زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشزیبایی و آرایشسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

آیا بعد از کراتینه مو می‌توان مو را رنگ کرد؟

مطالب مهم درباره رنگ کردن مو بعد از کراتینه

آیا ابتدا باید موهای خود را رنگ کنیم یا درمان کراتینه را انجام دهیم؟ چه مدت بعد از انجام کراتینه مجاز به رنگ کردن مو هستیم؟ این موارد، اغلب متناقض و گیج کننده هستند. در این سری از مطالب زیبایی و سلامت مو از مجله علمی وقت مد(vaghtemod.ir)، یک بار برای همیشه روشن می‌کنیم که آیا بعد از کراتینه می‌توان مو را رنگ کرد و چه مدت بعد از کراتینه، مجاز به انجام انواع رنگ مو هستیم.

بعد از کراتینه می‌توان مو را رنگ کرد؟

در مطالب قبلی در مورد کراتینه مو و روش انجام و همچنینی مهمترین اقدامات و مراقبت بعد از کراتینه، توضیحات لازم را داده ایم. به گزارش مجله Vaghtemod، اگر موهای خود را کراتینه کرده اید، به شما توصیه می‌کنیم تا دو الی 3 هفته بعد از کراتینه از انجام رنگ مو خوداری کنید.
اگر بعد از کراتینه بالافاصله موهای خود را رنگ کنید، رنگ مو شما به هیچ عنوان یکدست نشده و به صورت تکه های رنگی در می‌آید.

در اصل کراتینی که روی موها اعمال شده، از نفوذ رنگدانه های رنگ مو به تارهای مو جلوگیری می‌کند. در نتیجه رنگ ناهموار، کدر و محو به نظر رسیده و همچنین مقداری از کراتینه مو را از بین می‌برد. بهترین زمان رنگ کردن مو قبل از انجام کراتینه است.

اگر در حال حاضر موهای خود را کراتینه کرده اید و نیاز است که موهای خود را رنگ کنید، نگران نباشید در ادامه این مطلب، زمان مناسب انواع روش های رنگ کردن را بعد از کراتینه آموزش داده ایم.

به گزارش مجله Vaghtemod، اگر موهای خود را کراتینه کرده اید، به شما توصیه می‌کنیم تا دو الی 3 هفته بعد از کراتینه از انجام رنگ مو خوداری کنید
به گزارش مجله Vaghtemod، اگر موهای خود را کراتینه کرده اید، به شما توصیه می‌کنیم تا دو الی 3 هفته بعد از کراتینه از انجام رنگ مو خوداری کنید

در مورد مو بدانید: فرق بوتاکس مو با کراتین مو! کدام بهتر است؟.

اسپانسر لباس سکرت

رنگ مو چگونه کار می‌کند؟

در این سری مطالب آرایش و زیبایی و سلامت و آرایش صورت، توضیح می‌دهیم که چگونه رنگ به موهای شما وارد می‌شود. 2 عنصر کلیدی وجود دارد که فرایند رنگ مو را آسان می‌کند، که شامل موارد زیر است:

  • پراکسید هیدروژن، کوتیکول مو را نرم می‌کند تا رنگ مو طبیعی را از بین ببرد.
  • آمونیاک، کوتیکول مو را برای تزریق رنگ جدید باز می‌کند.
  • برای اینکه این مراحل به خوبی انجام شوند، از یک شامپو شفاف کننده استفاده کنید. این شامپو مانع از تجمع محصولات اضافی شده که باعث رسوب رنگدانه های رنگی در مو می‌شوند. فراموش نکنید هیچ چیزی نباید مانع از نفوذ رنگ، به مو شود.

در مورد کراتینه درمانی بیشتر بدانید: آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می‌شود؟ علت و روش های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی بعد از کراتینه، مو را رنگ کنیم؟

به گزارش وقت مد، وقتی کراتینه انجام می‌دهید، لایه نازکی از آن روی موها باقی می‌ماند که حدود دو هفته طول می‌کشد تا به موها نفوذ کند.

در اصل مقداری از کراتین، موها را می‌پوشاند تا هر فیبر را در هسته مو تقویت کند. به همین دلیل دو الی سه هفته اول، زمان بسیار مهمی برای مراقبت از مو می‌باشد، چرا که این مدت مشخص می‌کند که چه میزان کراتین مو موفقیت آمیز بوده است. در مطالب قبلی درباره بهترین محصولات مراقبت از مو و عوارض رنگ کردن مو در دوران قاعدگی توضیح دادیم.

رنگ کردن مو یا هر عمل دیگری بعد از انجام کراتینه، نتایج غیر قابل پیش بینی را شامل می‌شود، که به مواردی مانند بروز موخوره، موهای وز شده، کراتین کم اثر و ظاهر زشت و ناهماهنگ مو می‌توان اشاره کرد. نیاز است دو یا سه هفته بعد از کراتین مو، موهایتان را به حال خود بگذارید تا کراتینه کاملا جذب مو شده و نتیجه دلخواه را بدهد.

وقتی کراتینه انجام می‌دهید، لایه نازکی از آن روی موها باقی می‌ماند که حدود دو هفته طول می‌کشد تا به موها نفوذ کند.
وقتی کراتینه انجام می‌دهید، لایه نازکی از آن روی موها باقی می‌ماند که حدود دو هفته طول می‌کشد تا به موها نفوذ کند.

درباره مو بدانید: ریزش موی طبیعی چقدر است؟ چه میزان ریزش طبیعی مو خطرناک است؟.

وقتی بلافاصله بعد از کراتینه، موی خود را رنگ می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

  • موهای شما رنگ را نمی‌گیرد.
  • کراتین مو خراب شده و موها به اندازه کافی صاف و براق نمی‌شود.
  • تمام هزینه های که در این مدت متحمل شده اید از بین می‌رود، چرا که نه تنها موی شما رنگ نمی‌گیرد بلکه کراتینه هم خراب می‌شود.

بیشتر بدانید: مهمترین اقدامات و مراقبت بعد از کراتینه مو چیست!؟ با راز های مهم مراحل بعد از کراتینه مو آشنا شوید.

چند روز بعد از کراتین، می‌توان رنگ کرد؟

در بیشتر موارد، دو هفته پس از کراتینه درمانی، می‌توانید موهای خود را رنگ کنید. این مدت، زمان کافی به کراتین می‌دهد تا در تار موها بنشیند و اجازه می‌دهد رنگ جدید بر روی موها تاثیر بگذارد. این مدت تضمین می‌کند که کراتینه اعمال شده روی موها از بین نمی‌رود. اگر تمایل دارید نتایج بهتری را دریافت کنید، تا 3 هفته صبر کنید.

چند روز بعد از کراتین، می‌توان رنگ کرد؟
در بیشتر موارد، دو هفته پس از کراتینه درمانی، می‌توانید موهای خود را رنگ کنید

باز به شما پیشنهاد می‌دهیم، برای جلوگیری از تجربه واکنش شیمیایی ناخواسته مو، بعد از کراتینه، موهای خود را رنگ نکنید. همینطور بهتر است بعد از پی آر پی (PRP)، کراتینه و رنگ مو انجام ندهید.

در مورد زیبایی مو بدانید: مزوتراپی مو چیست؟ عوارض، فواید و تاثیر مزوتراپی برای درمان ریزش مو.

چند روز بعد از کراتین مو، می‌توان دکلره کرد؟

در بین رنگ موها، دکلره جزو بدترین و مضرترین رنگ ها است. دکلره کوتیکول مو را متورم کرده و آنها را در برابر عوامل شیمیایی، آسیب پذیر می‌کند و همچنین به ساختار پروتئینی مو صدمه می‌زند. اگر خواستید موی خود را دکلره کنید، حداقل 3 الی 4 هفته منتظر بمانید تا از کراتین موی شما بگذرد. در بخش های گذاشته انواع رنگ مو بدون دکلره را معرفی کرده ایم.

درباره مو بخوانید: پروتئین تراپی مو چیست؟ مراحل انجام، فواید و عوارض آن.

آیا می‌توان کرایتنه درمانی و رنگ مو را با هم انجام داد؟

اگر بعد از کراتینه می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، همان طور که گفته شد باید مدتی صبر کنید و اگر عجله دارید از رنگ مو موقت یا نیمه دائمی، روی موهای کراتینه شده استفاده کنید. رنگ موهای نیمه دائمی به دلیل اینکه حاوی آمونیاک یا پر اکسید نیستند، آسیب زیادی به کراتین مو نمی‌زنند. رنگ موی بدون آمونیاک چیست؟ حقایق مهم درباره کاربرد، فواید، ویژگی و آموزش استفاده از آن که باید بدانید.

اگر هنوز موهای خود را کراتینه نکرده اید، ابتدا رنگ مو را اعمال کنید. در طول رنگ کردن مو، آمونیاک کوتیکول مو را باز کرده تا رنگ را تزریق کند. این کار یک فرآیند اکسیداسیون را آغاز می‌کند که سطح pH مو را افزایش می‌دهد. در نتیجه مو قلیایی تر شده و یکپارچگی ساختاری آن را تضعیف کرده و خشک و شکننده می‌کند. بعد از رنگ کردن مو، بهترین زمان کراتینه است.

درباره مو بدانید: آبرسانی مو، کاربرد، روش ها، حقایق! چگونه مو را آبرسانی کنیم؟ (آموزش 6 روش آبرسانی موی سر و هیدراته کردن مو).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا