زیبایی و آرایشآرایشزیبایی، سلامت و آرایش موسلامتسلامت و زیبایی ابرومد و استایل زنانه

میکروشیدینگ ابرو چیست؟ عوارض، فواید، روش انجام شیدینگ ابرو

همه حقایق مهم درباره شیدینگ ابرو و روش های آن

میکروشیدینگ به معنای سایه و لغت شیدینگ به معنای سایه زنی است. شیدینگ کردن ابرو؛ یک روش مدرن و با آسیب کمتر نسبت به سایر روش های زیبایی ابرو است. میکروشیدینگ؛ جدیدترین روش در تاتوی ابروها است و می‌توان گفت یک روش نیمه دائمی برای بازسازی ابروها محسوب می‌شود. در این بخش از مجله زیبایی و آرایش وقت مد شما را با روش انجام شیدینگ ابرو، عوارض و فواید آن و این که این مد زیبایی برای چه کسانی مناسب است، آشنا می‌کنیم.

میکروشیدینگ ابرو چیست؟

میکروشیدینگ و یا سایه ابرو که به افکت ابرو نیز معروف است، جلوه ای زیبا به ابروها می‌دهد و از رنگدانه ها به صورت تزریق نقطه ای، برای ایجاد سایه در بین ابروها استفاده می‌کند. میکروشیدینگ، باعث ضخیم تر شدن قوس ابرو خواهد شد. بهتر است که میکروشیدینگ توسط متخصصین با تجربه دارای مجوز بهداشت صورت گیرد.

این رنگدانه های تزریقی بر خلاف تاتوی خط چشم، هیچ وقت به رنگ آبی و خاکستری تغییر رنگ نمی‌دهد فقط با گذشت زمان رنگدانه ها کمرنگ و در نهایت محو می‌شود.

میکروشیدینگ و یا سایه ابرو که به افکت ابرو نیز معروف است، جلوه ای زیبا به ابروها می‌دهد و از رنگدانه ها به صورت تزریق نقطه ای، برای ایجاد سایه در بین ابروها استفاده می‌کند
میکروشیدینگ و یا سایه ابرو که به افکت ابرو نیز معروف است، جلوه ای زیبا به ابروها می‌دهد و از رنگدانه ها به صورت تزریق نقطه ای، برای ایجاد سایه در بین ابروها استفاده می‌کند.

میکروشیدینگ به عنوان یکی از انواع روش زیبایی ابرو، از دستگاه الکترونیکی بنام میکروپیگمنتیشن استفاده می‌کند که در آن سوزنی بسیار ظریف وارد پوست می‌شود. سوزن مستقیماً وارد رنگدانه شده وبا حرکاتی چرخشی، رنگ همراه سوزن وارد پوست می‌شود.
به این ترتیب این روش غیر تهاجمی بوده و فشار مستقیم و زیادی را به پوست وارد نمی‌کند. عمق و آسیب آن هم به اندازه روش میکروبلدینگ ابرو نیست. در این روش زیبایی ابرو، رنگ فقط روی لایه های بالایی پوست تزریق می‌شود.

درباره ابرو بخوانید: 5 روغن برای رشد و تقویت ابرو! روش های طبیعی برای تقویت ابرو را بشناسید.

اسپانسر لباس سکرت

روش انجام میکروشیدینگ ابرو چگونه است؟

در میکرو شیدینگ، با استفاده از دستگاهی کوچک (میکروپیگمنتیشن) که سوزن های بسیار ظریفی دارد رنگ دانه را به صورت نقاطی ریز در سطحی ترین قسمت پوست ابرو تزریق می‌کنند و قسمت های خالی و قوس های ابرو را بصورت به هم پیوسته پر می‌کنند و شکل مخملی به آن می‌دهد.

در میکرو شیدینگ، با استفاده از دستگاهی کوچک (میکروپیگمنتیشن) که سوزن های بسیار ظریفی دارد رنگ دانه را به صورت نقاطی ریز در سطحی ترین قسمت پوست ابرو تزریق می‌کنند
در میکرو شیدینگ، با استفاده از دستگاهی کوچک (میکروپیگمنتیشن) که سوزن های بسیار ظریفی دارد رنگ دانه را به صورت نقاطی ریز در سطحی ترین قسمت پوست ابرو تزریق می‌کنند.

مطالعه بیشتر: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

نکات مهم قبل از انجام میکرو شیدینگ که باید انجام دهید!

  • ۲۴ ساعت قبل از انجام میکرو شیدینگ، از مصرف الکل، کافئین، ایبوپروفن و روغن ماهی خودداری کنید تا مانع از ایجاد کبودی و خونریزی شوید.
  • یک هفته قبل از انجام این روش زیبایی ابرو، از انجام اصلاح، اپیلاسیون و تمیز کاری در ناحیه ابرو خودداری کنید.
  • متخصصان توصیه می‌کنند، عدم اصلاح کردن صورت تا ۲ هفته بعد از انجام میکروشیدینگ لازم است.
  • از حمام آفتاب یا برنزه کردن رنگ پوست در روز انجام شیدینگ ابرو خودداری کنید.
  • یک ماه قبل از انجام عمل از مصرف محصولات ویتامین A و رتینول پرهیز کنید.

زیباتر شوید: صابون ابرو چیست؟ کاربرد، عوارض و نحوه استفاده از صابون لیفت ابرو را بشناسید.

مراحل انجام شیدینگ ابرو به چه صورت است؟

میکرو شیدینگ ابرو، در۲ جلسه انجام می‌شود. قبل از انجام مرحله اول به یک جلسه مشاوره نیاز است که بیشتر اوقات مشاوره قبل از انجام کار با جلسه اول ترکیب می‌‌شود. ما در این بخش از مجله وقت مد بصورت کامل روش انجام میکروشیدینگ ابرو را آموزش می‌دهیم. فراموش نکنید که شیدینگ ابرو حتما باید توسط متخصص انجام شود و از روش های خانگی به هیچ عنوان استفاده نکنید.

میکرو شیدینگ ابرو، در۲ جلسه انجام می‌شود
میکرو شیدینگ ابرو، در۲ جلسه انجام می‌شود

مرحله اول انجام میکرو شیدینگ

در جلسه مشاوره می‌توان در مورد شکل ظاهری ابرو و رنگدانه مورد استفاده در آن با تکنسین آرایشی خود مشورت کرد. توصیه می‌کنیم با همان آرایش مورد نظر خود در جلسه اول شرکت کنید و عکس هایی از طرح مورد نظر ذهنی تان را با خود ببرید تا متخصص زیبایی با سلیقه شما آشنا شده و کار را مطابق با پسند شما پیش ببرد.

مرحله اول انجام میکرو شیدینگ
مرحله اول انجام میکرو شیدینگ

در جلسه اول تکنسین آرایشی با مداد شکل دلخواه ابروها را کشیده و با هم در مورد شکل ظاهری ابرو به توافق می‌رسید، سپس متخصص برای انجام میکرو شیدینگ، شروع به برداشتن موهای زائد این ناحیه نموده، این ناحیه را ضد عفونی کرده و بی حس کننده را به آن نقطه از ابرو تزریق می‌کند.

رنگ متناسب با رنگدانه های ابروی خود را با مشورت تکنسین انتخاب می‌کنید. جلسه اول نسبت به جلسه دوم طولانی تر به نظر می‌رسد و معمولا حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. بعد از انجام این مرحله رنگ ابروها تیره تر شده و به مرور زمان، رنگ ابروها به سوی روشن تر شدن خواهد رفت که نشانه بهبودی در آن است. یک ماه بعد از انجام شیدینگ، ابروها به رنگ طبیعی خود در می‌آید.

بیشتر بدانید: خط چشم گرافیکی چیست؟ آموزش کشیدن خط چشم گرافیکی و شیکترین مدل های آن را بیاموزید.

مرحله دوم انجام میکرو شیدینگ

هشت هفته بعد از انجام مرحله اول شیدینگ ابرو، نوبت به مرحله دوم می‌رسد. به زبان ساده، مرحله دوم کامل کننده مرحله اول است. در این مرحله متخصص زیبایی، مناطقی از ابرو که نیاز به ضخامت بیشتر دارند را مشخص نموده و در واقع طرح ابرو را کامل تر می‌کشد. مرحله دوم یک ساعت به طول می‌انجامد و کوتاهتر از مرحله قبل است. این که شما بعد از میکروشیدینگ می‌توانید لمینت ابرو انجام دهید بستگی به نظر متخصص دارد.

در این مرحلهاز شیدینگ ابرو متخصص زیبایی، مناطقی از ابرو که نیاز به ضخامت بیشتر دارند را مشخص نموده و در واقع طرح ابرو را کامل تر می‌کشد
در این مرحلهاز شیدینگ ابرو متخصص زیبایی، مناطقی از ابرو که نیاز به ضخامت بیشتر دارند را مشخص نموده و در واقع طرح ابرو را کامل تر می‌کشد.

درباره زیبایی مو بدانید: بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو.

توصیه های مراقبتی بعد از عمل میکرو شیدینگ ابرو

تا یک هفته بعد از انجام شیدینگ، ابروها را هر روز با یک پارچه تمیز مرطوب کرده و اجازه دهید در معرض هوا به طور طبیعی خشک شود. از پمادی که به توصیه متخصص تهیه کرده اید هر روز بر روی ابرو های خود استفاده کنید تا روند بهبودی سرعت گیرد.

  • تا چند روز اول بعد از انجام میکرو شیدینگ، به هیچ عنوان روی صورت و جای زخم ها نخوابید.
  • به هیچ عنوان دست های آلوده و کثیف را بر روی زخمها نکشید تا باعث ایجاد عفونت های قارچی و حساسیت نشوید.
  • هر چقدر محل زخم را تمیز نگه دارید به روند بهبودی خود کمک بیشتری خواهید کرد.
  • حداقل ۱۵ روز در معرض قرار گرفتن بیش از حد نور آفتاب خودداری کنید و در صورت بیرون رفتن با استفاده از کرم ضد آفتاب در این ناحیه به ماندگاری طولانی مدت آن کمک بیشتری کنید.
  •  از ورزش کردن که باعث تعریق شدید در صورت می‌شود، شنا کردن، استفاده از جکوزی، آرایش در اطراف ابرو و استحمام به مدت دو هفته بعد از عمل شیدینگ ابرو پرهیز نمایید.
  • جای زخم ها دچار پوسته پوسته شدن می‌شود که این فرآیند نشان دهنده روند بهبود است؛ بنابراین به هیچ عنوان در این فرایند دخالت نکنید.
  • از درمان های پوستی خودداری نموده، پوسته پوسته ها و جای زخم را نکنید. صبور باشید و اجازه دهید بهبودی روند طبیعی خود را طی کند.
  • از پمادی که متخصصین برای بهبودی به شما معرفی می‌کنند طبق دستورالعمل داده شده استفاده نمایید.
  • از خاراندن ابرو های خود بعد از انجام این متد زیبایی، به شدت پرهیز کنید.
توصیه های مراقبتی بعد از عمل میکرو شیدینگ ابرو
توصیه های مراقبتی بعد از عمل میکرو شیدینگ ابرو

بیشتر بدانید: آموزش اصلاح ابرو در خانه، با تکنیک های مهم برداشتن ابرو در منزل همراه با آموزش ویدیویی آشنا شوید.

میکرو شیدینگ برای چه کسانی مفید است؟ شیدینگ ابرو برای چه جنس پوستی مناسب است؟

متاسفانه همه افراد نمی‌توانند از میکرو شیدینگ بهره ببرند. افرادی که از سلامت پوستی برخوردارند، کاندید استفاده از آن می‌باشند. ابتدا مهم است که جنس پوست تشخیص داده شود. کسانی که پوست چرب دارند یا پوستشان دارای منافذ باز است، می‌توانند از روش میکروشیدینگ استفاده کنند. جذب رنگدانه ها در این نوع پوست، تضمین می‌شود.

همچنین افرادی که پوست های حساس دارند و دچار تحریکات و حساسیت های زیادی در پوستشان می‌شوند یا کسانی که بیماری های جزئی و کوچک پوست دارند به شرطی که هیچ گونه زخم، آکنه روی ابروهای خود نداشته باشند، میکروشیدینگ گزینه مناسب تری برای آنها است.

میکرو شیدینگ برای چه کسانی مفید است؟ شیدینگ ابرو برای چه جنس پوستی مناسب است؟
میکرو شیدینگ برای چه کسانی مفید است؟ شیدینگ ابرو برای چه جنس پوستی مناسب است؟

برش های ایجاد شده در روش سایه زنی نسبت به میکروبلیدینگ کوچکتر و جزئی تر است و کمتر تحریکات و حساسیت را در پوست ایجاد می‌کند.

مطالعه بیشتر درمورد مو: ریزش موی مردانه چیست؟ روش های علمی درمان و پیشگیری.

مهمترین کاربرد شیدینگ ابرو چیست؟

  • در افرادی که به دلیل سرطان، شیمی درمانی، تغییرات هورمونی، یا اسکار در ناحیه صورت، دچار ریزش ابرو می‌شوند، این روش زیبایی ابرو، بسیار کار آمد است و باعث حمایت عاطفی از این عزیزان می‌شود.
  • ترمیم جای زخم در ابرو، یکی از کاربرد های شیدینگ ابرو است.
  • کسانی که آلوپسی دارند میتوانند از میکروشیدینگ برای بازسازی ابرو های خود استفاده کنند.
  • اصلاح عدم تقارن در ابروها با شیدینگ و فیلر ابرو امکان پذیر است.

درباره مو بدانید: خواص روغن رزماری برای مو، حقایق علمی، فواید و مضرات رزماری برای مو.

میکروشیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

به توصیه پزشک افرادی که دارای این شرایط هستند نباید از روش زیبایی میکرو شیدینگ استفاده کنند:

  • میکروشیدینگ برای زنان باردار و شیرده مناسب نیست.
  • افرادی مبتلا به بیماری پیسی نباید شیدینگ کنند.
  • افراد دیابتی
  • افراد مبتلا به هپاتیت
  • شیدینگ ابرو برای افراد با بیماری های قلبی و عروقی مناسب نیست.
  • در صورت داشتن درماتیت آلرژیک از انجام میکرو شیدینگ خودداری کنید.

بیشتر بدانید: فیبروز ابرو چیست؟ کاربرد و عوارض فیبروز ابرو را بشناسید.

عوارض استفاده از میکرو شیدینگ چیست؟

باید خاطر نشان کرد که باید حتما، دستورالعمل مراقبت های بهداشتی بعد از انجام شیدینگ را انجام داده و رعایت کنید تا از بروز عفونت جلوگیری کنید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با این حال عوارض استفاده از میکرو شیدینگ شامل موارد زیر است:

  • بعد از شیدینگ ابرو احساس التهاب، خارش، تورم و قرمزی طبیعی می‌باشد و بعد از چند روز رفع می‌شود. در صورت ادامه این حالت بعد از چند روز و مشاهده درد شدید، تاول و التهاب بیشتر حتما به متخصص پوست مراجعه نمایید.
  • در شیدینگ ابرو، رنگدانه های جوهر تاتو به لایه بالایی پوست تزریق می‌شود پس در انتخاب تکنسین آرایشی خود حتما دقت لازمه را داشته باشید. اگر سوزن از لایه بالایی پوست خارج شود و وارد عمق پوست شود خطرناک است.
  • خطر ابتلا به بیماری های قابل انتقال از راه خون، در صورت استفاده از سوزن های غیر استریل وجود دارد. پس حتما در مراکزی کاملا بهداشتی و استریل شده که دارای مجوز بهداشت می‌باشند سایه ابرو را انجام دهید.
  • امکان حساسیت به مواد بی حس کننده یا جوهر تاتو وجود دارد، قبل از انجام بهتر است این مواد را در ناحیه کوچکی از پوست تست کنید.
آموزش عوارض استفاده از میکرو شیدینگ در مجله وقت مد.
آموزش عوارض استفاده از میکرو شیدینگ در مجله وقت مد.

بیشتر بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و عوارض پیوند مو را بشناسید.

روند بهبودی زخم های ایجاد شده در شیدینگ ابرو، به چه شکل خواهد بود؟

یک هفته بعد از انجام شیدینگ، ابروها تیره تر و پررنگ تر می‌شود که روند بهبودی را نشان می‌دهد. در هفته دوم شاهد پوسته پوسته شدن خواهیم بود که این مرحله از فردی به فرد دیگر متفاوت است و تا پایان هفته دوم پوسته ها خواهند ریخت. در این مرحله ابروها به رنگ طبیعی تر و روشن تر نمایان می‌شود. در کل روند بهبودی می‌تواند ۶ هفته طول بکشد.

درباره ابرو بدانید: ریمو ابرو چیست؟ انواع روش ریمو ابرو یا پاک کردن تاتو ابرو و عوراض آن.

آیا برای کسب نتیجه بهتر در میکرو شیدینگ، می توان چند رنگ را با هم ترکیب کرد؟

پیشنهاد متخصصین شیدینگ ابرو، این است که برای اینکه رنگی کاملا متناسب با رنگ پوست و ابروی فرد و مطابق میل مشتری داشته باشیم با تائید سلیقه شخص، می‌توان چند رنگ را با هم ترکیب کرد و بهترین نتیجه را به دست آورد.

آیا می توان از هر دو روش میکروبلیدینگ و میکرو شیدینگ به صورت همزمان استفاده کرد؟

بله استفاده همزمان از هر دو روش زیبای ابرو یعنی میکروبیلدینگ و میکرو شیدینگ ، امکان پذیر است. ابرو هایی که هم زمان از هر دو متد استفاده می‌کنند، به ابرو های هیبریدی (ترکیبی، امبره) معروف می‌باشند. در ابروهای امبره، قسمت جلویی ابرو دارای خطوط ریز پیکسلی است و قسمت پشتی سایه دار به نظر می‌رسد.

با این روش ابتدا ابروها با روش میکروبلیدینگ با کشیدن خطوط هاشوری به شکل مو برجسته شده و سپس با متد میکروشیدینگ برای پر شدن بیشتر اصلاح می‌شوند. این روش ترکیبی، ابروی با ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند حتی اگر تعداد موهای طبیعی در آن بسیار کم باشد. بنابراین، قسمت تاج ابرو تا کمان بالایی بسیار ظریف است، در حالی که دنباله ابرو سایه دار است.

آیا می توان از هر دو روش میکروبلیدینگ و میکرو شیدینگ به صورت همزمان استفاده کرد
می توان از هر دو روش میکروبلیدینگ و میکرو شیدینگ به صورت همزمان استفاده کرد.

بیشتر بدانید: فیلر مو چیست؟ پرکننده مو! انواع روش، مواد تشکیل دهنده، فواید و عوارض فیلر مو را بشناسید.

 دوام و ماندگاری میکرو شیدینگ ابرو چه مدت است؟

میکرو شیدینگ به مدت ۱ تا ۳ سال ماندگاری دارد و بیشترین ماندگاری را در بین تمام روش های تاتو ابرو دارا است. اصولا هر ۶ تا ۸ ماه بعد از انجام آن به یک جلسه ترمیم و بازسازی نیاز است. ماندگاری متد سایه ابرو یا همان شیدینگ ابرو، به عواملی از جمله نوع پوست فرد، میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید، وضعیت سلامت فرد بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

دوام و ماندگاری میکرو شیدینگ ابرو
دوام و ماندگاری میکرو شیدینگ ابرو

زیباتر شوید: تکنیک های آرایش چشم درشت و برجسته، با تکنیک های میکاپ چشم درشت آشنا شوید.

انجام میکرو شیدینگ درد دارد؟

سوالی که برای بسیاری از بانوان پیش می‌آید میزان احساس کردن درد در روش میکرو شیدینگ است. می‌توان گفت تحمل احساس درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است بنابراین هر فرد می‌تواند توصیفی متفاوت از میزان درد با فرد دیگر داشته باشد. به صورت کلی ممکن است دردی بیشتر از موچین و اپیلاسیون و کمتر از تاتو را احساس کنید. اما متخصصین انجام سایه ابرو، برای رفاه و حس رضایت بیشتر در افراد، از بی حس کننده موضعی استفاده می‌کنند. در پایان برای کاهش احساس درد می‌توانید از یک مسکن ساده استفاده کنید.

درباره ابرو بدانید: ژل ابرو! فواید، عوارض و آموزش استفاده از ژل ابرو.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا