سلامتزیبایی و آرایش

آموزش انتخاب سایز کاپ قاعدگی، نحوه ی انتخاب اندازه مناسب

راه های انتخاب سایز مناسب کاپ قاعدگی را آموزش ببینید

کاپ های قاعدگی عموما شامل اندازه کوچک و بزرگ هستند، اما برخی از شرکت و برندها، گزینه های اضافی نیز ارائه می‌دهند. پس باید همه چیز درباره آموزش انتخاب سایز کاپ قاعدگی را بدانید.
اندازه جام کاپ قاعدگی، نشان دهنده حجم خونی است که می‌تواند در خود نگه دارد. اگر سایز فنجان قاعدگی به درستی انتخاب نشود، استفاده از آن سخت و دردآور می‌شود و همینطور به احتمال زیاد نشتی خون اتفاق می‌افتد.
در این بخش از سری آموزش های سلامت از مجله پزشکی وقت مد، نحوه ی انتخاب سایز کاپ قاعدگی را آموزش داده ایم.

اندازه فنجان قاعدگی چگونه است؟

در مطالب قبلی همه چیز درباره کاپ قاعدگی چیست؟ عوارض، فواید، کاربرد و آموزش استفاده از کاپ قاعدگی را توضیح دادیم. تولید کنندگان اغلب دو سایز، یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر را ارئه می‌دهند. شرکت ها اندازه کاپ قاعدگی را به شکل های متنوعی همانند بخش زیر مشخص می‌کنند:

  • سایز کوچک A و سایز کاپ قاعدگی بزرگ B
  • فنجان قاعدگی سایز ب و الف
  • مدل 1 و 2
اندازه فنجان قاعدگی چگونه است؟

برخی از برندها، یک یا دو سایز اضافی دیگر تولید می‌کنند. امکان دارد یکی کوچکتر از حالت عادی و دیگری بزرگتر از اندازه نرمال باشد. اندازه کاپ ها لزوما میزان حجم خونی را که در خود نگه می‌دارند نشان نمی‌دهند.

درمورد پریودی بدانید: شورتکس چیست؟ فواید، کاربرد و نحوه ی استفاده از شورت پریودی.

آموزش انتخاب سایز کاپ قاعدگی

تولید کنندگان کاپ قاعدگی راهنمای کلی در مورد انتخاب اندازه مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند، که بهتر است به آن توجه کنید. برخلاف تامپون که سایز بندی ندارد، انتخاب سایز فنجان قاعدگی مهم و کمی دشوار است.
تصمیم گیری برای ابنکه کدام کاپ مناسب شما می‌‌باشد، تصمیم سختی است، به خصوص اگر سابقه استفاده از آن را نداشته باشید. در ادامه لیستی از موارد مهمی که برای انتخاب سایز مهم و حیاتی است را آموزش خواهید دید.

اسپانسر لباس سکرت
آموزش انتخاب سایز کاپ قاعدگی

بانوان بخوانند: چه سنی برای پوشیدن سوتین مناسب است؟ راهنمای انتخاب اولین سوتین برای دختران.

انتخاب فنجان قاعدگی بر اساس طول

کاپی که خیلی بلند است و نمی‌تواند کاملا داخل واژن جا بگیرد، مناسب شما نیست.
اما چگونه می‌توان طول واژن را تشخیص داد؟ باید محل قرارگیری دهانه رحم را در طول دوران پریودی اندازه گیری کنید. برای انجام این کار، بلندترین انگشت خود را در روز اول پریود یا درست قبل از آن، وارد واژن کنید و دهانه رحم خود را حس کنید.

اگر آن را پیدا نکردید، به این معنی است که دهانه رحم آنقدر بالا است که نمی‌توان به آن دسترسی پیدا کرد و شما می‌توانید از هر طول کاپی استفاده کنید.

انتخاب فنجان قاعدگی بر اساس طول

زمانی که دهانه رحم خود را پیدا کردید که مانند نوک بینی (یک قسمت صاف با یک فرورفتگی در وسط) است، انگشت شست خود را در مقابل انگشت خود قرار داده و اندازه بگیرید، حالا سایز طول کاپ قاعدگی خود را بدست آورده اید.

مطالعه بیشتر: انواع مدل سوتین! 14سبک از جدیدترین انواع سوتین و کاربرد جالب آنها.

آیا بچه دار شده اید؟

دستورالعمل های اندازه گیری، توصیه می‌کنند که سایز کوچکتر (A) برای زنانی که زایمان نکرده اند استفاده شود و سایز بزرگتر (B) برای بانوانی که بچه دار شده اند مناسب است. این انتخاب به نوع زایمان که می‌تواند سزارین یا طبیعی باشد، بستگی ندارد.
در صورت انجام عمل سزارین بدن برای زایمان آماده شده و عضلات پس از آن شل تر می‌شوند. اگر بچه دار نشده اید از سایز کوچک یا متوسط بهره ببرید.

برای انتخاب سایز کاپ قاعدگی، اندازه قبل از زایمان خود را به خاطر بسپارید

اگر زایمان طبیعی داشته اید، حتی اگر واژن در دوران بارداری و زایمان کشیده شود، پس از مدتی به اندازه طبیعی خود باز می‌گردد. به همین دلیل اگر قبل از زایمان، مجرای واژن باریکی داشتید، امکان دارد نیاز باشد که اندازه آن را به گزینه کوچکتر کاهش دهید.

انجام تمرینات کف لگن بر انتخاب سایز کاپ قاعدگی تاثیر دارد

افرادی که عضلات کف لگن خود را در ورزش منظم درگیر می‌کنند، می‌توانند یک فنجان قاعدگی با اندازه کوچکتر انتخاب کنند. در زمان حرکات تمرینی لگن، ماهیچه ها سفت تر شده و احتمالا یک کاپ قاعدگی کوچکتر را در جای خود نگه می‌دارد.

انتخاب فنجان قاعدگی بر اساس ظرفیت

بیشتر کاپ های کوچک حدود 25 تا 27 میلی لیتر جای دارند و فنجان های بزرگتر 30 میلی لیتر ظرفیت دارند. ظرفیت فنجان بسیار بیشتر از تامپون است و یک فرد با خونریزی معمولی ظرف 12 ساعت آن را پر نمی‌کند. هر چه ظرفیت کاپ بیشتر باشد، قطر و طول آن بیشتر می‌شود.
اگر به میزان خونریزی خود در دوران عادت ماهانه آگاه هستید، با توجه به آن هم می‌‍توان انتخاب سایز کرد. کاپ کوچک برای خونریزی های کم و کاپ بزرگ برای پریودهای سنگین مناسب هستند.

قطر کاپ قاعدگی

اندازه کاپ قاعدگی معمولا به قطر فنجان اشاره دارد. بنابراین یک فنجان کوچک، قطر کمتری نسبت به یک فنجان بزرگ خواهد داشت. اندازه قطر کاپ، به عواملی مانند سن و سابقه بارداری بستگی دارد. به خاطر داشته باشید اندازه قطر کاپ، برندهای متفاوت با یکدیگر فرق دارد.

اندازه کوچک و بزرگ قاعدگی کاپ قاعدگی برای چه کسانی مناسب است؟

سایز کوچک برای افراد جوان و زیر 30 سال که حاملگی و زایمان را تجربه نکرده اند، مناسب است و اندازه بزرگ برای بانوان بالای 30 سال که بچه دار شده اند توصیه می‌شود. اگر سایز کوچکتر از حد معمول در دسترس باشد، برای بانوان زیر 20 سال مناسب است.
افرادی با دوره های سنگین قاعدگی، بهتر است از کاپ های بزرگ استفاده کنند. فنجان قاعدگی بزرگتر برای افرادی که دهانه رحم بالاتری دارند بهتر است و اندازه کوچکتر برای کسانی که دهانه رحم پایینی دارند مناسب می‌باشد.

مطالعه بیشتر: اندازه سینه خانم ها، به چه عواملی بستگی دارد؟ با انواع روش بزرگ کردن سینه با لباس آشنا شوید.

منبع
منبعمنبعمنبعمنبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا