زیبایی و آرایشآرایشپوست

کربوکسی تراپی چیست؟ مزایا، عوارض و فواید جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy) روشی جدیدی برای تزریق دی اکسید کربن به پوست است. دی اکسید کربن، گاز نامرئی و بی بو می‌باشد که در هوایی که تنفس می‌کنیم و در بدن ما وجود دارد. کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست، کاهش پف و از بین بردن سیاهی دور چشم، کاهش چربی و روشن کردن پوست کاربرد دارد. آیا درمورد فواید و عوارض کربوکسی تراپی، اطلاعات کافی را دارید؟!
در این بخش از سری مطالب سلامت و زیبایی پوست، از رسانه علمی وقت مد(vaghtemod.ir)، تمام اطلاعات لازم درباره کربوکسی تراپی، کاربرد، مزایا و عوارض آن را آموزش خواهیم داد.

کربوکسی تراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy)، یک درمان زیبایی است که شامل تزریق موضعی دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست در ناحیه تحت درمان می‌باشد. این تزریق، جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت ها را بهبود بخشیده و در عین حال تولید کلاژن را افزایش داده و به از بین بردن سموم انباشه شده، کمک می‌کند.

طبق گزارش healthline، کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت، حلقه های تیره زیر چشم و چین و چروک پوستی استفاده می‌شود. این روش به ترمیم کلاژن و از بین بردن رسوبات چربی نیز کمک کننده است. کربوکسی تراپی با افزایش جریان خون به کاهش سیاهی زیر چشم کمک می‌کند.

برخی پزشکان از این روش برای درمان اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده می‌کنند. کربوکسی تراپی برای کاهش چربی و سلولیت به روش های تهاجمی و خطرناکی مانند لیپوساکشن ترجیح داده می‌شود. این روش در نواحی صورت، پلک ها، بازوها، پا، باسن، گردن و معده قابل استفاده است.

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy)، یک درمان زیبایی است که شامل تزریق موضعی دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست در ناحیه تحت درمان می‌باشد
کربوکسی تراپی (Carboxytherapy)، یک درمان زیبایی است که شامل تزریق موضعی دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست در ناحیه تحت درمان است.

مطالعه بیشتر: سیاهی زیر چشم چرا به وجود می‌آید!؟ 12 راه درمان سیاهی زیر چشم.

اسپانسر لباس سکرت

کربوکسی تراپی چگونه کار می‌کند؟

دی اکسید کربن، به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و با هر نفس، اکسیژن را استنشاق می‌کنیم و دی اکسید کربن را بازدم می‌کنیم. گیاهان دی اکسید کربنی را که ما بازدم می‌کنیم جذب کرده و دوباره اکسیژن را آزاد می‌کنند.

پزشکان بر این باور هستند که سیاهی زیر چشم، سلولیت و جای زخم تا حدی به دلیل جریان خون ضعیف در این نواحی است. با تزریق مقدار کمی گاز CO2 به ناحیه تحت درمان، گلبول های قرمز خون تمامی دی اکسید کربن تزریقی را جذب خود کرده و اکسیژن افزایش می‌یابد. با همین روند درمان شلی پوست، روشن کردن و جوانسازی پوست اتفاق می‌افتد.

روش کار کربوکسی تراپی (Carboxytherapy)
روش کار کربوکسی تراپی (Carboxytherapy)

به صورت کلی تزریق دی اکسید کربن، تضمین می‌کند که گلبول های قرمز خون که اکسیژن را در سراسر بدن ما از طریق ریه ها منتقل می‌کنند، به صورت موضعی تحریک شوند. به این ترتیب، کربوکسی تراپی باعث می‌شود گلبول های قرمز اکسیژن بیشتری را به ناحیه تحت درمان برساند.

مدت زمان کربوکسی تراپی، بین 15 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و یک یا دو بار در هفته انجام می‌شود که در بخش پایین، بیشتر توضیح داده شده است.

درباره سلامت و زیبایی صورت بخوانید: مزوتراپی صورت و جوانسازی پوست! معایب، فواید و کاربرد مزوتراپی پوست.

فواید کربوکسی تراپی چیست؟

در قسمت زیر از مطالب سلامت و زیبایی پوست، تمامی مزایا و کاربرد کربوکسی تراپی را توضیح داده ایم.
فواید کربوکسی تراپی شامل این موارد است:

  • یکی از مزایای کربوکسی تراپی کاهش سلولیت یا چربی زیر پوست است که به آن ظاهری توده دار، می‌دهد.
  • این روش برای پیکر تراشی بدن با از بین بردن چربی اضافی در نواحی خاص کاربرد دارد. تزریق دی اکسید کربن به این نواحی منجر به کاهش تعداد سلول های چربی و سفت شدن پوست می‌شود.
  • کربوکسی تراپی عموما همراه با لیپوساکشن، برای کانتورینگ بدن استفاده می‌شود.
  • کربوکسی تراپی؛ ترک های پوستی را کاهش می‌دهد.
  • تزریق دی اکسید کربن؛ سلول هایی به نام فیبروبلاست ها را تحریک می‌کند که کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک را می‌سازند. این مواد ترک های پوستی را و خطوط ریز را کاهش داده و به محو شدن آنها کمک می‌کند.
  • یکی دیگر از مزایای کربوکسی تراپی، درمان سیاهی زیر چشم است. تیرگی زیر چشم اغلب زمانی رخ می‌دهد که خون در زیر پلک جمع شود. تزریق گاز CO2 منجر به تحریک رشد رگ های خونی جدید و گشاد کردن عروق خونی موجود شده و گردش خون را بهبود می‌بخشد. علت گودی زیر چشم چیست؟ بهترین روش درمان فرو رفتگی چشم.
  • این روش همراه با سایر درمان ها، برای بهبود زخم های مزمن که ممکن است در شرایطی مانند دیابت و بیماری شریان محیطی ایجاد شوند، استفاده می‌شود.
  • از کربوکسی تراپی مو برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر درباره زیبایی، سلامت و آرایش مو، مجله علمی وقت مد را دنبال کنید.

درباره پوست بدانید: پوست دهیدراته چیست؟ علائم، علت و روش های درمان پوست دهیدراته.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟!

کربوکسی تراپی یک روش نسبتا ایمن است که تقریبا عارضه جانبی زیادی ندارد. بعضی افراد در محل تزریق کربوکسی تراپی، دچار کبودی می‌شوند که این کبودی ها باید ظرف یک هفته محو شود.

در بخش پایین از مطالب زیبایی زنانه تمامی عوارض کربوکسی تراپی را معرفی کرده ایم.

  • هنگامی که گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود، امکان دارد احساس فشار کنید.
  • ناحیه تحت درمان، امکان دارد کبود شود، که بعد از یک هفته از بین می‌رود.
  • پس از یک جلسه کربوکسی تراپی، ممکن است پوست به دلیل افزایش گردن خون، احساس گرما، خارش یا سوزن سوزنی شدن بکند و تا 24 ساعت امکان دارد ادامه داشته باشد.
  • ناحیه تزریق شده احتمالا پف می‌کند، به خصوص زیر چشم اما ظرف چند روز بهبودی حاصل می‌شود و گاز جذب بدن می‌شود.

در مورد زیبایی پوست بدانید: فیلر صورت! دشمن سلامت یا همراه زیبایی شما! عوارض، فواید فیلر، ژل یا پرکننده صورت.

کربوکسی تراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگر یکی از موارد زیر را دارید، از درمان کربوکسی تراپی اجتناب کنید:

  • بانوان باردار و شیرده نباید کربوکسی تراپی انجام دهند.
  • اختلالات لخته شدن خون
  • افرادی که دچار بیماری قلبی شدید هستند از انجام این روش باید پرهیز کنند.
  • سکته
  • افرادی با فشار خون بالا
  • اگر دچار عفونت فعال و تب هستید، کربوکسی تراپی مناسب شما نیست.
  • تب
  • قانقاریا
  • افراد دارای نارسایی کلیه از انجام این روش زیبایی باید پرهیز کنند.

در مورد سلامت پوست بدانید: از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟ چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا