پوستآرایشزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

روتین مراقبت از پوست مردان ! مهمترین محصولات سلامت پوست آقایان

برای داشتن پوست سالم مردانه، چه روتینی را باید داشته باشیم؟

هر نوع پوستی نیاز دارد از یک روتین مراقبت از پوست بهره مند شود و این شامل رفع نگرانی های رایج پوست مردان نیز می‌شود. روتین مراقبت از پوست مردان، معیارهای خاص خود را دارد که باید هنگام انتخاب محصولات در نظر گرفت. برای داشتن پوست سالم تر و زیباتر، باید از محصولات سلامت پوست آقایان استفاده کنید.
در این سری از مطالب سلامت و زیبایی پوست و زیبایی آقایان، از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، روتین مراقبت از پوست مردانه و محصولات سلامت پوست را معرفی و آموزش داده ایم.

انتخاب محصولات روتین مراقبت از پوست مردان بر اساس نوع پوست

آقاین در پوست خود، لایه درم پوست ضخیم و سفت تری از بانوان دارند، این باعث بروز چین و چروک های عمیق تر ناشی از حرکت مکرر عضلات می‌شود. تستسترون نیز پوست را چرب می‌کند. انتخاب محصولات مراقبت از پوست به جنسیت ربط چندانی ندارد، بلکه به تشخیص نوع پوست وابسته است.
در مطالب قبلی، درباره ویژگی انواع جنس پوست خشک، نرمال، چرب، مختلط توضیح دادیم.

انتخاب محصولات روتین مراقبت از پوست مردان بر اساس نوع پوست

بر اساس جنس پوست، چهار نوع مراقبت از پوست وجود دارد، که شامل موارد زیر است

  • پوست معمولی، که با انواع محصولات مراقبت از پوست سازگاری دارد.
  • پوست خشک، در زمانی که در معرض هوای سرد قرار می‌گیرد، پوسته پوسته و قرمز می‌شود. اگر این جنس پوست را دارید مستعد ابتلا به اگزما هستید.
  • پوست های حساس، به صورت مختلف به محصولات مراقبت از پوست واکنش نشان می‌دهند. اگر در زمان امتحان این محصولات دچار بثورات شدید، خارش، قرمزی یا سوزش شدید شما دارای پوست حساس هستید.
  • پوست چرب، براق و روشن به نظر می‌رسد، اگر این نوع پوست را دارید راحت دچار جوش و آکنه می‌شوید.
  • افرادی که دارای پوست مختلط هستند؛ مرکز صورت آنها چرب است و سایز قسمت ها مانند گونه ها خشک است.

برای مراقبت از پوست مردان، نیاز است ابتدا پوست را تمیز کرده و مرطوب کنید و در صورت تحریک یا آسیب، یک لایه محافظ استفاده کنید. انبوهی از محصولات مراقبت از پوست در بازار وجود دارد و فهمیدن این که کدام یک را امتحان کنید، بسیار دشوار است. اگر شروع به دستیابی این سه هدف که پاکسازی، مرطوب کردن و محافظت از پوست است کنید؛ یافتن محصولات مراقبتی آسان تر می‌شود.

روتین مراقبت از پوست مردان
روتین مراقبت از پوست مردان

در مورد پوست بدانید: مهمترین روتین مراقبت از پوست در شب را آموزش ببینید.

ساده ترین روتین مراقبت از پوست مردان چیست؟

ساده ترین روال مراقبت از پوست برای مردان شامل سه مرحله پاکسازی، لایه برداری پوست و مرطوب کردن است. ترتیب اعمال این 3 مورد بر روی پوست مهم بوده و باید طبق روند زیر انجام شود.

اسپانسر لباس سکرت
  1. دو بار در روز، صورت خود را بشویید. صبح با شستشو صورت هر محصولی که شب قبل استفاده کرده اید و همین طور عرق و باکتری که در طول شب روی پوست تجمع کرده را بشویید. در شب قبل از اعمال محصولات مراقبتی، پوست خود را تمیز کنید.
  2. در هفته دو بار لایه برداری پوست کنید. این روش سلول های مرده پوست را از بین برده و به مردان پوست روشن، صاف و مرطوب می‌دهد. لایه برداری پوست، از بروز جوش جلوگیری می‌کند. برای این کار، اسکراب پوست یا لایه برداری شیمیایی را انتخاب کنید.
    اگر آکنه دارید و قصد دارید سلول های مرده پوست و سبوم محبوس شده در منافذ را از بین ببرید، لایه برداری گزینه بهتری برای شما است. بیش از دو بار در هفته لایه برداری نکنید، چرا که سلول های پوست، آنقدر سریع بازسازی نمی‌شوند. لایه برداری را در شب بعد از پاکسازی صورت و قبل از مرطوب کردن انجام دهید، تا پوست استراحت کند.
  3. مرطوب کننده، یک محصول فعال است اما آبرسانی کمتری برای پوست انجام می‌دهد. صبح ها، قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید تا در برابر اشعه های فرابنفش از پیری پوست جلوگیری کند. این محافظ در روز سبک تر از مرطوب کننده شب است.
  4. از اکسسوری خواب مناسب برای داشتن پوست مردانه زیباتر و سالم تر، استفاده کنید. در مطالب قبلی درباره فواید کلاه خواب و چرا باید روبالشی ساتن ابریشم داشته باشیم؟ توضیح دادیم.
ساده ترین روتین مراقبت از پوست مردان

در مورد سلامت پوست بدانید: روتین مراقبت از پوست در روز! با مهمترین موارد روتین مراقبت از پوست در طول روز، آشنا شوید.

مهمترین محصولات مراقبت از پوست آقایان

اگر دوست دارید، توجه بیشتری به پوست خود کنید، آبرسان، کرم های دور چشم که در سری مطالب سلامت و زیبایی چشم توضیح داده شده و ماسک صورت و تونر را مدنظر قرار دهید.

محصولات مراقبت از پوست مردان برای داشتن روال مراقبتی بیشتر شامل این موارد است

  • انواع مختلفی از سرم ها وجود دارد که مهمترین آنها سرم آبرسان است، به ویژه اسید هیالورونیک که پوست آقایان را حجیم می‌کند. این محصول را بعد از تمیز کردن صورت و قبل از مرطوب کننده استفاده کنید. اسید هیالورونیک عمیق تر به پوست نفوذ کرده و رطوبت را جذب می‌کند.
  • زمانی که پوست زیر چشم ضخامت و استحکام خود را از دست می‌دهد، مواردی مانند پف زیر چشم، حلقه های تیره زیر چشم دیده می‌شوند. کرم های دور چشم برای سفت کردن پوست و تقویت آن مهم و کاربردی هستند. حداقل یک بار در طول روز از این محصول استفاده کنید. در این باره مطلب 7 مورد از کاربرد و فواید کرم دور چشم را بخوانید.
  • انواع مختلفی از ماسک های صورت وجود دارد که شامل دو دسته کلی پاکسازی عمیق و تغذیه عمیق هستند. اولی با موادی مانند زغال چوب و خاک رس برای مکیدن سبوم و کثیفی استفاده می‌شوند. ماسک های مربوط به پاکسازی برای افراد با پوست چرب و مستعد جوش مناسب است. ماسک های آبرسان، سرم غلیظی را به پوست پمپاژ کرده تا به احیای پوست دهیدراته، خسته و کدر کمک کند. این نوع ماسک ها برای حداکثر یک با در هفته طراحی شده اند.
  • استفاده از تونرها برای افراد مستعد پوست چرب و حساس مناسب است. تونرها به تعادل سطح PH پوست کمک کرده و تولید سبوم طبیعی را متعادل می‌کنند. این محصول مراقبتی را بعد از پاکسازی و قبل از هر لایه برداری شیمیایی، سرم ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید.
مهمترین محصولات مراقبت از پوست آقایان

روتین مراقبت از پوست مردان به صورت حرفه ای

سطح پیشرفته و حرفه ای مراقبت از پوست، یک رویکرد متمرکز بر مواد را به هر محصول اضافه می‌کند. این دسته از مردان به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند و امکان دارد، به طور منظم فیشیال پوست انجام دهند.

روتین مراقبت از پوست مردان به صورت حرفه ای
روتین مراقبت از پوست مردان به صورت حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا