زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

آبرسانی مو، کاربرد، روش ها، حقایق! چگونه مو را آبرسانی کنیم؟ (آموزش 6 روش آبرسانی موی سر و هیدراته کردن مو)

آموزش انواع روش آبرسانی مو یا هیدراته کردن مو

مو در حالت طبیعی ممکن است چرب، وز، موج دار، خشک و مجعد باشد. هر جنس مو برای حفظ سلامت، نیاز به آبرسانی مو و رطوبت رسانی دارد. اگر دوست دارید موهای صاف، بدون موخوره و وزی داشته باشید، بهتر است با روش آبرسانی موی سر و هیدراته کردن مو آشنا باشید.
در این بخش از سری مطالب زیبایی و آرایش از رسانه وقت مد (vaghtemod.ir)، شما را با آبرسانی مو و روش های انجام آن آشنا خواهیم کرد.

آبرسانی مو چیست؟

آبرسانی مو، یک روتین مراقبت از مو است که برای افزایش سطح رطوبت مو تا رسیدن به حداکثر هیدراتاسیون انجام می‌شود. این آبرسانی، با باز کردن لایه کوتیکول مو، چربی اضافی مو را از بین برده و باعث افزایش و حفظ رطوبت مو می‌شود.
آبرسانی و رطوبت دو عنصر اساسی برای حفظ موهای سالم و زیبا هستند.

آبرسانی مو، برای مراقبت از موهای خشک و شکننده بسیار ضروری است. همه انواع جنس مو نیاز به آبرسانی دارند، تا طراوت و سلامت خود را حفظ کنند. آبرسانی مو، پوست سر را تمیز کرده، شوره سر را کاهش می‌دهد، درخشندگی مو را افزایش می‌دهد و موهای فر را سالم نگه می‌دارد.

مطالعه بیشتر: بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده مژه را بشناسید! تجربه کاربران از بهترین ریمل بلند کننده مژه.

فواید و مزایا آبرسانی مو

با انجام آبرسانی مو یا هیدراته کردن؛ موها توانایی بیشتری برای حفظ رطوبت خواهند داشت و قابل کنترل تر، خواهند بود. در اصل با هیدراته، موهای فر منظم، مو خوره درمان و گره مو کمتر می‌شود. در ادامه این سری از مطالب زیبایی و سلامت مو، تمامی فواید هیدراته کردن مو را آموزش داده ایم.

اسپانسر لباس سکرت
فواید و مزایا آبرسانی مو
با انجام آبرسانی مو یا هیدراته کردن؛ موها توانایی بیشتری برای حفظ رطوبت خواهند داشت.

اطمینان از مرطوب شدن مو نتیجه آبرسانی مو

مزیت اصلی هیدراته کردن مو؛ این است که سطح رطوبت مو را حفظ کرده و سر تا سر مو را آبرسانی می‌کند. این روش برای جلوگیری از خشک شدن، شکستگی مو و درمان وز شدن مو مناسب است. این روش آبرسانی موی سر، مو را قوی، سالم و درخشان نگه می‌دارد.

در مورد سلامت مو بیشتر بدانید: بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو.

آبرسانی مو عامل سلامت و شادابی مو

آبرسانی مو، تغذیه مورد نیاز موها را فراهم می‌کند، که باعث سالم، براق، شاداب و زیبا به نظر رسیدن مو می‌شود.

افرادی که موهای فر یا مجعد و خشک دارند، وقتی موی خود را باز نگه می‌دارند، موها گره خورده، برایشان آزار دهنده می‌شود. راه حل این اتفاق، آبرسانی مو است که با تامین رطوبت ساقه مو، به ساده سازی باز کردن مو، کمک می‌کند.
رطوبت مناسب، مو را روان کرده و خطر شکستگی در هنگام شانه زدن مو را کاهش می‌دهد. در این صورت دیگر نیازی به استفاده از روش های تقویت مو مانند پی آر پی مو ندارید.

فواید و مزایا آبرسانی مو
آبرسانی مو، تغذیه مورد نیاز موها را فراهم می‌کند.

درباره موی سر بیشتر بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

جلوگیری و درمان موخوره با آبرسانی مو

انجام آبرسانی برای موهای مجعد، باعث جلوگیری از دو شاخه شدن انتهای مو می‌شود. موخوره به دلیل کمبود رطوبت، کمبود هیدراتاسیون، آسیب و استفاده از دستگاه های حرارتی مو ایجاد می‌شود.

اگر موهای فر را به صورت مرتب هیدراته کنید، به این صورت از شکستگی و خشکی مو و در نهایت دو شاخه شدن مو جلوگیری می‌کنید.

آبرسانی مو از بهترین تکنیک ها برای کاهش موخوره است، زیرا مواد مغذی و رطوبت را به ساقه مو می‌رساند. در مطالب قبلی وقت مد، مناسبترین و بهترین روغن برای درمان موخوره را معرفی کرده ایم.

بیشتر بدانید: علت سفید شدن مو چیست؟ تمام دلایل سفید شدن موی سر.

آبرسانی مناسب باعث مراقبت از انواع جنس مو می‌شود

آبرسانی مو، نگهداری و مراقبت از مو را آسان و کم هزینه می‌کند. این روش به صاف کردن مو کمک کرده و باعث حالت دهی به موهای خشک می‌شود.

هیدراته کردن مو، به موهای کدر و بی جان، درخشندگی و شادابی می‌دهد. استفاده مرتب از آبرسانی مو، موهای فر را سالم و خوش حالت نگه می‌دارد.

بیشتر بدانید: دلایل ریزش مو در زنان چیست؟ سریعترین روش درمان ریزش مو در خانم ها.

از جمله فواید آبرسانی، کاهش وزی مو است

موهای وز، اغلب نامرتب هستند و حالت دادن به این جنس از موها کار ساده ای نیست که در مد و استایل شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. نگهداری از موهای وز به همین دلیل همیشه چالش بر انگیز بوده است. انجام آبرسانی و هیدراته کردن مو برای کاهش و حتی درمان وزی مو یک روش ایده آل است.

بیشتر بدانید: انواع روغن مو، با ویژگی روغنهای تقویت کننده مو آشنا شوید.

مهمترین ویژگی های محصولات آبرسان مو چیست؟

امروزه محصولات آبرسان مو با تنوع بسیار بالا در بازار عرضه می‌شوند و تصمیم گرفتن برای اینکه کدام یک را انتخاب کنیم سخت می‌شود. اگر برای شما نیز سوال شده است که چگونه مو را آبرسانی کنیم؟ پس موارد زیر را مشاهده کنید.

در ادامه این بخش از سری مطالب سلامت رسانه وقت مد، مهمترین ویژگی های محصولات آبرسان مو را خواهید خواند.

  • یک آبرسان خوب باید خواص مرطوب کنندگی را داشته باشد. روغن جوجوبا، کره کاکائو و تعدادی از کرم و مواد آبرسان هستند که جزو بهترین درمان برای موهای طبیعی شناخته می‌شوند.
  • ستیل الکل، گلیسرین، پانتنول و آب باعث تغذیه و رطوبت رسانی مو می‌شوند و باید در محصولات آبرسان موهای طبیعی باشند.
  • گلیسرین ویتامین B5 به عنوان یک مرطوب کننده به حفظ رطوبت مو طبیعی کمک می‌کند.
  • پروتئین یک ویتامین حیاتی برای رشد موهای سالم است که باید در محصولات آبرسان مو باشد. در اصل پروتئین به تقویت ساقه مو و جلوگیری از موخوره و شکنندگی مو کمک می‌کند.
  • پروتئین ها به صورت مختلف مانند روغن جوانه گندم، زرده تخم مرغ و عصاره سویا موجود هستند.
  • به دنبال یک محصول آبرسانی با موادی مانند گلیسیرین و آلوئه ورا باشید که برای موهای فر و خشک مناسب است.
  • سولفات، روغن طبیعی مو را از بین می‌برد و باعث شکنندگی و خشکی مو می‌شود. برای جلوگیری از این امر به دنبال محصولات آبرسان بدون سولفات باشید.
  • محصولی را انتخاب کنید که فاقد مواد شیمیایی و مضر باشد. مواد طبیعی اثر بخشی بهتری نسبت به مواد شیمیایی دارند.
مهمترین ویژگی های محصولات آبرسان مو
ویژگی های محصولات آبرسان مو را در مجله وقت مد بخوانید.

درباره سلامت مو بیشتر بدانید: چه روغن های به رشد سریع مو کمک می کنند؟ 9مورد از روغن های موثر در رشد سریع مو را بشناسید!.

چند وقت یکبار باید مو را آبرسانی کرد؟

میزان آبرسانی مو به دفعات شستشو مو سر بستگی دارد. اگر موهای خشک دارید، بعد از هر شستشو از یک مرطوب کننده یا آبرسان مو استفاده کنید.
اگر موهای چرب دارید، فقط یکبار در هفته از محصولات آبرسان مو استفاده کنید. در اصل قانون خاصی برای میزان استفاده از این محصولات نیست و شما هر زمان که احساس نیاز کردید، با رعایت تعادل می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بیشتر بدانید: فیلر مو چیست؟! (Hair filler) پرکننده مو! انواع روش، مواد تشکیل دهنده، فواید و عوارض فیلر مو.

آموزش روش های خانگی آبرسانی کردن مو

موهای خشک، رطوبت کافی برای حفظ بافت و درخشندگی مو را ندارند. راه حل های متفاوتی برای آبرسانی و هیدراته کردن مو وجود دارد. در این بخش از سری مطالب سلامت و آرایش صورت، انواع روش های خانگی آبرسانی مو را معرفی می‌کنیم.

آبرسانی مو با ماسک زرده تخم مرغ و عسل

تخم مرغ سرشار از پروتئین، گوگرد، بیوتین و عسل سرشار از آنتی اکسیدان است. همه ی این مواد به بازیابی رطوبت مو کمک می‌کنند.

برای تهیه این ماسک مو، ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. برای از بین بردن بوی تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. ماسک آماده شده را روی مو و پوست سر بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. در نهایت موی خود را با شامپو و آب سرد بشویید.

آبرسانی مو با ماسک زرده تخم مرغ و عسل
آبرسانی مو با ماسک زرده تخم مرغ، یکی از روش های آبرسانی مو است.

بیشتر بدانید: کراتینه مو چیست؟ معجون زیبایی مو یا دشمن آن!؟ در مورد فواید و عوارض کراتینه مو چه میدانید!؟!.

آبرسانی مو با آووکادو و موز

آووکادو سرشار از پروتئین، اسیدهای آمنه و ویتامین است که باعث تسکین پوست سر و رشد موهای سالم می‌شود. در عین حال آووکادو دارای روغن های طبیعی است که مو را مرطوب می‌کند. موز حاوی اسیدفولیک و پتاسیم است که مو را تغذیه می‌کند.

آووکادو و موز پوست کننده را مخلوط کنید. چند قطره روغن زیتون به این مواد اضافه کرده و سپس روی موهای خود بمالید و با کلاه بپوشانید. در انتها بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه موهایتان را بشویید.

بیشتر بدانید: پروتئین تراپی مو چیست؟ مراحل انجام، فواید و عوارض آن.

روغن نارگیل و آبرسانی مو

روغن نارگیل وقتی روی موها مالیده می‌شود، اثر تسکین دهنده و مرطوب کنندگی دارد. شما می‌توانید با جوشاندن برگ کاری با روغن نارگیل به مدت 2 الی 3 دقیقه و گذاشتن آن در یک جای خنک، یک آبرسان مو درست کنید.
زمانی که این مایع خنک شد، می‌توان آن را با نوک انگشت به مو و پوست سر مالید و با یک کیسه پوشاند. در انتها بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

بیشتر بدانید: خواص روغن رزماری برای مو، حقایق علمی، فواید و مضرات رزماری برای مو.

روغن آرگان و آبرسانی مو

روغن آرگان یکی از محبوب ترین روش های آبرسانی موی سر است. استفاده از چند قطره از روغن آرگان برای موها علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا و درخشندگی باعث هیدراته شدن مو نیز می‌شود.
مخلوط کردن روغن نعنا، روغن اسطوخودوس با روغن نارگیل باعث رشد سریع و درمان خشکی مو می‌شود. در مطالب قبلی از خاصیت شگفت انگیز روغن آرگان برای مو توضیح داده ایم.

روغن آرگان و آبرسانی مو
روغن آرگان یکی از محبوب ترین روش های آبرسانی موی سر است.

چای سبز و آبرسانی مو

برگ چای سبز یک آنتی اکسیدان برای مو و پوست سر است. در اصل چای سبز به درمان نازکی مو، آبرسانی، افزایش رطوبت، درمان ریزش مو و درخشندگی آنها کمک می‌کند.
برگ چای سبز را به مدت 5 دقیقه بچوشانید و بگذارید خنک شود. این مایع را داخل یک اسپری بریزید و روی پوست سر و موها مه پاش کنید. از پوست سر تا انتهای مو ماساژ دهید و بگذارید ده دقیقه بماند و سپس موها را آبکشی کنید.

بشیتر بدانید: ریزش موی مردانه چیست؟ روش های علمی درمان و پیشگیری.

ماست و آبرسانی مو

اسید لاکتیک موجود در ماست موها را هیدراته می‌کند که منجر به مرطوب شدن، آبرسانی مو، پیشگیری از موخوره و جلوگیری از وز شدن مو می‌شود. ماست به پاکسازی سلول های مرده پوست که روی فولیکول های مو تجمع می‌کنند، کمک می‌کند.

یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید، تا رطوبت و درخشندگی مو بازگردد. این مخلوط را تا 10 دقیقه روی مو بمالید و با آب بشویید. در مطالب گذشته در مورد خاصیت روغن زیتون برای مو توضیح داده ایم.

بیشتر بدانید: روغن برای رشد و تقویت ابرو! روش های طبیعی برای تقویت ابرو را بشناسید.

یک دیدگاه

  1. من همیشه از آبرسان مو استفاده میکنم به نظرم خیلی لازم هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا