زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشزیبایی و آرایشسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

اکستنشن مو چیست؟ مزایا، عوارض و انواع اکستنشن مو را بشناسید!

با انواع اکستنشن مو و کاربرد هرکدام آشنا شوید

آیا موهای نازک دارید و به دنبال حجیم کردن آنها هستید؟ موهای کوتاهی دارید و می‌خواهید آنها را بلندتر کنید؟ دوست دارید مدل موهای خود را تغییر دهید؟ انواع اکستنشن مو، یک انتخاب عالی برای شما است. انواع مختلفی از اکستنشن مو وجود دارد که هر کدام کاربرد، مزایا و عوارض خود را دارند.
اگر برای اولین بار است که می‌خواهید آن را انجام دهید، در این سری مطالب آموزش آرایش از مجله وقت مد، همه چیز در مورد اکستنشن مو را آموزش خواهید دید.

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو؛ یک روش زیبایی زنانه است که برای افزایش طول، حجم و ابعاد به موهای طبیعی استفاده می‌شود. آنها از موهای طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند. این روش اغلب به عنوان راهی برای تقویت مو و پر نشدن آن، کاربرد دارد.

اکستنش مو را می‌توان به 3 نوع تقسیم کرد:
اکستنش مو 3 نوع است.

اکستنش مو را می‌توان به 3 نوع تقسیم کرد:

  • اکستنشن مو دائمی: برای چند ماه ماندگاری دارد.
  • اکستنشن مو نیمه دائمی: 6 تا 8 هفته دوام دارد.
  • اکستنشن موقت: برای یک روز قابل استفاده هستند.

درباره زیبایی، سلامت و آرایش مو بدانید: کربوکسی تراپی مو و درمان ریزش مو! فواید، هزینه و عوارض کربوکسی تراپی مو را بشناسید!.

انواع مو مورد استفاده در اکستنشن مو

انواع مختلفی مو وجود دارد که می‌توان از آنها برای اکستنشن مو استفاده کرد. از مواد مصنوعی گرفته تا موهای فرآوری نشده سالم و دست نخورده با کوتیکول موی انسان برای انجام اکستنشن مو کاربرد دارد. استفاده از موی طبیعی یا موی مصنوعی هر کدام مزایا و معایبی دارد که بسته به نیاز و بودجه مالی مشتری قابل انجام است.

اسپانسر لباس سکرت
انواع مو مورد استفاده در اکستنشن مو
انواع مو مورد استفاده در اکستنشن مو

با انواع روش موثر برای افزایش رشد سریع مو آشنا شوید.

استفاده از موی مصنوعی برای اکستنشن مو

موی مصنوعی، یک گزینه عالی برای کسانی است که برای اولین بار اکستنشن مو انجام می‌دهند. موی مصنوعی از جنس پلاستیک است و نمی‌توان به آن حرارت داد، اما روشی ارزان است.
موی مصنوعی از همان چیزی ساخته می‌شوند که کلاه گیس ها تولید می‌شوند. برخی از شرکت ها موها را با سیلیکون می‌پوشانند و منجر می‌شود موها براق و نرم به نظر برسد و بعد از مدتی اثر انها از بین می‌رود و تار مو کدر می‌شود.

بیشتر بدانید: بهترین سن کاشت مو چه سنی است و به چه عواملی بستگی دارد؟.

اکستنشن مو با موی طبیعی

این موها کاملا طبیعی و بکر بوده و کوتیکول ها در یک جهت صاف قرار دارند. موی طبیعی معمولا به موی انسان اطلاق می‌شود، این مو امکان دارد رنگ شده باشد. استفاده از موی انسان برای اکستنشن به مو حالت زیبا و طبیعی می‌دهد و گران قیمت است.

در مورد مو بدانید: فیلر مو چیست؟! (Hair filler) پرکننده مو! انواع روش، مواد تشکیل دهنده، فواید و عوارض فیلر مو.

انواع اکستنشن مو را بشناسید!

اکستشن مو، می‌تواند با موی مصنوعی یا طبیعی انجام شود. البته اکستنشن با موی طبیعی گران تر از موی مصنوعی است و ماندگاری بیشتری دارند. سه نوع اکستنش مو که شامل موقت، نیمه دائمی و دائمی است وجود دارد که هر کدام ویژگی و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح داده ایم.

در مورد مو باید بدانید: ریزش موی طبیعی چقدر است؟ چه میزان ریزش طبیعی مو خطرناک است؟.

اکستنشن مو با نوار چسب

این اکستنشن نیمه دائمی از قبل چسبانده شده و با استفاده از نوار روی موها اعمال می‌شود. آنها تقریبا غیر قابل تشخیص بوده و طبیعی به نظر می‌رسند.
اکستنش ها با ریشه هماهنگ شده سپس به موها چسبیده می‌شوند تا آسیب به حداقل برسد. اگر به خوبی از آنها مراقبت شود، می‌توان پس از برداشت با استراحت یک الی دو هفته ای دوباره در ریشه، نصب کرد.

اکستنشن مو با نوار چسب
اکستنشن مو با نوار چسب

چسباندن اکستنشن مو با نوار چسب، به صورت متوسط 40 دقیقه زمان می‌برد. اکستنشن مو با نوار چسب آسان است، زیرا به ابزار و مواد شیمیایی نیاز ندارد. در صورتی که به خوبی مراقبت شوند تا 2 ماه دوام دارند. اگر موهای نازکی دارید این روش گزینه مناسبی برای شما است.
اگر اکستنش مو نوار چسبی انجام دادید، با دمای پایین سشوار بکشید و زمان استفاده از محصولات مراقبت از مو مبتنی بر روغن مراقب باشید تا نوارها شل نشوند.

درباره مراقبت از مو بخوانید: آیا استفاده از کلاه خواب برای موی سر مفید است؟ فواید کلاه خواب چیست؟.

اکستنشن مو گیره ای چیست؟

گیره ها، اکستنشن موقتی هستند که به راحتی اعمال و برداشته می‌شوند. استفاده از اکستنشن مو با گیره آسان است و می‌توان با گیره های کوچک به موهای طبیعی وصل کرد.
گیره ها به اکستنشن مو دوخته شده و افراد می‌توانند آنها را روی موهای طبیعی خود ببندند. این روش یک گزینه محبوب برای کسانی است که می‌خواهند برای یک موقعیت خاص و زمان کوتاه به موهای خود حجم و حالت دهند.

این وسیله، تکه های از مو است که در پایه آن گیره های از جنس سیلیکون یا پارچه دوخته شده می‌باشد. اکستنشن مو گیره‌ای در صورت مراقبت تا یک هفته ماندگاری دارند و انجام آن 5 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

بیشتر بدانید: فرق بوتاکس مو با کراتین مو! کدام بهتر است؟.

اکستنشن مو با کراتین

اکستنشن مو با کراتین، یک روش نیمه دائمی بوده که تا 4 تا 5 ماه ماندگاری دارد. این روش شامل چسباندن باندها بر روی اکستنشن به ریشه موهای طبیعی با استفاده از گرما است. نوک های از قبل چسبانده شده حرارت داده می‌شوند تا ذوب شده و به موها بچسبند.
به صورت کلی باندها با استفاده از کراتین و تفنگ حرارتی به مو پیوند می‌شوند. این روش اکستنشن به دلیل احتیاط های لازم و استفاده از چسب کراتین و حرارت نیاز به یک متخصص دارد.

درباره کراتینه مو، مهمترین اقدامات و مراقبت بعد از کراتینه مو و فرق بوتاکس مو با کراتین مو، قبلا توضیح داده ایم.

اکستنش مو با کراتین برای اکثر انواع مو مناسب است، اما برای بانوانی با موهای نازک مناسب‌تر می‌باشد. از این نوع اکستنشن، مانند موهای طبیعی مراقبت و نگهداری می‌شود.
به دلیل رشد مو، اکستنشن ها بعد از 4 تا 5 ماه باید به صورت کامل برداشته شوند. اگر این کار توسط یک متخصص حرفه ای انجام نشود، امکان دارد که پوست سر تحریک شده و منجر به بروز موخوره و شکستگی مو می‌شود.

بیشتر بدانید: ریزش موی طبیعی چقدر است؟ چه میزان ریزش طبیعی مو خطرناک است؟.

اکستنشن میکرولینک

اکستنشن مو با مهره میکرو سیلندر، یک نوع محبوب اکستنشن مو است که از مهره های فلزی سیلسکونی کوچک برای چسباندن اکستنشن به موهای طبیعی استفاده می‌شود. مهره ها در جای خود محکم شده و اکستنشن های مو را روی موی طبیعی محکم می‌کنند.
از آنجا که مهره ریز بسیار نزدیک به پوست سر چسبیده است، نسبت به روش های دیگر طبیعی تر است.

به صورت کلی در اکستنشن میکرولینگ، موهای طبیعی بین اکستنشن ها حلقه شده و از طریق حلقه های سیلیکونی رد می‌شوند و نوک آنها با انبر دست بسته می‌شود که اکستنشن را محکم نگه دارد.
این روش برای کسانی با موی روشن و نازک مناسب نیست زیرا ممکن است حلقه ها قابل مشاهده باشند. اگر موهای چربی دارید، ممکن است حلقه ها لیزر بخورند و شل شوند. اکستنشن میکرولینگ برای موهای تیره و ضخیم مناسب است.

این روش از گرما و مواد شیمیایی استفاده نمی‌کند و به موهای طبیعی آسیب زیادی نمی‌رساند. اما باید توجه کرد که حلقه ها برای کشیدن یا کوتاه کردن موها خیلی تنگ نشوند. این حلقه ها انعطاف پذیر هستند و می‌توان آنها را در امتداد ساقه مو تنظیم کرد.
انجام اکستنشن میکرولینگ 2 تا 6 ساعت طول می‌کشد و 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. بهتر است پس از گذشت 6 تا 10 هفته اکستنشن ها را تغییر دهید تا از آسیب رسیدن به موهای طبیعی جلوگیری کنید.

زیباتر شوید: میکرونیدلینگ مو چیست؟ آیا میکرونیدلینگ مو برای درمان ریزش مو موثر است؟ عوارض، کاربرد، روش انجام.

اکستنشن بافت

این روش یک تکنیک زیبایی مو و نیمه دائمی است. حلقه های میکرو به ردیف موهای طبیعی متصل شده و بافت با نخ و سوزن به ردیف ها دوخته می‌شود. این نوع اکستنشن به دلیل کاربردش برای خانوم های با موهای پرپشت مناسب است.
فرایند اجرای بافت نسبتا سریع است و تا یک ساعت طول می‌کشد. اکستنشن بافت تا حدودی ایمن است اما ممکن است تا چند روز کمی احساس ناراحتی کنید. باید این بافت را تا 6 الی 8 هفته بعد بردارید و مجددا ببندید تا موها رشد کند.

مطالعه بیشتر: انواع چین و چروک پوست، علت و درمان.

آموزش مراقبت از اکستنشن مو

اکستنشن مو نیاز به مراقبت ویژه دارد، هر چه بهتر از آنها مراقبت کنید، استفاده بیشتری از آنها خواهید کرد. موهای اکستنشن شده را با یک برس نرم شانه بزنید و از مواد شیمیای خشن و حرارت زیاد خوداری کنید. هرچه اکستنشن مو را بیشتر بشوئید و حرارت دهید، عمر آنها کوتاهتر می‌شود.

اکستنشن با موی مصنوعی را درست مانند موهای طبیعی سر شستشو دهید، چرا که مانع از تجمع آلودگی و چربی روی مو می‌شود. از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید تا مو شفاف و صاف بماند. از شستشوی بیش از حد موها خودداری کنید.

برخلاف موهای طبیعی سر که هیدراتاسیون طبیعی را از روغن های روی پوست سرتان دریافت می‌کنند، اکستنشن مو منبع آبرسانی طبیعی ندارد. هیدراته نگه داشتن آنها برای براق نگه داشتن مو لازم است. آبرسانی مو، کاربرد، روش ها، حقایق! چگونه مو را آبرسانی کنیم؟. برای مدت طولانی اکستنشن را مرطوب نگه ندارید، باعث می‌شود پودها از بین رفته و طول عمر اکستنشن کوتاه شود.

مزایای اکستنشن مو چیست؟

  • یکی از مزایای اکستنشن مو این است که فورا به موهای طبیعی طول و حجم می‌دهد. این روش برای کسانی که موهای نازکی دارند و دوست دارند آنها را پرپشت نشان دهند مناسب است.
  • اکستنشن مو در طول، رنگ و سبک های مختلف وجود دارد. اکستنشن مو را می‌توان به صورت صاف، مجعد یا حالت دار انجام داد.
  • به گزارش مجله وقت مد، بر خلاف موهای طبیعی اکستنشن مو نیاز به شستشو مکرر و نگهداری زیاد ندارد.
  • اکستنشن مو در برابر عوامل محیطی مانند گرما، رطوبت و اشعه فرابنفش از موهای طبیعی محافظت می‌کند.
  • اکستنشن مو با ایجاد ظاهری جدید و بهبود یافته باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.
  • اکستنشن مو یک گزینه غیر دائمی است و آنها را می‌توان به راحتی برداشت و ظاهر را تغییر داد.

بیشتر بدانید: علت رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر چیست؟ بعد از لیزر مو دوباره رشد می‌کند؟.

معایب و عوارض اکستنشن مو

یک اکستنشن مو با کیفیت پرهزینه است و در بودجه اکثر افراد طبقه متوسط جامعه نیست. اکستنشن مو باعث گره خوردن مو، خارش، درد در پوست سر و ریزش موی زنانه می‌‌شود. آنها همچنین در موارد نادر منجر به درماتیت تماسی و واکنش های آلرژیک می‌شوند زیرا استفاده از چسب ها، لاستیک ها یا سایر مواد شیمیایی برای طولانی مدت آسیب زا است.

هزینه اکستنشن مو چقدر است؟

آرایشگر نیازهای شما برای طول، ضخامت، رنگ و تعداد اکستنش هایی که برای دستیابی به ظاهر مورد نظر نیاز دارید را در نظر می‌گیرد. سپس از شما می‌پرسد اکستنش با موی طبیعی می‌خواهید یا موی مصنوعی و هزینه را تعیین می‌کند. در کل انجام کستنشن با موی طبیعی گران تر از موی مصنوعی است.

در مورد مو بدانید: کراتینه مو چیست؟ معجون زیبایی مو یا دشمن آن!؟ در مورد فواید و عوارض کراتینه مو چه میدانید!؟!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا