زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشپوستزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

کربوکسی تراپی مو و درمان ریزش مو! فواید، هزینه و عوارض کربوکسی تراپی مو را بشناسید!

آیا کربوکسی تراپی مو برای درمان ریزش موی شما مناسب است؟

کربوکسی تراپی؛ یک درمان به وسیله گاز معجزه آسا CO2 است. این ماده به عنوان محصول فرآیندهای بیولوژیکی بدن ایجاد می‌شود و هنگام تنفس، از طریق ریه دفع می‌شود. دی اکسید کربن پزشکی، که به صورت داخل پوستی در مقادیر کم تجویز می‌شود، خون رسانی به بافت ها را بهبود می‌بخشد، که برای تغذیه فولیکول مو و رشد طبیعی مو بسیار مهم و حیاتی هستند.
در این بخش از مطالب سری مطالب زببایی و سلامت مو از مجله علمی vaghtemod، حقایق مهم درباره تاثیر کربوکسی تراپی برای درمان ریزش مو، فواید، هزینه و عوارض آن را توضیح خواهیم داد.

کربوکسی تراپی چیست؟

طبق گزارش ncbi، کربوکسی تراپی یک درمان ترمیمی است که از دی اکسید کربن (CO2) استفاده می‌کند. همان گازی که به صورت طبیعی بازدم می‌کنیم تا یک سری پاسخ های درمانی را در بدن ایجاد کند. به همین دلیل از آن، به عنوان گاز جادویی یاد می‌شود.
در اصل کربوکسی تراپی؛ یک درمان نوآورانه است که نتایج موثری را برای درمان های پوستی، علائم پیری و ترمیم مو بدون جراحی ارائه می‌دهد.

کربوکسی تراپی، سیستم دفاعی بدن را فریب می‌دهد و تصور می‌کند که یک آسیب یا تروما رخ داده است. سپس این ناحیه سرشار از خون، اکسیژن و سلول های شفا بخش می‌شود تا آسیب را ترمیم کرده و CO2 را حذف کند.
این پاسخ باعث آزاد شدن فاکتورهای رشد شده و این امر منجر به رشد و جوانسازی بافت پوست و سلول های تحت درمان می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با تاثیر این گاز روی پوست، سری مطالب علمی سلامت و زیبایی پوست را مشاهده کنید.

کربوکسی تراپی چیست؟
کربوکسی تراپی یک درمان نوآورانه است که نتایج موثری را برای درمان های پوستی، علائم پیری و ترمیم مو بدون جراحی ارائه می‌دهد.

از آنجایی که این گاز، یک محصول زائد طبیعی بدن است و محرکی برای قابلیت های درمانی خود ما می‌باشد، کربوکسی تراپی به عنوان درمان سبز شناخته می‌شود. کربوکسی تراپی برای ریزش مو به عنوان یک درمان دی اکسید کربن، شناخته شده و بیش از 80 سال پیش در اسپاهای سلطنتی فرانسه آغاز شد.
بیمارانی که به طور منظم در آب های حرارتی سرشار از CO2 حمام می‌کردند، بهبودی سریعتری داشتند. با گذشت زمان مشخص شد، که قرار گرفتن پوست در معرض دی اکسیدکربن، منجر به بهبود گردش خون و بافت و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

اسپانسر لباس سکرت

در مطالب قبلی، انواع روش زیبایی پوست مانند لایه برداری پوست، جوانسازی پوست، اندولیفت، مزوتراپی صورت و جوانسازی پوست و … را توضیح دادیم.

کربوکسی تراپی مو چگونه کار می‌کند؟

ریزش مو چه به دلایل ژنتیک، ریزش موی طبیعی، ریزش موی سکه ای و عوامل محیطی اتفاق بیافتد، کربوکسی تراپی در تحریک مجدد فولیکول های مو و رشد سریع مو موثر است. به طور طبیعی، فولیکول های مو 2 تا 6 سال طول می‌کشد تا بازسازی شوند و تا آن زمان، بیشتر موها از دست رفته اند.
به همین دلیل است که کربوکسی تراپی، بسیار محبوب شده است و بیماران تنها در سه ماه از اولین جلسه درمان خود از مزایای آن بهره می‌برند.

کربوکسی تراپی مو چگونه کار می‌کند؟
شیوه کار کربوکسی تراپی مو را در این عکس از وقت مد، ببینید.

در اصل کربوکسی تراپی، یک درمان نسبتا غیر تهاجمی است که از تزریق های کوچک گاز دی اکسید کربن به عمق پوست سر برای تحریک رشد مو با بهبود اکسیژن رسانی فولیکول مو و جریان خون اطراف استفاده می‌کند.
ورود CO2 به زیر پوست سر، به وسیله سوزن های نازک، منجر به تحریک تشکیل رگ های خونی جدید، تحریک شدید متابولیسم، بهبود ماکرو و میکروسیرکولاسیون می‌شود و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

به دلیل این فرآیند، فولیکول ها و پیازهای مو، به شدت تغذیه می‌شوند و منجر به افزایش سنتر کلاژن و پروتئین در ناحیه فولیکول مو شده و فولیکول های خالی مو برای تولید فولیکول های جدید تحریک می‌شوند. در آخر، افزایش گردش خون و بهبود سریعتر کلاژن، فولیکول رشد کرده را تحریک می‌کند که مسئول افزایش رشد مو است و این امر باعث مهار ریزش بیش از حد و رشد موهای جدید می‌شود.

برای آشنایی بیشتر، مطالب 13 روش موثر برای افزایش رشد سریع مو و چه روغن های به رشد سریع مو کمک می کنند را بخوانید.

چه افرادی برای درمان کربوکسی تراپی مو مناسب هستند؟

اگر در مراحل اولیه نازک شدن مو یا ریزش مو هستید، کربوکسی تراپی درمانی ایده آل برای شما است. اگر خط رویش مو دارید، این نوع درمان نیز می‌تواند مناسب شما باشد. نتایج در عرض 3 ماه پس از درمان قابل مشاهده است. در مطالب گذشته در مورد انواع ریزش مو مردانه و انواع روش های کاشت طبیعی مو توضیح داده ایم.

اساسا، کربوکسی تراپی منجر به درمان طاسی ناشی با دلایل مختلف از جمله موارد زیر می‌شود.:

  • آلوپسی آندروژنتیک
  • آلوپسی آره آتا
  • ریزش موی فصلی
  • ریزش مو بعد از بارداری و شیردهی
  • ریزش مو پس از درمان های هورمونی و استرس
  • موهای دارای موخوره، ضعیف، آسیب دیده به ویژه در بانوان

درمورد راههای جلویگری از ریزش مو بدانید: چرا باید روبالشی ساتن ابریشم داشته باشیم؟ فواید روبالشی ساتن چیست؟، آیا استفاده از کلاه خواب برای موی سر مفید است؟.

کاربرد و فواید کربوکسی تراپی مو چیست؟

  • کربوکسی تراپی به دلیل خواص بازسازی کننده آن به عنوان درمان سبز شناخته می‌شود.
  • این روش تقویت مو، برای افرادی که به دنبال یک رویکرد طبیعی برای درمان های ضد پیری پوست و مو هستند، مناسب است.
  • یکی دیگر از فواید آن، این است که از CO2 که یک ماده طبیعی است برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود.
  • هیچ ماده شیمیایی یا فرآیند تهاجمی در درمان کربوکسی تراپی درگیر نیست.
  • از دی اکسید کربن برای تحریک پاسخ های طبیعی بدن استفاده می‌شود.
  • کربوکسی تراپی نسبتا سریع و بدون درد است.
  • کاهش ریزش مو یکی از کاربردهای کربوکسی تراپی می‌باشد.
  • تثبیت ریزش مو و افزایش رشد مو
  • بدون دوره نقاهت، بستری و مراقبت خاص
  • قیمت مناسب
  • همزمان با روش های دیگر، نتایج بهتر و سریع تری را نشان می‌دهد.
  • این روش، ایمنی کامل و نتایج قابل مشاهده را تضمین می‌کند و از ریزش مو آن جلوگیری می‌کند.
  • یک راه حل برای ریزش مو بیش از حد است.
  • ترکیب کربوکسی تراپی با مزوتراپی سوزنی یا پلاسمای بدون پلاکت، ریزش مو را کند کرده و رشد مو را تحریک می‌کند.
کاربرد و فواید کربوکسی تراپی مو چیست؟
انواع کاربرد و فواید کربوکسی تراپی مو را در سری مطالب سلامت مو از رسانه vaghtemod ، بخوانید.

روش درمان ریزش مو: میکرونیدلینگ مو چیست؟ آیا میکرونیدلینگ مو برای درمان ریزش مو موثر است؟ عوارض، کاربرد، روش انجام.

عوارض جانبی کربوکسی تراپی مو چیست؟

کربوکسی تراپی مو؛ نسبتا سریع و بدون درد است و بیشتر بیماران تنها درد کمی را گزارش می‌دهند. پس از تزریق هیج زمان قطعی برای درمان وجود ندارد. پوست بلافاصله پس از عمل ممکن است متورم و قرمز شود. گاهی اوقات بیماران احساس سوزش یا گزگز خفیف گزارش می‌دهند.
این عوارض باید خیلی سریع از بین بروند و نیازی به استفاده از عوامل تسکین دهنده نیست. در صورت مشاهده خونریزی و عوامل مشکوک به پزشک خود مراجعه کنید. امکان دارد نتایج بهبود برای افرادی، مدت زمان بیشتری طول بکشد. به حدود 8 تا 10 جلسه برای تمدید تزریق نیاز دارد.

در مورد زیبایی مو بدانید: علت سفید شدن مو چیست؟ تمام دلایل سفید شدن موی سر.

پس از چه مدت نتیجه درمان قابل مشاهده است؟

طول درمان کربوکسی تراپی مو؛ به شدت ریزش مو، بستگی دارد. نتایج آنی نیستند، چرا که این فرآیند با اکسیژن رسانی طبیعی بدن کار می‌کند. برخی از نتایج بسیار سریع دیده می‌شوند و برخی به زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.
نتایج واقعی ظرف بیش از سه ماه پس از درمان قابل مشاهده هستند که به کاهش ریزش مو، تثبیت ریزش مو و افزایش رشد مو کمک می‌کند. برای حفظ نتیجه درمان، امکان دارد به درمان های نگهدارنده بیشتری نیاز باشد.

درباره تقویت مو بدانید: بهترین ویتامین تقویت کننده مو کدام است!؟ با انواع ویتامین تقویت کننده مو آشنا شوید.

آیا کربوکسی تراپی مو درد دارد؟

کربوکسی تراپی مو معمولا یک روش بدون درد است، اگر چه بستگی به ناحیه تحت درمان دارد. در صورت تشخیص پزشک متخصص، از کرم بی حس کننده موضعی برای درمان بدون درد استفاده می‌شود. عموما از یک کیسه یخ برای کاهش دادن تورم بلافاصله پس از درمان استفاده می‌شود.

درباره ساختار مو، بیشتر بدانید: کوتیکول مو (Hair cuticle) چیست؟ روشهای مراقبت کوتیکول مو.

آیا کربوکسی تراپی مو را می‌شود با روش های دیگر ترکیب کرد؟

کربوکسی تراپی با مزوتراپی مو، لیپولیز تزریقی، پی آرپی و لایه برداری شیمیایی به خوبی کار می‌کند. ترکیب ایمن و مقرون به صرفه، منجر به نتایج بهتر در زمان کوتاه تر می‌شود. کربوکسی تراپی بهبود زخم را تسریع می‌کند و به همین دلیل با تزریق به خوبی کار می‌کند.
برای ریزش مو یا آلوپسی، کربوکسی تراپی با پی آر پی مو (PRP) یا مزوتراپی با فاکتورهای رشد پپتیدها برای تحریک رشد مو ترکیب می‌شود و نتیجه موثرتری را در پی دارد.

درباره مو بدانید: روتین مراقبت از مو برای داشتن موی سالم.

کربوکسی تراپی مو بهتر است یا مزوتراپی؟

همانطور که در رسانه علمی وقت مد توضیح داده شد، مزوتراپی مو شامل تزریق ویتامین ها، آنزیم ها و عصاره های گیاهی است که با سوزن به لایه میانی پوست برای درمان و تثبیت ریزش مو تزریق می‌شود. کربوکسی تراپی مو شامل دی اکسید کربن هست که به لایه آخر پوست برای بهبود ریزش مو و توقف آن تزریق می‌شود.

کربوکسی تراپی مو بهتر است یا مزوتراپی؟
تفاوت کربوکسی تراپی مو یا مزوتراپی را در رسانه علمی vaghtemod.ir بخوانید.

به دلیل اینکه کربوکسی تراپی نسبت به مزوتراپی به لایه عمیق تری از پوست نفوذ می‌کند، نتیجه بهتری را برای تقویت مو به همراه دارد. میزان زمان درمان کربوکسی تراپی مو نسبتا طولانی تر است.
سوزن استفاده شده برای تزریق کربوکسی تراپی بزرگتر از سوزن مزوتراپی است؛ به همین دلیل درد کربوکسی تراپی نسبتا به مزوتراپی بیشتر است. میزان تاثیرگذاری درمان کربوکسی تراپی بیشتر از مزوتراپی است، اما عوارض مزوتراپی مو کمتر می‌باشد.

درباره مو بدانید: عوارض لیزر موهای زائد! با مشکلات جدی و باورنکردنی لیزر موهای زائد آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا