زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشپوستزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

انواع روش لیفت ابرو! مزایا، معایب و ماندگاری

بهترین روش لیفت ابرو را بشناسید

ابروهای ژولیده با چشم های خسته، سیگنال های منفی از احساسات واقعی ارسال می‌کند. لیفت ابرو؛ یک عمل زیبایی برای بالا بردن ابروها، تغییر موقعیت پیشانی، کاهش چین و چروک و جوانسازی است. لیفت ابرو، ظاهر پیشانی، ابرو و اطراف چشم را بهبود داده، پوست را سفت کرده و خطوط اخم را به حداقل می‌رساند. اما تا چه حد با مزایا و معایت لیفت دادن ابرو و یا لیفت پیشانی آشنا هستید؟!
در این سری از مطالب آموزش آرایش و زیبایی از رسانه وقت مد(vaghtemod.ir)، هر آنچه باید در مورد لیفت ابرو و روش های انجام آن بدانید را آموزش داده ایم.

لیفت ابرو چیست و چرا باید انجام شود؟

لیفت ابرو، که به عنوان لیفت پیشانی هم شناخته می‌شود، روشی محبوب برای جوانسازی پیشانی و ابرو در افرادی است که دوست دارند علائم پیری زودرس را درمان کنند. با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.
آسیب های خورشیدی، پوست را ضعیف کرده و نیروی جاذبه ابروها را به سمت پایین می‌کشد و باعث بروز انواع چین و چروک می‌شود. در این باره سری آموزش های سلامت پوست را مشاهده کنید.

لیفت ابرو چیست و چرا باید انجام شود؟
لیفت ابرو، که به عنوان لیفت پیشانی هم شناخته می‌شود، روشی محبوب برای جوانسازی پیشانی و زیبایی ابرو است.

روی پیشانی و بین ابروها امکان دارد، خط اخم داشته باشید که باعث می‌شود اخمو و جدی به نظر برسید. اگر قسمت بیرونی ابرو، آویزان باشد، به دلیل افتادگی ابرو، منجر می‌شود غمگین و خسته به نظر برسید. لیفت ابرو تمامی این مشکلات را می‌تواند اصلاح و رفع کند. برای همین در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد.

عکس قبل و بعد از لیفت ابرو

بیشتر بدانید: آموزش اصلاح ابرو در خانه، با تکنیک های مهم برداشتن ابرو آشنا شوید (همراه با ویدیو).

انواع روش لیفت ابرو

روش های مختلفی برای بالا بردن ابرو و جوانسازی پوست وجود دارد. در این بخش از مطالب سلامت و زیبایی ابرو، تمامی روش های لیفت ابرو را آموزش داده ایم تا بنا به نیاز خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

اسپانسر لباس سکرت
انواع روش لیفت ابرو را در مجله وقت مد مشاهده کنید.
انواع روش لیفت ابرو را در مجله وقت مد مشاهده کنید.

لیفت ابرو با آندوسکوپی، یکی از انواع روش لیفت ابرو

طبق گزارش danielezra.co.uk، لیفت اندوسکوپی، شامل چند برش کوتاه، در پوست سر است. جراح یک اسکوپ، که شامل لوله ای نازک متصل به دوربین است را در یکی از برش های انجام شده، قرار می‌دهد تا بافت ها و ماهیچه های شما را در صفحه نمایش مشاهده کند.
در عین حال از دستگاه دیگری که در برش دیگر قرار دارد، برای ایجاد تغییرات لازم استفاده می‌کند. تصاویر روی صفحه نمایش برای این است که جراح بفهمد بافت و ماهیچه های پشت مو به چه صورت عمل کند.

لیفت ابرو با آندوسکوپی، یکی از انواع روش لیفت ابرو
لیفت ابرو با آندوسکوپی، یکی از انواع روش لیفت ابرو است.

در مطالب قبلی درباره اندولیفت و جدیدترین مدل لیفت ابرو توضیح دادیم. در لیفت ابرو با آندوسکوپی، جراح بافت را با یک بخیه موقت یا دائمی یا لنگر زیر پوست تنظیم می‌کند. این کار باعث می‌شود، بافت ها در جای خود قرار بگیرند. از آنجایی که برش های ایجاد شده در این روش کوچک هستند، کمتر تهاجمی است و کمترین جای زخم و زمان بهبودی را تجربه خواهید کرد. جراحی لیفت ابرو با اندوسکوپی برای افتادگی خفیف تا متوسط ابرو مناسب است.

درباره ابرو بدانید: علت ریزش ابرو چیست؟ با راه درمان ریزش ابرو آشنا شوید!.

ابروپیکسی داخلی

عمل بلفاروپلاستی، برای درمان پتوز خفیف ابرو انجام می‌شود که در رسانه vaghtemod، توضیح داده شده است. ابروپیکسی داخلی، یک رویکرد کم تهاجمی را از طریق برش بلفاروپلاستی فراهم کرده و نیازی به استراحت ندارد. به این دلیل که این روش کم تهاجمی است، همیشه موثر نیست و نتیجه فوق العاده ای از آن انتظار نمی‌رود.

لیفت مستقیم ابرو

لیفت مستقیم ابرو، یک جراحی قوی و تاثیر گذار برای فرم دهی ابرو با نتیجه طولانی مدت و موثر است. یکی از معایب این روش، این می‌باشد که یک جای زخم در امتداد خط بالایی ابرو به وجود می‌اید. برای افرادی که ابروهای نازکی دارند، این خط قابل مشاهده است.

زیباتر شوید: جدیدترین انواع مدل فیبروز ابرو ! با محبوب ترین مدل های فیبروز ابرو آشنا شوید.

لیفت شیمیایی ابرو

طبق گزارش my.clevelandclinic، با استفاده از تزریق بوتاکس و فیلر به صورت قابل توجهی، ابرو را می‌توان تغییر شکل داد و بلند کرد. با تضعیف عضلات کاهش دهنده و ایجاد لیفت مبتنی بر فیلر، تغییرات چشمگیری را در ابروی خود مشاهده خواهید کرد. در مطالب گذشته در مورد فیلر ابرو و روش انجام بوتاکس ابرو، میزان ماندگاری، معایب و مزایا آنها توضیح داده ایم.

لیفت کلاسیک یا لیفت ابرو باز

در لیفت باز ابرو، پزشک یک برش بزرگ در یکی از چین های پیشانی و اطراف خط مو ایجاد می‌کند. پوست از بافت های زیرین جدا شده و ماهیچه ها شل و چربی ها برداشته می‌شود. پزشک پوست اضافی را بر می‌دارد، پوست باقی مانده را به سمت پایین می‌کشد و ابرو را در موقعیت جدید بخیه می‌زند. به این نوع روش بالا بردن ابرو، لیفت کلاسیک نیز می‌گویند.

درباره ابرو بدانید: ریمو ابرو چیست؟ انواع روش ریمو ابرو یا پاک کردن تاتو ابرو و عوراض آن.

روش لیفت ابرو با نخ

در مورد لیفت صورت با نخ و مزایا و معایب آن در سری مطالب پوست توضیح دادیم. طبق گزارش betterhealth.vic.gov.au، برای لیفت ابرو با نخ، پزشک متخصص، نخ های ظریفی را با دندان های کوچک از طریق لوله های بسیار نازک به نام کانولا وارد کرده تا هیچ برشی در پوست ایجاد نشود.

آنها از یک فیبر غیر قابل جذب هستند که از پرولن طبی، ساخته شده اند. هنگامی که نخ ها در محل سوراخ قرار می‌گیرند، به آرامی به سمت بالا کشیده شده و روی بافت و پوست صورت محکم می‌شوند. به این روش از لیفت ابرو، لیفت با نخ گفته می‌شود.

روش لیفت ابرو به وسیله لمینت ابرو

در روش لمینت، هدف فرم دهی و شکل دادن به ابروها می‌باشد. لمینت ابرو یک روش نیمه دائمی است که برای اعمال آن، با یک نرم کننده که فرم مورد نظر ابرو را مشخص می‌کند، ابروها را شانه می‌زنند و سپس از یک لوسیون چسبنده به عنوان تثبیت کننده شکل ابرو استفاده می‌کنند.

در مرحله بعد، تار ابروها، به وسیله یک محصول شیمیایی به سمت بالا و فرم دلخواه، در می‌آید. میزان ماندگاری آن حدودا 2 ماه است. اگر دنبال پر حجم نشان دادن ابروهای خود هستید، شدینگ ابرو و میکروبلیدینگ ابرو روش محبوبی می‌باشند.

لیفت ابرو با لوازم آرایشی

برای لیفت ابرو با کمترین هزینه، از محصولات آرایشی مانند ژل ابرو و صابون ابرو با توجه به سلیقه خود، می‌توانید استفاده کنید. این روش ها کاملا ارزان و ساده هستند ولی در عین حال ماندگاری آنها به اندازه چند ساعت است و با گذشت مدت کوتاهی به حالت اول خود بر می‌گردند.

در طول عمل لیفت ابرو چه اتفاقی می‌افتد؟

در طول عمل لیفت ابرو بسته به نوع عمل، بی حسی موضعی یا بیهوشی بر روی شما اعمال می‌شود. هنگامی که داروی بیهوشی کار کرد، جراح متخصص، پوست را در قسمت خط مو، برش زده و بافت شما را حرکت می‌دهد و بخش هایی از ماهیچه ها و پوست را که باعث ایجاد چین و چروک یا خطوط اخم عمیق می‌شوند را از بین می‌برد.

سپس جراح برش های ایجاد شده را با بخیه می‌بندد و محل جراحی را با بالشتک و بانداژ می‌پیچد تا از بخیه ها محافظت کند.

بیشتر بدانید: 5 روغن برای رشد و تقویت ابرو! روش های طبیعی برای تقویت ابرو را بشناسید.

مزایای عمل لیفت ابرو

مزایا و فواید لیفت ابرو شامل موارد زیر است:

  • چین و چروک پیشانی را بهبود می‌بخشد.
  • ابروها را بالا برده و شما را حوان تر نشان می‌دهد.
  • لیفت ابرو باعث می‌شود پوست اضافی و افتاده روی پیشانی رفع شود. در مورد دلایل افتادگی پوست و روش های درمان شلی پوست قبلا صحبت کرده ایم.
  • منجر به رفع خط اخم می‌شود.
  • ظاهر خسته و عصبانی را به حداقل می‌رساند.

خطرات و عوارض لیفت ابرو

هر نوع جراحی، از جمله لیفت ابرو بنا به روشی انتخابی عوارض احتمالی دارد که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حرکت محدود ابروها
  • عوارض داروهای بیهوشی
  • ریزش فولیکول مو در اطراف برش ها، یکی دیگر از عوارض لیفت ابرو است.
  • عدم تقارن ابروها
  • خون ریزی
  • عفونت و درد
  • لیفت ابرو باعث ایجاد زخم می‌شود.
  • از دیگر عوارض لیفت ابرو، ایجاد کبودی و تورم روی پیشانی و صورت است.
  • لخته خون که ممکن است باعث عوارض قلبی و عروقی شود.
  • آسیب عصبی که می‌تواند باعث فلح موقت یا دائمی بخشی یا تمام حرکات عضلات پیشانی شود. این باعث می‌شود نتوانید ابروهای خود را حرکت دهید.

درباره مو بدانید: عوارض رنگ کردن مو در دوران قاعدگی! آیا رنگ کردن مو در دوران پریودی، مضر است؟.

میزان ماندگاری لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو یک روش زیبایی دائمی است و نتایج آن، امکان دارد تا اخر عمر باقی بماند. افزایش سن، باعث محو شدن نتیجه لیفت ابرو می‌شود. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که، پوست با افزایش سن استحکام و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و مجددا منجر به بروز چین و چروک ها خواهد شد.

پس از لیفت ابرو، چین و چروک ها می‌تواند برگردد، اما به شدت قبل نخواهند شد. بعد از بالا بردن ابرو برای اینکه اشعه فرابنفش به پوست شما آسیب نزند و باعث بروز چین و چروک نشود از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

تفاوت بین لیفت ابرو و بلفاروپلاستی چیست؟

هر دو این عمل های زیبایی روی بخش خاصی از صورت کار می‌کنند. لیفت ابرو برای درمان چین و چروک و افتادگی ابرو و بالا کشیدن آنها استفاده می‌شود. عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یک عمل جراحی برای برداشتن پوست، ماهیچه یا بافت اضافی از روی پلک است. بلفاروپلاستی، افتادگی پلک و پف زیر چشم را درمان می‌کند. این دو روش در کنار هم نیز، قابل انجام هستند.

اندازه سینه خانم ها، به چه عواملی بستگی دارد؟ با انواع روش بزرگ کردن سینه با لباس آشنا شوید.

بعد از جراحی لیفت ابرو چه باید کرد؟

بعد از جراحی لیفت ابرو توصیه های گفته شده توسط پزشک خود را انجام دهید، اما توصیه های کلی شامل موارد زیر است:

  • حداقل به مدت 3 هفته خم نشوید.
  • از دست زدن به محل زخم اجتناب کنید.
  • اگر لیفت ابرو با نخ انجام داده اید از اخم کردن، حرکات زیاد ابرو و برداشتن وسایل سنگین خودداری کنید. مهم است که مطمئن شوید نخ های ظریف در موقعیت اصلی باقی می‌مانند.
  • هر گونه خونریزی یا درد شدید و علائم غیر عادی را با پزشک خود در میان بگذارید.

بیشتر بدانید: 11 سبک از انواع مدل ابرو زنانه، (راز های مخفی) جدیدترین و شیک ترین مدل ابرو سال.

هزینه لیفت ابرو

هزینه لیفت ابرو بنا به میزان افتادگی ابرو، چروک پیشانی، جنس پوست، روش انتخابی و پزشک متخصص متفاوت است و نیاز است که حتما قبل از انتخاب روش با پزشک خود مشورت کنید. لیفت ابرو به دلیل اینکه جزو دسته بندی زیبایی صورت قرار می‌گیرد تحت پوشش بیمه های درمانی نیست.

بیشتر بدانید: سایه ابرو چیست؟ همه حقایق درباره انواع مدل سایه ابرو موقت و دائمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا