برند های فشناکسسوری مدمد و استایل

همه چیز در مورد برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)! با برند آرمانی آشنا شوید

همه چیز در مورد جورجیو آرمانی

یکی از برند های مطرح دنیای مد و استایل؛ برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) است. مارک لوکس جورجیوآرمانی، بر پایه ارزشهای اصلی مانند کلاس، کیفیت و منحصربفرد بودن است. برند معروف آرمانی؛ به دلیل طراحی‌های مناسب، کلاسیک و استثنائی، مورد احترام صنعت مد قرار گرفت. این نام تجاری بزرگ در دنیای مد و استایل؛ نه تنها بخشی از ۱۰ مارک لوکس برتر جهان است، بلکه بیش از ۳.۳ میلیارد دلار ارزش دارد.
با هم در مطلب از سری مطالب معرفی برندهای مد در مجله Vaghtemod، مروری خواهیم داشت به عوامل موفقیت و داستان تاسیس و گسترش این کمپانی بزرگ. پس از مطالعه این مطلب از مجله تخصصی مد و استایل وقت مد، شما همه چیز در مورد برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) را خواهید دانست.

برای آموزش در مورد مهمترین و جدیدترین نکات حرفه ای در زمینه مد و استایل، این سری از مطالب وقت مد را دنبال کنید.

چرا کمپانی جورجیو آرمانی محبوب شد!؟

مارک های لوکس به ویژه آنهایی که به عنوان نام سازنده و طراح ایجاد شده اند، از جمله Armani, Dior, Chanel, Gucci و Versace، نشان دهنده کیفیت و ارزش های طراح آن برند هستند. اساس این مارکهای معروف در شخصیت سازندگان آنهاست.
این مسئله به مارک ها کمک میکند تا هویت خاص خود را داشته باشند. برای مثال جورجیو آرمانی، سبک کلاسیک ساده را فراتر از مد میدانست.

مدل های برند جورجیو آرمانی
اساس تمامی برندهای معروف در شخصیت سازندگانش است.

آقای جورجیو آرمانی (giorgio armani) دیدگاه خود را در زمینه مد اینگونه بیان کرد: “من اولین کسی بودم که تصویر مردان را نرم و ظریف کرد و تصویر زنان را سخت کرد. من برای مردان، از پارچه های زنانه تر استفاده کردم و آنچه را که زنان به آن نیاز داشتند، از مردان دزدیدم مانند کت و شلوار کلاسیک”.
ما در این مقاله هر آنچه که باید درباره برند لوکس و معروف “Armani” از ابتدای تأسیس تا به امروز بدانید، در اختیارتان قرار میدهیم.

مطالعه بیشتر: ۸ مورد از بهترین برند لباس آمریکایی ! محبوب ترین مارک لباس آمریکا چیست!؟.

اسپانسر فروشگاه لباس سکرت

آغاز کار برند آرمانی، یکی از لوکسترین مارک های مد و استایل

جورجیو آرمانی : «وقتی شروع به کار کردم، هیچ چیز نداشتم… ».

خالق برند معروف جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) در ۱۱ ژانویه ۱۹۳۴ در شهر پیاچنزا، کشور ایتالیا متولد شد. آرمانی پسر مدیر حمل و نقل بود و دو خواهر و برادر داشت. آنها با سختی های جنگ جهانی دوم روبرو شدند. او علاقه زیادی به آناتومی انسان داشت و از این رو پزشکی را دنبال میکرد.
اما به زودی تحصیل پزشکی خود را برای خدمت به ارتش ترک کرد. در حین انجام خدمت خود که ۲۰ روز مرخصی در میلان گرفته بود، کار خود را در سال ۱۹۶۴ آغاز نمود. در همان زمان آرمانی توسط نینوچروتی به عنوان طراح مد لباس مردانه در “Hitman” انتخاب شد. برای آشنایی با تکنیک های مد و استایل مردانه برای خوش پوشی بیشتر، این سری از مطالب وقت مد را دنبال کنید.

بیشتر بدانید: برند کالوین کلاین (Calvin Klein)؛ داستان جالب پیدایش این برند توسط یک شاگرد!!.

شروع همکاری آرمانی با گالئوتی و تأسیس شرکت Armani در سال ۱۹۷۵

در دهه ۱۹۶۰، آرمانی با سرجیو گالئوتی (Sergio Galeotti) ملاقات کرد و این پایه و اساس مشارکت مادام العمر را ایجاد نمود. این گالئوتی بود که آرمانی را برای فریلنسر شدن طراحان دیگر تشویق کرد. پس از سالها تجربه آنها با کمک یکدیگر شرکت Armani S.p.A را در جولای ۱۹۷۵ تأسیس کردند.

در همان سال اول تاسیس این شرکت توسط آرمانی و گالئوتی، مجموعه آنها برای لباسهای مردانه عرضه شد. سپس در سالهای آینده، مجموعه ای از پوشاک زنانه آنها ارائه گردید.
اولین حضور این دو نفر با استقبال تماشاگران مواجه شد. فلسفه آرمانی ساده بود. او می‌گفت : «برای ایجاد چیزی استثنایی، ذهنیت شما باید بی وقفه روی کوچکترین جزئیات متمرکز باشد».

مطالعه بیشتر در مورد برند های فشن: ۸ مورد از بهترین برند لباس ایتالیا! معروف ترین مارک لباس ایتالیا چیست!؟.

علت شهرت و رشد برند Armani

شهرت جورجیو هنگامی که فیلم «گیگولو آمریکایی» بازیگر فیلم ریچارد گیر در سال ۱۹۸۰ منتشر شد، بالا رفت. در آن فیلم، یک‌ کمد پر از کت و شلوارهایی کلاسیک آرمانی قرار داشت. کت و شلوارهای قدرتمند این برند بزرگ صنعت پوشاک، بارها در مجموعه تلویزیونی Miami vice، ظاهر شد.
بعد از این فیلم بود که تقاضا برای این کت و شلوار توسط بسیاری از متخصصان افزایش داشت. در همین زمان بود که مارک پرطرفدار و معروف آرمانی به شهرت رسید و رشد کرد. (در این زمینه بخوانید: انواع مدل کت و شلوار مردانه (Men’s Suit)! جدیدترین و شیکترین مدل کت و شلوار آقایان را بشناسید!)

این تکنیک بازاریابی، باعث جهش پیشرفت برند آرمانی شد.

یکی از شعبه های برند جورجیو آرمانی و تمامی محصولات این برند معتبر
شهرت برند جورجیو آرمانی با یک فیلم شدت گرفت.

مطالعه بیشتر: داستان تاسیس برند ویکتوریا سکرت! خودکشی موسس ویکتوریا سکرت.

پایان غم انگیز گالئوتی از موسسین و شریک جورجیو آرمانی و ادامه پر قدرت برند Armani

آقای گالئوتی و آرمانی با هم کار کردند و شهرت و افتخارات زیادی کسب کردند. در سال ۱۹۸۵، آرمانی دوست و شریک تجاری خود (گالئوتی) را بر اثر سکته قلبی از دست داد. گالئوتی از سرطان خون رنج میبرد. سوالات زیادی در مورد نحوه مدیریت طراح مطرح می‌شد. بالاخره آرمانی پیروز شد و با گسترش تجارت خود به سطح بعدی این شایعات را متوقف نمود.

کمپانی Armani، تحت نام تجاری چتری جورجیو آرمانی، مجموعه ای از مارک های فرعی راه‌ اندازی کرد. او با این کار به بخش های مختلف بازار و نیازهای آنها پاسخ داد.
آرمانی خطوط تولید مربوط به مد لاکچری و ارزان از جمله لباس شنا و لباس زیر، اکسسوری و جواهرات، عطر ها و لوازم آرایشی، کیف و کفش زنانه و مردانه و کودکان را راه اندازی نمود.

گالئوتی از موسسین برند جورجیو آرمانی را مشاهده میکنید.
تاریخچه برند جورجیو آرمانی

همه نکات مهم و حرفه ای در زمینه مد و استایل زنانه را در این سری از مطالب وقت مد بخوانید.

آقای آرمانی، علاوه بر مد حتی در صنایع دیگر مانند سبک زندگی، فضای داخلی خانه، شیرینی پزی، چیدمان گل، رستوران ها، هتل ها و املاک مسکونی قدم برداشت. جورجیو آرمانی؛ اعتماد بسیاری از افراد مشهور از قبیل دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو، رافائل نادال، مگان فاکس و ریحانا را به سمت خود جلب کرده است. هم اکنون این برند محبوب میلیون ها نفر طرفدار دارد.

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد برند Chanel، داستان تاسیس برند شنل در جنگ جهانی دوم!.

برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) چگونه گسترش یافت!؟

برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) برای گسترش و پیشرفت، نیاز به ورود به سایز صنایع داشت. از این رو جورجیو آرمانی با ایجاد برندهای مختلف زیرمجموعه خود که هر کدام برای هدف و صنعتی خاص طراحی شده بودند؛ شروع به گسترش روز افزون کمپانی آرمانی کرد.

مطالعه بیشتر: همه چیز در مورد برند مونت بلنک (Montblanc)، داستان جالب تاسیس و طراحی لوگو شرکت مونت‌بلنک.

زیرمجموعه ها و برندهای کمپانی جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)

جورجیو آرمانی محبوبیت خود را در بین نخبگان و دنیای مد ایجاد کرد. او سپس از نام تجاری خود «آرمانی» برای ارائه بسیاری از موارد و ورود به صنایع دیگر استفاده نمود. در پایین برند های تجاری آرمانی را نام برده ایم. تمامی این نام های تجاری که زیرمجموعه ای از برند بزرگ جورجویو آرمانی است شامل:

  • نام تجاری امپوریو آرمانی (Emporio Armani)

این نام تجاری توسط کمانی آرمانی؛ برای افراد حرفه‌ای بین ۲۵ تا ۳۵ سال ایجاد شد. هدف Giorgio Armani از ایجاد نام تجاری امپوریو آرمانی (Emporio Armani)؛ این بود که طرح های کلاسیک و واضح را برای این بخش هدف ایجاد کند.

  • برند تجاری جورجیو آرمانی پریو (Giorgio Armani Prive)

این خط طراحی آرمانی در سال ۲۰۰۵ و برای فرش قرمز افراد مشهور طراحی شده بود. خط لباس مجلسی Giorgio Armani Prive، که از زیر مجموعه های کمپانی آرمانی است، برای تولید لباس های مجلسی شب، مجلل و درجه یک ارائه میدهد.

در این زمینه بخوانید: جدیدترین و شیک ترین انواع مدل لباس مجلسی زنانه! با زیباترین مدل مجلسی بانوان آشنا شوید.

  • نام تجاری Armani Collezioni

محصولات این مارک، قیمتی کمتر از مارک تجاری Armani دارد. برند تجاری Collezioni که توسط خود آرمانی تاسیس شده است، با قیمت تقریبا کمتر از ۲۰ دلار، به افرادی که عاشق پوشیدن لباس های لوکس و با کیفیت بالا هستند، محصولات و خدمات خود را ارائه میدهد. بنابراین Collezioni به عنوان یک خط عالی برای مد ارزان قیمت مطرح میشود.

مطالعه بیشتر: همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل.

  • نام تجاری EA7، یکی از برند های زیر مجموعه کمپانی آرمانی

خط EA7 با الهام گرفتن از فوتبالیستی به نام آندری شوچنکو که در آن زمان پیراهنی با شماره 7میپوشید، توسط کمگانی آرمانی ایجاد شد. این مجموعه اساسا شامل لباس های اسپورت و کفش های ورزشی بود.

  • نام تجاری Armani Jeans

مارک آرمانی جینز (Armani Jeans)، کم هزینه ترین برندی بود که با در نظر گرفتن مخاطبین ۱۸ تا ۳۰ ساله ایجاد شد. آنها میخواستند برای خود لباس های خیابانی و معمولی بپوشند.

مطالعه بیشتر: انواع چرم (Leather) را بشناسید! شناخت ویژگی و کاربرد انواع جنس چرم.

  • نام تجاری A/X Armani Exchange

بورس آرمانی، بهترین برند برای بازار انبوه بود که طعم لباس های لوکس را دوست داشت. زیرا طرح های آرمانی با در نظر گرفتن کیفیت معمولی و خوب، ارزان و شیک بودند. این مجموعه طیف وسیعی از پوشاک گرفته تا اکسسوری را ارائه میدهد. این برند، در هر گوشه ای از صنعت مد راه افتاده و همچنان در خطوط دیگر صنعت پیشرفت میکند.

  • دیگر نام های تجاری Armani

آرمانی کاسا (Armani Casa) مجموعه ای از لوازم خانگی آرمانی است که شیوه ایده آل زندگی او را به نمایش گذاشت. آرمانی کاسا؛ در هتل های Armani استفاده میشود و یکی دیگر از سرمایه‌ گذاری ها در صنعت هتل و تفریحگاه کمپانی آرمانی میباشد. او در دبی قرارداد بست.

آرمانی با “Armani Residences”، مجموعه ای لوکس از ۱۴۴ خانه مسکونی را در برج دبیین، در سال ۲۰۰۵ شروع کرد. برندهای دیگر عبارتند از آرمانی دولچی (Armani Dolchi) برای شیرینی پزی و آرمانی فیوری (Armani Fury) برای تزئین گل در هتل و رستوران ها.
جورجیو آرمانی به یک نام تجاری معروف در هر صنعت تبدیل شد. او صرف نظر از اینکه در کدام صنعت برتری داشت، فردی متواضع بود.

فعالیت اجتماعی و عرضه لباس بیمارستانی توسط برند آرمانی در زمان کرونا

جورجیو آرمانی : « فلسفه پشتیبانی برند من همیشه پایداری بوده است، من از طریق کارم لباس های را عرضه میکنم که ماندگار بوده و میتوانند سالها پوشیده شوند. مسئله اخلاق حتی قبل از استراتژی مطرح می‌شود.»

(اگر در مورد مد اخلاقگرا یا مد سبز کنجاو هستید در وقت مد در مورد آن به صورت کامل شرح داده شده است.)

آرمانی در بسیاری از رویدادهای مختلف اجتماعی حضور داشته است. در سال ۲۰۱۶، جورجیو آرمانی با اتحادیه “Fur Free” توافق کرد و همه محصولات تولید شده از خز حیوانات را حذف کرد. آنها همچنین در سال ۲۰۱۹ پیمان مد را امضا کردند. هدف از این تعهدنامه؛ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، توقف گرمایش جهانی و بازگرداندن تنوع زیستی بود.

همچنین Armani، در سال های بعد و در زمان شروع کرونا برای کمک به کشور ایتالیا تلاش زیادی کرد. مجموعه آرمانی شروع به تولید انبوه لباس های یکبار مصرف پزشکی کردند. همچنین آنها مبلغی حدود۲ میلیون یورو به بیمارستان های مختلف مانند رم، میلان، پیاچنزا و برگامو اهدا نمودند.

در زمینه برندهای مد بیشتر بدانید: ۸ مورد از بهترین برند لباس ایرانی! محبوبترین مارک پوشاک در ایران.

ارزش برند Armani در طی زمان و کلید موفقیت این مارک بزرگ دنیای مد

بیش از سه دهه است که جورجیو آرمانی مدیریت و طراحی پوشاک لوکس خود را برعهده دارد. این برند محبوب هنوز به ارزش‌های تجاری خود وفادار است که در سال ۱۹۷۵ راه اندازی شد. آرمانی با داشتن چشم انداز و فلسفه ای روشن، به عنوان یک مارک لوکس، زمان را پشت سر گذاشته است.
او حتی پس از رسیدن به اوج موفقیت، همچنان به ریشه های خود وفادار میباشد و در میلان فعالیت می‌کند.

مدل و لباس های برند جورجیو آرمانی
محبوبیت روز افزون و افزایش ارزش برند جورجیو آرمانی با داشتن چشم انداز و فلسفه روشن

جورجیو آرمانی، عشق و احترام فراوانی برای شهر خود دارد. این مسئله از استراتژی مارک های اینستاگرام نیز مشخص است. زمانی که از آرمانی در مورد کلید موفقیتش سوال شد، او گفت: «من فرمولی برای انتقال ندارم. من همیشه این کار را به روش و سبک خودم انجام میدادم. حتی امروز، من استقلال خود را نگه داشته ام. شور، خطر، سختی و ثبات، اینها چیزهایی هستند که برای من ارزشمندند. این سابقه حرفه‌ای من است.»

مطالعه بیشتر: بهترین برند لباس فرانسه ای! با محبوبترین مارک لباس فرانسه آشنا شوید.

جملاتی از جورجیو آرمانی، الهام بخش دنیای مد و موسس کمپانی آرمانی (Armani)

  • ظرافت به این معنا نیست که مورد توجه قرار بگیرید، بلکه به معنای به خاطر سپرده شدن است.
  • تفاوت بین سبک و مد، کیفیت میباشد.
  • ظرافت سادگی را بپذیرید.
  • یک عطر بیش از یک عصاره یک حضور در انتزاع است. برای من، عطر یک رمز و راز است.
  • سبک فردی، نیازمند صحیح شناختن این است که شما که هستید، چه چیزی برای شما مفید است و چگونه شخصیت خود را پرورش دهید.
  • یک زن همیشه باید لباس بپوشد تا به خاطر سپرده شود، نه اینکه صرفاً مورد توجه قرار گیرد.
  • ظرافت توجه را جلب نمیکند! بلکه در حافظه میماند.
  • برای من بسیار سخت خواهد بود که کارها را به روش دیگران انجام دهم.
  • من معتقدم که لباس های من میتواند تصویر بهتری از افراد به مردم بدهد، این میتواند احساس اعتماد به نفس و شادی آنها را افزایش دهد.
  • به خود و فلسفه خود وفادار باشید. تغییر در مواجهه با سختی ها در واقع اعتبار شما را نزد مشتریان کاهش میدهد.
  • یاد داشته باشید که در نهایت مشتری نمیداند و یا اهمیت نمیدهد که شما به عنوان یک مارک کوچک یا بزرگ هستید. او فقط روی پوشاک آویزان در ریل فروشگاه تمرکز میکند.

داستان موفقیت بزرگترین برند دنیای مد و سبک زندگی

باهم همه چیز در مورد برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) را خواندیم. در پایان تحقیقات و نوشتن این مقاله باید بگویم که من احترام و تحسین خاصی را برای این برند پیدا کردم. درنهایت و پایان این داستان یک برند موفق بود.
جورجیو آرمانی بدترین دوران جنگ جهانی و همچنین تروریسم را در دهه ۷۰ و در میلان را دیده است. هنگامیکه در خارج از استودیوی خود و در کورسو ونزیا، تظاهرات میشد، او در اتاق خود نقشه میکشید.

او یک جامعه جدید را تصور میکرد که آینده را روشن کرده و تفسیر میکند. آرمانی با گذر از غلتک زندگی، توانست برند خود را به سطحی برساند که توسط بسیاری از مارک های لوکس دیگر، دست نخورده و کشف نشده است. برای مطالعه تمام آنچه درمورد مد و استایل و سبک زندگی باید بدانید؛ مجله وقت مد را دنبال کنید.

منبع
منبعمنبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا