زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

علت ریزش ابرو چیست؟ با راه درمان ریزش ابرو آشنا شوید!

انواع دلایل ریزش مو ابرو و روش های درمان آن را بشناسید

برای داشتن ابروهای زیبا باید از آنها مراقبت کنیم تا پر پشت دیده شوند. ابرو عضوی مهم در صورت است که میتواند به زیبایی بیشتر شما کمک کند. مراقبت از ابرو برای جلوگیری از ریزش و کم شدن آن، در زیبایی شما نقش مهمی دارد. اما چرا دچار ریزش موی ابرو میشویم؟ علت ریزش ابرو چیست؟
ریزش و نازک شدن ابرو، علت های متعددی دارد که با شناخت آنها میتوانید اقدام به درمان کنید. در این بخش از سری مطالب آموزشی آرایش و زیبایی از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، علت ریزش ابرو و همینطور روش های درمان ریزش ابرو را به شما آموزش می دهیم.

دلایل ریزش ابرو چیست؟

در سری مطالب نکات سلامت، زیبایی و آرایش مو، آموزش های ضروری برای مراقبت از مو را مشاهده کردید. اولین قدم برای درمان ابروهای کم پشت و ریخته شده؛ تعیین علت ریزش مو است. پس از تشخیص علت آن میتوانید درمان مناسب را برای ریزش ابروهای خود پیدا کنید.

دلایل ریزش ابرو را بشناسید
با تمام دلایل و علت ریزش مو ابرو آشنا شوید.

در این مطلب، 9 مورد از شایع ترین و مهم ترین عوامل ایجاد ریزش ابرو و کم شدن موی ابرو را برایتان بازگو میکنیم.

بیماری کچلی یا آلوپسی؛ شایعترین دلیل ریزش ابرو

کچلی یا آلوپسی؛ یک بیماری خود ایمنی التهابی است که باعث التهاب موقت فولیکول های مو شده و باعث ریزش مو از ناحیه آسیب دیده ابرو خواهد شد. در صورت داشتن این نوع بیماری حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا آلوپسی شما درمان شده و موهای ابروی شما دوباره رشد کنند.
برای آشنایی با ریزش مو سکه ای، این مطلب از مجله علمی وقت مد را مشاهده کنید.

درمورد زیبایی ابرو بدانید: بوتاکس ابرو چیست؟ با فواید و عوارض و میزان ماندگاری بوتاکس ابرو آشنا شوید!.

اسپانسر لباس سکرت

کم کاری تیروئید؛ میتواند یکی از دلایل ریزش ابرو باشد

در برخی از موارد، بیماری کچلی ابرو؛ با عدم تعادل تیروئید رخ می دهد. در واقع، کاهش سطح هورمون ها، می‌تواند باعث ریزش موهای ابرو شود. کم کاری تیروئید؛ ممکن است در ریزش ابروها نقش داشته باشد. بهتر است برای پیشگیری از این موارد، با انواع روش تقویت مو آشنا باشید.

حذف و برداشتن موهای زائد تهاجمی؛ از جمله علت ریزش ابرو است

برداشتن ابرو در خانم ها، بسیار رایج است. زیرا ما دوست داریم ابروهایی بی نقص داشته باشیم و به همین خاطر از آنها مراقبت و ابرو ها را بهبود می بخشیم. با استفاده از موچین، بند اصلاح و یا روش های دیگر حذف ابرو، آنها را مرتب کرده و فرم می دهیم. برای آشنایی بیشتر مطلب آموزش اصلاح ابرو در خانه، با تکنیک های مهم برداشتن ابرو آشنا شوید را مشاهده کنید.

از جمله علت ریزش ابرو، برداشتن نامناسب ابرو است
اصلاح و برداشتن ابرو، میتواند یکی از انواع علت ریزش ابرو باشد.

با این حال، برداشتن بیش از حد و یا حذف و برداشتن موهای زائد تهاجمی، میتواند باعث نازک شدن ابروها و توقف رشد آنها شده و در نتیجه اصلاح نادرست ابرو؛ یکی از انواع علت ریزش ابرو است. بنابراین بهتر است برای درمان ریزش ابرو، با حذف موهای ظریف و تمرکز بر روی موهای اطراف خط ابرو، از این مسئله اجتناب کنید. استفاده از روش های مانند میکروبیلدینگ ابرو، فیلر ابرو، ریمو ابرو و فیبروز ابرو میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

درباره ابرو بدانید: ژل ابرو چیست؟ فواید، عوارض و آموزش استفاده از ژل ابرو را بدانید!.

بیماری درماتیت، از جمله علت ریزش ابرو است

در افرادی با بیماری درماتیت، در نواحی ابروها، پوسته هایی ظاهر می‌شوند که می‌تواند به پیشانی و بین ابروها نیز گسترش یابد. در این حالت، بیماری هایی مانند درماتیت و یا پسوریازیس، میتوانند ریزش موهای ابرو را با شیوع پوسته پوسته، تشدید کنند. پس از درمان این بیماری ها، موی ابرو به طور طبیعی مجددا رشد میکند.

درمورد ابرو بیشتر بخوانید: صابون ابرو چیست؟ کاربرد، عوارض و نحوه استفاده از صابون لیفت ابرو.

رژیم غذایی نامناسب و استرس میتواند از دلایل ریزش ابرو باشد

یک رژیم غذایی سالم برای حفظ بهتر وضعیت موهای ما ضروری است، زیرا هر چیزی که می خوریم، مستقیما بر سلامت موها و همچنین ظاهر آن تاثیر می گذارد. این مسئله در مورد موی ابروها نیز صدق میکند. بنابراین اگر متوجه ضعف و یا ریزش ابروی خود شدید، میتواند به خاطر رژیم غذایی ناسالم باشد. استفاده از بهترین ویتامین تقویت کننده مو و انواع روغن مو میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

استرس و رژیم غذایی نامناسب باعث ریزش مو ابرو میشود.
رژیم غذایی نامناسب و استرس میتواند از دلایل ریزش ابرو در انسان باشد.

به علاوه، استرس نیز باعث ضعیف شدن فولیکول های مو ابرو می‌شود. به همین علت با داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب و جلوگیری از استرس از کم شدن ابروهای خود جلوگیری نمایید.

در این رابطه بخوانید: فولیکول مو چیست؟ کاربرد، ویژگی، روش های نگهداری و درمان فولیکول مو(hair follicle).

وجود زخم در محل ابروها، از جمله علت ریزش ابرو است

زخم ها در نواحی ابروها؛ رشد مو را غیرممکن می کنند، زیرا ریشه مو با وجود زخم برای همیشه از بین می‌رود. جراحی های نواحی ابرو نیز به ریشه مو آسیب می‌رسانند. در این موارد، مراجعه به متخصص پوست و مو برای درمان یا کاشت مو در این مناطق ضروری است. در این زمینه کاشت مو میتواند به شما کمک کند.

وجود زخم در محل ابروها، از جمله علت ریزش ابرو است
وجود زخم در محل ابروها، از علت ریزش ابرو است.

مطالعه بیشتر: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

افزایش سن، از دلایل رایج ریزش مو است

پدیده ریزش مو به مرور زمان در سراسر بدن رخ می‌دهد. با افزایش سن، فولیکول ها تولید مو را متوقف میکنند که باعث میشود ما نه تنها بر روی سر، بلکه مژه ها و ابروهای خود را از دست بدهیم. بهتر است از روش های مانند استفاده از بیوتین برای درمان ریزش مو ابرو استفاده کنید. در این رابطه مطلب بیوتین (Biotin) چیست؟ آیا بیوتن به درمان ریزش مو کمک میکند؟ را مشاهده کنید.

تغییرات هورمونی میتواند موجب ریزش مو ابرو شود

هر گونه عدم تعادل هورمونی؛ میتواند باعث ریزش مو حتی در بخش ابروها شود. خبر خوب اینکه این نوع ریزش مو موقتی است و میتوان آن را با دارو برطرف کرد. زیرا داروها سطح هورمون ها را متعادل می‌کنند.

ژنتیک؛ از رایج ترین علت ریزش مو است

اگر خانواده شما ابروهای نازک و کم پشتی دارند به احتمال زیاد شما نیز همان مدل ابروها را خواهید داشت. علاوه بر این شرایط ژنتیکی مانند دیسپلازی اکتودرم و سندرم نترتون نیز منجر به ریزش مو می شود. ژنتیک میتواند یکی از انواع علت ریزش ابرو در شما باشد.

بیشتر بدانید: کوتیکول مو (Hair cuticle) چیست؟ روشهای مراقبت کوتیکول مو.

کمبود کدام ویتامین منجر به ریزش ابروها می شود؟

کمبود برخی از ویتامین های ضروری در بدن، موجب ریزش موها از جمله ابرو می شود. امگا 3 و اگا 6 اسیدهای چرب ضروری هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه به رشد مو کمک می‌کنند. کمبود این ویتامین ها، می‌تواند منجر به ریزش مو از ناحیه ابروها و روشن شدن آنها شود.
همچنین، کمبود روی، آهن و یا بیوتین؛ میتواند باعث از بین رفتن مژه ها و یا ابرو شود. به علاوه کمبود ویتامین های D و B12 نیز نیز دلیل بر ریزش مو هستند.

مطالعه بیشتر: مدل مو گرگی چیست؟ شیکترین انواع مدل مو گرگی یا ولف کات.

آموزش روش درمان ریزش ابرو! با انواع روش درمان ریزش مو آشنا شوید

در زیر روش های درمان ریزش مو ابرو را به شما را به شما عزیزان آموزش میدهیم:

  • ماینوکسیدیل: استفاده منظم از ماینوکسیدیل موضعی، میتواند به تحریک رشد مو و کاهش نازک شدن موهای ابرو کمک کند.
  • میکروبلیدینگ: میکروبلیدینگ با ایجاد ضربات کوچک با بافتی شبیه به مو، ظاهر ابروها را بهبود می بخشد که مدت دوام و ماندگاری آن 12 تا 19 ماه است. برای آشنایی بیشتر، مطلب میکروبلیدینگ ابرو (Microblading) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن (همراه با ویدیو) را در مجله معتبر وقت مد، مشاهده کنید.
  • میکروپیگمنتیشن: در تکنیک میکروپیگمنتیشن، رنگدانه هایی وارد ناحیه ابرو می‌شوند که سایه ای از خود به جای می‌گذارد و باعث ایجاد تراکم در ابرو می‌شود. مدت دوام این روش بین 18 تا 24 ماه است. برای آشنایی با انواع مدل سایه ابرو موقت و دائمی، اینجا کلیک کنید.
  • کاشت موی ابرو: روش درمان و ترمیم ریزش ابرو با تکنیک DHI؛ یک درمان ساده و ایمن برای ریزش ابرو است. به این صورت که موهای سالم از پشت سر فرد استخراج شده و در ناحیه ابروها کاشت می شود. با این کار، موها در جهت، زاویه و عمق صحیح در نواحی ابرو قرار می‌گیرند که ظاهر بسیار طبیعی را برای شما فراهم می‌کنند.
  • استفاده از روغن کرچک برای ابروهای از دست رفته، به این صورت که روغن کرچک را به نواحی از ابروها که دچار ریزش و کم مویی شده اند، بمالید تا دوباره رشد کنند.
  • استفاده از سرم های ابرو: شما می توانید سرم های مخصوص ریزش ابرو را از داروخانه ها تهیه کرده و سپس روزانه به ابروهای کم پشت خود بزنید تا مجددا رشد کنند.

درباره ابرو بدانید: میکروشیدینگ ابرو چیست؟ عوارض، فواید، روش انجام شیدینگ ابرو.

منبع
منبعمنبعمنبعمنبع

‫2 دیدگاه ها

  1. شمام تجربه ریزش ابرو داشتین؟
    برای درمانش چیکار کردین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا