پوستزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

پوست دهیدراته چیست؟ علائم، علت و روش های درمان پوست دهیدراته

با انواع دلایل ایجاد و درمان پوست دهیدراته آشنا شوید

منظور از پوست دهیدراته، پوست کم آب و همراه با خارش است. همه افراد احتمالا در مقطعی، دچار کم آبی پوست خواهند شد. آیا پوست شما بیش از حد پوسته پوسته و حساس است؟ آیا درخشندگی طبیعی از چهره شما رفته است؟ پس ممکن است شما دچار کم آبی پوست یا دهیدراته شده باشید.
در این سری از آموزش های سلامت پوست از مجله علمی وقت مد(vaghtemod.ir)، به این موارد می‌پردازیم: تفاوت بین پوست خشک و پوست دهیدراته چیست؟ پوست دهیدراته چیست؟ علت و روش های درمان پوست کم آب چگونه است؟

پوست دهیدراته چیست؟

پوست همه افراد، بدون توجه به نوع پوست، مستعد کم آبی است که با پوست خشک متفاوت می‌باشد و به آن پوست دهیدراته گفته می‌شود. کسانی که پوست چرب دارند، ممکن است، پوست دهیدراته داشته باشند، به این معنی که سطح سبوم بالایی داشته، اما پوست آنها، آب کمی دارد.
درمان های هیدراتاسیون پوست برای کسانی که با جوش و چربی ها سر و کار دارند، مهمتر است.

پوست دهیدراته یا پوست خشک، نوعی مشکل و بیماری پوستی است.
پوست دهیدراته یا پوست خشک، نوعی مشکل و بیماری پوستی است.

همان طور که می‌دانید، حدودا 60% بدن انسان از آب تشکیل شده است و هر سلول، بافت و اندام برای عملکرد درست، به آب نیاز دارد. اگر انسان بیشتر از آب مصرفی خود استفاده کند، دچار کم آبی می‌شود. کم آبی می‌تواند تمام قسمت های بدن از جمله پوست را تحت تاثیر قرار دهد. در این حالت پوست در وضعیت حساسی مانند پوست دهیدراته، قرار می‌گیرد و باید از یک برنامه مراقبت از پوست شخصی بهره گرفت.

هیدراته ماندن برای داشتن پوست سالم، لازم و ضروری می‌باشد، به همین دلیل لازم است که زیاد آب بنوشید.

برای درمان پوست دهیدراته نیاز است سبک زندگی خود را تغییر دهید و روال مراقبت از پوست را به خوبی تنظیم کنید. در ادامه این سری از مطالب علمی و آموزشی سلامت،علت و روش های درمان پوست دهیدراته را توضیح داده ایم.

اسپانسر لباس سکرت

درباره پوست بدانید: عوارض لیزر موهای زائد! با مشکلات جدی و باورنکردنی لیزر موهای زائد آشنا شوید.

5 مورد از علائم پوست دهیدراته

علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد پوست فاقد آب بوده و دچار پوست دهیدراته شده اید. در بخش پایین تمام علائم پوست دهیدراته را توضیح داده ایم، که شامل موارد زیر است:

انواع علائم پوست دهیدراته را در مجله علمی وقت مد بخوانید.
انواع علائم پوست دهیدراته را در مجله علمی وقت مد بخوانید.
  • پوست کم آب، می‌تواند منجر به خشکی پوست و یا پوست دهیدراته شود. ممکن است دچار خشکی عمومی پوست، خشکی تکه ای، ضایعات پوسته دار با خارش یا بدون خارش باشید و این به دلیل کمبود رطوبت در پوست است که از درون اتفاق می‌افتد.
  • اگر پوست شما کدر، ناهموار و خسته به نظر می‌رسد، امکان دارد به دلیل کم آبی پوست باشد.
  • یکی دیگر از علائم پوست دهیدراته، حلقه های سیاه زیر چشم و چشم های گود رفته است. وقتی پوست دچار کم آبی می‌شود، میزان چین و چروک افزایش پیدا کرده و حتی افتادگی پوست اتفاق می‌افتد.
  • یکی از نشانه های بارز پوست دهیدراته، خارش است. اگر انواع لکه ها پوستی، پوسته پوسته شدن و خارش صورت را تجربه می‌کنید، این معنی را دارد که پوست شما فاقد رطوبت و آبرسانی است.
  • خشکی چشم، لب و دهان از علائم پوست دهیدراته است.

مطالعه بیشتر درباره پوست: مزونیدلینگ چیست؟ عوارض، مزایا، کاربرد و هزینه مزونیدلینگ برای پوست.

تفاوت پوست خشک وپوست دهیدراته چیست؟

پوست خشک، عموما از طریق ژنتیک به ارث می‌رسد، اما پوست دهیدراته یک بیماری پوستی است که به دلیل تغییرات آب و هوا، رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی اشتباه به وجود می‌آید. زمانی که پوست خشک می‌شود، به این معنی است که پوست به اندازه کافی روغن طبیعی برای حفظ خود نیاز دارد و تولید نمی‌کند. در مطالب قبلی مواردی مانند فواید روغن زیتون برای پوست، روغن ماکادمیا (Macadamia oil) و خواص روغن آرگان برای پوست، توضیح داده ایم.

تفاوت پوست خشک وپوست دهیدراته در عکس

از علت های بروز پوست خشک، می‌توان به بیماری های پوستی مانند اگزما اشاره کرد. شستشوی مکرر پوست، باعث از بین بردن روغن های مفید موجود در پوست و در نتیجه، خشکی پوست می‌شود.
برخی افراد نیز به صورت طبیعی پوست خشک دارند و علت خاصی ندارد. پوست دهیدراته به دلیل مصرف آب کم و ناکافی اتاق می‌افتد.

در مورد مراقبت از پوست بدانید: فیشیال پوست (Facial) چیست؟ انواع کاربرد، عوارض، فواید، مراحل انجام فیشیال صورت و پوست، مراقبت های بعد از فیشیال.

روش های درمان پوست دهیدراته

پوست خشک و دهیدراته درمان های مشترکی دارند. اگر به دنبال بهترین روش های درمان برای پوست دهیدراته هستید، به مواردی که در بخش زیر از مطالب زیبایی و سلامت صورت از مجله علمی وقت مد (vaghtemod.ir)، توضیح داده شده، دقت بفرمایید.

روش های درمان پوست دهیدراته را در مجله vaghtemod.ir بخوانید.
روش های درمان پوست دهیدراته را در مجله vaghtemod.ir بخوانید.

برای درمان پوست دهیدراته، پوست را مرطوب نگه دارید

پوست دهیدراته را به روش های مختلف می‌توان درمان کرد. ابتدا مهم است که روتین مراقبت از پوست در روز و شب خود را با مرطوب کننده ها، نرم کننده و سرامیدها انجام دهید. سرامیدها در اصل لیپیدهایی معروف به مولکول چربی هستند که به پوست کمک می‌کنند تا رطوبت را حفظ کرده و عملکرد مناسب را انجام دهد.
هنگامی که پوست فاقد سرامیدها باشد، خشکی و سوزش ایجاد می‌شود، اما یک مرطوب کننده مناسب سطح سرامید پوست را پر کرده و هیدراته می‌کند.

درباره پوست بدانید: بوتاکس چیست؟ نحوه عملکرد، عوارض، فواید و انواع بوتاکس.

پوست را لایه برداری کنید تا پوست دهیدراته را درمان کنید

انجام لایه برداری برای پوست خشک و کم آب، بسیار مهم است. سلول های مرده پوست امکان دارد روی سطح پوست شما بمانند و مانع از جذب محصولات مراقبت از پوست به ویژه مرطوب کننده ها شوند. برای درمان پوست دهیدراته؛ حداقل یکبار در هفته پوست را لایه برداری کنید تا با از بین بردن سلول مرده، روال مراقبت از پوست کارآمدتر کار کند.

قبلا درباره علائم و تشخیص پوست حساس توضیح دادیم. اگر پوست حساسی دارید، از یک لایه بردار شیمیایی فرموله شده با اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) مانند اسید گلیکولیک استفاده کنید. افرادی که پوست چرب دارند، باید لایه برداری فیزیکی را برای از بین بردن سبوم انجام دهند.

مطالعه بیشتر: اندولیفت چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید، حقایق علمی.

برای درمان پوست دهیدراته از سرم استفاده کنید

بهتر است قبل از مرطوب کننده و بعد از لایه برداری، یک سرم را به مجموعه محصولات مراقبت از پوست خود اضافه کنید. سرم ها مرطوب کننده نیستند، آنها دو لایه متفاوت از رطوبت هستند که منحصر به فرد می‌باشند. سرم حاوی هیالورونیک اسید به افزایش تولید کلاژن و در نتیجه آبرسانی پوست کمک می‌کند.

سرم های جاوی پپتید، به خصوص آنهایی که از آووکادو تهیه می‌شوند، برای درمان پوست خشک و کم آب مناسب هستند. این سرم ها توانایی طبیعی پوست را برای تولید اسید هیالورونیک افزایش می‌دهند. در بخش های قبلی در مورد سرم نیاسینامید و رتینول که خاصیت فراوانی برای پوست دارند، صحبت کرده ایم.

در مورد پوست بخوانید: علت لکه قهوه ای پوست؟! سریعترین انواع روش درمان لکه قهوه ای.

مراقبت از پوست دهیدراته مناسب با هر فصل

تغییرات دما و رطوبت؛ بر ظاهر و رفتار پوست به خصوص پوست دهیدراته، تاثیر می‌گذارد. زمستان به دلیل داشتن هوای سرد و رطوبت کم منجر به خشک شدن پوست، خارش، ترک خوردن و تحریک پوست می‌شود. هوای سرد منافذ پوست را می‌‌بندد، گردش خون و تولید سبوم را کاهش می‌دهد و در نتیجه پوست خشک و پوسته پوسته می‌شود.

مراقبت از پوست دهیدراته مناسب با هر فصل
مراقبت از پوست دهیدراته مناسب با هر فصل

دوش آب گرم، به کم آبی پوست کمک می‌کند. در عین حال روتین مراقبت از پوست سرشار از مرطوب کننده، شما را از مضرات فصل زمستان و دهیدراته شدن پوست نجات می‌دهد. در فصل تابستان هم نور مستقیم خورشید باعث کم آبی می‌شود که نیاز است، در این دوران هم بیشتر به پوست خود اهمیت دهید و زیاد آب بنوشید. همینطور از بهترین اس پی اف ضد آفتاب و بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بیشتر بدانید: میکرونیدلینگ چیست؟ نحوه انجام، عوارض و فواید Microneedling پوست را بدانید!.

آب زیاد بنوشید و به اندازه کافی بخوابید تا پوست دهیدراته را درمان کنید

اولین قدم برای آبرسانی، نوشیدن آب کافی در طول روز است. این کار پوست را هیدراته می‌کند و از کم آبی جلوگیری می‌کند. نوشیدن آب کافی در طول روز منجر به پاکسازی پوست و روشن شدن رنگ پوست می‌شود. سعی کنید هفت تا هشت ساعت در شب بخوابید.
خواب کافی منجر به جلوگیری از پف کردن چشم ها، سیاهی زیر چشم و سایر علائمی که کم آبی بدن را تشدید می‌کند، می‌شود. قبل از خواب حتما یک لیوان آب بنوشید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

در مورد مراقبت از پوست بدانید: آموزش فیشیال و پاکسازی صورت برای پوست خشک.

برای درمان پوست دهیدراته از آنتی اکسیدان و ضد آفتاب استفاده کنید!

برای مراقبت از پوست دهیدراته، آنتی اکسیدان ها به محافظت از پوست و خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می‌کنند و در عین حال به پوست شادابی بخشیده و با کم آبی مقابله می‌کنند. همیشه و در تمامی فصول ضد آفتاب مناسب بزنید، در قسمت های قبلی دلیل اینکه چرا در فصل پاییز و زمستان باید ضد آفتاب بزنیم را آورده ایم. بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش با تمامی روش های درمانی مراقبت از پوست مقابله می‌کند.

در مورد ضد آفتاب بدانید: اسپری ضد آفتاب! عوارض، فواید، معرفی موارد بسیار ضروری در این باره.

‫6 دیدگاه ها

  1. من پوستم قبلا چرب دهیدراته بود 😢 افتضاح بود 😣 جوشای زیر پوستی ، کدری پوست ، از مشکلاتی که داشتم بود

  2. برای پوست دهیدراته باید از آبرسان و محصولات پوستی درست استفاده کنین
    مخصوصا تو پاییز و زمستون

  3. خوب وقتی حتی با آب معمولی هم ک بشوری پوستت کشیده بشه و خارش داشت باشع کدر مات باشع و چروک بیافته. باید بدونی پوستت دهیدراته شده

  4. کسایی که پوست دهیدراته خشک دارن معمولا منافذ پوستشون باز میشه
    بهتره از ضد جوش ملایم استفاده کنین

  5. اگه روی پوستتون حس کشیدگی دارین پس پوست دهیدراته چرب دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا