زیبایی و آرایشآرایشزیبایی، سلامت و آرایش موسلامت و زیبایی ابرومد و استایل زنانه
موضوعات داغ

گچ مو یا رنگ موی موقت چیست؟ آموزش استفاده از انواع گچ مو (Hair Chalk)

با جدیدترین انواع مدل گچ مو آشنا شوید

زیبایی مو ها همیشه یکی از دغدغه های بانوان خوش استایل بوده است. استفاده از مواردی مانند رنگ مو، علاوه بر عوارض و مشکلاتی که ممکن است برای مو به وجود بیاورد، با چالش های مانند ماندگاری بالا و تعویض سخت همراه است. برای همین گچ مو (Hair Chalk) یا رنگ موی موقت ساخته شد. آیا با گچ مو آشنا هستید؟ درمورد این روش زیبایی سریع مو و آموزش استفاده از انواع گچ مو اطلاعات لازم را دارید؟
در این سری از مطالب سلامت، آرایش و زیبایی مو از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، همه آنچه درمورد گچ مو باید بدانید را به شما توضیح داده و همچنین روش های استفاده از این محصول زیبایی مو را به شما عزیزان، آموزش خواهم داد.

گچ مو چیست؟

گچ مو؛ نوعی رنگ موی فوری و موقت است که با استفاده از آن میتوانید در سریعترین زمان، موهای خود را رنگ کرده و با یکبار شستن، آن را به حالت عادی برگردانید. از گچ مو؛ در مراسم‌ها و مهمانی‌های بزرگ برای تنوع در انواع استایل و اکثرا توسط بانوان و نوجوانان استفاده می‌شود. این سبک، یکی از سریعترین روش های رنگ مو، هایلایت مو و بالیاژ مو به صورت موقت است.

گچ مو؛ نوعی رنگ موی فوری و موقت است
گچ مو؛ نوعی رنگ موی فوری و موقت است

گچ مو؛ در واقع نوعی رنگ مخصوص موقت است که بر روی چوب قرار گرفته و میتوانید با استفاده از آن، در کوتاه ترین زمان ممکن، رنگ موی خود را تغییر داده و یا به حالت طبیعی برگردانید. این روش برای انواع جنس مو و کسانی که موهای نازکی دارند مناسب است. برای آشنایی علت نازک شدن مو چیست؟ آموزش روش های تقویت و درمان نازکی مو سر این مطلب را بخوانید.

البته قبل از استفاده از این محصول زیبایی مو، بهتر است درباره عوارض استفاده از گچ مو در انتهای این مطلب از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

آموزش استفاده از گچ مو
آموزش استفاده از گچ مو

مطالعه بیشتر: فیس فریم چیست؟ شیکترین مدل های فیس فریم و هایلات جلو مو.

اسپانسر لباس سکرت

انواع گچ مو یا رنگ موی موقت را بشناسید

انواع مختلفی از گچ مو و یا رنگ موی موقت طراحی و تولید شده است که هرکدام، روش استفاده متفاوتی دارند. در پایین، تمام انواع گچ مو را همراه با آموزش استفاده از آن، مشاهده کنید. بهتر است از مدل های که از پارابن در تولید آن استفاده شده پرهیز کنید. همچنین از این روش زیبایی مو در مدل موی مناسب فرم صورت زنانه خود بهره بگیرید.

انواع گچ مو یا رنگ موی موقت را بشناسید
انواع گچ مو یا رنگ موی موقت را بشناسید

مطالعه بیشتر درباره مو: چه روغن های به رشد سریع مو کمک می کنند؟ 9مورد از روغن های موثر در رشد سریع مو را بشناسید!.

گچ مو حرارتی

گچ مو حرارتی؛ یکی از محصولات زیبایی مو است که با کشیدن آن روی مو، رنگ موی شما را تغیر می‌دهد. روش استفاده از گچ مو حرارتی، به این صورت است که پس از انتخاب رنگ مناسب بر اساس المان های مانند، رنگ پوست، انواع استایل زنانه که پیشتر آن ها را توضیح دادیم، گچ مو حرارتی را که ماده سفت مانند صابون است، بر روی آن قسمت از مو که قصد رنگ کردن آن را دارید، بکشید.

گچ مو حرارتی، در مدل های متنوعی مانند صابون، برس و مسواکی وجود دارد که بر اساس سلیقه میتوانید آن ها را خریداری کنید. در زمان استفاده از رنگ موی موقت حرارتی یا همان گچ موی حرارتی، مراقب فولیکول مو و کوتیکول مو و آسیب رساندن به آن باشید.

نمونه ای از گچ مو حرارتی
مدلی از گچ مو حرارتی یا رنگ موی موقت حرارتی

درباره سلامت مو بدانید: فواید روغن زیتون برای مو چیست؟ آیا روغن زیتون برای موی شما مضر است؟!.

گچ مو مایع

گچ مو مایع همانطور که از نام آن پیداست، به صورت مایع بوده و برای استفاده از آن باید گچ مو مایع را روی موی سر و یا ابروی خود بزنید. گچ مو مایع هم مانند مدل حرارتی، از روش استفاده بسیار راحتی برخودار است اما تفاوت آن با سایر روش ها، ماندگاری بیشتر گچ مو مایع نسبت به بقیه است.
از این روش در کنار انواع مدل موی زنانه مانند مدل موی باب استفاده کنید.

بسته به نوع و برند سازنده، گچ مو مایع، ماندگاری بین 4 تا 7 هفته دارد. باتوجه به آسیب وارد شده به فولیکول مو توسط انواع رنگ که از مواد شیمیایی ساخته می‌شوند، بهتر است به صورت دائم از این مواد استفاده نکنید. برای سلامت بیشتر موی خود، مطلب آموزش انواع روش تقویت مو و پروتئین تراپی مو چیست را در مجله وقت مد مشاهده کنید.

نمونه ای از گچ مو مایع یا رنگ موی موقت مایع در مجله وقت مد
نمونه ای از گچ مو مایع یا رنگ موی موقت مایع در مجله وقت مد

مطالعه بیشتر: فواید و عوارض موس مو یا فوم مو (Hair mousse)، 4 مورد از عوارض فوم مو.

گچ مو ژله ای

گچ مو ژله ای هم مانند گچ مو مایع، به ساده ترین روش و با کشیدن آن بر روی مو انجام می‌شود. گچ مو ژله ای هم ماندگاری به نسبت طولانی از مدل حرارتی دارد.

نمونه ای از گچ مو ژله ای در مجله وقت مد
نمونه ای از گچ مو ژله ای در مجله وقت مد

درمورد مو بدانید: آمبره مو چیست؟ آموزش انواع آمبره مو و عوارض آن.

گچ مو جامد

رایجترین مدل از انواع گچ مو، مدل جامد آن است. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، گچ مو جامد حالتی دقیقا مشابه به گچ عادی دارد اما با استفاده از آن و با روش کشیدن آن بر روی مو، به راحتی میتوانید موهای خود را رنگ کنید.

رایج ترین مدل از گچ مو جامد، رنگ های مشکلی و سفید رنگ از این محصول زیبایی مو هستند. از گچ موی سیاه، برای استفاده بر روی موهای روشن و سفید استفاده کرده و حالتی مانند هایلات مو را به آن می‌دهند.

از گچ مو سفید برای موهای تیره و مشکی رنگ استفاده می‌کنند. برای زیبایی بیشتر، میتوانید گچ مو سفید را از وسط مو به سمت پایین آن بکشید تا حالت هایلات به خود بگیرید.

رایجترین مدل از انواع گچ مو، مدل گچ موی جامد آن است
رایجترین مدل از انواع گچ مو، مدل گچ موی جامد آن است

آموزش بیشتر در مورد مو: کراتینه مو چیست؟ معجون زیبایی مو یا دشمن آن!؟ در مورد فواید و عوارض کراتینه مو چه میدانید!؟!.

گچ مو قلمی

گچ مو قلمی هم مانند سایر مدل های این محصول رنگ کننده مو، با روش کشیدن آن بر روی مو، به موها رنگ زیبا و موقتی خواهد داد. گچ مو قلمی بیشتر توسط نوجوانان که قصد تجربه استایل های مختلف را دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید استفاده از گچ مو

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه انواع مدل گچ مو
  • استفاده راحت و بسیار سریع
  • به دلیل موقت بودن رنگ مو در انواع مختلف گچ مو؛ به راحتی میتوانید آن را پاک کرده و یا تغیر دهید.
  • قابلیت ست کردن رنگ مو با انواع استایل و انواع مراسم توسط گچ مو

در مورد موی سر بدانید: بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو.

عوارض استفاده از گچ مو چیست؟

همانطور که در سری مطالب سلامت در مجله وقت مد توضیح دادیم، استفاده از مواد مصنوعی و شیمایی مانند رنگ مو، میتواند به بافت مو و ریشه مو آسیب وارد کند. علاوه بر این، اگر از شرکت های نامعتبر و یا تقلبی خرید کنید، ممکن است از مواد مضری در تولید گچ مو استفاده کرده باشند که به بافت مو آسیب زیادی وارده کرده و موجب ریزش موی شما خواهد شد.

عوارض استفاده از گچ مو چیست؟
عوارض استفاده از گچ مو را در مجله وقت مد بخوانید

توصیه میکنیم حتما از محصولات مراقبت مو مانند انواع روغن مو برای سلامت بیشتر و محافظت موی خود استفاده کنید. اگر از انواع مدل گچ مو، بر روی موی خود بهره گرفته اید، بهتر است از سشوار استفاده نکنید.

مطالعه بیشتر: بوتاکس ابرو چیست؟ با فواید و عوارض و میزان ماندگاری بوتاکس ابرو آشنا شوید!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا