زیبایی و آرایشآرایشپوست

فیلر خط لبخند چیست؟ عوارض، مزایا و میزان ماندگاری تزریق فیلر یا پر کننده خط خنده

مطالب بسیار مهم درباره فیلر خط لبخند که باید بدانید!

در مورد فیلر خط لبخند، عوارض و فواید آن چه میدانید!؟ لبخند زدن باعث ایجاد خطوط در اطراف دهان می‌شود. خط لبخند که به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می‌شود، در دو طرف نیمه پایینی صورت قرار دارد. این خطوط و چروک به دلیل لبخندهای مکرر ایجاد می‌شوند. آنها در افراد مسن، لاغر و افرادی که چربی زیادی در صورت ندارند، بیشتر نمایان است.
برخی افراد احساس می‌کنند، خطوط لبخند باعث می‌شود که پیر‌تر به نظر برسند. یکی از روش های درمان این مشکل، انجام فیلر خط لبخند است. در این سری از مطالب آموزش سلامت از مجله علمی وقت مد (vaghtemod.ir)، تمامی عوارض، مزایا و میزان ماندگاری و هر آنچه نیاز است در مورد فیلر خط لبخند بدانید را آموزش می‌دهیم.

خط لبخند چیست؟

خطوط خنده از گوشه بینی شروع شده و تا گوشه دهان ادامه دارند. در افرادی با سن بالا، خطوط خنده به دلیل از دست دادن حجم در محفظه نازولبیال صورت، رخ می‌دهد. یکی دیگر از دلایل ایجاد خط خنده در افراد مسن، افتادگی پوست و انواع چین و چروک پوست است که باعث ایجاد خطوط لبخند عمیق تر در صورت خواهد شد.

افرادی با سن کم نیز دچار این خطوط در کنار لب هستند، که منجر می‌شود سن آنها بالاتر به نظر برسد و بر میزان زیبایی صورت آن ها، کاملا تاثیر گذار است. در قسمت پایین، با روش های درمان و استفاده از فیلر خط لبخند آشنا خواهید شد.

خطوط خنده از گوشه بینی شروع شده و تا گوشه دهان ادامه دارند و در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد.
خطوط خنده از گوشه بینی شروع شده و تا گوشه دهان ادامه دارند و در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد.

بیشتر بدانید: منافذ باز پوست چیست؟ علت و درمان باز شدن منافذ پوست.

6 دلیل ایجاد خط لبخند

در این بخش از آموزش سلامت و آرایش صورت، 6 دلیل مهم که باعث ایجاد خط لبخند می‌شود را آموزش خواهید دید.

اسپانسر لباس سکرت
  • خطوط خنده بخشی از روند پیری زودرس پوست و افزایش سن است، با این وجود آسیب ناشی از نور خورشید و تغذیه نامناسب باعث تشدید چروک کنار دهان می‌شود. بهتر است قبل از رفتن به بیرون از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تا آفتاب به پوست شما آسیب نرساند و از ایجاد خط لبخند، پیشگری کنید.
  • افتادگی پوست یکی از دلایل ایجاد خط لبخند است. افتادگی پوست؛ باعث می‌شود که چربی های صورت به عنوان روند پیری پایین بیایند و خط لبخند نمایان تر شود.
  • بخش های اطراف دهان و چشم ها در زمان لبخند زدن بیشترین تحرک را دارند و باعث ایجاد چین و چروک عمیق و خط لبخند می‌شوند.
  • یکی دیگر از دلایل ایجاد خط خنده، کاهش طبیعی حجم صورت با افزایش سن است.
  • کاهش تولید کلاژن باعث می‌شود، صورت حجم خود را از دست دهد و منجر به ایجاد خط خنده شود.
  • زمان، یکی از دلایل ایجاد خط لبخند است. با گذشت زمان، خطوط خنده حتی زمانی که لبخند نمی‌زنید نیز مشخص هستند.
عکس قبل و بعد از فیلر خط لبخند
عکس قبل و بعد از فیلر خط لبخند

درباره زیبایی صورت بدانید: پلکسر چیست؟ (Plexr) فواید و عوارض جوانسازی با پلکسر که باید بدانید!.

فیلر خط لبخند یا پر‌کننده خط خنده چیست؟

فیلر، یک راه حل کم تهاجمی برای کاهش چین و چروک های خفیف تا شدید صورت و رفع خطوط بدون نیاز به جراحی پلاستیک و بستری شدن است. در سری مطالب پوست از مجله علمی وقت مد، انواع فیلر شامل فیلر مو، پر کننده صورت، فیلر ابرو و تزریق ژل و فیلر لب را توضیح دادیم، در ادامه آموزش زیبایی و آرایش، هر آنچه که لازم است در مورد پر کننده خط لبخند و یا همان فیلر خط لبخند بدانید را آموزش می‌دهیم.

به گزارش medicaljasthetics، فیلر خط لبخند؛ نوعی پرکننده پوستی است که از اسید هیالورونیک (HA) تولید می‌شود. در این روش پر کننده‌های HA، بهترین راهکار برای بازگرداندن جوانی و زیبایی پوست هستند. پرکننده های پوستی و اسید هیالورونیک طبیعی، در بخش مدنظر تزریق شده و باعث جوانسازی پوست می‌شوند. فیلر به صورت مستقیم، حجم اطراف خطوط خنده را پر می‌کند و باعث کاهش خطوط کنار لب می‌شود.

فیلر خط لبخند؛ نوعی پرکننده پوستی است که از اسید هیالورونیک (HA) تولید می‌شود
فیلر خط لبخند؛ نوعی پرکننده پوستی است که از اسید هیالورونیک (HA) تولید می‌شود

روش درمانی فیلر خط لبخند، به تنهایی بهترین نتیجه را ارائه نمی‌دهد، چرا که باعث سفت شدن پوست، نمی‌شود. روش هایفوتراپی به سفت شدن و لیفت پوست اطراف گونه کمک می‌کند. یکی از بهترین روش های سفت کردن پوست، لیفت صورت با نخ می‌باشد که امروز بسیار ترند شده است.

بیشتر بدانید: افتادگی پلک (پتوز) چیست؟ علت، علائم و روش های درمان افتادگی پلک یا پتوز را بدانید!.

چگونه پرکننده یا فیلر باعث درمان خطوط خنده می‌شود؟

خطوط لبخند، به صورت عمودی، منحنی و پرانتزی، در دو طرف دهان در زمان خندیدن یا حتی زمانی که لبخند نمی‌زنید ظاهر می‌شوند. این خطوط به مرور زمان و با کاهش تولید کلاژن در سطح پوست ایجاد شده و باعث می‌شود، صورت حجم خود را از دست داده و شلی پوست رخ می‌دهد که نتیجه آن، ایجاد خط لبخند بر روی صورت است.

خطوط خنده، با تزریق پرکننده های پوستی، درمان می‌شود به همین دلیل فیلر به صورت مستقیم به خطوط صورت تزریق خواهد شد. فیلر ها یا همان پرکننده ها، به صورت نیمه دائمی و غیر دائمی وجود دارند، که نوع پر طرفدار آن، فیلر غیر دائمی است، چرا که اثر آن موقتی بوده و به راحتی قابل برگشت می‌باشد. هنگامی که فیلر، به زیر پوست تزریق می‌شود، پوست را از داخل حجیم کرده و باعث صاف شدن خطوط لبخند می‌شود، برای همین، خطوط لبخند از بین خواهند رفت.

چگونه پرکننده یا فیلر باعث درمان خطوط خنده می‌شود؟
فیلر، فضای خالی خط لبخند را پر میکند.

روش انجام فیلر خط لبخند به چه صورت است؟

انجام تزریق پرکننده در کلینیک پزشکی، حدودا 30 دقیقه به طول می‌انجامد. پزشک متخصص، ابتدا یک کرم بی حس کننده موضعی را روی پوست اعمال می‌کند یا در زمان تزریق، به مواد پر‌کننده اضافه می‌کند، تا شما هیچ گونه دردی را حس نکنید. سپس در امتداد خطوط لبخند، شروع به انجام تزریق در دو طرف صورت می‌کند.

پس از تزریق فیلر؛ بلافاصله شما می‌توانید مطب را ترک کرده و به زندگی روزمره خود برگردید. درمان فیلر غیر دائمی، معمولا 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد و نتیجه درمان، بعد از گذشت یک هفته قابل مشاهده است. با گذشت زمان، بدن، فیلر تزریق شده را جذب کرده و خطوط لبخند باز می‌گردند، به همین دلیل بهتر است فیلر خط لبخند را به صورت دوره ای تمدید کنید.

بیشتر بدانید: پیلینگ پوست چیست؟ فواید و عوارض و مشکلات پیلینگ پوست صورت.

عوارض تزریق فیلر یا پرکننده خطوط خنده چیست؟

به گزارش fda، عفونت، زخم در محل تزریق، واکنش آلرژیک و نکروز پوست، از جمله عوارض فیلر خط لبخند است.

شایع ترین عوارض تزریق فیلر کبودی و تورم است که بعد از گذشت 4 تا 7 روز از بین می‌رود. این تورم و کبودی زمانی رخ می‌دهد که در حین تزریق یک رگ خونی بزرگ در زیر پوست آسیب ببیند. یکی از جدی ترین عوارض تزریق فیلر، انسداد عروق است. زمانی که پرکننده مستقیما به یک رگ خونی مهم تزریق شود، جریان خون مسدود شده و منجر به نکروز پوست یا بافت مردگی و حتی کوری می‌شود.

عوارض تزریق فیلر یا پرکننده خطوط خنده
عفونت، زخم در محل تزریق، واکنش آلرژیک و نکروز پوست، از جمله عوارض فیلر خط لبخند است

نابینایی و نکروز پوست، از عوارض احتمالی تزریق پرکننده ویا همان فیلر خط لبخند است

البته نابینایی بیشتر به دلیل تزریق فیلر در بینی اتفاق می‌افتد. زمانی که فیلر از رگ خونی عبور کرده و جریان خون به عصب بینایی در چشم را مسدود کند، منجر به نابینایی می‌شود. نکروز پوست، هم زمانی اتفاق می‌افتد که رگ های خونی تامین کننده ناحیه آسیب دیده، مسدود شوند، به این عارضه مرگ سلول های پوست نیز می‌گویند.
بیشتر این عوارض، زمانی رخ می‌دهد که افراد به جای مراجعه به پزشک متخصص و حرفه ای، به سالن های زیبایی غیر مجاز می‌روند. برای همین بسیار مهم است که نزد پزشک مجرب بروید.

نوع و اندازه سوزن تزریق، برای کاهش خطر آسیب به عروق و انسداد آن، مهم است. دانش خوب آناتومی صورت، به پزشک این تسلط را می‌دهد که مناطقی که رگ های خونی اصلی قرار دارند را، تشخیص دهد. علم اینکه از کدام ناحیه پوست باید اجتناب کرد و کدام نواحی بی خطر و ایمن هستند، به کاهش خطر تزریق فیلر به رگ کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: انواع جوش صورت و بدن، علت، تشخیص و درمان انواع آکنه و جوش را بشناسید!.

فواید و مزایای فیلر یا پرکننده خط لبخند

  • بیشتر افراد بعد از تزریق پرکننده، بهبودی قابل توجهی را مشاهده می‌کنند و جوان تر به نظر می‌رسند.
  • تزریق فیلر خطوط خنده، باعث تحریک تولید کلاژن شده و پوست را سالم و شاداب می‌کند.
  • فیلر خط خنده، ظاهر طبیعی به شما می‌دهد و صورت شما را غیر عادی و عجیب، نمی‌کند.
  • تزریق پرکننده خط لبخند، یک روش مناسب برای کاهش خطوط ریز در دو طرف دهان است.
  • فیلر، یک روش عالی برای کاهش خطوط لبخند است. تزریق پرکننده یا فیلر به پوست، حجم می‌دهد تا چین و چروک را کاهش دهد و تولید کلاژن را افزایش دهد، تا پوست سفت و محکم شود.
  • پرکننده خط لبخند یک روش سریع، ارزان با نتیجه فوری است. این روش درمانی، جایگزین مناسبی برای جراحی های زیبایی است.
  • پرکننده پوستی علاوه بر نرم کردن خطوط صورت، تولید اسید هیالورونیک طبیعی را تحریک کرده و به عنوان یک مرطوب کننده داخلی برای آبرسانی پوست عمل می‌کند.
  • فیلر خط لبخند، کم خطر است و عوارض جانبی کمی دارد.
  • فیلر خط لبخند؛ دارای حداقل زمان بهبود است و بلافاصله به محل کار و فعالیت های روزانه خود می‌توانید، بپردازید.
  • فیلر خط خنده 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد.
  • این روش درمان خط لبخند؛ دارای حداقل درد و ناراحتی است و با استفاده از کرم بی حسی موضعی، دردی را حس نخواهید کرد.
  • درمان سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی از مزایای فیلر یا پرکننده خط لبخند است.
عکس قبل و بعد از فیلر خط خنده

بیشتر بدانید: علت پف زیر چشم چیست؟ روش های درمان تورم زیر چشم را بدانید!.

تزریق فیلر خط خنده برای چه کسانی مناسب است؟

این روش درمان خط لبخند، برای افرادی مناسب است، که خطوط و چین و چروک در قسمت اطراف دهان، آنها را آزار می‌دهد. تزریق پرکننده یا فیلر به خط لبخند، باعث می‌شود که خطوط به صورت چشم گیری کاهش پیدا کنند. افراد بزرگسالی که سلامت کاملی دارند و دچار بیماری های خطرناک نیستند، می‌توانند تحت درمان تزریق فیلر خط خنده قرار بگیرند.

بیشتر بدانید: میکرونیدلینگ چیست؟ نحوه انجام، عوارض و فواید Microneedling پوست را بدانید!.

میزان ماندگاری فیلر خط لبخند چقدر است؟

ماندگاری انواع پرکننده ها و یا همان فیلر ها، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای بیشتر افراد، فیلر خط لبخند؛ بین 6 تا 12 ماه بدون نیاز به تمدید ماندگاری دارد. تزریق فیلرهای پوستی، دائمی نیست و با گذشت زمان نتیجه درمان از بین می‌رود و نیاز است که دوباره تکرار شوند. زمان اعمال مجدد فیلر را باید با پزشک خود هماهنگ کنید.

بیشتر بدانید: میکرودرم چیست؟! نتایج، تاثیر و نحوه انجام میکرودرم ابریژن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا