکنش های آلرژیک را ندارد. تا زمانی که به یک مکان معتبر می‌روید، لیزر موهای زائد در واقع خطرات بسیار کمی دارد و ایمن است.

درباره سلامتی و زیبایی مو بدانید: 13 روش موثر برای افزایش رشد سریع مو را بشناسید!.

حذف مو با لیزر ماندگاری بالایی دارد

اثرات حذف موهای زائد با لیزر، ماندگاری بالایی دارد. حتی باوجود روش های مانند میکرونیدلینگ مو، آبرسانی مو، مزوتراپی مو و … ، رشد مجد موها، هفته ها یا ماه ها امکان دارد طول بکشد. با تکرار هر جلسه لیزر موهای زائد، ظاهر شدن موهای جدید بیشتر طول می‌کشد.
موهایی که مجددا رشد می‌کنند، بسیار نازک و کم پشت هستند. قبلا درباره علت نازک شدن مو توضیح دادیم. با ادامه دادن جلسات لیزر، در نهایت متوجه خواهید شد که عملا بدون موی زائد هستید. این یکی از مفیدترین بخش های استفاده از فناوری لیزر، برای از بین بردن موهای زائد بدن است.

درباره مو بدانید: ریزش موی طبیعی چقدر است؟ چه میزان ریزش طبیعی مو خطرناک است؟.

از فواید لیزر موهای زائد، نازک تر شدن مو است

یکی از مشکلات اصلی موهای زائد، این است که بسیار ضخیم و زیاد هستند. هر جلسه که شما برای لیزر موهای زائد می‌روید، موها نازک تر و روش تر می‌شوند. با ادامه دادن درمان، ممکن است ریزش موهای زائد در بخشی از بدن متوقف شود، این یک تضمین نیست اما یک مزیت فوق العاده از روش حذف مو با لیزر است.

درباره سلامت بدانید: چرا باید روبالشی ساتن ابریشم داشته باشیم؟ فواید روبالشی ساتن چیست؟.

لیزر موهای زائد، موها را از ریشه از بین می‌برد

فناوری لیزری به گونه ای است که موها را دقیقا از بخش فولیکول حذف می‌کند، یعنی جایی که مو از آن رشد می‌کند. هنگامی که با ژیلت موها را اصلاح می‌کنید، موهای سطح پوست را حذف کرده و این باعث رشد سریعتر موهای زائد می‌شود، حتی با انجام اپلاسیون هم این امکان وجود دارد.

لیزر موهای زائد، تضمین می‌کند که تک تک موهای زائد در فولیکول مو برداشته شود، بنابراین موهای زیر پوستی باقی نمی‌مانند. این یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود، لیزر موهای زائد منجر به خارش و تحریک انواع پوست نشود.

لیزر موهای زائد، موها را از ریشه از بین می‌برد

لیزر موهای زائد عوارض جانبی کمتری دارد

با انجام اپیلاسیون و استفاده از ژیلت، پوست شما امکان دارد قرمز، حساس و تحریک شود. درصد بسیار کمی از افراد ممکن است بعد از لیزر، سوزشی را تجربه کنند، در غیر این صورت فقط کمی قرمزی وجود دارد که به زودی ناپدید می‌شود. با استفاده از ژل آلوئه ورا، می‌توانید آن را سریعتر از بین ببرید.

در مورد پوست بدانید: روزاسه چیست؟ علائم و روش های درمان بیماری پوستی روزاسه را بدانید!.

از فواید لیزر موهای زائد، درد کم ان است

در حالتی که اصلاح با ژیلت ضرری ندارد، مگر اینکه پوست خود را برش دهید، اما اپیلاسیون با درد نسبت زیادی همراه است. اگر پوست حساسی دارید، بدانید که لیزر موهای زائد درد ندارد. بیشترین چیزی را که احساس می‌کنید، کمی سوزش بسیار کم است که در جلسات اول بیشتر آن را حس می‌کنید. بعد از گذشت چندین جلسه سوزشی را حس نخواهید کرد. عموما تکنسین از ژل خنک کننده استفاده می‌کند، که با آن احساس آرامش می‌کنید.

حذف موهای زائد با لیزر بسیار سریع است

حتی اگر در انجام اپیلاسیون و اصلاح ماهر شده باشید، انجام هر دو، به تنهایی زمان زیادی می‌برد. از آنجایی که لیزر از فناوری پیشرفته استفاده می‌کند، چندین تار مو را در یک حرکت از بین می‌برد و هر زاپ، فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد. اگر ناحیه ای که می‌خواهید تحت درمان قرار بگیرد به اندازه کافی کوچک است، در عرض چند دقیقه کار شما تمام می‌شود، این یکی دیگر از فواید لیزر موهای زائد است.

حذف موهای زائد با لیزر بسیار سریع است

بیشتر بدانید: لایه برداری پوست چیست؟ فواید و آموزش انواع روش لایه برداری.

لیزر موهای زائد اقتصادی و به صرفه است

اگر چه برای حذف موهای زائد با لیزر باید پول زیادی بپردازید، اما وقتی از ریشه مو حذف می‌شود، در دراز مدت در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید. وقتی که با اپیلاسیون یا کرم موبر موهای زائد را حذف می‌کنید، درست است هزینه کمتری دارد اما بعد از انجام آن نیاز است محصولات مراقبت از پوست را خریداری کنید که هزینه های زیادی دارند.
بعد از لیزر فقط نیاز است از ضد آفتاب مناسب با اس پی اف بالای 30 استفاده کنید. در بخش های گذشته در مورد معنای اس پی اف ضد آفتاب صحبت کرده ایم.

لیزر موهای زائد، زخم یا کبودی بر جای نمی‌گذارد

اصلاح با نخ، یکی از دردناک ترین روش های حذف موی زائد است. اصلاح در ابتدا ممکن است چندان دردناک نباشد، اما با یک اشتباه امکان بریدگی یا کبودی پوست وجود دارد. با اپیلاسیون همیشه امکان سوختن پوست به وسیله موم داغ هست. با این وجود، لیزر موهای زائد جایی برای چنین عوارض جانبی دردناکی مانند زخم و کبودی ندارد. این روش یک فرایند دقیق به وسیله دستگاه لیزر و بدون نگرانی است.

بیشتر بدانید: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

با انجام لیزر، نیاز نیست منتظر رشد مجدد مو باشد

با اپیلاسیون یا کرم های موبر، باید منتظر رشد مقدار مشخصی از مو باشید و سپس انجامش دهید. با لیزر موهای زائد، شما می‌توانید درمان بعدی خود را انجام دهید حتی اگر موها هنوز رشد نکرده باشند. به همین ترتیب پوست بدن شما تمیز و صاف باقی می‌ماند.

در مورد مراقبت از پوست بدانید: بهترین و سریعترین روش‎ درمان جوش زیر پوستی! همه حقایق مهم درمورد درمان جوش کیستیک.

لیزر موهای زائد، پوست را صاف می‌کند

از بین بردن موهای زائد با لیزر، به شما پوستی صاف تر نسبت به سایر روش ها می‌دهد. لیزر مو، پوست را صاف و ابریشمی کرده و احتمال ایجاد بر آمدگی ندارد. اگر دوست دارید پوست شما روشن و صاف شود برای از بین بردن موهای زائد، از لیزر کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست! با بهترین ماسک روشن کننده پوست آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا