زیبایی و آرایشآرایشزیبایی، سلامت و آرایش موسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

فرق بوتاکس مو با کراتین مو! کدام بهتر است؟

با تفاوت های مهم بوتاکس کردن مو و کراتینه کردن مو آشنا شوید

بوتاکس و کراتین کردن مو هر دو باعث درخشندگی، درمان موخوره، نرم و ابریشمی شدن موها می‌شوند. اما کدام یک از این دو روش بهتر است؟ فرق بوتاکس مو با کراتین مو چیست؟ میزان ماندگاری کدام بیشتر است؟
در این سری مطالب آموزش زیبایی و آرایش از مجله وقت مد، تمامی فواید، معایب و تفاوت های کراتین کردن مو و بوتاکس مو را آموزش داده ایم، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بوتاکس مو چیست؟

همانطور که در مطالب علمی بوتاکس ابرو و بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید توضیح دادیم، در بوتاکس مو، بر خلاف نامش، از بوتاکس و سموم بوتولینوم برای درمان استفاده نمی‌کنند. در اصل بوتاکس کردن مو، یک روش درمان برای ترمیم فیبرهای آسیب دیده مو است.

در بوتاکس مو از کنسانتره استفاده می‌شود، که شامل روغن خاویار، آنتی اکسیدان، ویتامین B5، E و کلاژن برای افزایش رطوبت و ترمیم مو است. در زمان بوتاکس مو، یک لایه محافظ ایجاد می‌شود که از حساس ترین موها در برابر آسیب حفاظت می‌کند. این روش باعث درمان وزی مو، رفع آسیب های موهای رنگ شده و افزایش لطافت و درخشاندگی به مو خواهد شد.

بوتاکس مو چیست
بوتاکس کردن مو، یک روش درمان برای ترمیم فیبرهای آسیب دیده مو است.

بوتاکس مو، یک گزینه عالی برای مردان و زنانی است که به دنبال ترمیم موهای آسیب دیده خود، بدون استفاده از مواد شیمیایی مانند فرمالدئید هستند. اگر قصد دارید، موخوره مو را درمان کنید و موهایتان را شاداب نشان دهید، بوتاکس راه‌حل خوبی است که مزایایی ضد پیری و درخشندگی را برای موی شما به ارمغان می‌آورد.

در مورد مو بدانید: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

اسپانسر لباس سکرت

کراتین مو چیست؟

موها از پروتئین کراتین، تشکیل شده اند، با گذشت زمان و طی فرایندهای شیمیایی مختلف، بخشی از پروتئین از بین می‌رود. کراتینه مو، به طور موثر این مشکل را با پر کردن پروتئین موجود در مو و بازیابی ساختار آن بر طرف می‌کند. برای این روش درمان، از فرمالدئید و اسید گلیوکسیلیک مو استفاده می‌شود تا موهای صاف داشته باشید.

کراتینه مو یکی از بهترین راهکارها برای دستیابی به موهای صاف، درخشان و براق است. کراتین مو بیشتر بر صاف کردن مو تمرکز دارد و موخوره را از بین می‌برد و این یکی از موارد فرق بوتاکس مو با کراتین مو است. همچنین میتوانید از مناسبترین و بهترین روغن برای درمان موخوره  استفاده کنید.

کراتین مو چیست؟
کراتینه مو، موهای سر را صاف، درخشان و براق می کند.

درمورد مو بدانید: میکرونیدلینگ مو چیست؟ آیا میکرونیدلینگ مو برای درمان ریزش مو موثر است؟ عوارض، کاربرد، روش انجام.

میزان ماندگاری کراتینه و بوتاکس مو چقدر است؟

بوتاکس مو، که یک درمان طبیعی و بدون مواد شیمیایی است، بین 2 تا 4 ماه ماندگاری دارد، اما کراتینه مو بسته به جنس مو و محصولات مراقبت از مو که بعد از درمان استفاده می‌کنید، بین 4 تا 6 ماه دوام دارد. در مطالب قبلی زیبایی، سلامت و آرایش مو، در مورد مهمترین اقدامات و مراقبت بعد از کراتینه مو توضیح داده ایم. اینکه چه مدت بعد نیاز به ترمیم کراتین و بوتاکس مو دارید، بستگی به سرعت رشد مو و مراقبت های بعد از درمان شما بستگی دارد.

کراتین یا بوتاکس مو، کدام روش سالم تر است؟

بوتاکس مو همان طور که گفته شد، عاری از هر گونه ماده شیمیایی است، اما برخی از درمان های کراتینه حاوی ماده شیمیایی به نام فرمالدئید هستند. این نوع ماده شیمیایی مشکوک به سرطان زا بودن برای انسان است.

کراتین، به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی باعث تحریک پوست و چشم می‌شود و به این دلیل که به کوتیکول مو آسیب می‌زند در دراز مدت خشکی مو را به دنبال دارد.

بوتاکس مو باعث تولید بیش از حد چربی پوست سر و واکنش های آلرژیک می‌شود. در نظر داشته باشید که هر دو این روش های درمانی به مادران باردار و شیرده توصیه نمی‌شوند.

کراتین یا بوتاکس مو، کدام روش سالم تر است؟

بیشتر بدانید: آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می‌شود؟ علت و روش های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه.

تفاوت بین بوتاکس مو و کراتین چیست؟

بوتاکس مو و کراتینه به نظر نتایج یکسان و مشابه ای دارند، اما از نظر تکنیک و هدف اصلی درمان متفاوت هستند. در این سری از مطالب سلامت از مجله علمی وقت مد، تمامی تفاوت های بوتاکس مو و کراتین را شرح داده ایم تا بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

تفاوت بوتاکس مو با کراتین در میزان ماندگاری است

بوتاکس مو به صورت موقت اثر خود را می‌گذارد که تا چند هفته و نهایتا 4 ماه ماندگاری دارد. کراتین دارای دوام و ماندگاری طولانی تری است و به شما اجازه می‌دهد تا 4 الی 6 ماه از داشتن موهای صاف و براق لذت ببرید.

هنگام تصمیم گیری، مهم است که نیازهای فردی موهای خود و نتایجی که دوست دارید مشاهده کنید، را ارزیابی کنید و با یک آرایشگر حرفه ای مشورت کنید تا شما را به سمتی هدایت کنند که کاملا نیازهای منحصر به فرد شما را بر آورده کند.

بیشتر بدانید: ژل ابرو چیست؟ فواید، عوارض و آموزش استفاده از ژل ابرو را بدانید!.

فرق بوتاکس مو با کراتینه در سلامت مو

بوتاکس مو، در ریشه های مو فرو رفته و ترکیبات مغذی را به مو می‌رساند و باعث سر زندگی و انعطاف پذیری مو می‌شود. کراتینه باعث یکپارچگی ساختار مو شده، شکستگی مو را کاهش داده و سلامت کلی مو را ارتقا می‌دهد. برای انتخاب بین این دو روش باید ببینید به دنبال تغذیه ریشه مو هستید یا خواهان تقویت ساختار ظاهری مو می‌باشید.

بیشتر بدانید: رنگ موی بدون آمونیاک چیست؟ حقایق مهم درباره کاربرد، فواید، ویژگی و آموزش استفاده.

تفاوت کراتینه و بوتاکس مو در براقیت و صافی مو

هر دو این روش های درمان، برای رفع موخوره یک گزینه ایده آل هستند. بوتاکس مو باعث هیدراتاسیون می‌شود، تارهای خشک شده را مرطوب و آبرسانی می‌کند اما کراتینه باعث صاف و براق شدن مو می‌شود. انتخاب شما در اینجا به این بستگی دارد که بدنبال آبرسانی مو یا هیدراتاسیون هستید یا دوست دارید موهایتان ظاهری براق و صاف پیدا کنند.

درباره انواع بوتاکس بخوانید: بوتاکس پیشانی چیست؟ کاربرد، عوارض، مزایا و میزان ماندگاری.

فرق بوتاکس مو با کراتینه در نحوه ی انجام

بوتاکس مو بر روی موهای شسته شده اعمال می‌شود تا کوتیکول های مو باز شوند. برای مدت 20 تا 90 دقیقه درمان بر روی موها باید باقی بماند تا ویتامین ها جذب مو شود. در نهایت موها آبکشی و شسته می‌شوند و مراحل بوتاکس مو پایان می‌یابد.

برای انجام کراتینه؛ ابتدا فرمالدئید را برای صاف کردن، بر روی موهای مرطوب اعمال می‌کنند. سپس موها را با سشوار خشک و صاف کرده و درمان کراتینه روی موها اعمال می‌شود. باید چند روز صبر کنید و موهای خود را شستشو ندهید تا برای شستشو مواد شیمیایی به سالن بر گردید. کراتینه رو از طریق سرم، شامپو یا نرم کننده نیز می‌توانید انجام دهید.

بوتاکس مو حدودا 2 ساعت طول می‌کشد، اما کراتین مو 3 ساعت زمان می‌برد. در اصل هدف اصلی بوتاکس مو ترمیم و احیای مو است و درمان کراتین برای صاف کردن مو انجام می‌شود.

فرق بوتاکس مو با کراتینه در نحوه ی انجام
فرق بوتاکس مو با کراتینه در مدت زمان آن است.

بیشتر بدانید: پروتئین تراپی مو چیست؟ مراحل انجام، فواید و عوارض آن.

تفاوت کراتینه و بوتاکس مو در ترکیبات آنها

بوتاکس مو یک درمان بدون مواد شیمیایی است که از طریق حالت دهنده ای قوی برای ترمیم موهای وز، کدر و آسیب دیده انجام می‌شود، تا مو را نرم، براق و سالم تر کند. کراتینه از فرمالدئید و برخی مواد شیمیایی دیگر برای صاف کردن، نرمی و براقیت مو استفاده می‌کند.

بیشتر بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

فرق بوتاکس مو با کراتین مو در نگهداری و مراقبت

نگهداری بوتاکس مو بسیار ساده است، کافی است برای ماندگاری طولانی آن از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید و از شستشو روزانه موها خوداری کنید. برای مراقبت از کراتینه بهتر است بیش از دو الی 3 بار در هفته موی خود را نشویید و موهایتان را تا حد ممکن خشک نگه دارید. برای نگهداری از موی کراتین شده از شنا در آب های کلردار خوداری کنید و شامپو نرم کننده بدون سولفات را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: فیلر مو چیست؟! (Hair filler) پرکننده مو! انواع روش، مواد تشکیل دهنده، فواید و عوارض فیلر مو.

عوارض جانبی رتینول چیست؟

عوارض جانبی رتینول معمولا به صورت موقتی است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • رتینول، باعث خشکی و تحریک پوست می‌شود.
  • رتینول، خارش و سوزش پوست را به دنبال دارد.
  • یکی دیگر از عوارض رتینول ایجاد قرمزی، لایه برداری و پوسته پوسته شدن پوست است.
  • باعث آفتاب سوختگی می‌شود.
  • استفاده از دوزهای بالای رتینول، منجر به ایجاد سرطان پوست می‌شود.
  • با عادت کردن پوست به درمان باید این عوارض از بین برود، در صورت ادامه دار بودن علائم به پزشک مراجعه کنید.
  • به گزارش NCBI، تجویز رتینول، اغلب با عوارض جانبی پوستی مخاطی، مسمومیت کبدی و ناهنجاری‌های پروفایل لیپیدی سرم، همراه است که ممکن است با افزایش خطر بیماری عروق کرونر قلب مرتبط باشد.

بیشتر بدانید: فیشیال پوست (Facial) چیست؟ انواع کاربرد، عوارض، فواید، مراحل انجام فیشیال صورت و پوست، مراقبت های بعد از فیشیال.

فرق بوتاکس مو با کراتینه در میزان عوارض

بوتاکس مو عوارض بسیار کمی دارد، بدترین ضرر آن این است که موهای شما بعد از چند روز امکان دارد چرب به نظر برسند. این چربی مو به دلیل فرایند جذب ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.

ماده شیمیایی که در کراتین استفاده می‌شود، فرمالدئید است که سرطان زا می‌باشد. از دیگر عوارض جانبی کراتینه می‌توان به خس خس سینه، حالت تهوع، تحریک پوست، احساس سوزش در بینی و گلو اشاره کرد.

فرق بوتاکس مو با کراتینه در میزان عوارض
تفاوت عوارض بوتاکس مو با کراتینه مو

بیشتر بدانید: ریزش موی مردانه چیست؟ روش های علمی درمان و پیشگیری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا