پوستآرایشزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی چشم
موضوعات داغ

از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟ چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

با فواید مهم کرم دور چشم آشنا شوید

کرم دور چشم؛ فقط برای افرادی که به دنبال مبارزه با علائم پیری هستند، مناسب نیست!، حتی اگر اطراف چشم شما فاقد چین و چروک و پف می‌باشد، بهتر است از یک کرم دور چشم به عنوان روتین مراقبت از پوست استفاده کنید. اما آیا میدانید چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟ از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟
این کرم از پوست ظریف دور چشم محافظت کرده و مانع از پیری زودرس پوست می‌شود. اما بهترین زمان برای اضافه کردن این کرم به روتین زندگی چه موقع است؟
در این سری از مطالب سلامت و مراقبت از پوست از مجله علمی وقت مد(vaghtemod.ir)، به شما آموزش می‌دهیم از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟ همینطور همه موارد ضروری درباره کرم دور چشم را توضیح خواهیم داد.

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

برای این که بدانیم از چه سنی می‌توان کرم دور چشم را استفاده کرد، مهم است که از دلایل نیاز به این کرم آگاه باشیم. در بخش زیر از سری آموزش های زیبایی و سلامت چشم، علت اینکه چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم را شرح داده ایم.

  1. کاهش سیاهی و پف زیر چشم: اگر چشم های پف کرده، خسته با حلقه های تیره دارید، افزودن یک کرم به روتین مراقبت از پوست شما، می‌تواند کمک کننده باشد. در مطالب گذشته در مورد علت پف و تورم چشم، دلایل سیاهی زیر چشم و روش های درمان آن آموزش دادیم.
  2. آبرسانی دور چشم، یکی از فواید کرم دور چشم است: پوست اطراف چشم به دلیل نازکی پوست، مستعد خشکی هستند، بهتر است رطوبت این ناحیه را با یک کرم دور چشم سبک با آبرسانی قوی تامین کنید. در مورد ویژگی های پوست خشک و روش های نگهداری و مراقبت از پوست خشک در رسانه علمی وقت مد، بیشتر بدانید.
  3. کرم دور چشم برای رفع چین و چروک اطراف چشم: تحقیقاتی زیادی انجام شده است که از کرم دور چشم به عنوان روشی موثر برای درمان علائم زودرس پیری پوست و کاهش انواع چین و چروک استفاده می‌شود. به دلیل اینکه کرم دور چشم آبرسانی بالایی دارد، به رطوبت پوست اطراف چشم کمک کرده و مانع از بروز چین و چروک می‌شود.
  4. کرم های دور چشم ایمن هستند: برخی از مرطوب کننده ها حاوی موادی هستند که برای استفاده به پوست نازک اطراف چشم مناسب نمی‌باشند. کرم های دور چشم با در نظر گرفتن حساسیت و نازکی پوست زیر چشم، فرموله و تولید شده اند. کرم های دور چشم، بافت ضخیم تری نسبت به مرطوب کننده های صورت، دارند تا آبرسانی عمیقی را داشته باشند برای همین در سلامت و آرایش صورت تاثیر دارند.
  5. مناسب برای پوست های حساس: برای استفاده از کرم دو چشم، مهم است که جنس پوست خود را بشناسید و با توجه به آن دست به انتخاب بزنید. به صورت کلی، کرم های دور چشم حتی برای پوست های حساس نیز مناسب هستند.
آبرسانی دور چشم، کاهش سیاهی و پف زیر چشم از دلایل استفاده  از کرم دور چشم است.
آبرسانی دور چشم، کاهش سیاهی و پف زیر چشم از دلایل استفاده از کرم دور چشم است.

بیشتر بدانید: پیلینگ پوست چیست؟ فواید و عوارض و مشکلات پیلینگ پوست صورت.

بهترین سن شروع استفاده از کرم دور چشم! از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟

چه 20 ساله باشید و چه 60 ساله، اکنون زمان خوبی برای استفاده از کرم دور چشم است. پوست لطیف اطراف چشم به دلیل این که فاقد غده چربی، می‌باشد که آن را محکم و درخشان نگه دارد، اولین جایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد.

کرم دور چشم برای درمان و پیشگیری از انواع چین و چروک پوست و خطوط زیر چشم استفاده می‌شود و استفاده از آن تا آخر عمر ضروری نیست. یکی دیگر از روش های آبرسانی و رفع سیاهی زیر چشم استفاده از پچ چشم است.

اسپانسر لباس سکرت

کرم های دور چشم برای طیف وسیع سنی مفید و قابل استفاده هستند، ولی بهتر است از آن هر چه زودتر استفاده کنید. کرم دور چشم بیشتر از درمان خاصیت پیشگیری را دارد، به همین دلیل زمان شروع استفاده از آنها اهمیت بالایی دارد.

بیست سالگی، بهترین سن شروع استفاده از کرم دور چشم
بیست سالگی، بهترین سن شروع استفاده از کرم دور چشم

حتی اگر هنوز اطراف چشم شما چین و چروک ندارد، استفاده از کرم دور چشم برای پوست شما میتواند مفید باشد. بهتر است، استفاده از کرم های دور چشم سبک وزن را از سن 20 سالگی شروع کنید.

اگر سن شما بالای 20 سال است یا در دورانی به سر می‌برید که دچار افتادگی پوست با چین و چروک زیر چشم می‌باشید، می‌توانید از کرم دور چشم های قوی تر استفاده کنید. درست است که خطوط زیر چشم کاهش نمی‌یابد، اما سیاهی زیر چشم را کم کرده و از بروز چروک جدید جلوگیری می‌کند.

در مورد سلامت پوست بدانید: جوانسازی پوست چیست؟ موثرترین روش های جوانسازی پوست را بشناسید!.

کرم دور چشم مناسب برای سنین مختلف

استفاده از کرم های دور چشم تقریبا برای هر گروه سنی مفید بوده و در زیبایی زنانه تاثیر دارد، اما نباید همه یک نوع کرم را انتخاب کنند. کرم‌های دور چشم بنا به مواد به کار برده در تولید و سن مصرف کننده متفاوت است. افراد دارای سن 20 سال بهتر است از کرم زیر چشم که حاوی مواد روشن کننده مانند ویتامین C یا کافئین هستند، استفاده کنند.

از 20 سالگی تا 60 سالگی سن  مناسب استفاده از کرم دور چشم
از 20 سالگی تا 60 سالگی سن مناسب استفاده از کرم دور چشم است.

اگر در دهه سه سالگی هستید، کرم های دور چشمی را انتخاب کنید که به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند. افراد بالای 40 سال، باید رتینوئیدها را برای تولید قوی تر کلاژن در نظر بگیرند. اگر در دهه 50 سالگی یا بالاتر به سر می‌برید، علاوه بر آبرسانی هیالورونیک اسید و گلیسیرین از نیاسینامید و رتینول نیز با مشورت پزشک استفاده کنید.

درباره مراقبت و سلامت بدانید: اسکراب صورت و بدن چیست؟ نحوه استفاده، مضرات و انواع اسکراب پوست و صورت.

راهنمای انتخاب بهترین کرم دور چشم بر اساس ترکیبات

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، اول باید بدانید هدف شما از استفاده از کرم دور چشم چیست. از آن برای پیشگیری از علائم پیری استفاده می‌کنید؟ برای رفع سیاهی چشم؟ یا برای کاهش چین و چروک و خطوط زیر چشم از آن بهره می‌برید.
همانطور که در قسمت بالا گفتیم سنین مختلف نیاز به کرم دور چشم متفاوتی دارند که بر اساس مواد به کار برده شده به دسته های متفاوتی تقسیم می‌شود. در این بخش پایین از مطالب زیبایی و مراقبت از صورت مجله وقت مد، تمام ترکیباتی که می‌تواند در انواع کرم دور چشم استفاده شود و کاربردشان را آورده ایم تا بدون تعصب روی یک برند خاص، بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای انتخاب بهترین کرم دور چشم بر اساس ترکیبات را در مجله وقت مد بخوانید
آموزش انتخاب بهترین کرم دور چشم بر اساس ترکیبات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا