زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو

خواص روغن رزماری برای مو، حقایق علمی، فواید و مضرات رزماری برای مو

حقایق عملی مهم درباره روغن رزماری برای مو

ریزش مو، چه ناشی از استرس باشد چه ژنتیک، اتفاق دردناکی است و علاوه بر تحمیل هزینه های درمان زیاد، انسان را دچار نارحتی و حتی افسردگی می‌کند.
رزماری عموما به عنوان چاشنی غذا شناخته می‌شود، اما بسیاری معتقدند که فواید سلامتی و زیبایی بسیاری دارد. در شبکه های اجتماعی ادعا می‌شود که روغن رزماری برای مرطوب کردن و رشد مجدد مو بسیار کاربردی است و حتی با شوره سر مبارزه کرده و باعث ترمیم بخش های آسیب دیده مو می‌شود! اما آیا این موارد از خواص روغن رزماری برای مو واقعیت دارد؟ حقیقت ماجرا چیست؟
در این بخش از مطالب آموزشی زیبایی، سلامت و آرایش مو وقت مد (vaghtemod.ir)، از طریق مراجع علمی، خواص روغن رزماری برای مو را آموزش داده ایم. پس برای یافتن حقیقت تا انتها، این مطلب را دنبال کنید.

خواص روغن رزماری برای مو، خوب و یا بد؟!

روغن رزماری؛ از برگ گیاه رزماری که در مدیترانه، تولید می‌شود. این گیاه مانند ریحان، اسطوخودوس، مریم گلی عطر بسیار زیادی دارد، به همین دلیل در فرمولاسیون انواع رایحه عطر و انواع نت عطر هم از آن استفاده می‌کنند.
بنا به گفته cosmopolitan، روغن رزماری به تسکین پوست کمک کرده به همین دلیل برای محصولات مراقبتی پوست و مو کاربرد دارد.
روغن رزماری، یک مایع کم رنگ با رایحه علفی است که در مراقبت از مو به عنوان یک آنتی اکسیدان، ضد التهابی و ضد میکروبی استفاده می‌شود.

نمونه ای از گیاه رزماری
رزماری گیاهی بسیار مفید برای پوست و مو است

بیشتر بدانید: مناسبترین و بهترین روغن برای درمان موخوره چیست!؟ با بهترین روغن مناسب برای درمان موخوره آشنا شوید.

آیا روغن رزماری باعث رشد مو می شود؟

بنا به گزارش healthline، عصاره برگ رزماری برای رشد مجدد، ریزش موی مردانه و هورمونی موثر است برای همین، به عنوان یکی از انواع روغن مو مفید شناخته می‌شود.
اما چرا روغن رزماری برای رشد مو مفید است؟ اسید کارنوزیک، یکی از مواد اصلی روغن رزماری است، که باعث تحریک و التیام بافت های عصبی شده و همین کار را با پوست سر انجام داده و به رشد مو کمک می‌کند.

روغن رزماری؛ جریان خون را در فولیکول مو افزایش داده و باعث رشد مجدد مو شده و میزان رادیکال آزاد آسیب رسان به مو را کاهش می‌دهد. در اصل رزماری دارای خواص ضد التهابی است که باعث بهبود گردش خون شده و رشد عصبی را تقویت می‌کند. رزماری برای سلامت پوست نیز بسیار مفید و کاربردی است.
روغن رزماری، علاوه بر تحریک رشد مو، برای جلوگیری از سفیدی زودرس مو و شوره سر و برای بهبود خشکی و خارش پوست سر استفاده می‌شود.

اسپانسر لباس سکرت
آیا روغن رزماری باعث رشد مو می شود؟
عصاره برگ رزماری برای رشد مجدد، ریزش موی مردانه و هورمونی موثر است برای همین، به عنوان یکی از انواع روغن مو مفید شناخته می‌شود

رزماری چه فوایدی دارد؟

رزماری؛ به بهبود عملکرد و کیفیت حافظه کمک می‌کند، همچنین برای تقویت هوشیاری، هوش و تمرکز حافظه مناسب است. برای کسانی که از استرس مزمن یا عدم تعادل هورمن استرس رنج می‌برند، رزماری انتخاب خوبی است چرا که باعث کاهش استرس می‌شود.
رزماری حاوی آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است که به تحریک رشد مو و درمان ریزش مو کمک می‌کند. رزماری برای درمان موخوره، شوره سر، کاهش التهاب پوست سر و تقویت مو موثر است.

فواید رزماری
تحریک رشد مو و درمان ریزش مو از فواید رزماری است

بیشتر بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید.

عوارض روغن رزماری برای مو چیست؟

روغن رزماری برای مو و پوست سر، عوارض جانبی بسیار کمی دارد، چرا که این روغن برای انواع جنس پوست و انواع جنس مو مناسب است. اگر بانوی باردار و شیرده هستید حتما قبل از استفاده از رزماری با پزشک خود مشورت کنید، به این دلیل که کافور موجود در روغن رزماری ممکن است خطراتی برای دوران بارداری داشته باشد.

همیشه این احتمال وجود دارد که با امتحان یک ماده جدید روی پوست واکنش های آلرژیک و حساسیت به وجود بیاید. بهتر است قبل از مالیدن روغن رزماری روی پوست سر، مقداری از آن را به پشت گردن خود بزنید و دو سه روز صبر کنید که ببینید آیا واکنش منفی نشان می‌دهد. در انتها اگر واکنش آلرژیک روی پوستتان نشان نداد بر روی کل پوست سر، روغن رزماری را ماساژ دهید.

عوارض روغن رزماری برای مو
عوارض روغن رزماری برای مو

افرادی که موی نازک و کم پشتی دارند با استفاده از روغن رزماری، موهایشان چرب و سنگین نشان داده می‌شود که این اتفاق آزار دهنده است. اگر شما دارای موهای نازک هستید از روغن رزماری قبل از خواب استفاده کنید تا صبح دوش بگیرید و اثری از چربی آن بر روی سر و مویتان نماند.

آموزش روش های استفاده از روغن رزماری برای مو

در ادامه مطالب آموزشی سلامت مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، چند روش برای استفاده از اسانس روغن رزماری به عنوان ترمیم کننده و درمان نازکی مو آورده شده است. برای شروع هر کدام از این روش ها را یک الی دو بار در هفته امتحان کنید.

آموزش روش های استفاده از روغن رزماری برای مو
آموزش روش های استفاده از روغن رزماری برای مو در مجله وقت مد

روغن رزماری را مستقیما روی سر ماساژ دهید!

ابتدا 5 قطره اسانس رزماری را با یک قاشق چایخوری روغن های حامل مانند روغن جوجوبا، روغن آرگان یا روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس بعد از دوش گرفتن به صورت یکسان و مساوی، آن را روی پوست سر ماساژ دهید. اگر چرب شدن مو شما را اذیت می‌کند یک ساعت بعد از ماساژ می‌توانید موها را آبکشی کنید، اینکار کاملا اختیاری است.
بهترین زمان استفاده از روغن رزماری قبل از به خواب رفتن است تا حداقل 7 ساعت بر روی سرتان بماند و صبح مو را شستشو دهید.

درمورد موی سر بدانید: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

روغن رزماری را با شامپو مخلوط کنید

به ازای هر 28 گرم یا یک انس شامپو مصرفی، 5 قطره از روغن رزماری را به آن اضافه کنید و سپس شامپو را خیلی خوب تکان دهید تا با یکدیگر به صورت کامل ترکیب شوند. حالا هر بار که به حمام می‌روید از شامپو حاوی رزماری می‌توانید به سادگی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو.

چه مدت زمان، طول می کشد تا رزماری به رشد مو کمک کند؟

با استفاده از رزماری، رشد مو تمام افراد سرعت پیدا نمی‌کند، این امر از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است. اگر هدف شما از استفاده، روغن رزماری رشد سریع مو است بهتر است کمی صبور باشید، چرا که مطالعات نشان داده است بیش از 6 ماه بعد از استفاده این روغن زمان می‌برد تا نتایج بهبود رشد مو سر و رشد ابرو را مشاهده کنید.

بیشتر بدانید: فیلر مو چیست؟! (Hair filler) پرکننده مو! انواع روش، مواد تشکیل دهنده، فواید و عوارض فیلر مو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا