زیبایی و آرایشآرایشزیبایی، سلامت و آرایش موسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

عوارض رنگ کردن مو در دوران قاعدگی! آیا رنگ کردن مو در دوران پریودی، مضر است؟

مهمترین مطالب درباره رنگ کردن مو در دوران قاعدگی

آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی مضر است؟ آیا رنگ مو در دوران پریودی، به خوبی تثبیت نمی‌شود؟ قطعا زمان های خاصی در ماه وجود دارد که بهتر است، از رنگ کردن موی خود در آن روزها خودداری کنید!.
در این سری از مطالب آموزش زیبایی و آرایش از رسانه وقت مد(vaghtemod.ir)، به رنگ کردن مو در دوران قاعدگی پرداخته ایم و مسائل بسیار مهم در مورد آن راتوضیح داده ام.

این مطلب  ترند خانم ها، به تمام بانوانی که به جذابیت و استایل زنانه خود اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود. این مطلب علمی را به عزیزانتان شیر کنید.

تاثیر رنگ کردن مو در دوران قاعدگی

بدن هر فردی با توجه به وضعیت سلامت، منحصر به فرد هست، بنابراین هر بانویی، عادت ماهانه متفاوتی تجربه می‌کند. برخی افراد در دوران عادت ماهانه، احساس خوبی دارند، می‌توانند به باشگاه بروند، سبک زندگی فعالی داشته باشند و به راحتی به کارهای روزانه خود بپردازند. برخی دیگر، ظرفیت انجام کارهای روزانه خود را از دست داده، دچار درد و کاهش هموگلبین و فشار خون نامنظم می‌شوند.

تاثیر رنگ کردن مو در دوران قاعدگی
دوران قاعدگی در رنگ کردن مو تاثیر دارد.

زمانی که محیط هورمونی بدن، دستخوش تغییراتی می‌شود، بر روی سلامت مو و سلامت پوست تاثیر می‌گذارد.

بانوان بخوانند: تامپون چیست؟ کاربرد، مزایا، عوارض و آموزش استفاده ایمن از تامپون قاعدگی.

اسپانسر لباس سکرت

دوران عادت ماهانه در بانوان چه تاثیری بر رنگ کردن مو دارد؟

فعال شدن غدد چربی در دوران قاعدگی، باعث افزایش تولید چربی شده و مو از ریشه چرب شده و ساقه مو خشک می‌شود. اگر دوران قاعدگی، موی خود را رنگ کنید، رنگدانه به طور ناهموار به هسته مو نفوذ می‌کند. چربی موجود در قسمت ریشه مو، پایه رنگ را دفع کرده و نوک آنها را با قدرت مضاعف جذب می‌کند.

بنابراین، این موارد باعث می‌شود رنگ به صورت یکدست و زیبا در نیاید و این یکی از تاثیرات رنگ کردن مو در دوران قاعدگی است.

پریودی بر جذب رنگ مو تاثیر گذاشته و اجازه نمی‌دهد رنگدانه ها داخل ساختار مو شوند. علاوه بر موارد گفته شده، بیشتر مواد معدنی و ویتامین های مفید در ایام عادت ماهانه، کم می‌شود، در حالی که آنها برای تغذیه تارهای مو و مقاومت در برابر آسیب های رنگ لازم هستند.

درباره ترند مو بدانید: ریزش موی طبیعی چقدر است؟ چه میزان ریزش طبیعی مو خطرناک است؟.

اگر در دوران پریودی موی خود را رنگ کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که در دوران عادت ماهانه، موی خود را رنگ می‌کنید، ممکن است دچار مشکلات پوستی و علائم بثورات شوید. برخی افراد پس از رنگ کردن موی خود در زمان قاعدگی اعلام کردند، دچار بثورات پوستی، قرمزی، خارش و تورم پوست سر و رنگ ناهمگون شده اند.

اگر هیچ اتفاقی نیفتاد هم، بهتر است زمانی که ساختار و هورمون های بدن شما تغییر می‌کند، مانند دوران قاعدگی و بارداری از رنگ کردن مو اجتناب کنید.

اگر در دوران پریودی موی خود را رنگ کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

درباره قاعدگی بدانید: شورتکس چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه ی استفاده از شورت پریودی.

چرا نباید در روزهای قاعدگی موهای خود را رنگ کنیم؟

  • در طول چرخه قاعدگی، در بدن فرایندهای شیمیایی پیچیده و تغییرات هورمونی رخ می‌دهد، به همین دلیل پیش بینی نتیجه رنگ مو دشوار است.
  • مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، می‌تواند نتیجه غیر منتظره ای را در قالب یک واکنش آلرژیک با ماهیت متفاوت ایجاد کندو شاید نیاز به انجام روش های تقویت مو مانند مزوتراپی مو، میکرونیدلینگ مو، آبرسانی مو و یا پی آر پی مو داشته باشید.
  • متخصصان رنگ کردن مو در ایام پریودی را توصیه نمی‌کنند، چرا که رنگدانه ها به خوبی روی مو نفوذ نمی‌کنند.
  • اگر رنگ مو موفقیت آمیزی هم داشته باشید، ماندگاری رنگ کم شده و زودتر از همیشه اثر رنگ کمتر می‌شود.
  • رنگ کردن مو در دوران قاعدگی، وضعیت سلامت افراد را می‌تواند بدتر کند. ممکن است دچار سردرد، حالت تهوع، ضعف و سرگیجه شوید.
چرا نباید در روزهای قاعدگی موهای خود را رنگ کنیم؟
بنا بر دلایل توضیح داده شده در مجله وقت مد، نباید در روزهای قاعدگی موهای خود را رنگ کنیم.

بیشتر بدانید: آموزش انواع روش و مدل رنگ مو! با بهترین سبک رنگ مو آشنا شوید.

می‌توان موی سفید را در دوران قاعدگی رنگ کرد؟

طبق تحقیقات تیم تخصصی آرایش و زیبایی مجله وقت مد، اگر موی سفید و خاکستری دارید، بهتر است در دوران عادت ماهانه، موهای خود را رنگ نکنید. در این دوران پوست سر حساس شده، و رنگ کردن مو باعث پوسته پوسته شدن سر می‌شود. البته ناگفته نماند بعضی افراد در ایام پریودی موهای خاکستری خود را رنگ کرده اند و از نتیجه راضی بودند و دچار حساسیت یا مشکلی نشده اند.

زیباتر شوید: 7 ترفند شگفت انگیز، برای تثبیت رنگ مو پس از رنگ کردن.

نکات طلایی برای رنگ کردن مو در پریودی

اگر به هر دلیلی نیاز است در دوران پریودی موی خود را رنگ کنید، نیاز است به برخی نکات توجه کنید. در این سری از مطالب آموزش آرایش و میکاپ از مجله Vaghtemod، تمامی نکات کلیدی که شما باید در زمان رنگ کردن در ایام قاعدگی رعایت کنید را آورده ایم، که شامل موارد زیر است.

  • حتما به آرایشگر خود بگویید که پریود هستید. آرایشگر با این آگاهی برای بهبودی رنگ مو و دریافت نتیجه مناسب اقداماتی را انجام می‌دهد.
  • سعی کنید در دوران قاعدگی رنگ موی بدون دکلره بگذارید و از روشن کردن رنگ مو خودداری کنید.
  • از رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کنید.
  • پس از گذاشتن رنگ مو، موهای خود را با یک حوله گرم کنید یا از سشوار برای گرم کردن کمک بگیرید تا رنگدانه ها به مو نفوذ کنند و در نتیجه رنگ مو یکدست شود.
نکات طلایی برای رنگ کردن مو در پریودی
نکات طلایی برای رنگ کردن مو در پریودی را در مجله Vaghtemod بخوانید.

بیشتر بدانید: نحوه نگهداری و مراقبت از موهای رنگ شده! با تکنیک های ویژه آشنا شوید.

در روز چندم پریودی می‌توان مو را رنگ کرد؟

اگر نیاز است که حتما موهای خود را رنگ کنید، می‌توانید از روز اول رنگ های تیره بگذارید و اگر فرصت دارید از روز دوم پریودی موهای خود را رنگ کنید. بهترین زمان برای گذاشتن رنگ مو 10 روز قبل از قاعدگی است، چرا که در این روزها رنگدانه ها روی مو راحتر نفود می‌کنند. اگر قصد دارید، رنگ تیره و بدون دکلره انجام دهید، می‌توانید از روز اول عادت ماهانه رنگ مدنظرتان را اعمال کنید.

بیشتر بدانید: آیا رنگ کردن مو باعث آسیب و ریزش مو میشود!؟.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا