زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشپوستزیبایی و آرایشسلامت و زیبایی ابرو

علت رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر چیست؟ بعد از لیزر مو دوباره رشد می‌کند؟

چرا بعد از لیزر نیز، موها رشد می کنند؟

بسیاری از کاربران عزیز مجله وقت مد که لیزر موهای زائد را تجربه کرده اند، نمیدانند علت رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر چیست؟ لیزر موهای زائد یک جایگزین عالی برای روش های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح و اپیلاسیون است. این روش یک راه حل تقریبا دائمی برای از بین بردن موهای زائد می‌باشد، اما برخی افراد گزارش داده اند که پس از انجام این روش زیبایی، مجددا موها رشد کرده اند.
در این سری از مطالب زیبایی، سلامت مو از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، علت رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر را بررسی و به زبان ساده، توضیح داده ایم.

لیزر موی زائد چگونه کار می‌کند؟

قبل از اینکه در مورد علت رشد مجدد موی زائد بعد از لیزر بدانید، نیاز است در مورد نحوه ی رشد مو و عملکرد لیزر موهای زائد صحبت کنیم. موها به یکباره رشد نمی‌کنند، بلکه رشد مو، سه مرحله دارد. در مرحله فعال، موها خون دریافت می‌کنند و در حال رشد هستند. کاتاژن که یک مرحله انتقالی است، 2 تا 3 هفته طول می‌کشد و در آخر در مرحله خاموشی فولیکول مو غیر فعال می‌شود.

درمان لیزر موهای زائد، از امواج انرژی ایمن و موثر لیزر فولیکول های مو استفاده می‌کند. ملانین نور موجود در ساقه مو را جذب کرده و به فولیکول آسیب می‌زند. این آسیب مانع از تولید سلول های موی جدید توسط فولیکول و در نتیجه حذف دائمی مو می‌شود.

روش کار لیزر موی زائد
روش کار لیزر موی زائد

با گذشت زمان، این مورد به فولیکول ها آسیب رسانده و از تولید موهای جدید جلوگیری می‌کند. تعداد جلسات درمان برای هر فرد متفاوت است، اما اکثر افراد پس از چند جلسه کاهش قابل توجهی در رشد مو مشاهده می‌کنند. در مطالب راز های علمی سلامت، در مورد عوارض باورنکردنی لیزر موهای زائد توضیح داده ایم.

رشد مجدد موهای زائد با لیزر معمولا به موهایی بستگی دارد که در زمان درمان در مرحله کاتاژن یا غیر فعال بوده اند. به همین دلیل همیشه دوره های درمانی به صورت منظم توصیه می‌شود تا تعداد موهایی را که در مرحله فعال قرار می‌گیرد، افزایش دهد.

اسپانسر لباس سکرت

چرخه رشد مو چگونه است و لیزر مو در کدام مرحله موثر‌تر است؟

چرخه رشد مو پیچیده است، اما درک آن به فهمیدن فرایند لیزر موهای زائد کمک می‌کند. چرخه رشد مو شامل 3 مرحله زیر است:

  1. فاز آناژن چرخه رشد مو است. در این مرحله لیزر موی زائد بیشترین تاثیر را دارد، زیرا در طول فاز آناژن مو روی سطح پوست قابل مشاهده است و گرما را به سمت ریشه و فولیکول مو منتقل می‌کند.
  2. مرحله کاتاژن یک مرحله انتقالی از چرخه مو است که طی آن فولیکول مو کوچک می‌شود و ساقه مو از جریان خون جدا می‌شود. در این مرحله که دو تا سه هفته طول می‌کشد، لیزر موهای زائد موثر نیست، چرا که خود مو از قبل مرده است.
  3. زمانی که مو در فاز رشد فعال می‌باشد، به مرحله آناژن معروف است و بیشترین تاثیر را دارد و وقتی در فاز استراحت می‌باشد به آن تلوژن گویند. درمان لیزر موی زائد، در مرحله تلوژن کمتر موثر است، زیرا مو در بالای سطح پوست قابل مشاهده نیست.
چرخه رشد مو چگونه است و لیزر مو در کدام مرحله موثر‌تر است

در مورد پوست بدانید: بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست!.

آیا بعد از لیزر موهای زائد دوباره رشد می‌کنند؟

پس از انجام چندین جلسه لیزر موهای زائد، می‌توانید سال ها از پوست بدون موی خود لذت ببرید. در طول درمان، فولیکول های مو آسیب دیده و دیگر قادر به رشد مو نیستند. با این حال، امکان دارد برخی از فولیکول ها از درمان جان سالم به در ببرند و در آینده قادر به رشد موهای جدید باشند.

اگر ناحیه ای از بدن رشد مو قابل توجهی را تجربه کرد، یک تا دو جلسه درمانی لیزر دریافت کنید.

عوامل متعددی مانند سطح هورمون ها، داروی مصرفی، جنس مو و پوست متفاوت هر فرد می‌تواند منجر به رشد مو شود. به صورت حتمی، نمی‌توان گفت که فولیکول های مو دیگر رشد نخواهند کرد، با این حال این احتمال وجود دارد که از نتایج دائمی لذت ببرید، به شرط آنکه به صورت سالانه یا چند سال یک بار لیزر موهای زائد را تمدید کنید.

درباره مو بدانید: مزوتراپی مو چیست؟ عوارض، فواید و تاثیر مزوتراپی برای درمان ریزش مو.

علت رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

عوامل متعددی مانند جنس مو بر روی رشد مجدد موها پس از لیزر تاثیر می‌گذارند. بعد از جلسه لیزر، رشد موهای جدید کمتر خواهد بود، با این حال، حتی اگر لیزر درمانی به فولیکول مو آسیب برساند، آنها به صورت کامل از بین نمی‌روند. با گذشت زمان، فولیکول های تحت درمان ممکن است از آسیب اولیه بهبود یافته و دوباره رشد کنند.

علت رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر

از بین بردن هر فولیکول مو در یک منطقه خاص، طولانی مدت ادامه دارد. بنابراین، متوجه مقدار کمی از رشد مجدد مو می‌شوید. در مرحله آناژن، ملانین اضافی در فولیکول موهای در حال رشد وجود دارد. لیزر روی این ملانین تاثیر می‌گذارد. در هیچ یک ار مراحل دیگر رشد مو، لیزر موهای زائد، بافت پوست اطراف یا فولیکول های مو را نمی‌سوزاند.

در مورد پوست بیشتر بدانید: علت لکه قهوه ای پوست؟! سریعترین انواع روش درمان لکه قهوه ای.

چرا موها بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد نمی‌ریزند؟

ممکن است چندین هفته طول بکشد تا آسیب به طور کامل اثر کند. در این بین موهای قدیمی به رشد و ریزش خود ادامه می‌دهند. ممکن است پس از لیزر مو، کاهش فوری رشد مو را مشاهده نکنید، اما درمان ها موثر هستند و در نهایت، کاهش قابل توجهی در رشد مو اتفاق خواهد افتاد.

در سری مطالب زیبایی زنانه، 12 مورد از فواید لیزر موهای زائد را معرفی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا